10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Condemnats a 28 anys de presó per matar a un home després de furtar-li en València

Ciutat de la justícia de València

Condemnat a 19 anys de presó per abusar d’una xica i intentar matar-ne a una altra durant un permís penitenciari en València | Wikipedia

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó a cada un dels dos xics als qui un jurat va declarar culpables d’haver asfixiat fins a la mort, després d’haver-li furtat, a un home. Un dels autors coneixia a la víctima, ja que havia sigut contractat per ell per a tindre relacions sexuals. Un metge jubilat amb antecedents per delictes sexuals va ser la víctima d’este violent crim. L’home va ser trobat amb les mans lligades i una bossa en el cap.

 

Ara, se’ls ha imposat condemnes de 23 anys de presó per assassinat i de 5 anys de presó per robatori amb violència. A demés, la sentència aprecia la circumstància agreujant d’abús de superioritat, ja que el jurat popular va considerar provat que l’execució dels fets es va fer de tal manera que «va disminuir de manera important les possibilitats de defensa i de demanar ajuda de la víctima».

 

Li furtaren la targeta de crèdit i l’asfixiaren

La sentència, feta pública este dijous pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), coincidix amb la petició del fiscal i, d’acord amb el veredicte del jurat, considera provat que els dos jóvens, de nacionalitat romanesa, li van pegar colps reiteradament a la víctima i la van escanyar fins a causar-li la mort.

 

Els acusats es van presentar en casa de la víctima, en l’avinguda de Peris i Valero de València, la nit del 7 de desembre de 2016 i, una volta dins, li pegaren colps al propietari per a que els revelara a on guardava els diners i els objectes de valor. Finalment, es van fer amb una targeta de crèdit. Després van decidir matar a la víctima i la van escanyar fins a fracturar-li la laringe, tal com arreplega el relat de fets provats de la sentència.

 

Després d’anar-se’n de la casa, es van dirigir amb cotxe a Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a on eixa mateixa matinada van intentar extraure 600 euros en un caixer automàtic amb la targeta robada. L’operació va ser denegada, però la càmera del caixer va permetre la seua identificació, que al costat de les restes d’ADN, va constituir una de les proves de càrrec, a la que es va sumar la confessió d’un dels autors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.