Condemnats a 28 anys de presó per matar a un home després de furtar-li en València

Ciutat de la justícia de València

Condemnat a 19 anys de presó per abusar d’una xica i intentar matar-ne a una altra durant un permís penitenciari en València | Wikipedia

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó a cada un dels dos xics als qui un jurat va declarar culpables d’haver asfixiat fins a la mort, després d’haver-li furtat, a un home. Un dels autors coneixia a la víctima, ja que havia sigut contractat per ell per a tindre relacions sexuals. Un metge jubilat amb antecedents per delictes sexuals va ser la víctima d’este violent crim. L’home va ser trobat amb les mans lligades i una bossa en el cap.

 

Ara, se’ls ha imposat condemnes de 23 anys de presó per assassinat i de 5 anys de presó per robatori amb violència. A demés, la sentència aprecia la circumstància agreujant d’abús de superioritat, ja que el jurat popular va considerar provat que l’execució dels fets es va fer de tal manera que «va disminuir de manera important les possibilitats de defensa i de demanar ajuda de la víctima».

 

Li furtaren la targeta de crèdit i l’asfixiaren

La sentència, feta pública este dijous pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), coincidix amb la petició del fiscal i, d’acord amb el veredicte del jurat, considera provat que els dos jóvens, de nacionalitat romanesa, li van pegar colps reiteradament a la víctima i la van escanyar fins a causar-li la mort.

 

Els acusats es van presentar en casa de la víctima, en l’avinguda de Peris i Valero de València, la nit del 7 de desembre de 2016 i, una volta dins, li pegaren colps al propietari per a que els revelara a on guardava els diners i els objectes de valor. Finalment, es van fer amb una targeta de crèdit. Després van decidir matar a la víctima i la van escanyar fins a fracturar-li la laringe, tal com arreplega el relat de fets provats de la sentència.

 

Després d’anar-se’n de la casa, es van dirigir amb cotxe a Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a on eixa mateixa matinada van intentar extraure 600 euros en un caixer automàtic amb la targeta robada. L’operació va ser denegada, però la càmera del caixer va permetre la seua identificació, que al costat de les restes d’ADN, va constituir una de les proves de càrrec, a la que es va sumar la confessió d’un dels autors.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.