Condemnats a 28 anys de presó per matar a un home després de furtar-li en València

Ciutat de la justícia de València

Condemnat a 19 anys de presó per abusar d’una xica i intentar matar-ne a una altra durant un permís penitenciari en València | Wikipedia

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó a cada un dels dos xics als qui un jurat va declarar culpables d’haver asfixiat fins a la mort, després d’haver-li furtat, a un home. Un dels autors coneixia a la víctima, ja que havia sigut contractat per ell per a tindre relacions sexuals. Un metge jubilat amb antecedents per delictes sexuals va ser la víctima d’este violent crim. L’home va ser trobat amb les mans lligades i una bossa en el cap.

 

Ara, se’ls ha imposat condemnes de 23 anys de presó per assassinat i de 5 anys de presó per robatori amb violència. A demés, la sentència aprecia la circumstància agreujant d’abús de superioritat, ja que el jurat popular va considerar provat que l’execució dels fets es va fer de tal manera que «va disminuir de manera important les possibilitats de defensa i de demanar ajuda de la víctima».

 

Li furtaren la targeta de crèdit i l’asfixiaren

La sentència, feta pública este dijous pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), coincidix amb la petició del fiscal i, d’acord amb el veredicte del jurat, considera provat que els dos jóvens, de nacionalitat romanesa, li van pegar colps reiteradament a la víctima i la van escanyar fins a causar-li la mort.

 

Els acusats es van presentar en casa de la víctima, en l’avinguda de Peris i Valero de València, la nit del 7 de desembre de 2016 i, una volta dins, li pegaren colps al propietari per a que els revelara a on guardava els diners i els objectes de valor. Finalment, es van fer amb una targeta de crèdit. Després van decidir matar a la víctima i la van escanyar fins a fracturar-li la laringe, tal com arreplega el relat de fets provats de la sentència.

 

Després d’anar-se’n de la casa, es van dirigir amb cotxe a Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a on eixa mateixa matinada van intentar extraure 600 euros en un caixer automàtic amb la targeta robada. L’operació va ser denegada, però la càmera del caixer va permetre la seua identificació, que al costat de les restes d’ADN, va constituir una de les proves de càrrec, a la que es va sumar la confessió d’un dels autors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.