Condemnats a 28 anys de presó per matar a un home després de furtar-li en València

Ciutat de la justícia de València

Condemnat a 19 anys de presó per abusar d’una xica i intentar matar-ne a una altra durant un permís penitenciari en València | Wikipedia

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó a cada un dels dos xics als qui un jurat va declarar culpables d’haver asfixiat fins a la mort, després d’haver-li furtat, a un home. Un dels autors coneixia a la víctima, ja que havia sigut contractat per ell per a tindre relacions sexuals. Un metge jubilat amb antecedents per delictes sexuals va ser la víctima d’este violent crim. L’home va ser trobat amb les mans lligades i una bossa en el cap.

 

Ara, se’ls ha imposat condemnes de 23 anys de presó per assassinat i de 5 anys de presó per robatori amb violència. A demés, la sentència aprecia la circumstància agreujant d’abús de superioritat, ja que el jurat popular va considerar provat que l’execució dels fets es va fer de tal manera que «va disminuir de manera important les possibilitats de defensa i de demanar ajuda de la víctima».

 

Li furtaren la targeta de crèdit i l’asfixiaren

La sentència, feta pública este dijous pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), coincidix amb la petició del fiscal i, d’acord amb el veredicte del jurat, considera provat que els dos jóvens, de nacionalitat romanesa, li van pegar colps reiteradament a la víctima i la van escanyar fins a causar-li la mort.

 

Els acusats es van presentar en casa de la víctima, en l’avinguda de Peris i Valero de València, la nit del 7 de desembre de 2016 i, una volta dins, li pegaren colps al propietari per a que els revelara a on guardava els diners i els objectes de valor. Finalment, es van fer amb una targeta de crèdit. Després van decidir matar a la víctima i la van escanyar fins a fracturar-li la laringe, tal com arreplega el relat de fets provats de la sentència.

 

Després d’anar-se’n de la casa, es van dirigir amb cotxe a Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a on eixa mateixa matinada van intentar extraure 600 euros en un caixer automàtic amb la targeta robada. L’operació va ser denegada, però la càmera del caixer va permetre la seua identificació, que al costat de les restes d’ADN, va constituir una de les proves de càrrec, a la que es va sumar la confessió d’un dels autors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.