Condemnats a 28 anys de presó per matar a un home després de furtar-li en València

Ciutat de la justícia de València

Condemnat a 19 anys de presó per abusar d’una xica i intentar matar-ne a una altra durant un permís penitenciari en València | Wikipedia

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó a cada un dels dos xics als qui un jurat va declarar culpables d’haver asfixiat fins a la mort, després d’haver-li furtat, a un home. Un dels autors coneixia a la víctima, ja que havia sigut contractat per ell per a tindre relacions sexuals. Un metge jubilat amb antecedents per delictes sexuals va ser la víctima d’este violent crim. L’home va ser trobat amb les mans lligades i una bossa en el cap.

 

Ara, se’ls ha imposat condemnes de 23 anys de presó per assassinat i de 5 anys de presó per robatori amb violència. A demés, la sentència aprecia la circumstància agreujant d’abús de superioritat, ja que el jurat popular va considerar provat que l’execució dels fets es va fer de tal manera que «va disminuir de manera important les possibilitats de defensa i de demanar ajuda de la víctima».

 

Li furtaren la targeta de crèdit i l’asfixiaren

La sentència, feta pública este dijous pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), coincidix amb la petició del fiscal i, d’acord amb el veredicte del jurat, considera provat que els dos jóvens, de nacionalitat romanesa, li van pegar colps reiteradament a la víctima i la van escanyar fins a causar-li la mort.

 

Els acusats es van presentar en casa de la víctima, en l’avinguda de Peris i Valero de València, la nit del 7 de desembre de 2016 i, una volta dins, li pegaren colps al propietari per a que els revelara a on guardava els diners i els objectes de valor. Finalment, es van fer amb una targeta de crèdit. Després van decidir matar a la víctima i la van escanyar fins a fracturar-li la laringe, tal com arreplega el relat de fets provats de la sentència.

 

Després d’anar-se’n de la casa, es van dirigir amb cotxe a Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a on eixa mateixa matinada van intentar extraure 600 euros en un caixer automàtic amb la targeta robada. L’operació va ser denegada, però la càmera del caixer va permetre la seua identificació, que al costat de les restes d’ADN, va constituir una de les proves de càrrec, a la que es va sumar la confessió d’un dels autors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.