Els obliguen a pagar 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc de València

Dos xics, un de 24 anys i origen equatorià i un altre de 27 anys i origen bolivià, han sigut detinguts en València com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, els ara detinguts haurien obligat a una parella a pagar-los 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc.

 

Durant les investigacions, que van començar a principis de desembre, els policies van saber que la parella havia conegut a un grup de persones en un parc mentres consumien marihuana i, una volta en el cotxe, el grup havia acudit amenaçant-los amb una navalla per a que els pagaren 3.000 euros pel que havien consumit. Com que no podien fer front al pagament, els van oferir una altra manera de solucionar-ho.

 

La parella havia de traure uns diners, que prèviament els ingressarien en el seu compte, i entregar-se’ls als delinqüents. La primera volta, li van ingressar 500 euros a cada un. Però no va acabar tot ací, els ara detinguts van seguir amenaçant-los.

 

Rebien diners en els seus comptes que després havien d’entregar

Passats uns dies, els sospitosos es van presentar en casa de la parella i els van dir que anaven a rebre diners de nou i que havien de fer el mateix, traure’ls i entregar-se’ls a ells. Açò ho van fer apuntant a la dona amb una pistola en la boca, pel que la parella va accedir al que els demanaven. Fins que no van rebre la transferència, no se’n van anar de casa de les víctimes, cosa que es va traduir en 12 hores retinguts allà. L’endemà, els sospitosos van tornar a casa de la parella i van fer la mateixa operació.

 

Durant les investigacions, els agents han pogut saber que el compte bancari des del que la parella havia rebut la transferència estava sent investigat, ja que el seu titular s’havia enterat de què s’havien fet algunes transferències per un valor d’uns 32.000 euros a diferents comptes bancaris d’Espanya, probablement hackejant el seu telèfon mòbil. Dos dels comptes bancaris als que havien fet estes transferències corresponien als de la parella.

 

Continuen les investigacions per al total aclariment dels fets

Els policies, gràcies a les investigacions, han pogut identificar a dos membres del grup i, després de fer algunes comprovacions, els han detingut com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal.

 

Un dels detinguts ha passat a disposició judicial, mentres l’altre, després de ser escoltada la seua declaració, ha sigut posat en llibertat, encara que se li ha advertit de l’obligació de comparéixer davant de l’Autoritat Judicial quan siga avisat per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.