Els obliguen a pagar 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc de València

Dos xics, un de 24 anys i origen equatorià i un altre de 27 anys i origen bolivià, han sigut detinguts en València com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, els ara detinguts haurien obligat a una parella a pagar-los 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc.

 

Durant les investigacions, que van començar a principis de desembre, els policies van saber que la parella havia conegut a un grup de persones en un parc mentres consumien marihuana i, una volta en el cotxe, el grup havia acudit amenaçant-los amb una navalla per a que els pagaren 3.000 euros pel que havien consumit. Com que no podien fer front al pagament, els van oferir una altra manera de solucionar-ho.

 

La parella havia de traure uns diners, que prèviament els ingressarien en el seu compte, i entregar-se’ls als delinqüents. La primera volta, li van ingressar 500 euros a cada un. Però no va acabar tot ací, els ara detinguts van seguir amenaçant-los.

 

Rebien diners en els seus comptes que després havien d’entregar

Passats uns dies, els sospitosos es van presentar en casa de la parella i els van dir que anaven a rebre diners de nou i que havien de fer el mateix, traure’ls i entregar-se’ls a ells. Açò ho van fer apuntant a la dona amb una pistola en la boca, pel que la parella va accedir al que els demanaven. Fins que no van rebre la transferència, no se’n van anar de casa de les víctimes, cosa que es va traduir en 12 hores retinguts allà. L’endemà, els sospitosos van tornar a casa de la parella i van fer la mateixa operació.

 

Durant les investigacions, els agents han pogut saber que el compte bancari des del que la parella havia rebut la transferència estava sent investigat, ja que el seu titular s’havia enterat de què s’havien fet algunes transferències per un valor d’uns 32.000 euros a diferents comptes bancaris d’Espanya, probablement hackejant el seu telèfon mòbil. Dos dels comptes bancaris als que havien fet estes transferències corresponien als de la parella.

 

Continuen les investigacions per al total aclariment dels fets

Els policies, gràcies a les investigacions, han pogut identificar a dos membres del grup i, després de fer algunes comprovacions, els han detingut com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal.

 

Un dels detinguts ha passat a disposició judicial, mentres l’altre, després de ser escoltada la seua declaració, ha sigut posat en llibertat, encara que se li ha advertit de l’obligació de comparéixer davant de l’Autoritat Judicial quan siga avisat per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.