Els obliguen a pagar 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc de València

Dos xics, un de 24 anys i origen equatorià i un altre de 27 anys i origen bolivià, han sigut detinguts en València com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, els ara detinguts haurien obligat a una parella a pagar-los 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc.

 

Durant les investigacions, que van començar a principis de desembre, els policies van saber que la parella havia conegut a un grup de persones en un parc mentres consumien marihuana i, una volta en el cotxe, el grup havia acudit amenaçant-los amb una navalla per a que els pagaren 3.000 euros pel que havien consumit. Com que no podien fer front al pagament, els van oferir una altra manera de solucionar-ho.

 

La parella havia de traure uns diners, que prèviament els ingressarien en el seu compte, i entregar-se’ls als delinqüents. La primera volta, li van ingressar 500 euros a cada un. Però no va acabar tot ací, els ara detinguts van seguir amenaçant-los.

 

Rebien diners en els seus comptes que després havien d’entregar

Passats uns dies, els sospitosos es van presentar en casa de la parella i els van dir que anaven a rebre diners de nou i que havien de fer el mateix, traure’ls i entregar-se’ls a ells. Açò ho van fer apuntant a la dona amb una pistola en la boca, pel que la parella va accedir al que els demanaven. Fins que no van rebre la transferència, no se’n van anar de casa de les víctimes, cosa que es va traduir en 12 hores retinguts allà. L’endemà, els sospitosos van tornar a casa de la parella i van fer la mateixa operació.

 

Durant les investigacions, els agents han pogut saber que el compte bancari des del que la parella havia rebut la transferència estava sent investigat, ja que el seu titular s’havia enterat de què s’havien fet algunes transferències per un valor d’uns 32.000 euros a diferents comptes bancaris d’Espanya, probablement hackejant el seu telèfon mòbil. Dos dels comptes bancaris als que havien fet estes transferències corresponien als de la parella.

 

Continuen les investigacions per al total aclariment dels fets

Els policies, gràcies a les investigacions, han pogut identificar a dos membres del grup i, després de fer algunes comprovacions, els han detingut com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal.

 

Un dels detinguts ha passat a disposició judicial, mentres l’altre, després de ser escoltada la seua declaració, ha sigut posat en llibertat, encara que se li ha advertit de l’obligació de comparéixer davant de l’Autoritat Judicial quan siga avisat per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.