Els obliguen a pagar 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc de València

Dos xics, un de 24 anys i origen equatorià i un altre de 27 anys i origen bolivià, han sigut detinguts en València com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, els ara detinguts haurien obligat a una parella a pagar-los 3.000 euros per fumar de la seua marihuana en un parc.

 

Durant les investigacions, que van començar a principis de desembre, els policies van saber que la parella havia conegut a un grup de persones en un parc mentres consumien marihuana i, una volta en el cotxe, el grup havia acudit amenaçant-los amb una navalla per a que els pagaren 3.000 euros pel que havien consumit. Com que no podien fer front al pagament, els van oferir una altra manera de solucionar-ho.

 

La parella havia de traure uns diners, que prèviament els ingressarien en el seu compte, i entregar-se’ls als delinqüents. La primera volta, li van ingressar 500 euros a cada un. Però no va acabar tot ací, els ara detinguts van seguir amenaçant-los.

 

Rebien diners en els seus comptes que després havien d’entregar

Passats uns dies, els sospitosos es van presentar en casa de la parella i els van dir que anaven a rebre diners de nou i que havien de fer el mateix, traure’ls i entregar-se’ls a ells. Açò ho van fer apuntant a la dona amb una pistola en la boca, pel que la parella va accedir al que els demanaven. Fins que no van rebre la transferència, no se’n van anar de casa de les víctimes, cosa que es va traduir en 12 hores retinguts allà. L’endemà, els sospitosos van tornar a casa de la parella i van fer la mateixa operació.

 

Durant les investigacions, els agents han pogut saber que el compte bancari des del que la parella havia rebut la transferència estava sent investigat, ja que el seu titular s’havia enterat de què s’havien fet algunes transferències per un valor d’uns 32.000 euros a diferents comptes bancaris d’Espanya, probablement hackejant el seu telèfon mòbil. Dos dels comptes bancaris als que havien fet estes transferències corresponien als de la parella.

 

Continuen les investigacions per al total aclariment dels fets

Els policies, gràcies a les investigacions, han pogut identificar a dos membres del grup i, després de fer algunes comprovacions, els han detingut com a presumptes autors dels delictes de detenció il·legal, amenaces greus, estafa i organització criminal.

 

Un dels detinguts ha passat a disposició judicial, mentres l’altre, després de ser escoltada la seua declaració, ha sigut posat en llibertat, encara que se li ha advertit de l’obligació de comparéixer davant de l’Autoritat Judicial quan siga avisat per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.