Condemnen a Sanitat per una maniobra «inapropiada» que va matar un bebé en el moment de nàixer a Castelló

La Conselleria de Sanitat es vorà obligada a pagar 203.400 euros als pares d'una bebé acabada de nàixer que va morir com a conseqüència d'una «maniobra inapropiada» durant el part en l'Hospital la Plana de Vila-real en 2011. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', així ho establix la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat (TSJCV) difosa ahir per l'Associació del Defensor del Pacient que ha exercit com a acusació particular, en defensa de la família del bebé. Segons el document judicial, l'atenció mèdica rebuda per la pacient quan es va posar de part no va ser adequada per a tractar la pacient. La resolució, que condemna en costes a l'administració autonòmica, explica que la dona, que havia tingut un altre part anterior però per cesària, va acudir a l'hospital el 15 de desembre de 2011 després de trencar aigües de manera natural. En l'hospital se li va practicar una «inefectiva maniobra de Kristeller inadequadament indicada» a pesar d'existir la «sospita que la pacient tenia una desproporció pèlvic-cefàlica i que existia amenaça de rotura uterina amb una debilitat local de l'úter».

  

 

 

Últimes notícies

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.