Condemnen a Sanitat per una maniobra «inapropiada» que va matar un bebé en el moment de nàixer a Castelló

La Conselleria de Sanitat es vorà obligada a pagar 203.400 euros als pares d'una bebé acabada de nàixer que va morir com a conseqüència d'una «maniobra inapropiada» durant el part en l'Hospital la Plana de Vila-real en 2011. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', així ho establix la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat (TSJCV) difosa ahir per l'Associació del Defensor del Pacient que ha exercit com a acusació particular, en defensa de la família del bebé. Segons el document judicial, l'atenció mèdica rebuda per la pacient quan es va posar de part no va ser adequada per a tractar la pacient. La resolució, que condemna en costes a l'administració autonòmica, explica que la dona, que havia tingut un altre part anterior però per cesària, va acudir a l'hospital el 15 de desembre de 2011 després de trencar aigües de manera natural. En l'hospital se li va practicar una «inefectiva maniobra de Kristeller inadequadament indicada» a pesar d'existir la «sospita que la pacient tenia una desproporció pèlvic-cefàlica i que existia amenaça de rotura uterina amb una debilitat local de l'úter».

  

 

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.