Condemnen a Sanitat per una maniobra «inapropiada» que va matar un bebé en el moment de nàixer a Castelló

La Conselleria de Sanitat es vorà obligada a pagar 203.400 euros als pares d'una bebé acabada de nàixer que va morir com a conseqüència d'una «maniobra inapropiada» durant el part en l'Hospital la Plana de Vila-real en 2011. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', així ho establix la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat (TSJCV) difosa ahir per l'Associació del Defensor del Pacient que ha exercit com a acusació particular, en defensa de la família del bebé. Segons el document judicial, l'atenció mèdica rebuda per la pacient quan es va posar de part no va ser adequada per a tractar la pacient. La resolució, que condemna en costes a l'administració autonòmica, explica que la dona, que havia tingut un altre part anterior però per cesària, va acudir a l'hospital el 15 de desembre de 2011 després de trencar aigües de manera natural. En l'hospital se li va practicar una «inefectiva maniobra de Kristeller inadequadament indicada» a pesar d'existir la «sospita que la pacient tenia una desproporció pèlvic-cefàlica i que existia amenaça de rotura uterina amb una debilitat local de l'úter».

  

 

 

Últimes notícies

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.