11.4 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Condemnen a Sanitat per una maniobra «inapropiada» que va matar un bebé en el moment de nàixer a Castelló

La Conselleria de Sanitat es vorà obligada a pagar 203.400 euros als pares d'una bebé acabada de nàixer que va morir com a conseqüència d'una «maniobra inapropiada» durant el part en l'Hospital la Plana de Vila-real en 2011. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', així ho establix la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat (TSJCV) difosa ahir per l'Associació del Defensor del Pacient que ha exercit com a acusació particular, en defensa de la família del bebé. Segons el document judicial, l'atenció mèdica rebuda per la pacient quan es va posar de part no va ser adequada per a tractar la pacient. La resolució, que condemna en costes a l'administració autonòmica, explica que la dona, que havia tingut un altre part anterior però per cesària, va acudir a l'hospital el 15 de desembre de 2011 després de trencar aigües de manera natural. En l'hospital se li va practicar una «inefectiva maniobra de Kristeller inadequadament indicada» a pesar d'existir la «sospita que la pacient tenia una desproporció pèlvic-cefàlica i que existia amenaça de rotura uterina amb una debilitat local de l'úter».

  

 

 

Últimes notícies

Detinguda una empresària per cobrar ajudes públiques a nom d’una empleada sense el seu consentiment

Han detingut a Benidorm a una empresària de 54 anys per sol·licitar i cobrar prestacions públiques a nom d'una treballadora sense el seu permís. La policia li atribuïx diverses estafes per prop de 13.000 euros entre 2020 i 2021.

La gentrificació s’obri pas a Palma, València, Bilbao i Màlaga

Una anàlisi del CED-UAB ha mesurat l'expansió de la gentrificació entre 2011 i 2021 amb un índex basat en el lloguer. El fenomen ja no es limita a Madrid i Barcelona i guanya terreny a Palma, València, Bilbao i Màlaga.

Compromís avisa a Sánchez: ‘espavilen o s’ha acabat’ i marca condicions al Govern

Joan Baldoví ha advertit al Govern que 'o s'espavilen o s'ha acabat' i ha reclamat mesures concretes i un pla fins a 2027. També ha defés renovar òrgans amb les majories que tocaven i ha obert la porta a Oltra si decidix tornar.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata en finançament i inversions per a la Comunitat Valenciana

El president ha anunciat que acudix demà a reunir-se amb Pedro Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions, aigua i el Corredor Mediterrani.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses en la Comunitat Valenciana este dimarts i dimecres

Aemet ha activat l'avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges que poden aconseguir 30 l/h i 80 en 12 hores, amb tempestes segons zones i horaris distints.

Rosalía Major, presidenta substituta del consell d’À Punt després de l’eixida de Vicente Ordaz

El consell d'administració d'À Punt ha designat a Rosalía Major com a presidenta substituta després de la marxa de Vicente Ordaz. La reunió va aprovar a més un conveni amb la UPV i va ratificar el servici de seguretat.

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.