Confiscat el major nombre de plantes de marihuana a la província de València

La Guàrdia Civil, dins de l’operació CAMPERS, ha detingut a 5 homes, de nacionalitat albanesa, per delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient en les localitats de Requena i Yátova a València. L’operació va començar el mes de juny passat, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’una possible plantació de marihuana en una pedania pertanyent al terme municipal de Requena.

 

Dos dies més tard, els agents van intervindre més de 6.500 plantes de marihuana en el llogaret d’Hortunas. La plantació estava situada en una zona de difícil accés, envoltada de mala herba i grans arbres que facilitaven la seua ocultació. La següent plantació, de similars característiques a l’anterior, va ser descoberta pels investigadors al mes següent en la localitat de Yátova

 

Es van confiscar un total de 22.000 plantes de marihuana. La Guàrdia Civil va detindre llavors a 4 homes, de nacionalitat albanesa, pels suposats delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient.

 

600 plantes de marihuana confiscades

A més, es va realitzar un registre en la localitat d’Alborache i van requisar dos vehicles valorats en 62.000 euros, cinc mòbils, diverses plaques solars, bateries, bombes de succió, abonaments, 110 quilograms de cabdells de marihuana envasats i preparats per a la seua venda, eines i una gran quantitat de mitjans electrònics per a la cura de les plantes.

 

Posteriorment, un cinqué home va ser detingut en la pedania dels Isidros pels mateixos delictes i es va localitzar una tercera plantació a l’aire lliure amb més de 600 plantes de marihuana. Aquesta organització criminal utilitzava per a les seues plantacions uns 10.000 metres quadrats de parcel·les situades en zones allunyades dels nuclis de població i de difícil accés. Els autors no van dubtar a esbrossar la zona i talar arbres autòctons per a dur a terme els seus fins i emprar l’aigua dels rius pròxims per al reg de la plantació.

Així mateix, aquests individus havien construït campaments, pròxims a les parcel·les, per a allotjar-se. Per a cuinar usaven bombones de butà en ple terreny forestal. Els agents també van trobar grups electrògens que estaven enterrats en zulos per a evitar ser vistos des de l’aire i disminuir al mínim el soroll del motor d’aquests. Igualment, aquests generadors bombaven aigua a unes basses que van aconseguir fabricar per al proveïment de la plantació.

 

Quatre detinguts han ingressat a la presó

L’operació CAMPERS, ha sigut duta a terme per agents de l’Equip Roca i de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Requena i per la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València, s’ha saldat amb un total de 5 detinguts, quatre d’ells han ingressat a la presó, més de 29.000 plantes de marihuana intervingudes amb un pes superior a 1.300 quilograms i un valor de mercat de més de 6.600.000 euros. 

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU