Confiscat el major nombre de plantes de marihuana a la província de València

La Guàrdia Civil, dins de l’operació CAMPERS, ha detingut a 5 homes, de nacionalitat albanesa, per delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient en les localitats de Requena i Yátova a València. L’operació va començar el mes de juny passat, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’una possible plantació de marihuana en una pedania pertanyent al terme municipal de Requena.

 

Dos dies més tard, els agents van intervindre més de 6.500 plantes de marihuana en el llogaret d’Hortunas. La plantació estava situada en una zona de difícil accés, envoltada de mala herba i grans arbres que facilitaven la seua ocultació. La següent plantació, de similars característiques a l’anterior, va ser descoberta pels investigadors al mes següent en la localitat de Yátova

 

Es van confiscar un total de 22.000 plantes de marihuana. La Guàrdia Civil va detindre llavors a 4 homes, de nacionalitat albanesa, pels suposats delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient.

 

600 plantes de marihuana confiscades

A més, es va realitzar un registre en la localitat d’Alborache i van requisar dos vehicles valorats en 62.000 euros, cinc mòbils, diverses plaques solars, bateries, bombes de succió, abonaments, 110 quilograms de cabdells de marihuana envasats i preparats per a la seua venda, eines i una gran quantitat de mitjans electrònics per a la cura de les plantes.

 

Posteriorment, un cinqué home va ser detingut en la pedania dels Isidros pels mateixos delictes i es va localitzar una tercera plantació a l’aire lliure amb més de 600 plantes de marihuana. Aquesta organització criminal utilitzava per a les seues plantacions uns 10.000 metres quadrats de parcel·les situades en zones allunyades dels nuclis de població i de difícil accés. Els autors no van dubtar a esbrossar la zona i talar arbres autòctons per a dur a terme els seus fins i emprar l’aigua dels rius pròxims per al reg de la plantació.

Així mateix, aquests individus havien construït campaments, pròxims a les parcel·les, per a allotjar-se. Per a cuinar usaven bombones de butà en ple terreny forestal. Els agents també van trobar grups electrògens que estaven enterrats en zulos per a evitar ser vistos des de l’aire i disminuir al mínim el soroll del motor d’aquests. Igualment, aquests generadors bombaven aigua a unes basses que van aconseguir fabricar per al proveïment de la plantació.

 

Quatre detinguts han ingressat a la presó

L’operació CAMPERS, ha sigut duta a terme per agents de l’Equip Roca i de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Requena i per la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València, s’ha saldat amb un total de 5 detinguts, quatre d’ells han ingressat a la presó, més de 29.000 plantes de marihuana intervingudes amb un pes superior a 1.300 quilograms i un valor de mercat de més de 6.600.000 euros. 

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.