Confiscat el major nombre de plantes de marihuana a la província de València

La Guàrdia Civil, dins de l’operació CAMPERS, ha detingut a 5 homes, de nacionalitat albanesa, per delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient en les localitats de Requena i Yátova a València. L’operació va començar el mes de juny passat, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’una possible plantació de marihuana en una pedania pertanyent al terme municipal de Requena.

 

Dos dies més tard, els agents van intervindre més de 6.500 plantes de marihuana en el llogaret d’Hortunas. La plantació estava situada en una zona de difícil accés, envoltada de mala herba i grans arbres que facilitaven la seua ocultació. La següent plantació, de similars característiques a l’anterior, va ser descoberta pels investigadors al mes següent en la localitat de Yátova

 

Es van confiscar un total de 22.000 plantes de marihuana. La Guàrdia Civil va detindre llavors a 4 homes, de nacionalitat albanesa, pels suposats delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient.

 

600 plantes de marihuana confiscades

A més, es va realitzar un registre en la localitat d’Alborache i van requisar dos vehicles valorats en 62.000 euros, cinc mòbils, diverses plaques solars, bateries, bombes de succió, abonaments, 110 quilograms de cabdells de marihuana envasats i preparats per a la seua venda, eines i una gran quantitat de mitjans electrònics per a la cura de les plantes.

 

Posteriorment, un cinqué home va ser detingut en la pedania dels Isidros pels mateixos delictes i es va localitzar una tercera plantació a l’aire lliure amb més de 600 plantes de marihuana. Aquesta organització criminal utilitzava per a les seues plantacions uns 10.000 metres quadrats de parcel·les situades en zones allunyades dels nuclis de població i de difícil accés. Els autors no van dubtar a esbrossar la zona i talar arbres autòctons per a dur a terme els seus fins i emprar l’aigua dels rius pròxims per al reg de la plantació.

Així mateix, aquests individus havien construït campaments, pròxims a les parcel·les, per a allotjar-se. Per a cuinar usaven bombones de butà en ple terreny forestal. Els agents també van trobar grups electrògens que estaven enterrats en zulos per a evitar ser vistos des de l’aire i disminuir al mínim el soroll del motor d’aquests. Igualment, aquests generadors bombaven aigua a unes basses que van aconseguir fabricar per al proveïment de la plantació.

 

Quatre detinguts han ingressat a la presó

L’operació CAMPERS, ha sigut duta a terme per agents de l’Equip Roca i de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Requena i per la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València, s’ha saldat amb un total de 5 detinguts, quatre d’ells han ingressat a la presó, més de 29.000 plantes de marihuana intervingudes amb un pes superior a 1.300 quilograms i un valor de mercat de més de 6.600.000 euros. 

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.