Confisquen més de 300 quilos de cocaïna, que tenien com a destinació València, en Brasil

Cocaïna retinguda en el port de Río de Janeiro

Han sigut confiscats més de 300 quilos de cocaïna pura | EFE

La hisenda pública de Brasil ha confiscat, en el port de Rio de Janeiro, més de 300 quilos de cocaïna pura que tenien com a destinació final València, segons han confirmat este divendres fonts oficials.

 

La droga ha sigut descoberta la nit d’este dijous i estava amagada en un contenidor amb granit carregat en un barco. Esta embarcació va eixir del port de Suape, en Pernambuco, el passat dimarts, d’acord amb un comunicat de la Receita Federal (hisenda).

 

Les autoritats brasileres han retingut la càrrega en el port de Rio de Janeiro després de rebre informació sobre una possible alteració en el port de Pernambuco, en el nord-est del Brasil. Han sigut confiscades un total de 300 tauletes de cocaïna pura en el fons del contenidor, que tenien com a destinació final el port de València.

 

El Brasil és una de les principals portes d’eixida de la droga produïda en Sud-amèrica i, en 2019, l’oficina de Duanes del país va batre un nou rècord en confiscar 64 tones de droga, de les que 57 eren de cocaïna. Encara que la droga ix del país per les vies aèria i marítima, és en els ports a on les autoritats troben més estupefaents, generalment camuflats en contenidors entre productes que seran exportats a altres països.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.