Confisquen més de 300 quilos de cocaïna, que tenien com a destinació València, en Brasil

Cocaïna retinguda en el port de Río de Janeiro

Han sigut confiscats més de 300 quilos de cocaïna pura | EFE

La hisenda pública de Brasil ha confiscat, en el port de Rio de Janeiro, més de 300 quilos de cocaïna pura que tenien com a destinació final València, segons han confirmat este divendres fonts oficials.

 

La droga ha sigut descoberta la nit d’este dijous i estava amagada en un contenidor amb granit carregat en un barco. Esta embarcació va eixir del port de Suape, en Pernambuco, el passat dimarts, d’acord amb un comunicat de la Receita Federal (hisenda).

 

Les autoritats brasileres han retingut la càrrega en el port de Rio de Janeiro després de rebre informació sobre una possible alteració en el port de Pernambuco, en el nord-est del Brasil. Han sigut confiscades un total de 300 tauletes de cocaïna pura en el fons del contenidor, que tenien com a destinació final el port de València.

 

El Brasil és una de les principals portes d’eixida de la droga produïda en Sud-amèrica i, en 2019, l’oficina de Duanes del país va batre un nou rècord en confiscar 64 tones de droga, de les que 57 eren de cocaïna. Encara que la droga ix del país per les vies aèria i marítima, és en els ports a on les autoritats troben més estupefaents, generalment camuflats en contenidors entre productes que seran exportats a altres països.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.