Confisquen més de 300 quilos de cocaïna, que tenien com a destinació València, en Brasil

Cocaïna retinguda en el port de Río de Janeiro

Han sigut confiscats més de 300 quilos de cocaïna pura | EFE

La hisenda pública de Brasil ha confiscat, en el port de Rio de Janeiro, més de 300 quilos de cocaïna pura que tenien com a destinació final València, segons han confirmat este divendres fonts oficials.

 

La droga ha sigut descoberta la nit d’este dijous i estava amagada en un contenidor amb granit carregat en un barco. Esta embarcació va eixir del port de Suape, en Pernambuco, el passat dimarts, d’acord amb un comunicat de la Receita Federal (hisenda).

 

Les autoritats brasileres han retingut la càrrega en el port de Rio de Janeiro després de rebre informació sobre una possible alteració en el port de Pernambuco, en el nord-est del Brasil. Han sigut confiscades un total de 300 tauletes de cocaïna pura en el fons del contenidor, que tenien com a destinació final el port de València.

 

El Brasil és una de les principals portes d’eixida de la droga produïda en Sud-amèrica i, en 2019, l’oficina de Duanes del país va batre un nou rècord en confiscar 64 tones de droga, de les que 57 eren de cocaïna. Encara que la droga ix del país per les vies aèria i marítima, és en els ports a on les autoritats troben més estupefaents, generalment camuflats en contenidors entre productes que seran exportats a altres països.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.