Confisquen diferents peces d’espècies protegides venudes per internet en Torrevieja i Elx

Intervenen peces d'animals protegits en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

El caracal, una espècie protegida | Guàrdia Civil d’Alacant

 

Puedes leer esta noticia también en castellano pinchando al botón ‘Leer en español’

 

Agents de la Guàrdia Civil han intervingut diferents peces d’espècies protegides venudes per internet, entre les que hi havia un animal felí, davall el nom de caracal, que està ‘altament protegit’, procedent de zones africanes i asiàtiques. A demés, també han confiscat peces i objectes procedents d’animals, valorats en 4.230 euros.

 

Els venedors són un total de cinc persones residents en Torrevieja, en el Baix Segura, i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant). Els presumptes autors s’enfronten a multes per infraccions de la Llei de Contraban o, com en el cas del caracal, a un delicte relatiu a la protecció de la flora i la fauna.

 

L’equip del Seprona d’Alacant va decidir començar a fer investigacions sobre la venda d’uns premis de caça africans que oferia un veí, de 53 anys, de Torrevieja a través d’una pàgina d’Internet. Entres els animals hi havia un caracal, un springbuck i un steenbok.

Peces d'animals protegits confiscades en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant)

Una de les peces incautades | Guàrdia Civil Alacant

 

No tenia els permisos per a fer esta classe de caça

Quan els agents li van demanar la documentació necessària per a la seua compra i venda, l’home no va poder demostrar que estava autoritzat per a fer-ho, motiu pel que li van confiscar la peça. A demés, els agents van aplicar diligències per un presumpte delicte contra la fauna i la flora i per intentar comercialitzar amb una espècie protegida.

 

Paral·lelament, els agents de la Guàrdia Civil d’Elx van fer una altra investigació relacionada amb la venta per internet de peces que venien d’animals que estan protegits i que la seua venta, adquisició, distribució o comerç han d’estar regulades i controlades. 

 

En este cas, els agents van localitzar a quatre venedors (3 d’Elx i 1 de Torrevieja) que no tenien la documentació necessària per a poder tindre esta classe de peces. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.
FILMOTECA D'ESTIU