Confisquen diferents peces d’espècies protegides venudes per internet en Torrevieja i Elx

Intervenen peces d'animals protegits en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

El caracal, una espècie protegida | Guàrdia Civil d’Alacant

 

Puedes leer esta noticia también en castellano pinchando al botón ‘Leer en español’

 

Agents de la Guàrdia Civil han intervingut diferents peces d’espècies protegides venudes per internet, entre les que hi havia un animal felí, davall el nom de caracal, que està ‘altament protegit’, procedent de zones africanes i asiàtiques. A demés, també han confiscat peces i objectes procedents d’animals, valorats en 4.230 euros.

 

Els venedors són un total de cinc persones residents en Torrevieja, en el Baix Segura, i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant). Els presumptes autors s’enfronten a multes per infraccions de la Llei de Contraban o, com en el cas del caracal, a un delicte relatiu a la protecció de la flora i la fauna.

 

L’equip del Seprona d’Alacant va decidir començar a fer investigacions sobre la venda d’uns premis de caça africans que oferia un veí, de 53 anys, de Torrevieja a través d’una pàgina d’Internet. Entres els animals hi havia un caracal, un springbuck i un steenbok.

Peces d'animals protegits confiscades en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant)

Una de les peces incautades | Guàrdia Civil Alacant

 

No tenia els permisos per a fer esta classe de caça

Quan els agents li van demanar la documentació necessària per a la seua compra i venda, l’home no va poder demostrar que estava autoritzat per a fer-ho, motiu pel que li van confiscar la peça. A demés, els agents van aplicar diligències per un presumpte delicte contra la fauna i la flora i per intentar comercialitzar amb una espècie protegida.

 

Paral·lelament, els agents de la Guàrdia Civil d’Elx van fer una altra investigació relacionada amb la venta per internet de peces que venien d’animals que estan protegits i que la seua venta, adquisició, distribució o comerç han d’estar regulades i controlades. 

 

En este cas, els agents van localitzar a quatre venedors (3 d’Elx i 1 de Torrevieja) que no tenien la documentació necessària per a poder tindre esta classe de peces. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.