Confisquen diferents peces d’espècies protegides venudes per internet en Torrevieja i Elx

Intervenen peces d'animals protegits en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

El caracal, una espècie protegida | Guàrdia Civil d’Alacant

 

Puedes leer esta noticia también en castellano pinchando al botón ‘Leer en español’

 

Agents de la Guàrdia Civil han intervingut diferents peces d’espècies protegides venudes per internet, entre les que hi havia un animal felí, davall el nom de caracal, que està ‘altament protegit’, procedent de zones africanes i asiàtiques. A demés, també han confiscat peces i objectes procedents d’animals, valorats en 4.230 euros.

 

Els venedors són un total de cinc persones residents en Torrevieja, en el Baix Segura, i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant). Els presumptes autors s’enfronten a multes per infraccions de la Llei de Contraban o, com en el cas del caracal, a un delicte relatiu a la protecció de la flora i la fauna.

 

L’equip del Seprona d’Alacant va decidir començar a fer investigacions sobre la venda d’uns premis de caça africans que oferia un veí, de 53 anys, de Torrevieja a través d’una pàgina d’Internet. Entres els animals hi havia un caracal, un springbuck i un steenbok.

Peces d'animals protegits confiscades en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant)

Una de les peces incautades | Guàrdia Civil Alacant

 

No tenia els permisos per a fer esta classe de caça

Quan els agents li van demanar la documentació necessària per a la seua compra i venda, l’home no va poder demostrar que estava autoritzat per a fer-ho, motiu pel que li van confiscar la peça. A demés, els agents van aplicar diligències per un presumpte delicte contra la fauna i la flora i per intentar comercialitzar amb una espècie protegida.

 

Paral·lelament, els agents de la Guàrdia Civil d’Elx van fer una altra investigació relacionada amb la venta per internet de peces que venien d’animals que estan protegits i que la seua venta, adquisició, distribució o comerç han d’estar regulades i controlades. 

 

En este cas, els agents van localitzar a quatre venedors (3 d’Elx i 1 de Torrevieja) que no tenien la documentació necessària per a poder tindre esta classe de peces. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.