Confisquen diferents peces d’espècies protegides venudes per internet en Torrevieja i Elx

Intervenen peces d'animals protegits en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

El caracal, una espècie protegida | Guàrdia Civil d’Alacant

 

Puedes leer esta noticia también en castellano pinchando al botón ‘Leer en español’

 

Agents de la Guàrdia Civil han intervingut diferents peces d’espècies protegides venudes per internet, entre les que hi havia un animal felí, davall el nom de caracal, que està ‘altament protegit’, procedent de zones africanes i asiàtiques. A demés, també han confiscat peces i objectes procedents d’animals, valorats en 4.230 euros.

 

Els venedors són un total de cinc persones residents en Torrevieja, en el Baix Segura, i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant). Els presumptes autors s’enfronten a multes per infraccions de la Llei de Contraban o, com en el cas del caracal, a un delicte relatiu a la protecció de la flora i la fauna.

 

L’equip del Seprona d’Alacant va decidir començar a fer investigacions sobre la venda d’uns premis de caça africans que oferia un veí, de 53 anys, de Torrevieja a través d’una pàgina d’Internet. Entres els animals hi havia un caracal, un springbuck i un steenbok.

Peces d'animals protegits confiscades en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant)

Una de les peces incautades | Guàrdia Civil Alacant

 

No tenia els permisos per a fer esta classe de caça

Quan els agents li van demanar la documentació necessària per a la seua compra i venda, l’home no va poder demostrar que estava autoritzat per a fer-ho, motiu pel que li van confiscar la peça. A demés, els agents van aplicar diligències per un presumpte delicte contra la fauna i la flora i per intentar comercialitzar amb una espècie protegida.

 

Paral·lelament, els agents de la Guàrdia Civil d’Elx van fer una altra investigació relacionada amb la venta per internet de peces que venien d’animals que estan protegits i que la seua venta, adquisició, distribució o comerç han d’estar regulades i controlades. 

 

En este cas, els agents van localitzar a quatre venedors (3 d’Elx i 1 de Torrevieja) que no tenien la documentació necessària per a poder tindre esta classe de peces. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.