Confisquen diferents peces d’espècies protegides venudes per internet en Torrevieja i Elx

Intervenen peces d'animals protegits en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

El caracal, una espècie protegida | Guàrdia Civil d’Alacant

 

Puedes leer esta noticia también en castellano pinchando al botón ‘Leer en español’

 

Agents de la Guàrdia Civil han intervingut diferents peces d’espècies protegides venudes per internet, entre les que hi havia un animal felí, davall el nom de caracal, que està ‘altament protegit’, procedent de zones africanes i asiàtiques. A demés, també han confiscat peces i objectes procedents d’animals, valorats en 4.230 euros.

 

Els venedors són un total de cinc persones residents en Torrevieja, en el Baix Segura, i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant). Els presumptes autors s’enfronten a multes per infraccions de la Llei de Contraban o, com en el cas del caracal, a un delicte relatiu a la protecció de la flora i la fauna.

 

L’equip del Seprona d’Alacant va decidir començar a fer investigacions sobre la venda d’uns premis de caça africans que oferia un veí, de 53 anys, de Torrevieja a través d’una pàgina d’Internet. Entres els animals hi havia un caracal, un springbuck i un steenbok.

Peces d'animals protegits confiscades en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant)

Una de les peces incautades | Guàrdia Civil Alacant

 

No tenia els permisos per a fer esta classe de caça

Quan els agents li van demanar la documentació necessària per a la seua compra i venda, l’home no va poder demostrar que estava autoritzat per a fer-ho, motiu pel que li van confiscar la peça. A demés, els agents van aplicar diligències per un presumpte delicte contra la fauna i la flora i per intentar comercialitzar amb una espècie protegida.

 

Paral·lelament, els agents de la Guàrdia Civil d’Elx van fer una altra investigació relacionada amb la venta per internet de peces que venien d’animals que estan protegits i que la seua venta, adquisició, distribució o comerç han d’estar regulades i controlades. 

 

En este cas, els agents van localitzar a quatre venedors (3 d’Elx i 1 de Torrevieja) que no tenien la documentació necessària per a poder tindre esta classe de peces. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.