La contaminació acústica provoca 12.000 morts cada any

 

A Europa, 12.000 persones moren cada any arran de problemes de salut derivats del soroll i més de 100 milions estan exposades a nivells que perjudiquen seriosament la seua salut. Unes dades que exemplifiquen que la contaminació acústica s’ha convertit ja en el segon factor d’estrés ambiental més nociu a Europa, darrere de la contaminació atmosfèrica.

L’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA) ha assenyalat que, pese al punt mort del confinament, un any després la situació no millora. S’espera que, en la dècada vinent, que les xifres d’afectats pel soroll augmenten a causa del creixement de les ciutats i la demanda de mobilitat. Importància de la prevenció en la joventut

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més de mil milions de joves estan en risc de patir

.
No obstant això, la pèrdua auditiva entre els més joves pot reduir-se fins a un 60% gràcies a mesures com la millora de l’atenció primària i neonatal o la detecció i el tractament primerenc davant qualsevol símptoma.

A pesar d’aixó, la pèrdua d’audició continua sent un trastorn erròniament associat a l’edat, i així ho consideren un 70% dels espanyols. “Sempre s’havia considerat este problema com un trastorn associat a l’edat. No obstant això, cada vegada hi ha més persones joves que ho pateixen”, afirma el doctor en otorrinolaringologia Juan Royo.

A més de la pèrdua d’audició, els alts nivells de soroll provoquen problemes psicològics, com a insomni, estrés o ansietat, però també fisiològics, com a augment de la freqüència cardíaca o colitis.

“Cada vegada veiem en les consultes més casos de pacients, fins i tot joves, exposats a elevats nivells de soroll i la salut auditiva del qual està empitjorant” explica el mateix Royo. Per a afrontar esta situació, els especialistes recorden la importància de protegir les nostres oïdes davant agressions com un soroll elevat i revisar periòdicament la nostra audició.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.