La contaminació acústica provoca 12.000 morts cada any

 

A Europa, 12.000 persones moren cada any arran de problemes de salut derivats del soroll i més de 100 milions estan exposades a nivells que perjudiquen seriosament la seua salut. Unes dades que exemplifiquen que la contaminació acústica s’ha convertit ja en el segon factor d’estrés ambiental més nociu a Europa, darrere de la contaminació atmosfèrica.

L’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA) ha assenyalat que, pese al punt mort del confinament, un any després la situació no millora. S’espera que, en la dècada vinent, que les xifres d’afectats pel soroll augmenten a causa del creixement de les ciutats i la demanda de mobilitat. Importància de la prevenció en la joventut

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més de mil milions de joves estan en risc de patir

.
No obstant això, la pèrdua auditiva entre els més joves pot reduir-se fins a un 60% gràcies a mesures com la millora de l’atenció primària i neonatal o la detecció i el tractament primerenc davant qualsevol símptoma.

A pesar d’aixó, la pèrdua d’audició continua sent un trastorn erròniament associat a l’edat, i així ho consideren un 70% dels espanyols. “Sempre s’havia considerat este problema com un trastorn associat a l’edat. No obstant això, cada vegada hi ha més persones joves que ho pateixen”, afirma el doctor en otorrinolaringologia Juan Royo.

A més de la pèrdua d’audició, els alts nivells de soroll provoquen problemes psicològics, com a insomni, estrés o ansietat, però també fisiològics, com a augment de la freqüència cardíaca o colitis.

“Cada vegada veiem en les consultes més casos de pacients, fins i tot joves, exposats a elevats nivells de soroll i la salut auditiva del qual està empitjorant” explica el mateix Royo. Per a afrontar esta situació, els especialistes recorden la importància de protegir les nostres oïdes davant agressions com un soroll elevat i revisar periòdicament la nostra audició.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.