La contaminació acústica provoca 12.000 morts cada any

 

A Europa, 12.000 persones moren cada any arran de problemes de salut derivats del soroll i més de 100 milions estan exposades a nivells que perjudiquen seriosament la seua salut. Unes dades que exemplifiquen que la contaminació acústica s’ha convertit ja en el segon factor d’estrés ambiental més nociu a Europa, darrere de la contaminació atmosfèrica.

L’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA) ha assenyalat que, pese al punt mort del confinament, un any després la situació no millora. S’espera que, en la dècada vinent, que les xifres d’afectats pel soroll augmenten a causa del creixement de les ciutats i la demanda de mobilitat. Importància de la prevenció en la joventut

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més de mil milions de joves estan en risc de patir

.
No obstant això, la pèrdua auditiva entre els més joves pot reduir-se fins a un 60% gràcies a mesures com la millora de l’atenció primària i neonatal o la detecció i el tractament primerenc davant qualsevol símptoma.

A pesar d’aixó, la pèrdua d’audició continua sent un trastorn erròniament associat a l’edat, i així ho consideren un 70% dels espanyols. “Sempre s’havia considerat este problema com un trastorn associat a l’edat. No obstant això, cada vegada hi ha més persones joves que ho pateixen”, afirma el doctor en otorrinolaringologia Juan Royo.

A més de la pèrdua d’audició, els alts nivells de soroll provoquen problemes psicològics, com a insomni, estrés o ansietat, però també fisiològics, com a augment de la freqüència cardíaca o colitis.

“Cada vegada veiem en les consultes més casos de pacients, fins i tot joves, exposats a elevats nivells de soroll i la salut auditiva del qual està empitjorant” explica el mateix Royo. Per a afrontar esta situació, els especialistes recorden la importància de protegir les nostres oïdes davant agressions com un soroll elevat i revisar periòdicament la nostra audició.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.