La contaminació acústica provoca 12.000 morts cada any

 

A Europa, 12.000 persones moren cada any arran de problemes de salut derivats del soroll i més de 100 milions estan exposades a nivells que perjudiquen seriosament la seua salut. Unes dades que exemplifiquen que la contaminació acústica s’ha convertit ja en el segon factor d’estrés ambiental més nociu a Europa, darrere de la contaminació atmosfèrica.

L’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA) ha assenyalat que, pese al punt mort del confinament, un any després la situació no millora. S’espera que, en la dècada vinent, que les xifres d’afectats pel soroll augmenten a causa del creixement de les ciutats i la demanda de mobilitat. Importància de la prevenció en la joventut

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més de mil milions de joves estan en risc de patir

.
No obstant això, la pèrdua auditiva entre els més joves pot reduir-se fins a un 60% gràcies a mesures com la millora de l’atenció primària i neonatal o la detecció i el tractament primerenc davant qualsevol símptoma.

A pesar d’aixó, la pèrdua d’audició continua sent un trastorn erròniament associat a l’edat, i així ho consideren un 70% dels espanyols. “Sempre s’havia considerat este problema com un trastorn associat a l’edat. No obstant això, cada vegada hi ha més persones joves que ho pateixen”, afirma el doctor en otorrinolaringologia Juan Royo.

A més de la pèrdua d’audició, els alts nivells de soroll provoquen problemes psicològics, com a insomni, estrés o ansietat, però també fisiològics, com a augment de la freqüència cardíaca o colitis.

“Cada vegada veiem en les consultes més casos de pacients, fins i tot joves, exposats a elevats nivells de soroll i la salut auditiva del qual està empitjorant” explica el mateix Royo. Per a afrontar esta situació, els especialistes recorden la importància de protegir les nostres oïdes davant agressions com un soroll elevat i revisar periòdicament la nostra audició.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.