La contaminació acústica provoca 12.000 morts cada any

 

A Europa, 12.000 persones moren cada any arran de problemes de salut derivats del soroll i més de 100 milions estan exposades a nivells que perjudiquen seriosament la seua salut. Unes dades que exemplifiquen que la contaminació acústica s’ha convertit ja en el segon factor d’estrés ambiental més nociu a Europa, darrere de la contaminació atmosfèrica.

L’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA) ha assenyalat que, pese al punt mort del confinament, un any després la situació no millora. S’espera que, en la dècada vinent, que les xifres d’afectats pel soroll augmenten a causa del creixement de les ciutats i la demanda de mobilitat. Importància de la prevenció en la joventut

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més de mil milions de joves estan en risc de patir

.
No obstant això, la pèrdua auditiva entre els més joves pot reduir-se fins a un 60% gràcies a mesures com la millora de l’atenció primària i neonatal o la detecció i el tractament primerenc davant qualsevol símptoma.

A pesar d’aixó, la pèrdua d’audició continua sent un trastorn erròniament associat a l’edat, i així ho consideren un 70% dels espanyols. “Sempre s’havia considerat este problema com un trastorn associat a l’edat. No obstant això, cada vegada hi ha més persones joves que ho pateixen”, afirma el doctor en otorrinolaringologia Juan Royo.

A més de la pèrdua d’audició, els alts nivells de soroll provoquen problemes psicològics, com a insomni, estrés o ansietat, però també fisiològics, com a augment de la freqüència cardíaca o colitis.

“Cada vegada veiem en les consultes més casos de pacients, fins i tot joves, exposats a elevats nivells de soroll i la salut auditiva del qual està empitjorant” explica el mateix Royo. Per a afrontar esta situació, els especialistes recorden la importància de protegir les nostres oïdes davant agressions com un soroll elevat i revisar periòdicament la nostra audició.

Últimes notícies

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.