Sense culpables per l’assassinat de Francisco, camioner del Real de Gandia

TSJ

Edifici del Tribunal Superior de Justícia d’Albacete | Google Maps

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa ha rebutjat la reobertura del juí per la mort en 2014 del camioner Francisco Javier Marcos Benavent. A demés, rebaixa les penes de presó per als seus possibles assassins, segons informa ‘Onda Naranja’.

 

Els fets van passar el 28 de novembre de 2014 quan al camioner, en l’eixida de Caudete en direcció a Yecla, el van rodejar un grup d’hòmens que van anar a furtar-li diners –que no han aparegut–, segons van confessar els implicats.

 

Francisco va morir després de rebre 5 tirs i set ganivetades. Segons la mare de la víctima, «tot estava planejat per persones que coneixien perfectament els plans i viatges del meu fill». Els implicats, que foren detinguts després d’una llarga investigació de 6 mesos per part de la Guàrdia Civil, haurien cremat el cotxe de Francisco per a eliminar proves.

 

Ja en el juí, el Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa va decidir absoldre’ls del delicte d’assassinat, amb penes de presó de menys de 5 anys per delictes de robatori, danys i encobriment. Davant d’esta situació, la família de la víctima va demanar la repetició del juí perquè «no s’han tingut en consideració els indicis i circumstàncies que han rodejat l’assassinat».

 

Esta repetició no ha sigut acceptada i, a demés, la nova sentència modifica l’anterior i rebaixa les penes per a alguns dels acusats. La família encara pot recórrer davant del Tribunal Suprem, però l’esgotament i la falta de recursos serien un «impediment per a seguir lluitant», segons afirma la mare de Francisco. Amb tot açò, este cas es quedaria sense culpable. 

 

Els lladres, segons s’afirma en les dos sentències, van sentir uns tirs i van vore a la víctima en terra. Alguns dels implicats van inculpar d’assassinat a dos dels detinguts, que no han sigut condemnats per estos fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.