Sense culpables per l’assassinat de Francisco, camioner del Real de Gandia

TSJ

Edifici del Tribunal Superior de Justícia d’Albacete | Google Maps

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa ha rebutjat la reobertura del juí per la mort en 2014 del camioner Francisco Javier Marcos Benavent. A demés, rebaixa les penes de presó per als seus possibles assassins, segons informa ‘Onda Naranja’.

 

Els fets van passar el 28 de novembre de 2014 quan al camioner, en l’eixida de Caudete en direcció a Yecla, el van rodejar un grup d’hòmens que van anar a furtar-li diners –que no han aparegut–, segons van confessar els implicats.

 

Francisco va morir després de rebre 5 tirs i set ganivetades. Segons la mare de la víctima, «tot estava planejat per persones que coneixien perfectament els plans i viatges del meu fill». Els implicats, que foren detinguts després d’una llarga investigació de 6 mesos per part de la Guàrdia Civil, haurien cremat el cotxe de Francisco per a eliminar proves.

 

Ja en el juí, el Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa va decidir absoldre’ls del delicte d’assassinat, amb penes de presó de menys de 5 anys per delictes de robatori, danys i encobriment. Davant d’esta situació, la família de la víctima va demanar la repetició del juí perquè «no s’han tingut en consideració els indicis i circumstàncies que han rodejat l’assassinat».

 

Esta repetició no ha sigut acceptada i, a demés, la nova sentència modifica l’anterior i rebaixa les penes per a alguns dels acusats. La família encara pot recórrer davant del Tribunal Suprem, però l’esgotament i la falta de recursos serien un «impediment per a seguir lluitant», segons afirma la mare de Francisco. Amb tot açò, este cas es quedaria sense culpable. 

 

Els lladres, segons s’afirma en les dos sentències, van sentir uns tirs i van vore a la víctima en terra. Alguns dels implicats van inculpar d’assassinat a dos dels detinguts, que no han sigut condemnats per estos fets.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.