Sense culpables per l’assassinat de Francisco, camioner del Real de Gandia

TSJ

Edifici del Tribunal Superior de Justícia d’Albacete | Google Maps

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa ha rebutjat la reobertura del juí per la mort en 2014 del camioner Francisco Javier Marcos Benavent. A demés, rebaixa les penes de presó per als seus possibles assassins, segons informa ‘Onda Naranja’.

 

Els fets van passar el 28 de novembre de 2014 quan al camioner, en l’eixida de Caudete en direcció a Yecla, el van rodejar un grup d’hòmens que van anar a furtar-li diners –que no han aparegut–, segons van confessar els implicats.

 

Francisco va morir després de rebre 5 tirs i set ganivetades. Segons la mare de la víctima, «tot estava planejat per persones que coneixien perfectament els plans i viatges del meu fill». Els implicats, que foren detinguts després d’una llarga investigació de 6 mesos per part de la Guàrdia Civil, haurien cremat el cotxe de Francisco per a eliminar proves.

 

Ja en el juí, el Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa va decidir absoldre’ls del delicte d’assassinat, amb penes de presó de menys de 5 anys per delictes de robatori, danys i encobriment. Davant d’esta situació, la família de la víctima va demanar la repetició del juí perquè «no s’han tingut en consideració els indicis i circumstàncies que han rodejat l’assassinat».

 

Esta repetició no ha sigut acceptada i, a demés, la nova sentència modifica l’anterior i rebaixa les penes per a alguns dels acusats. La família encara pot recórrer davant del Tribunal Suprem, però l’esgotament i la falta de recursos serien un «impediment per a seguir lluitant», segons afirma la mare de Francisco. Amb tot açò, este cas es quedaria sense culpable. 

 

Els lladres, segons s’afirma en les dos sentències, van sentir uns tirs i van vore a la víctima en terra. Alguns dels implicats van inculpar d’assassinat a dos dels detinguts, que no han sigut condemnats per estos fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU