Sense culpables per l’assassinat de Francisco, camioner del Real de Gandia

TSJ

Edifici del Tribunal Superior de Justícia d’Albacete | Google Maps

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa ha rebutjat la reobertura del juí per la mort en 2014 del camioner Francisco Javier Marcos Benavent. A demés, rebaixa les penes de presó per als seus possibles assassins, segons informa ‘Onda Naranja’.

 

Els fets van passar el 28 de novembre de 2014 quan al camioner, en l’eixida de Caudete en direcció a Yecla, el van rodejar un grup d’hòmens que van anar a furtar-li diners –que no han aparegut–, segons van confessar els implicats.

 

Francisco va morir després de rebre 5 tirs i set ganivetades. Segons la mare de la víctima, «tot estava planejat per persones que coneixien perfectament els plans i viatges del meu fill». Els implicats, que foren detinguts després d’una llarga investigació de 6 mesos per part de la Guàrdia Civil, haurien cremat el cotxe de Francisco per a eliminar proves.

 

Ja en el juí, el Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa va decidir absoldre’ls del delicte d’assassinat, amb penes de presó de menys de 5 anys per delictes de robatori, danys i encobriment. Davant d’esta situació, la família de la víctima va demanar la repetició del juí perquè «no s’han tingut en consideració els indicis i circumstàncies que han rodejat l’assassinat».

 

Esta repetició no ha sigut acceptada i, a demés, la nova sentència modifica l’anterior i rebaixa les penes per a alguns dels acusats. La família encara pot recórrer davant del Tribunal Suprem, però l’esgotament i la falta de recursos serien un «impediment per a seguir lluitant», segons afirma la mare de Francisco. Amb tot açò, este cas es quedaria sense culpable. 

 

Els lladres, segons s’afirma en les dos sentències, van sentir uns tirs i van vore a la víctima en terra. Alguns dels implicats van inculpar d’assassinat a dos dels detinguts, que no han sigut condemnats per estos fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Catalá posa el focus en les urnes davant un possible congrés del PP valencià

L'alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja entrar en el debat sobre un congrés regional del PP i insistix que la prioritat és preparar-se per a les pròximes eleccions, descartant alhora una candidatura seua a la Generalitat.

PSPV i Compromís acusen PP i Vox de tindre Les Corts segrestades i frenar el control al Consell

PSPV i Compromís denuncien que PP i Vox tenen Les Corts 'segrestades', amb unes 600 preguntes i peticions sense resposta i limitant la tasca de l'oposició. PP i Vox neguen el bloqueig i acusen l'esquerra de fer teatre parlamentari.

Alliberen un peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a El Campello

La Guàrdia Civil ha alliberat un jove peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a la deriva davant la costa dEl Campello, on també han trobat sis dorades mortes i una gavina sense vida.

Els docents de la concertada protesten a Les Corts per exigir avanços en la jubilació parcial

Cinc sindicats de l’ensenyament concertat es concentren davant Les Corts en plena jornada de vaga per denunciar la falta d’avanços en la jubilació parcial, les plantilles i l’ordre de pagament delegat.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 superen el primer tràmit en Les Corts

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions d’euros, continuen la tramitació en Les Corts després que PP i Vox hagen tombat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís, que en demanaven la devolució al Consell.

Awa Fam, del València Basket a la WNBA: així viu el seu somni americà

La pívot valenciana Awa Fam s’ha guanyat en pocs dies un lloc com a titular en les Seattle Storm i ja pensa en el Mundial FIBA de setembre a Alemanya.

Awa Fam, de València a la WNBA: la pívot que ja triomfa amb Seattle Storm

La pívot alacantina Awa Fam ha fet el salt de València Basket a la WNBA i ja s’ha consolidat com a titular a Seattle Storm, mentre mira al Mundial de setembre com un altre gran somni per complir.

Taxistes valencians es visten de negre i escenifiquen un enterrament contra el decret del Consell

Centenars de taxistes de la Comunitat Valenciana han protestat a València, vestits de negre i amb un taüt simbòlic, contra el decret del Consell que regularitza els VTC i permet trajectes urbans sense temps d’espera.