Denunciat el pilot d’un autogir que circulava per una carretera de Castalla

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat, per dos infraccions de trànsit i una infracció a la seguretat aèria, al pilot d’un autogir, un home espanyol de 38 anys, que va circular per una carretera comarcal per a omplir el depòsit de combustible.

Agents de l’Equip PEGÀS (Policia Especialista en Gestió Aeronàutica i de Seguretat Operacional) de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, han procedit a la identificació i proposta per a sanció del pilot d’un autogir, que va circular diversos quilòmetres per una carretera convencional, per a repostar.

Segons es va poder veure publicat en les xarxes socials, els fets van ocórrer el passat dia 2 de setembre en la carretera CV 815 del terme municipal de Castalla, per a la sorpresa de la resta d’usuaris de la via.

Des del moment en què la Guàrdia Civil va tindre coneixement dels fets, les investigacions d’este equip especialista es van centrar a identificar a l’aeronau i al pilot, una tasca bastant complicada a causa de la falta de dades, ja que l’única cosa amb el que comptaven era el vídeo difós.

Les nombroses gestions realitzades tant en la gasolinera com per tots els aeròdroms de la província, van donar resultat positiu després de l’anàlisi d’una fulla de cronometratge, relacionada amb una operació d’un autogir de similars característiques, que va eixir de l’aeròdrom de Fuente Obejuna, a Còrdova, i va arribar a l’aeròdrom de Mutxamel, a Alacant. Va ser en aqueix interval de temps, entre els dos aeròdroms, quan es va produir el proveïment de carburant.

Una vegada aconseguida la matrícula, va ser qüestió de temps poder esbrinar les dades completes de l’aeronau i del representant, que va facilitar el telèfon de contacte de la persona que pilotava l’autogir el passat dia 2 de setembre.

Pel que sembla, el pilot va informar que havia notificat a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) un incident, però que desconeixia si havia d’haver-lo notificat a algú més.

Finalment, sobre estos fets, l’Equip PEGÀS ha donat compte a la Prefectura provincial de trànsit de la província d’Alacant per una infracció al Reglament General de Circulació, per conduir de manera temerària, i per una infracció al Reglament General de Vehicles, per circular amb un vehicle que manca de la corresponent autorització administrativa.

Així mateix s’ha donat compte a AESA (Agència Estatal de Seguretat Aèria) per una infracció a l’article 44.1 en concordança de l’article 34.3 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de Seguretat Aèria.

Equip PEGÀS de la Guàrdia Civil, la “policia de l’aire”

Els Equips PEGÀS de la Guàrdia Civil desenvolupen funcions relacionades amb l’aviació general, exercint major control sobre instal·lacions com a aeròdroms, camps de vol, heliports i pistes d’emergència, complementant la labor del Cos en els aeroports espanyols; a més, de la prevenció i control d’incidents relacionats amb les aeronaus pilotades per control remot, comunament conegudes com a drons (RPA), i del suport tècnic a les Unitats de Policia Judicial en el cas de possibles accidents aeris.

Últimes notícies

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.

Bernabé alerta que les agressions de Tavernes ja es tracten com a delictes d’odi

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha condemnat rotundament les agressions de Tavernes de la Valldigna i ha confirmat que la Guàrdia Civil les investiga com a delictes d’odi, advertint del paper dels discursos de l’odi en la violència al carrer.

El Saler recupera la normalitat un mes després de l’incendi forestal

La Devesa de El Saler mostra ja brots verds, terrasses plenes i ciclistes per la CV-500, un mes després de l’incendi que va cremar 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 veïns i diversos càmpings.

Exigixen investigar la mort de dos cetacis traslladats a l’Oceanogràfic de València

La Fundació Franz Weber ha demanat al Ministeri de Ciència i al CSIC que investiguen la mort recent d’una beluga i una delfina traslladades al Oceanogràfic de València des de Canadà, i alerta que Espanya s’està convertint en una destinació per a animals marins de països que prohibixen espectacles.