Denunciat el pilot d’un autogir que circulava per una carretera de Castalla

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat, per dos infraccions de trànsit i una infracció a la seguretat aèria, al pilot d’un autogir, un home espanyol de 38 anys, que va circular per una carretera comarcal per a omplir el depòsit de combustible.

Agents de l’Equip PEGÀS (Policia Especialista en Gestió Aeronàutica i de Seguretat Operacional) de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, han procedit a la identificació i proposta per a sanció del pilot d’un autogir, que va circular diversos quilòmetres per una carretera convencional, per a repostar.

Segons es va poder veure publicat en les xarxes socials, els fets van ocórrer el passat dia 2 de setembre en la carretera CV 815 del terme municipal de Castalla, per a la sorpresa de la resta d’usuaris de la via.

Des del moment en què la Guàrdia Civil va tindre coneixement dels fets, les investigacions d’este equip especialista es van centrar a identificar a l’aeronau i al pilot, una tasca bastant complicada a causa de la falta de dades, ja que l’única cosa amb el que comptaven era el vídeo difós.

Les nombroses gestions realitzades tant en la gasolinera com per tots els aeròdroms de la província, van donar resultat positiu després de l’anàlisi d’una fulla de cronometratge, relacionada amb una operació d’un autogir de similars característiques, que va eixir de l’aeròdrom de Fuente Obejuna, a Còrdova, i va arribar a l’aeròdrom de Mutxamel, a Alacant. Va ser en aqueix interval de temps, entre els dos aeròdroms, quan es va produir el proveïment de carburant.

Una vegada aconseguida la matrícula, va ser qüestió de temps poder esbrinar les dades completes de l’aeronau i del representant, que va facilitar el telèfon de contacte de la persona que pilotava l’autogir el passat dia 2 de setembre.

Pel que sembla, el pilot va informar que havia notificat a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) un incident, però que desconeixia si havia d’haver-lo notificat a algú més.

Finalment, sobre estos fets, l’Equip PEGÀS ha donat compte a la Prefectura provincial de trànsit de la província d’Alacant per una infracció al Reglament General de Circulació, per conduir de manera temerària, i per una infracció al Reglament General de Vehicles, per circular amb un vehicle que manca de la corresponent autorització administrativa.

Així mateix s’ha donat compte a AESA (Agència Estatal de Seguretat Aèria) per una infracció a l’article 44.1 en concordança de l’article 34.3 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de Seguretat Aèria.

Equip PEGÀS de la Guàrdia Civil, la “policia de l’aire”

Els Equips PEGÀS de la Guàrdia Civil desenvolupen funcions relacionades amb l’aviació general, exercint major control sobre instal·lacions com a aeròdroms, camps de vol, heliports i pistes d’emergència, complementant la labor del Cos en els aeroports espanyols; a més, de la prevenció i control d’incidents relacionats amb les aeronaus pilotades per control remot, comunament conegudes com a drons (RPA), i del suport tècnic a les Unitats de Policia Judicial en el cas de possibles accidents aeris.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.