Denunciat el pilot d’un autogir que circulava per una carretera de Castalla

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat, per dos infraccions de trànsit i una infracció a la seguretat aèria, al pilot d’un autogir, un home espanyol de 38 anys, que va circular per una carretera comarcal per a omplir el depòsit de combustible.

Agents de l’Equip PEGÀS (Policia Especialista en Gestió Aeronàutica i de Seguretat Operacional) de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, han procedit a la identificació i proposta per a sanció del pilot d’un autogir, que va circular diversos quilòmetres per una carretera convencional, per a repostar.

Segons es va poder veure publicat en les xarxes socials, els fets van ocórrer el passat dia 2 de setembre en la carretera CV 815 del terme municipal de Castalla, per a la sorpresa de la resta d’usuaris de la via.

Des del moment en què la Guàrdia Civil va tindre coneixement dels fets, les investigacions d’este equip especialista es van centrar a identificar a l’aeronau i al pilot, una tasca bastant complicada a causa de la falta de dades, ja que l’única cosa amb el que comptaven era el vídeo difós.

Les nombroses gestions realitzades tant en la gasolinera com per tots els aeròdroms de la província, van donar resultat positiu després de l’anàlisi d’una fulla de cronometratge, relacionada amb una operació d’un autogir de similars característiques, que va eixir de l’aeròdrom de Fuente Obejuna, a Còrdova, i va arribar a l’aeròdrom de Mutxamel, a Alacant. Va ser en aqueix interval de temps, entre els dos aeròdroms, quan es va produir el proveïment de carburant.

Una vegada aconseguida la matrícula, va ser qüestió de temps poder esbrinar les dades completes de l’aeronau i del representant, que va facilitar el telèfon de contacte de la persona que pilotava l’autogir el passat dia 2 de setembre.

Pel que sembla, el pilot va informar que havia notificat a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) un incident, però que desconeixia si havia d’haver-lo notificat a algú més.

Finalment, sobre estos fets, l’Equip PEGÀS ha donat compte a la Prefectura provincial de trànsit de la província d’Alacant per una infracció al Reglament General de Circulació, per conduir de manera temerària, i per una infracció al Reglament General de Vehicles, per circular amb un vehicle que manca de la corresponent autorització administrativa.

Així mateix s’ha donat compte a AESA (Agència Estatal de Seguretat Aèria) per una infracció a l’article 44.1 en concordança de l’article 34.3 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de Seguretat Aèria.

Equip PEGÀS de la Guàrdia Civil, la “policia de l’aire”

Els Equips PEGÀS de la Guàrdia Civil desenvolupen funcions relacionades amb l’aviació general, exercint major control sobre instal·lacions com a aeròdroms, camps de vol, heliports i pistes d’emergència, complementant la labor del Cos en els aeroports espanyols; a més, de la prevenció i control d’incidents relacionats amb les aeronaus pilotades per control remot, comunament conegudes com a drons (RPA), i del suport tècnic a les Unitats de Policia Judicial en el cas de possibles accidents aeris.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.