9.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Denunciat el pilot d’un autogir que circulava per una carretera de Castalla

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat, per dos infraccions de trànsit i una infracció a la seguretat aèria, al pilot d’un autogir, un home espanyol de 38 anys, que va circular per una carretera comarcal per a omplir el depòsit de combustible.

Agents de l’Equip PEGÀS (Policia Especialista en Gestió Aeronàutica i de Seguretat Operacional) de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, han procedit a la identificació i proposta per a sanció del pilot d’un autogir, que va circular diversos quilòmetres per una carretera convencional, per a repostar.

Segons es va poder veure publicat en les xarxes socials, els fets van ocórrer el passat dia 2 de setembre en la carretera CV 815 del terme municipal de Castalla, per a la sorpresa de la resta d’usuaris de la via.

Des del moment en què la Guàrdia Civil va tindre coneixement dels fets, les investigacions d’este equip especialista es van centrar a identificar a l’aeronau i al pilot, una tasca bastant complicada a causa de la falta de dades, ja que l’única cosa amb el que comptaven era el vídeo difós.

Les nombroses gestions realitzades tant en la gasolinera com per tots els aeròdroms de la província, van donar resultat positiu després de l’anàlisi d’una fulla de cronometratge, relacionada amb una operació d’un autogir de similars característiques, que va eixir de l’aeròdrom de Fuente Obejuna, a Còrdova, i va arribar a l’aeròdrom de Mutxamel, a Alacant. Va ser en aqueix interval de temps, entre els dos aeròdroms, quan es va produir el proveïment de carburant.

Una vegada aconseguida la matrícula, va ser qüestió de temps poder esbrinar les dades completes de l’aeronau i del representant, que va facilitar el telèfon de contacte de la persona que pilotava l’autogir el passat dia 2 de setembre.

Pel que sembla, el pilot va informar que havia notificat a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) un incident, però que desconeixia si havia d’haver-lo notificat a algú més.

Finalment, sobre estos fets, l’Equip PEGÀS ha donat compte a la Prefectura provincial de trànsit de la província d’Alacant per una infracció al Reglament General de Circulació, per conduir de manera temerària, i per una infracció al Reglament General de Vehicles, per circular amb un vehicle que manca de la corresponent autorització administrativa.

Així mateix s’ha donat compte a AESA (Agència Estatal de Seguretat Aèria) per una infracció a l’article 44.1 en concordança de l’article 34.3 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de Seguretat Aèria.

Equip PEGÀS de la Guàrdia Civil, la “policia de l’aire”

Els Equips PEGÀS de la Guàrdia Civil desenvolupen funcions relacionades amb l’aviació general, exercint major control sobre instal·lacions com a aeròdroms, camps de vol, heliports i pistes d’emergència, complementant la labor del Cos en els aeroports espanyols; a més, de la prevenció i control d’incidents relacionats amb les aeronaus pilotades per control remot, comunament conegudes com a drons (RPA), i del suport tècnic a les Unitats de Policia Judicial en el cas de possibles accidents aeris.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.