Denunciat el pilot d’un autogir que circulava per una carretera de Castalla

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat, per dos infraccions de trànsit i una infracció a la seguretat aèria, al pilot d’un autogir, un home espanyol de 38 anys, que va circular per una carretera comarcal per a omplir el depòsit de combustible.

Agents de l’Equip PEGÀS (Policia Especialista en Gestió Aeronàutica i de Seguretat Operacional) de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, han procedit a la identificació i proposta per a sanció del pilot d’un autogir, que va circular diversos quilòmetres per una carretera convencional, per a repostar.

Segons es va poder veure publicat en les xarxes socials, els fets van ocórrer el passat dia 2 de setembre en la carretera CV 815 del terme municipal de Castalla, per a la sorpresa de la resta d’usuaris de la via.

Des del moment en què la Guàrdia Civil va tindre coneixement dels fets, les investigacions d’este equip especialista es van centrar a identificar a l’aeronau i al pilot, una tasca bastant complicada a causa de la falta de dades, ja que l’única cosa amb el que comptaven era el vídeo difós.

Les nombroses gestions realitzades tant en la gasolinera com per tots els aeròdroms de la província, van donar resultat positiu després de l’anàlisi d’una fulla de cronometratge, relacionada amb una operació d’un autogir de similars característiques, que va eixir de l’aeròdrom de Fuente Obejuna, a Còrdova, i va arribar a l’aeròdrom de Mutxamel, a Alacant. Va ser en aqueix interval de temps, entre els dos aeròdroms, quan es va produir el proveïment de carburant.

Una vegada aconseguida la matrícula, va ser qüestió de temps poder esbrinar les dades completes de l’aeronau i del representant, que va facilitar el telèfon de contacte de la persona que pilotava l’autogir el passat dia 2 de setembre.

Pel que sembla, el pilot va informar que havia notificat a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) un incident, però que desconeixia si havia d’haver-lo notificat a algú més.

Finalment, sobre estos fets, l’Equip PEGÀS ha donat compte a la Prefectura provincial de trànsit de la província d’Alacant per una infracció al Reglament General de Circulació, per conduir de manera temerària, i per una infracció al Reglament General de Vehicles, per circular amb un vehicle que manca de la corresponent autorització administrativa.

Així mateix s’ha donat compte a AESA (Agència Estatal de Seguretat Aèria) per una infracció a l’article 44.1 en concordança de l’article 34.3 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de Seguretat Aèria.

Equip PEGÀS de la Guàrdia Civil, la “policia de l’aire”

Els Equips PEGÀS de la Guàrdia Civil desenvolupen funcions relacionades amb l’aviació general, exercint major control sobre instal·lacions com a aeròdroms, camps de vol, heliports i pistes d’emergència, complementant la labor del Cos en els aeroports espanyols; a més, de la prevenció i control d’incidents relacionats amb les aeronaus pilotades per control remot, comunament conegudes com a drons (RPA), i del suport tècnic a les Unitats de Policia Judicial en el cas de possibles accidents aeris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.