14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Descobreixen una plantació de marihuana després de sufocar un incendi a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut a dues persones relacionades amb un presumpte delicte contra la salut pública, per la possessió d’un cultiu «indoor» que albergava una plantació amb 1.100 plantes de marihuana a l’interior d’un habitatge de la localitat d’Elx.

Tot va començar quan efectius de Policia Local i Bombers d’Elx van intervindre en un incendi en una casa de camp aparentment desocupada, en extingir les flames, els actuants es van adonar d’una forta olor, que els va fer sospitar que a l’interior de l’immoble podria albergar algun tipus de cultiu il·legal.

Instants posteriors van descobrir a l’interior de l’estatge una plantació de marihuana «indoor» amb més de 1.250 plantes en diferents estats de creixement i floració.

El Grup d’Estupefaents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx, es van fer càrrec del cas, per a després d’una laboriosa investigació i diverses perquisicions procedir a la identificació, localització i posterior detenció dels dos presumptes responsables de la plantació per un delicte contra la salut pública.

L’actuació s’enquadra en un dispositiu especial de la Policia Nacional en col·laboració amb policia local d’Elx la fi del qual és erradicar el cultiu de substàncies estupefaents en domicilis o locals que es troben abandonats i susceptibles de ser utilitzats per a aqueixos fins.

Els detinguts de 26 i 28 anys d’edat van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.