20.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Desmantellada a Alaquàs una plantació de marihuana de quasi una tona

 

Agents de la Policia Nacional han dut a terme una operació policial en una nau industrial d’Alaquàs en la qual han desmantellat una plantació de marihuana indoor. Han sigut intervingudes 4.654 plantes i uns 900 quilos de cabdells en branca; a més, s’ha detingut a dos homes d’origen holandés com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric i atemptat contra agent de l’autoritat.

Les investigacions van començar a principis de mes, quan els policies van detectar moviments sospitosos en una nau industrial, en la qual a més hi havia un consum desmesurat d’energia elèctrica i aparells d’aire condicionat que funcionaven contínuament, la qual cosa podria ser compatible amb l’existència d’una plantació de marihuana.

Després de diverses vigilàncies, els investigadors van observar com dos homes acudien sovint al lloc, sense un horari fix i adoptant importants mesures de seguretat tant a l’entrada com a l’eixida, romanent temps a l’interior de la nau. En els últims dies, es va detectar que romanien més hores de les habituals a l’interior de la nau i entraven amb botelles d’aigua i altres bosses amb el que semblaven ser productes alimentosos.

En una d’eixes vigilàncies, els agents van observar des de l’exterior que els dos sospitosos estaven, pel que sembla, acabant de carregar un camió amb bosses per a marxar-se del lloc, per la qual cosa els policies van bloquejar l’eixida amb els vehicles policials i es van identificar, a fi d’evitar que fugiren.

Els sospitosos, en veure’s acorralats, van retirar ràpidament la subjecció que retenia la porta gran de la nau, colpejant fortament per a tancar-lo, per la qual cosa els policies van haver de retirar-se per a no ser colpejats, moment en què van aprofitar per a escapar saltant la paret posterior de la nau, de quatre metres d’altura.

 

Finalment van ser aconseguits pels agents i detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, resistint-se violentament, per la qual cosa se’ls imputa també un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat.

Els policies van comprovar que el camió estava carregat de bosses amb cabdells de marihuana, així com la nau d’uns 1.200 metres quadrats, dividida en cinc estades, contenia una gran plantació d’esta droga, cadascuna amb plantes en diversos estats de creixement i una altra dedicada a l’assecament. A més, comptava amb sis cubes d’aigua de 2000 litres de capacitat cadascuna i dos piscines per al reg, a més de sistemes de refrigeració.

 

En el registre es van intervindre un total de 4.654 plantes de marihuana; 900 quilos en cabdells en branca; 200 transformadors amb llum; sis bidons de 2.164 connectats a canonades per a regadiu, i fertilitzants, entre altres efectes destinats al cultiu. També es va intervindre el camió, a més d’un segon vehicle.
Els arrestats, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Air Nostrum reforça la connectivitat este Nadal amb més places a Balears

Air Nostrum ha anunciat més capacitat per a la campanya de Nadal 2025, amb focus en les rutes entre la península i Balears. També hi haurà reforços a Canàries, Melilla i la connexió amb Estrasburg.

La Generalitat inicia la reparació de la CV-4126 a Alfafar després de la dana

La Generalitat, a petició de l'Ajuntament d'Alfafar, ha arrancat la rehabilitació de la CV-4126, deteriorada pels treballs de postemergència després de la dana. L'obra, amb 500.000 euros, s'emmarca en el Pla Endavant.

Miguel Ángel Corona va deixar el València: cinc anys, tres càrrecs i un balanç de vendes i eixides polèmiques

L'eixida de Miguel Ángel Corona es va tancar per mutu acord després de rebre una oferta d'un altre club i en plena reestructuració de l'àrea esportiva. En cinc anys va assumir tres càrrecs, va apostar per fitxatges de baix cost i va conviure amb nombroses vendes que van reduir el valor de la plantilla.

El calendari solidari del València i Asindown complix 20 anys amb el primer equip i llegendes

València CF i la Fundació Asindown han presentat el calendari benèfic del seu 20é aniversari, amb jugadors de les primeres plantilles i llegendes del club. El pack 'Genèticament Rebels 2026' inclou gran format, cromos commemoratius i calendari de taula per un donatiu recomanat de 10 euros.

Presó per a dos hòmens per violar a una dona a Paterna

Dos hòmens de 21 i 28 anys han ingressat a la presó després de ser detinguts per una agressió sexual amb penetració a una dona a Paterna. Els fets van ocórrer el 4 de novembre i es va activar el protocol d'atenció integral; un dels arrestats tenia antecedents i situació irregular.

La borrasca Claudia impulsa l’arribada de pols sahariana al litoral mediterrani

La borrasca Claudia impulsa una intrusió de pols sahariana cap a la costa mediterrània, amb calitja densa i descens de la qualitat de l'aire. L'episodi es manté hui i tendirà a remetre el dissabte.

Municipis de zones nuclears lamenten el rebuig del Congrés a eliminar la data de tancament de les centrals

AMAC ha lamentat que el Congrés rebutge suprimir la data de tancament de les centrals i ha defés pròrrogues per a assegurar el futur socioeconòmic de les àrees. Ha recordat que el tràmit per a prolongar Almaraz continua obert i pendent de l'informe 'clau' del CSN.

Rescatada una serval a Alacant després d’admetre la família que no podia cuidar-la

Una femella de gat serval de 5 anys ha sigut rescatada a la província d'Alacant i traslladada al centre AAP Primadomus a Villena. La família que la tenia va reconéixer que no podia assegurar la seua tinença responsable i segura.