Desmantellada a Alaquàs una plantació de marihuana de quasi una tona

 

Agents de la Policia Nacional han dut a terme una operació policial en una nau industrial d’Alaquàs en la qual han desmantellat una plantació de marihuana indoor. Han sigut intervingudes 4.654 plantes i uns 900 quilos de cabdells en branca; a més, s’ha detingut a dos homes d’origen holandés com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric i atemptat contra agent de l’autoritat.

Les investigacions van començar a principis de mes, quan els policies van detectar moviments sospitosos en una nau industrial, en la qual a més hi havia un consum desmesurat d’energia elèctrica i aparells d’aire condicionat que funcionaven contínuament, la qual cosa podria ser compatible amb l’existència d’una plantació de marihuana.

Després de diverses vigilàncies, els investigadors van observar com dos homes acudien sovint al lloc, sense un horari fix i adoptant importants mesures de seguretat tant a l’entrada com a l’eixida, romanent temps a l’interior de la nau. En els últims dies, es va detectar que romanien més hores de les habituals a l’interior de la nau i entraven amb botelles d’aigua i altres bosses amb el que semblaven ser productes alimentosos.

En una d’eixes vigilàncies, els agents van observar des de l’exterior que els dos sospitosos estaven, pel que sembla, acabant de carregar un camió amb bosses per a marxar-se del lloc, per la qual cosa els policies van bloquejar l’eixida amb els vehicles policials i es van identificar, a fi d’evitar que fugiren.

Els sospitosos, en veure’s acorralats, van retirar ràpidament la subjecció que retenia la porta gran de la nau, colpejant fortament per a tancar-lo, per la qual cosa els policies van haver de retirar-se per a no ser colpejats, moment en què van aprofitar per a escapar saltant la paret posterior de la nau, de quatre metres d’altura.

 

Finalment van ser aconseguits pels agents i detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, resistint-se violentament, per la qual cosa se’ls imputa també un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat.

Els policies van comprovar que el camió estava carregat de bosses amb cabdells de marihuana, així com la nau d’uns 1.200 metres quadrats, dividida en cinc estades, contenia una gran plantació d’esta droga, cadascuna amb plantes en diversos estats de creixement i una altra dedicada a l’assecament. A més, comptava amb sis cubes d’aigua de 2000 litres de capacitat cadascuna i dos piscines per al reg, a més de sistemes de refrigeració.

 

En el registre es van intervindre un total de 4.654 plantes de marihuana; 900 quilos en cabdells en branca; 200 transformadors amb llum; sis bidons de 2.164 connectats a canonades per a regadiu, i fertilitzants, entre altres efectes destinats al cultiu. També es va intervindre el camió, a més d’un segon vehicle.
Els arrestats, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.