Desmantellada a Alaquàs una plantació de marihuana de quasi una tona

 

Agents de la Policia Nacional han dut a terme una operació policial en una nau industrial d’Alaquàs en la qual han desmantellat una plantació de marihuana indoor. Han sigut intervingudes 4.654 plantes i uns 900 quilos de cabdells en branca; a més, s’ha detingut a dos homes d’origen holandés com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric i atemptat contra agent de l’autoritat.

Les investigacions van començar a principis de mes, quan els policies van detectar moviments sospitosos en una nau industrial, en la qual a més hi havia un consum desmesurat d’energia elèctrica i aparells d’aire condicionat que funcionaven contínuament, la qual cosa podria ser compatible amb l’existència d’una plantació de marihuana.

Després de diverses vigilàncies, els investigadors van observar com dos homes acudien sovint al lloc, sense un horari fix i adoptant importants mesures de seguretat tant a l’entrada com a l’eixida, romanent temps a l’interior de la nau. En els últims dies, es va detectar que romanien més hores de les habituals a l’interior de la nau i entraven amb botelles d’aigua i altres bosses amb el que semblaven ser productes alimentosos.

En una d’eixes vigilàncies, els agents van observar des de l’exterior que els dos sospitosos estaven, pel que sembla, acabant de carregar un camió amb bosses per a marxar-se del lloc, per la qual cosa els policies van bloquejar l’eixida amb els vehicles policials i es van identificar, a fi d’evitar que fugiren.

Els sospitosos, en veure’s acorralats, van retirar ràpidament la subjecció que retenia la porta gran de la nau, colpejant fortament per a tancar-lo, per la qual cosa els policies van haver de retirar-se per a no ser colpejats, moment en què van aprofitar per a escapar saltant la paret posterior de la nau, de quatre metres d’altura.

 

Finalment van ser aconseguits pels agents i detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, resistint-se violentament, per la qual cosa se’ls imputa també un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat.

Els policies van comprovar que el camió estava carregat de bosses amb cabdells de marihuana, així com la nau d’uns 1.200 metres quadrats, dividida en cinc estades, contenia una gran plantació d’esta droga, cadascuna amb plantes en diversos estats de creixement i una altra dedicada a l’assecament. A més, comptava amb sis cubes d’aigua de 2000 litres de capacitat cadascuna i dos piscines per al reg, a més de sistemes de refrigeració.

 

En el registre es van intervindre un total de 4.654 plantes de marihuana; 900 quilos en cabdells en branca; 200 transformadors amb llum; sis bidons de 2.164 connectats a canonades per a regadiu, i fertilitzants, entre altres efectes destinats al cultiu. També es va intervindre el camió, a més d’un segon vehicle.
Els arrestats, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.