Desmantellada a Alaquàs una plantació de marihuana de quasi una tona

 

Agents de la Policia Nacional han dut a terme una operació policial en una nau industrial d’Alaquàs en la qual han desmantellat una plantació de marihuana indoor. Han sigut intervingudes 4.654 plantes i uns 900 quilos de cabdells en branca; a més, s’ha detingut a dos homes d’origen holandés com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric i atemptat contra agent de l’autoritat.

Les investigacions van començar a principis de mes, quan els policies van detectar moviments sospitosos en una nau industrial, en la qual a més hi havia un consum desmesurat d’energia elèctrica i aparells d’aire condicionat que funcionaven contínuament, la qual cosa podria ser compatible amb l’existència d’una plantació de marihuana.

Després de diverses vigilàncies, els investigadors van observar com dos homes acudien sovint al lloc, sense un horari fix i adoptant importants mesures de seguretat tant a l’entrada com a l’eixida, romanent temps a l’interior de la nau. En els últims dies, es va detectar que romanien més hores de les habituals a l’interior de la nau i entraven amb botelles d’aigua i altres bosses amb el que semblaven ser productes alimentosos.

En una d’eixes vigilàncies, els agents van observar des de l’exterior que els dos sospitosos estaven, pel que sembla, acabant de carregar un camió amb bosses per a marxar-se del lloc, per la qual cosa els policies van bloquejar l’eixida amb els vehicles policials i es van identificar, a fi d’evitar que fugiren.

Els sospitosos, en veure’s acorralats, van retirar ràpidament la subjecció que retenia la porta gran de la nau, colpejant fortament per a tancar-lo, per la qual cosa els policies van haver de retirar-se per a no ser colpejats, moment en què van aprofitar per a escapar saltant la paret posterior de la nau, de quatre metres d’altura.

 

Finalment van ser aconseguits pels agents i detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, resistint-se violentament, per la qual cosa se’ls imputa també un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat.

Els policies van comprovar que el camió estava carregat de bosses amb cabdells de marihuana, així com la nau d’uns 1.200 metres quadrats, dividida en cinc estades, contenia una gran plantació d’esta droga, cadascuna amb plantes en diversos estats de creixement i una altra dedicada a l’assecament. A més, comptava amb sis cubes d’aigua de 2000 litres de capacitat cadascuna i dos piscines per al reg, a més de sistemes de refrigeració.

 

En el registre es van intervindre un total de 4.654 plantes de marihuana; 900 quilos en cabdells en branca; 200 transformadors amb llum; sis bidons de 2.164 connectats a canonades per a regadiu, i fertilitzants, entre altres efectes destinats al cultiu. També es va intervindre el camió, a més d’un segon vehicle.
Els arrestats, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.