Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.