Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.