Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.