21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.