Detingut per cultivar marihuana en un remolc frigorífic dins d’una nau en Pobla Tornesa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home acusat de cultivar marihuana en un remolc frigorífic a l’interior d’una nau industrial en la localitat de Pobla Tornesa, a la comarca de la Plana Alta, i que presumptament s’enganxava il·legalment al fluid elèctric, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

En total, els agents han incautat uns 20 quilos de droga, ja preparats per a la venda. L’actuació es va iniciar a partir del pla de resposta policial contra el cultiu, elaboració i venda de droga, que va permetre descobrir que en una nau industrial de Pobla Tornesa es poguera estar cultivant substancies estupefaents del tipus marihuana.

  

Per tot això s’inicia una investigació amb mitjans com el gos detector de drogues de la unitat canina de Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló, que en realitzar un reconeixement de la zona va assenyalar una de la naus industrials del polígon, un indici que de l’interior d’aquella nau provenia una olor de substància estupefaent.

 

A l’estar totalment hermètic dificultava que l’olor es desprenguera

  

Seguidament es va realitzar una inspecció de l’interior de la nau, que va permetre descobrir en un remolc frigorífic de grans dimensions un laboratori indoor totalment equipat per al cultiu de marihuana i que, en estar en el seu interior totalment hermètic, dificultava la labor policial perquè desprenia poca olor a l’exterior.

    

Continuant amb el reconeixement es van trobar ocultes caixes de cartó i pots de cristall replets de de marihuana; utensilis, efectes i útils destinats per a la seua possible venda, tals com bàscules, bosses de plàstic monodosis; productes químics, terres i fertilitzants; focus calorífics; transformadors elèctrics; extractors de grans dimensions; 26 potenciadors d’electricitat, ventiladors, i sistema de reg per a dos tancs d’aigua de grans dimensions.

 

El corrent elèctric estava manipulat

  

També es va poder observar que el corrent elèctric estava manipulat amb un tipus d’enganxament il·legal a la llum publica, per la qual cosa es va procedir a l’avís a la companyia elèctrica, que va ratificar que es tractava d’un enganxament il·legal del fluid elèctric, procedint al tall del subministrament.

    

Per aquests fets els agents van detindre a un home, veí de Castelló, pels suposats delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric. L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de Castelló.

 

Últimes notícies

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.