Detingut un empresari de Cocentaina per tenir treballadors sense contracte

 

La Policia Nacional ha detingut un important empresari del sector tèxtil a Cocentaina com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors.

Mesos enrere començava una investigació sobre l’empresari arran d’una informació molt concreta captada pels agents de la Comissaria Local d’Alcoi de la Policia Nacional.

Pel que sembla, una de les empreses de reciclatge de roba més important de país, a més de comptar amb la seua empresa legal, es nodria d’altres naus clandestines on, de forma irregular i sense cap mena de mesura de seguretat, treballadors sense contracte i, alguns d’ells fins i tot sense permís de residència, realitzaven tasques de selecció i tall de reciclatge de peces tèxtils.

Avançada la investigació, la qual ha estat dirigida des de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres d’Alcoi de la Policia Nacional, es van aconseguir localitzar tres naus industrials, on entraven treballadors a primera hora del matí i romanien tancats durant tot el dia sense ventilació, fent tasques de reciclatge de roba en condicions perilloses per a la salut.

 

Inspecció de les naus industrials

 

Una vegada que es va tenir la certesa de la comissió d’estos fets, es va establir un ampli dispositiu policial coordinat entre les diferents Unitats de la Comissaria d’Alcoi, juntament amb la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Generalitat Valenciana i la Inspecció de Treball d’Alacant, en nom de procedir a la inspecció de les tres naus industrials situades al polígon industrial de la localitat alacantina de Cocentaina.

Així doncs, es va iniciar l’explotació de l’operació amb l’entrada a les naus per a realitzar la inspecció en estes, resultant que alguns treballadors van tractar de fugir a la carrera, mentre que altres, van començar a ocultar-se entre les muntanyes de roba per no ser localitzats, acabant per localitzar-se un total de 15 homes, tots de nacionalitat marroquina, algun d’ells sense contracte laboral, a més que fins i tot quatre d’ells no tenien permís de residència i treball a casa nostra.

Estos últims van ser detinguts per a incoar un procediment administratiu per infracció a la Llei d’Estrangeria per estada irregular quedant en llibertat al cap de poques hores.

Els agents, durant la inspecció, van poder comprovar in situ les condicions precàries i perilloses (Sense ventilació ni mesures bàsiques de protecció personal contra la Covid19) en què els treballadors realitzaven esta il·lícita activitat.

A través de les declaracions testificals, els investigadors, van conéixer més que, els treballadors realitzaven jornades laborals de 12 hores diàries, sis dies a la setmana, per les que percebien un salari de 400 euros en metàl·lic, menys de la meitat del salari mínim interprofessional.

Detenció de l’empresari

 

Així doncs, després d’analitzar les proves obtingudes es va procedir a la localització i detenció de l’empresari, un home d’origen marroquí, de 44 anys, com a presumpte responsable de la il·lícita activitat, a què se li va imputar un delicte contra els drets dels treballadors.

L’operació va ser portada a terme per agents de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, enquadrats en la Brigada d’Estrangeria, Seguretat Ciutadana i Policia Judicial.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.