Detingut un empresari de Cocentaina per tenir treballadors sense contracte

 

La Policia Nacional ha detingut un important empresari del sector tèxtil a Cocentaina com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors.

Mesos enrere començava una investigació sobre l’empresari arran d’una informació molt concreta captada pels agents de la Comissaria Local d’Alcoi de la Policia Nacional.

Pel que sembla, una de les empreses de reciclatge de roba més important de país, a més de comptar amb la seua empresa legal, es nodria d’altres naus clandestines on, de forma irregular i sense cap mena de mesura de seguretat, treballadors sense contracte i, alguns d’ells fins i tot sense permís de residència, realitzaven tasques de selecció i tall de reciclatge de peces tèxtils.

Avançada la investigació, la qual ha estat dirigida des de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres d’Alcoi de la Policia Nacional, es van aconseguir localitzar tres naus industrials, on entraven treballadors a primera hora del matí i romanien tancats durant tot el dia sense ventilació, fent tasques de reciclatge de roba en condicions perilloses per a la salut.

 

Inspecció de les naus industrials

 

Una vegada que es va tenir la certesa de la comissió d’estos fets, es va establir un ampli dispositiu policial coordinat entre les diferents Unitats de la Comissaria d’Alcoi, juntament amb la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Generalitat Valenciana i la Inspecció de Treball d’Alacant, en nom de procedir a la inspecció de les tres naus industrials situades al polígon industrial de la localitat alacantina de Cocentaina.

Així doncs, es va iniciar l’explotació de l’operació amb l’entrada a les naus per a realitzar la inspecció en estes, resultant que alguns treballadors van tractar de fugir a la carrera, mentre que altres, van començar a ocultar-se entre les muntanyes de roba per no ser localitzats, acabant per localitzar-se un total de 15 homes, tots de nacionalitat marroquina, algun d’ells sense contracte laboral, a més que fins i tot quatre d’ells no tenien permís de residència i treball a casa nostra.

Estos últims van ser detinguts per a incoar un procediment administratiu per infracció a la Llei d’Estrangeria per estada irregular quedant en llibertat al cap de poques hores.

Els agents, durant la inspecció, van poder comprovar in situ les condicions precàries i perilloses (Sense ventilació ni mesures bàsiques de protecció personal contra la Covid19) en què els treballadors realitzaven esta il·lícita activitat.

A través de les declaracions testificals, els investigadors, van conéixer més que, els treballadors realitzaven jornades laborals de 12 hores diàries, sis dies a la setmana, per les que percebien un salari de 400 euros en metàl·lic, menys de la meitat del salari mínim interprofessional.

Detenció de l’empresari

 

Així doncs, després d’analitzar les proves obtingudes es va procedir a la localització i detenció de l’empresari, un home d’origen marroquí, de 44 anys, com a presumpte responsable de la il·lícita activitat, a què se li va imputar un delicte contra els drets dels treballadors.

L’operació va ser portada a terme per agents de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, enquadrats en la Brigada d’Estrangeria, Seguretat Ciutadana i Policia Judicial.

 

Últimes notícies

Oltra inicia la seua ronda veïnal a Orriols com a candidata a l’alcaldia de València

Mónica Oltra ha iniciat al barri d’Orriols el seu primer encontre veïnal com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València, on ha recollit propostes i queixes d’entitats i veïnat.

Aemet activa avís groc per fortes tronades amb granís a l’interior de València este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc este dissabte a la vesprada per tronades amb probable granís a l’interior de València, després d’un divendres de màximes de fins a 40 graus a diverses comarques valencianes i alacantines.

Aldaia proposa canviar la via de la C-3 per un tramvia i soterrar el barranc de la Saleta

Els Comités Locals d’Emergència d’Aldaia plantegen substituir la via de la C-3 per un tramvia, soterrar el barranc de la Saleta i crear un parc inundable i un embassament com a alternativa al projecte estatal de 150 milions.

La nova connexió entre l’A-3 i el By-pass nord alleujarà l’accés oest a València

Transportes ha licitat per 6,4 milions la redacció del projecte d’una nova connexió entre l’A-3, a l’altura de Cheste, i el By-pass nord de València, amb unes obres estimades en 193 milions per a millorar l’accés oest a l’àrea metropolitana.

Serveis nocturns de Metrovalencia per a seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina

Metrovalencia ha organitzat deu circulacions extra de metro i reforços en el tramvia la nit de diumenge a dilluns per facilitar els desplaçaments dels aficionats que seguixen la final del Mundial entre Espanya i Argentina a València.

Pla de xoc acordat amb tallers per a retirar més prompte els pneumàtics usats al País Valencià

Medi Ambient ha acordat amb tallers i gestors un pla de xoc per a accelerar la retirada de pneumàtics fora dús i normalitzar un servici tensionat des de les riuades de 2024.

Una guàrdia civil fora de servici permet la detenció d’un grup que robava amb l’abraç afectuós a València

La Policia Nacional ha detingut a València tres persones que robaven amb la tècnica de l’abraç afectuós, després que una guàrdia civil fora de servici les identificara i avisara al 112.

Nits tòrrides sense descans a la Comunitat amb mínimes de quasi 29 graus a Alcoi

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,9 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats, inclosa València ciutat.