Detingut un empresari de Cocentaina per tenir treballadors sense contracte

 

La Policia Nacional ha detingut un important empresari del sector tèxtil a Cocentaina com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors.

Mesos enrere començava una investigació sobre l’empresari arran d’una informació molt concreta captada pels agents de la Comissaria Local d’Alcoi de la Policia Nacional.

Pel que sembla, una de les empreses de reciclatge de roba més important de país, a més de comptar amb la seua empresa legal, es nodria d’altres naus clandestines on, de forma irregular i sense cap mena de mesura de seguretat, treballadors sense contracte i, alguns d’ells fins i tot sense permís de residència, realitzaven tasques de selecció i tall de reciclatge de peces tèxtils.

Avançada la investigació, la qual ha estat dirigida des de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres d’Alcoi de la Policia Nacional, es van aconseguir localitzar tres naus industrials, on entraven treballadors a primera hora del matí i romanien tancats durant tot el dia sense ventilació, fent tasques de reciclatge de roba en condicions perilloses per a la salut.

 

Inspecció de les naus industrials

 

Una vegada que es va tenir la certesa de la comissió d’estos fets, es va establir un ampli dispositiu policial coordinat entre les diferents Unitats de la Comissaria d’Alcoi, juntament amb la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Generalitat Valenciana i la Inspecció de Treball d’Alacant, en nom de procedir a la inspecció de les tres naus industrials situades al polígon industrial de la localitat alacantina de Cocentaina.

Així doncs, es va iniciar l’explotació de l’operació amb l’entrada a les naus per a realitzar la inspecció en estes, resultant que alguns treballadors van tractar de fugir a la carrera, mentre que altres, van començar a ocultar-se entre les muntanyes de roba per no ser localitzats, acabant per localitzar-se un total de 15 homes, tots de nacionalitat marroquina, algun d’ells sense contracte laboral, a més que fins i tot quatre d’ells no tenien permís de residència i treball a casa nostra.

Estos últims van ser detinguts per a incoar un procediment administratiu per infracció a la Llei d’Estrangeria per estada irregular quedant en llibertat al cap de poques hores.

Els agents, durant la inspecció, van poder comprovar in situ les condicions precàries i perilloses (Sense ventilació ni mesures bàsiques de protecció personal contra la Covid19) en què els treballadors realitzaven esta il·lícita activitat.

A través de les declaracions testificals, els investigadors, van conéixer més que, els treballadors realitzaven jornades laborals de 12 hores diàries, sis dies a la setmana, per les que percebien un salari de 400 euros en metàl·lic, menys de la meitat del salari mínim interprofessional.

Detenció de l’empresari

 

Així doncs, després d’analitzar les proves obtingudes es va procedir a la localització i detenció de l’empresari, un home d’origen marroquí, de 44 anys, com a presumpte responsable de la il·lícita activitat, a què se li va imputar un delicte contra els drets dels treballadors.

L’operació va ser portada a terme per agents de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, enquadrats en la Brigada d’Estrangeria, Seguretat Ciutadana i Policia Judicial.

 

Últimes notícies

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.