15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detingut un empresari de Cocentaina per tenir treballadors sense contracte

 

La Policia Nacional ha detingut un important empresari del sector tèxtil a Cocentaina com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors.

Mesos enrere començava una investigació sobre l’empresari arran d’una informació molt concreta captada pels agents de la Comissaria Local d’Alcoi de la Policia Nacional.

Pel que sembla, una de les empreses de reciclatge de roba més important de país, a més de comptar amb la seua empresa legal, es nodria d’altres naus clandestines on, de forma irregular i sense cap mena de mesura de seguretat, treballadors sense contracte i, alguns d’ells fins i tot sense permís de residència, realitzaven tasques de selecció i tall de reciclatge de peces tèxtils.

Avançada la investigació, la qual ha estat dirigida des de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres d’Alcoi de la Policia Nacional, es van aconseguir localitzar tres naus industrials, on entraven treballadors a primera hora del matí i romanien tancats durant tot el dia sense ventilació, fent tasques de reciclatge de roba en condicions perilloses per a la salut.

 

Inspecció de les naus industrials

 

Una vegada que es va tenir la certesa de la comissió d’estos fets, es va establir un ampli dispositiu policial coordinat entre les diferents Unitats de la Comissaria d’Alcoi, juntament amb la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Generalitat Valenciana i la Inspecció de Treball d’Alacant, en nom de procedir a la inspecció de les tres naus industrials situades al polígon industrial de la localitat alacantina de Cocentaina.

Així doncs, es va iniciar l’explotació de l’operació amb l’entrada a les naus per a realitzar la inspecció en estes, resultant que alguns treballadors van tractar de fugir a la carrera, mentre que altres, van començar a ocultar-se entre les muntanyes de roba per no ser localitzats, acabant per localitzar-se un total de 15 homes, tots de nacionalitat marroquina, algun d’ells sense contracte laboral, a més que fins i tot quatre d’ells no tenien permís de residència i treball a casa nostra.

Estos últims van ser detinguts per a incoar un procediment administratiu per infracció a la Llei d’Estrangeria per estada irregular quedant en llibertat al cap de poques hores.

Els agents, durant la inspecció, van poder comprovar in situ les condicions precàries i perilloses (Sense ventilació ni mesures bàsiques de protecció personal contra la Covid19) en què els treballadors realitzaven esta il·lícita activitat.

A través de les declaracions testificals, els investigadors, van conéixer més que, els treballadors realitzaven jornades laborals de 12 hores diàries, sis dies a la setmana, per les que percebien un salari de 400 euros en metàl·lic, menys de la meitat del salari mínim interprofessional.

Detenció de l’empresari

 

Així doncs, després d’analitzar les proves obtingudes es va procedir a la localització i detenció de l’empresari, un home d’origen marroquí, de 44 anys, com a presumpte responsable de la il·lícita activitat, a què se li va imputar un delicte contra els drets dels treballadors.

L’operació va ser portada a terme per agents de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, enquadrats en la Brigada d’Estrangeria, Seguretat Ciutadana i Policia Judicial.

 

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.