17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Detingut un empresari de Cocentaina per tenir treballadors sense contracte

 

La Policia Nacional ha detingut un important empresari del sector tèxtil a Cocentaina com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors.

Mesos enrere començava una investigació sobre l’empresari arran d’una informació molt concreta captada pels agents de la Comissaria Local d’Alcoi de la Policia Nacional.

Pel que sembla, una de les empreses de reciclatge de roba més important de país, a més de comptar amb la seua empresa legal, es nodria d’altres naus clandestines on, de forma irregular i sense cap mena de mesura de seguretat, treballadors sense contracte i, alguns d’ells fins i tot sense permís de residència, realitzaven tasques de selecció i tall de reciclatge de peces tèxtils.

Avançada la investigació, la qual ha estat dirigida des de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres d’Alcoi de la Policia Nacional, es van aconseguir localitzar tres naus industrials, on entraven treballadors a primera hora del matí i romanien tancats durant tot el dia sense ventilació, fent tasques de reciclatge de roba en condicions perilloses per a la salut.

 

Inspecció de les naus industrials

 

Una vegada que es va tenir la certesa de la comissió d’estos fets, es va establir un ampli dispositiu policial coordinat entre les diferents Unitats de la Comissaria d’Alcoi, juntament amb la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Generalitat Valenciana i la Inspecció de Treball d’Alacant, en nom de procedir a la inspecció de les tres naus industrials situades al polígon industrial de la localitat alacantina de Cocentaina.

Així doncs, es va iniciar l’explotació de l’operació amb l’entrada a les naus per a realitzar la inspecció en estes, resultant que alguns treballadors van tractar de fugir a la carrera, mentre que altres, van començar a ocultar-se entre les muntanyes de roba per no ser localitzats, acabant per localitzar-se un total de 15 homes, tots de nacionalitat marroquina, algun d’ells sense contracte laboral, a més que fins i tot quatre d’ells no tenien permís de residència i treball a casa nostra.

Estos últims van ser detinguts per a incoar un procediment administratiu per infracció a la Llei d’Estrangeria per estada irregular quedant en llibertat al cap de poques hores.

Els agents, durant la inspecció, van poder comprovar in situ les condicions precàries i perilloses (Sense ventilació ni mesures bàsiques de protecció personal contra la Covid19) en què els treballadors realitzaven esta il·lícita activitat.

A través de les declaracions testificals, els investigadors, van conéixer més que, els treballadors realitzaven jornades laborals de 12 hores diàries, sis dies a la setmana, per les que percebien un salari de 400 euros en metàl·lic, menys de la meitat del salari mínim interprofessional.

Detenció de l’empresari

 

Així doncs, després d’analitzar les proves obtingudes es va procedir a la localització i detenció de l’empresari, un home d’origen marroquí, de 44 anys, com a presumpte responsable de la il·lícita activitat, a què se li va imputar un delicte contra els drets dels treballadors.

L’operació va ser portada a terme per agents de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, enquadrats en la Brigada d’Estrangeria, Seguretat Ciutadana i Policia Judicial.

 

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.