13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Detingut un fugitiu acusat d’agredir sexualment a una dona en Elda

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home de 70 anys acusat d’agredir sexualment a una dona després d’accedir a sa casa de matinada amb una destral mentres estava dormint, segons ha informat Prefectura en un comunicat. L’home va conseguir fugir després dels fets i va ser pillat una setmana després.

 

Va ser una telefonada a la sala del 091 la que va alertar als agents que s’havia produït una agressió sexual en una casa de Petrer, en la mateixa comarca. Un cotxe de policia va acudir al lloc, a on la víctima en un alt grau de nerviosisme va manifestar el que havia passat.

 

Segons va comentar, mentres dormia, un home que coneixia per raons laborals, va entrar en sa casa i la va despertar amb crits i amenaces, mentres sostenia una destral en la mà. La víctima va intentar escapar-se però l’agressor li va posar la destral en el coll, obligant-la a fer actes sexuals en contra de la seua voluntat. Després de diferents hores se’n va anar amenaçant-la de mort si avisava a la policia.

 

Tenia antecedents per fets pareguts

Els policies van assistir a la víctima i la van traslladar al centre de salut perquè fora atesa. El lloc va quedar acordonant i es va iniciar el protocol policial de delictes violents, assegurant l’escena i personant-se en el lloc agents especialistes de la Brigada de Policia Judicial i Policia Científica d’Elda. Les gestions practicades pels policies van conseguir identificar a l’agressor i es va establir un dispositiu policial entorn dels llocs a on poguera trobar-se.

 

L’endemà, 29 de setembre, dins d’este dispositiu, un indicatiu policial va observar un cotxe en Monòver, en la mateixa comarca, dins del que es trobava una persona que va resultar ser l’investigat. Quan li van anar a donar l’alt, va emprendre la fugida a gran velocitat pels carrers del municipi, arribant a circular en sentit contrari i estavellant el seu cotxe contra el dels agents, però va conseguir fugir.

 

Des d’eixe moment es va reforçar el dispositiu de busca i es van unir policies del Grup de Crim Organitzat de la Comissaria Provincial d’Alacant que, juntament amb els agents de la Unitat de Família Dona de la Comissaria d’Elda, van conseguir en menys d’una setmana pillar al presumpte culpable en una casa d’Elda, a on finalment va ser localitzat i a causa de la pressió policial va acabar entregant-se.

 

L’arrestat, que ja comptava amb antecedents policials per fets pareguts, va ser acusat dels presumptes delictes d’agressió sexual, violació de domicili, amenaces greus, detenció il·legal, atemptat, danys i contra la seguretat viària. Va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elda, que va decretar el seu ingrés a la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.

Danjuma i Thierry seguixen sense entrenar-se i són dubte per al derbi davant el Llevant

L'extrem neerlandés i el lateral portugués van treballar al marge per tercer i segon dia, respectivament, i la seua presència en el Ciutat de València va quedar en l'aire.

València suspén l’Any Nou Xinés i tanca parcs per l’avís taronja de vent

València ha suspés la celebració de l'Any Nou Xinés i ha tancat parcs i jardins per l'avís taronja de vent. L'Ajuntament reforça servicis i suspén activitats a l'aire lliure mentres dure la previsió.