Detingut un fugitiu acusat d’agredir sexualment a una dona en Elda

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home de 70 anys acusat d’agredir sexualment a una dona després d’accedir a sa casa de matinada amb una destral mentres estava dormint, segons ha informat Prefectura en un comunicat. L’home va conseguir fugir després dels fets i va ser pillat una setmana després.

 

Va ser una telefonada a la sala del 091 la que va alertar als agents que s’havia produït una agressió sexual en una casa de Petrer, en la mateixa comarca. Un cotxe de policia va acudir al lloc, a on la víctima en un alt grau de nerviosisme va manifestar el que havia passat.

 

Segons va comentar, mentres dormia, un home que coneixia per raons laborals, va entrar en sa casa i la va despertar amb crits i amenaces, mentres sostenia una destral en la mà. La víctima va intentar escapar-se però l’agressor li va posar la destral en el coll, obligant-la a fer actes sexuals en contra de la seua voluntat. Després de diferents hores se’n va anar amenaçant-la de mort si avisava a la policia.

 

Tenia antecedents per fets pareguts

Els policies van assistir a la víctima i la van traslladar al centre de salut perquè fora atesa. El lloc va quedar acordonant i es va iniciar el protocol policial de delictes violents, assegurant l’escena i personant-se en el lloc agents especialistes de la Brigada de Policia Judicial i Policia Científica d’Elda. Les gestions practicades pels policies van conseguir identificar a l’agressor i es va establir un dispositiu policial entorn dels llocs a on poguera trobar-se.

 

L’endemà, 29 de setembre, dins d’este dispositiu, un indicatiu policial va observar un cotxe en Monòver, en la mateixa comarca, dins del que es trobava una persona que va resultar ser l’investigat. Quan li van anar a donar l’alt, va emprendre la fugida a gran velocitat pels carrers del municipi, arribant a circular en sentit contrari i estavellant el seu cotxe contra el dels agents, però va conseguir fugir.

 

Des d’eixe moment es va reforçar el dispositiu de busca i es van unir policies del Grup de Crim Organitzat de la Comissaria Provincial d’Alacant que, juntament amb els agents de la Unitat de Família Dona de la Comissaria d’Elda, van conseguir en menys d’una setmana pillar al presumpte culpable en una casa d’Elda, a on finalment va ser localitzat i a causa de la pressió policial va acabar entregant-se.

 

L’arrestat, que ja comptava amb antecedents policials per fets pareguts, va ser acusat dels presumptes delictes d’agressió sexual, violació de domicili, amenaces greus, detenció il·legal, atemptat, danys i contra la seguretat viària. Va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elda, que va decretar el seu ingrés a la presó.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.