Detingut un fugitiu acusat d’agredir sexualment a una dona en Elda

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home de 70 anys acusat d’agredir sexualment a una dona després d’accedir a sa casa de matinada amb una destral mentres estava dormint, segons ha informat Prefectura en un comunicat. L’home va conseguir fugir després dels fets i va ser pillat una setmana després.

 

Va ser una telefonada a la sala del 091 la que va alertar als agents que s’havia produït una agressió sexual en una casa de Petrer, en la mateixa comarca. Un cotxe de policia va acudir al lloc, a on la víctima en un alt grau de nerviosisme va manifestar el que havia passat.

 

Segons va comentar, mentres dormia, un home que coneixia per raons laborals, va entrar en sa casa i la va despertar amb crits i amenaces, mentres sostenia una destral en la mà. La víctima va intentar escapar-se però l’agressor li va posar la destral en el coll, obligant-la a fer actes sexuals en contra de la seua voluntat. Després de diferents hores se’n va anar amenaçant-la de mort si avisava a la policia.

 

Tenia antecedents per fets pareguts

Els policies van assistir a la víctima i la van traslladar al centre de salut perquè fora atesa. El lloc va quedar acordonant i es va iniciar el protocol policial de delictes violents, assegurant l’escena i personant-se en el lloc agents especialistes de la Brigada de Policia Judicial i Policia Científica d’Elda. Les gestions practicades pels policies van conseguir identificar a l’agressor i es va establir un dispositiu policial entorn dels llocs a on poguera trobar-se.

 

L’endemà, 29 de setembre, dins d’este dispositiu, un indicatiu policial va observar un cotxe en Monòver, en la mateixa comarca, dins del que es trobava una persona que va resultar ser l’investigat. Quan li van anar a donar l’alt, va emprendre la fugida a gran velocitat pels carrers del municipi, arribant a circular en sentit contrari i estavellant el seu cotxe contra el dels agents, però va conseguir fugir.

 

Des d’eixe moment es va reforçar el dispositiu de busca i es van unir policies del Grup de Crim Organitzat de la Comissaria Provincial d’Alacant que, juntament amb els agents de la Unitat de Família Dona de la Comissaria d’Elda, van conseguir en menys d’una setmana pillar al presumpte culpable en una casa d’Elda, a on finalment va ser localitzat i a causa de la pressió policial va acabar entregant-se.

 

L’arrestat, que ja comptava amb antecedents policials per fets pareguts, va ser acusat dels presumptes delictes d’agressió sexual, violació de domicili, amenaces greus, detenció il·legal, atemptat, danys i contra la seguretat viària. Va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elda, que va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.