19.5 C
València
Dilluns, 12 maig, 2025

Detingut un jove per disparar a un altre després d’una baralla en una venda de droga

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Agents de la Policia Nacional han detingut a un presumpte narcotraficant de 22 anys acusat d’intentar matar a un comprador de droga al qual suposadament va disparar fins a quatre vegades per l’esquena quan aquest últim fugia després d’una baralla en el transcurs d’una venda d’estupefaents a la menuda.

 

Segons han explicat fonts policials, els fets van ocórrer el mes de maig passat en el barri de Requena d’Alacant, d’on el presumpte autor dels fets, amb nombrosos antecedents, va fugir i des de llavors s’ha estat amagant en domicilis del clan familiar, als afores de poblacions de la muntanya alacantina. Els agents defineixen els llocs on es va estar ocultant com a “fortaleses inexpugnables”, encara que va poder ser sorprés i detingut quan estava en ple menjar familiar.

 

La víctima, qui va acabar sent hospitalitzada es va recuperar de l’impacte de bala favorablement, ja que el projectil va eixir pel seu braç esquerre després d’impactar-li a l’esquena sense arribar a aconseguir cap òrgan vital. Al detingut se li atribueixen també els delictes de tinença il·lícita d’armes, tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. En el marc de l’operació, els agents van detindre a dues persones més com a presumptes autors de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

 

La detenció del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme per agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant. L’ara arrestat va disparar el passat 27 de maig a la víctima, que era el supòsit comprador de la droga, quan intentava fugir en el barri de Requena.

 

Diferències amb els diners entregats

Pel que sembla, la quantitat de substància que li va entregar l’ara detingut a la víctima i presumpte comprador no es corresponia amb els diners entregats, fet que va iniciar una disputa verbal que va derivar en una lleu baralla entre tots dos, en la qual van intervindre dues persones més que realitzaven labors de vigilància i seguretat.

 

Va ser llavors quan el detingut, que compta amb múltiples antecedents per delictes violents contra les persones malgrat la seua curta edat, es va dirigir cap al seu vehicle i de l’interior va extraure una pistola semiautomàtica d’un lloc ocult que els agents van descobrir amb posterioritat.

 

El presumpte autor dels fets va apuntar cap a la víctima i li va disparar fins a quatre ocasions, arribant a aconseguir-li a l’esquena quan tractava de fugir. Després dels trets, el suposat narcotraficant va fugir del lloc i es va ocultar durant la nit fins que finalment va poder eixir de la ciutat amb ajuda del clan familiar.

 

Arma sostreta

En aqueix moment es va iniciar una complicada labor d’investigació, els agents van aconseguir donar amb la identitat del presumpte autor, van localitzar a més l’arma utilitzada oculta en el quadre de llums de l’edifici on presumptament residia i que, es tractava d’una arma sostreta l’any 2004 a un membre de la Guàrdia Civil.

 

Els agents van iniciar així una exhaustiva cerca del fugit que es va prolongar durant dos mesos. L’investigat es va ocultar en domicilis del clan familiar situats estratègicament als afores de poblacions de la muntanya alacantina i que els agents investigadors van definir “com si es tractara d’inexpugnables fortaleses”, des d’on es podien controlar els diferents accessos al lloc.

 

Detingut en meitat d’un menjar familiar

No obstant això, les autoritats van centrar la ubicació de l’investigat en la població de Granja de Rocamora-Cox, on els agents van aconseguir detindre’l després d’un desplegament “sorprenent” quan es trobava gaudint d’un menjar familiar.

 

El detingut, en veure’s sorprés pels agents, va tractar de fugir però la Policia havia acordonat perfectament la zona per a evitar-ho, després d’extremar les mesures de protecció davant el temor que poguera estar armat.

 

El presumpte autor, de nacionalitat espanyola i 22 anys, va ingressar a la presó després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat. Els agents continuen les gestions d’investigació per a esbrinar si l’arma poguera estar relacionada amb altres fets similars. Els altres dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs a l’espera de ser citats per l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.