Detingut un jove per disparar a un altre després d’una baralla en una venda de droga

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un presumpte narcotraficant de 22 anys acusat d’intentar matar a un comprador de droga al qual suposadament va disparar fins a quatre vegades per l’esquena quan aquest últim fugia després d’una baralla en el transcurs d’una venda d’estupefaents a la menuda.

 

Segons han explicat fonts policials, els fets van ocórrer el mes de maig passat en el barri de Requena d’Alacant, d’on el presumpte autor dels fets, amb nombrosos antecedents, va fugir i des de llavors s’ha estat amagant en domicilis del clan familiar, als afores de poblacions de la muntanya alacantina. Els agents defineixen els llocs on es va estar ocultant com a “fortaleses inexpugnables”, encara que va poder ser sorprés i detingut quan estava en ple menjar familiar.

 

La víctima, qui va acabar sent hospitalitzada es va recuperar de l’impacte de bala favorablement, ja que el projectil va eixir pel seu braç esquerre després d’impactar-li a l’esquena sense arribar a aconseguir cap òrgan vital. Al detingut se li atribueixen també els delictes de tinença il·lícita d’armes, tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. En el marc de l’operació, els agents van detindre a dues persones més com a presumptes autors de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

 

La detenció del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme per agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant. L’ara arrestat va disparar el passat 27 de maig a la víctima, que era el supòsit comprador de la droga, quan intentava fugir en el barri de Requena.

 

Diferències amb els diners entregats

Pel que sembla, la quantitat de substància que li va entregar l’ara detingut a la víctima i presumpte comprador no es corresponia amb els diners entregats, fet que va iniciar una disputa verbal que va derivar en una lleu baralla entre tots dos, en la qual van intervindre dues persones més que realitzaven labors de vigilància i seguretat.

 

Va ser llavors quan el detingut, que compta amb múltiples antecedents per delictes violents contra les persones malgrat la seua curta edat, es va dirigir cap al seu vehicle i de l’interior va extraure una pistola semiautomàtica d’un lloc ocult que els agents van descobrir amb posterioritat.

 

El presumpte autor dels fets va apuntar cap a la víctima i li va disparar fins a quatre ocasions, arribant a aconseguir-li a l’esquena quan tractava de fugir. Després dels trets, el suposat narcotraficant va fugir del lloc i es va ocultar durant la nit fins que finalment va poder eixir de la ciutat amb ajuda del clan familiar.

 

Arma sostreta

En aqueix moment es va iniciar una complicada labor d’investigació, els agents van aconseguir donar amb la identitat del presumpte autor, van localitzar a més l’arma utilitzada oculta en el quadre de llums de l’edifici on presumptament residia i que, es tractava d’una arma sostreta l’any 2004 a un membre de la Guàrdia Civil.

 

Els agents van iniciar així una exhaustiva cerca del fugit que es va prolongar durant dos mesos. L’investigat es va ocultar en domicilis del clan familiar situats estratègicament als afores de poblacions de la muntanya alacantina i que els agents investigadors van definir “com si es tractara d’inexpugnables fortaleses”, des d’on es podien controlar els diferents accessos al lloc.

 

Detingut en meitat d’un menjar familiar

No obstant això, les autoritats van centrar la ubicació de l’investigat en la població de Granja de Rocamora-Cox, on els agents van aconseguir detindre’l després d’un desplegament “sorprenent” quan es trobava gaudint d’un menjar familiar.

 

El detingut, en veure’s sorprés pels agents, va tractar de fugir però la Policia havia acordonat perfectament la zona per a evitar-ho, després d’extremar les mesures de protecció davant el temor que poguera estar armat.

 

El presumpte autor, de nacionalitat espanyola i 22 anys, va ingressar a la presó després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat. Els agents continuen les gestions d’investigació per a esbrinar si l’arma poguera estar relacionada amb altres fets similars. Els altres dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs a l’espera de ser citats per l’autoritat judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.