Detingut un jove per disparar a un altre després d’una baralla en una venda de droga

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un presumpte narcotraficant de 22 anys acusat d’intentar matar a un comprador de droga al qual suposadament va disparar fins a quatre vegades per l’esquena quan aquest últim fugia després d’una baralla en el transcurs d’una venda d’estupefaents a la menuda.

 

Segons han explicat fonts policials, els fets van ocórrer el mes de maig passat en el barri de Requena d’Alacant, d’on el presumpte autor dels fets, amb nombrosos antecedents, va fugir i des de llavors s’ha estat amagant en domicilis del clan familiar, als afores de poblacions de la muntanya alacantina. Els agents defineixen els llocs on es va estar ocultant com a «fortaleses inexpugnables», encara que va poder ser sorprés i detingut quan estava en ple menjar familiar.

 

La víctima, qui va acabar sent hospitalitzada es va recuperar de l’impacte de bala favorablement, ja que el projectil va eixir pel seu braç esquerre després d’impactar-li a l’esquena sense arribar a aconseguir cap òrgan vital. Al detingut se li atribueixen també els delictes de tinença il·lícita d’armes, tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. En el marc de l’operació, els agents van detindre a dues persones més com a presumptes autors de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

 

La detenció del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme per agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant. L’ara arrestat va disparar el passat 27 de maig a la víctima, que era el supòsit comprador de la droga, quan intentava fugir en el barri de Requena.

 

Diferències amb els diners entregats

Pel que sembla, la quantitat de substància que li va entregar l’ara detingut a la víctima i presumpte comprador no es corresponia amb els diners entregats, fet que va iniciar una disputa verbal que va derivar en una lleu baralla entre tots dos, en la qual van intervindre dues persones més que realitzaven labors de vigilància i seguretat.

 

Va ser llavors quan el detingut, que compta amb múltiples antecedents per delictes violents contra les persones malgrat la seua curta edat, es va dirigir cap al seu vehicle i de l’interior va extraure una pistola semiautomàtica d’un lloc ocult que els agents van descobrir amb posterioritat.

 

El presumpte autor dels fets va apuntar cap a la víctima i li va disparar fins a quatre ocasions, arribant a aconseguir-li a l’esquena quan tractava de fugir. Després dels trets, el suposat narcotraficant va fugir del lloc i es va ocultar durant la nit fins que finalment va poder eixir de la ciutat amb ajuda del clan familiar.

 

Arma sostreta

En aqueix moment es va iniciar una complicada labor d’investigació, els agents van aconseguir donar amb la identitat del presumpte autor, van localitzar a més l’arma utilitzada oculta en el quadre de llums de l’edifici on presumptament residia i que, es tractava d’una arma sostreta l’any 2004 a un membre de la Guàrdia Civil.

 

Els agents van iniciar així una exhaustiva cerca del fugit que es va prolongar durant dos mesos. L’investigat es va ocultar en domicilis del clan familiar situats estratègicament als afores de poblacions de la muntanya alacantina i que els agents investigadors van definir «com si es tractara d’inexpugnables fortaleses», des d’on es podien controlar els diferents accessos al lloc.

 

Detingut en meitat d’un menjar familiar

No obstant això, les autoritats van centrar la ubicació de l’investigat en la població de Granja de Rocamora-Cox, on els agents van aconseguir detindre’l després d’un desplegament «sorprenent» quan es trobava gaudint d’un menjar familiar.

 

El detingut, en veure’s sorprés pels agents, va tractar de fugir però la Policia havia acordonat perfectament la zona per a evitar-ho, després d’extremar les mesures de protecció davant el temor que poguera estar armat.

 

El presumpte autor, de nacionalitat espanyola i 22 anys, va ingressar a la presó després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat. Els agents continuen les gestions d’investigació per a esbrinar si l’arma poguera estar relacionada amb altres fets similars. Els altres dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs a l’espera de ser citats per l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.