20.3 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Detingut un jove per disparar a un altre després d’una baralla en una venda de droga

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un presumpte narcotraficant de 22 anys acusat d’intentar matar a un comprador de droga al qual suposadament va disparar fins a quatre vegades per l’esquena quan aquest últim fugia després d’una baralla en el transcurs d’una venda d’estupefaents a la menuda.

 

Segons han explicat fonts policials, els fets van ocórrer el mes de maig passat en el barri de Requena d’Alacant, d’on el presumpte autor dels fets, amb nombrosos antecedents, va fugir i des de llavors s’ha estat amagant en domicilis del clan familiar, als afores de poblacions de la muntanya alacantina. Els agents defineixen els llocs on es va estar ocultant com a “fortaleses inexpugnables”, encara que va poder ser sorprés i detingut quan estava en ple menjar familiar.

 

La víctima, qui va acabar sent hospitalitzada es va recuperar de l’impacte de bala favorablement, ja que el projectil va eixir pel seu braç esquerre després d’impactar-li a l’esquena sense arribar a aconseguir cap òrgan vital. Al detingut se li atribueixen també els delictes de tinença il·lícita d’armes, tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. En el marc de l’operació, els agents van detindre a dues persones més com a presumptes autors de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

 

La detenció del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme per agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant. L’ara arrestat va disparar el passat 27 de maig a la víctima, que era el supòsit comprador de la droga, quan intentava fugir en el barri de Requena.

 

Diferències amb els diners entregats

Pel que sembla, la quantitat de substància que li va entregar l’ara detingut a la víctima i presumpte comprador no es corresponia amb els diners entregats, fet que va iniciar una disputa verbal que va derivar en una lleu baralla entre tots dos, en la qual van intervindre dues persones més que realitzaven labors de vigilància i seguretat.

 

Va ser llavors quan el detingut, que compta amb múltiples antecedents per delictes violents contra les persones malgrat la seua curta edat, es va dirigir cap al seu vehicle i de l’interior va extraure una pistola semiautomàtica d’un lloc ocult que els agents van descobrir amb posterioritat.

 

El presumpte autor dels fets va apuntar cap a la víctima i li va disparar fins a quatre ocasions, arribant a aconseguir-li a l’esquena quan tractava de fugir. Després dels trets, el suposat narcotraficant va fugir del lloc i es va ocultar durant la nit fins que finalment va poder eixir de la ciutat amb ajuda del clan familiar.

 

Arma sostreta

En aqueix moment es va iniciar una complicada labor d’investigació, els agents van aconseguir donar amb la identitat del presumpte autor, van localitzar a més l’arma utilitzada oculta en el quadre de llums de l’edifici on presumptament residia i que, es tractava d’una arma sostreta l’any 2004 a un membre de la Guàrdia Civil.

 

Els agents van iniciar així una exhaustiva cerca del fugit que es va prolongar durant dos mesos. L’investigat es va ocultar en domicilis del clan familiar situats estratègicament als afores de poblacions de la muntanya alacantina i que els agents investigadors van definir “com si es tractara d’inexpugnables fortaleses”, des d’on es podien controlar els diferents accessos al lloc.

 

Detingut en meitat d’un menjar familiar

No obstant això, les autoritats van centrar la ubicació de l’investigat en la població de Granja de Rocamora-Cox, on els agents van aconseguir detindre’l després d’un desplegament “sorprenent” quan es trobava gaudint d’un menjar familiar.

 

El detingut, en veure’s sorprés pels agents, va tractar de fugir però la Policia havia acordonat perfectament la zona per a evitar-ho, després d’extremar les mesures de protecció davant el temor que poguera estar armat.

 

El presumpte autor, de nacionalitat espanyola i 22 anys, va ingressar a la presó després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat. Els agents continuen les gestions d’investigació per a esbrinar si l’arma poguera estar relacionada amb altres fets similars. Els altres dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs a l’espera de ser citats per l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Gerard Moreno decidix a Mestalla en el seu partit 300 i el Vila-real s’imposa 0-2

El Vila-real va guanyar 0-2 a Mestalla amb un penal transformat per Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i un gol de Santi Comesaña. El València va encadenar cinc jornades sense guanyar i va traure el cap al descens, amb protestes en la graderia.

Gerard Moreno celebra 300 partits amb el Vila-real amb gol i triomf a Mestalla

El davanter va aconseguir els 300 partits amb el Vila-real i el va celebrar amb un gol a Mestalla en un 0-2. Va destacar la paciència de l'equip i va defendre el penal després de la revisió del VAR.

Gerard Moreno guia el 0-2 del Vila-real a Mestalla en el seu partit 300

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla amb un penal de Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i una miqueta de Santi Comesaña. El València va malgastar les seues millors opcions i encadena cinc jornades sense guanyar.

0-2: Gerard i Comesaña donen la victòria al Vila-real a Mestalla

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla: Gerard Moreno va marcar de penal en el 45' en el seu partit 300 i Santi Comesaña va fer el 0-2 en el 57. El València va perdonar en la primera part

Gerard Moreno va avançar al Vila-real de penal abans del descans a Mestalla (0-1)

Gerard Moreno va convertir un penal en el minut 45 en el seu partit 300 i va posar per davant al Vila-real a Mestalla. El València havia estret amb dos clares ocasions abans del descans.

Gerard Moreno avança al Vila-real de penal abans del descans (0-1)

Gerard Moreno va marcar de penal en el minut 45 per a posar el 0-1 a Mestalla, en el seu partit 300 amb el Vila-real. El València va fregar el gol en dos accions.

València i Vila-real homenatgen a Mestalla als afectats per la DANA en el seu primer aniversari

Mestalla va acollir un homenatge als afectats per la DANA i als qui van participar en la recuperació de la província, abans del derbi regional. Va haver-hi senyera, 22 xiquets de zones afectades, minut de silenci, himne i un vídeo de record.

Quevedo tanca el seu gira espanyola davant 18.000 fans en el Roig Arena de València

Quevedo ha clausurat l'etapa espanyola de la seua Bona nit Tour en el Roig Arena de València, amb 18.000 assistents i entrades esgotades. El tour seguix al novembre als Estats Units.