Detingut un jove per disparar a un altre després d’una baralla en una venda de droga

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un presumpte narcotraficant de 22 anys acusat d’intentar matar a un comprador de droga al qual suposadament va disparar fins a quatre vegades per l’esquena quan aquest últim fugia després d’una baralla en el transcurs d’una venda d’estupefaents a la menuda.

 

Segons han explicat fonts policials, els fets van ocórrer el mes de maig passat en el barri de Requena d’Alacant, d’on el presumpte autor dels fets, amb nombrosos antecedents, va fugir i des de llavors s’ha estat amagant en domicilis del clan familiar, als afores de poblacions de la muntanya alacantina. Els agents defineixen els llocs on es va estar ocultant com a «fortaleses inexpugnables», encara que va poder ser sorprés i detingut quan estava en ple menjar familiar.

 

La víctima, qui va acabar sent hospitalitzada es va recuperar de l’impacte de bala favorablement, ja que el projectil va eixir pel seu braç esquerre després d’impactar-li a l’esquena sense arribar a aconseguir cap òrgan vital. Al detingut se li atribueixen també els delictes de tinença il·lícita d’armes, tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. En el marc de l’operació, els agents van detindre a dues persones més com a presumptes autors de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

 

La detenció del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme per agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant. L’ara arrestat va disparar el passat 27 de maig a la víctima, que era el supòsit comprador de la droga, quan intentava fugir en el barri de Requena.

 

Diferències amb els diners entregats

Pel que sembla, la quantitat de substància que li va entregar l’ara detingut a la víctima i presumpte comprador no es corresponia amb els diners entregats, fet que va iniciar una disputa verbal que va derivar en una lleu baralla entre tots dos, en la qual van intervindre dues persones més que realitzaven labors de vigilància i seguretat.

 

Va ser llavors quan el detingut, que compta amb múltiples antecedents per delictes violents contra les persones malgrat la seua curta edat, es va dirigir cap al seu vehicle i de l’interior va extraure una pistola semiautomàtica d’un lloc ocult que els agents van descobrir amb posterioritat.

 

El presumpte autor dels fets va apuntar cap a la víctima i li va disparar fins a quatre ocasions, arribant a aconseguir-li a l’esquena quan tractava de fugir. Després dels trets, el suposat narcotraficant va fugir del lloc i es va ocultar durant la nit fins que finalment va poder eixir de la ciutat amb ajuda del clan familiar.

 

Arma sostreta

En aqueix moment es va iniciar una complicada labor d’investigació, els agents van aconseguir donar amb la identitat del presumpte autor, van localitzar a més l’arma utilitzada oculta en el quadre de llums de l’edifici on presumptament residia i que, es tractava d’una arma sostreta l’any 2004 a un membre de la Guàrdia Civil.

 

Els agents van iniciar així una exhaustiva cerca del fugit que es va prolongar durant dos mesos. L’investigat es va ocultar en domicilis del clan familiar situats estratègicament als afores de poblacions de la muntanya alacantina i que els agents investigadors van definir «com si es tractara d’inexpugnables fortaleses», des d’on es podien controlar els diferents accessos al lloc.

 

Detingut en meitat d’un menjar familiar

No obstant això, les autoritats van centrar la ubicació de l’investigat en la població de Granja de Rocamora-Cox, on els agents van aconseguir detindre’l després d’un desplegament «sorprenent» quan es trobava gaudint d’un menjar familiar.

 

El detingut, en veure’s sorprés pels agents, va tractar de fugir però la Policia havia acordonat perfectament la zona per a evitar-ho, després d’extremar les mesures de protecció davant el temor que poguera estar armat.

 

El presumpte autor, de nacionalitat espanyola i 22 anys, va ingressar a la presó després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat. Els agents continuen les gestions d’investigació per a esbrinar si l’arma poguera estar relacionada amb altres fets similars. Els altres dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs a l’espera de ser citats per l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.