Detingut un policia local de Turís per violència de gènere

Un policia local de Turís, a la Ribera Alta, ha sigut detingut per agents de la Guàrdia Civil de Chiva la setmana passada per un cas de violència de gènere. Si bé s'ha informat ara de la detenció els fets van ocórrer la setmana passada, quan l'agressor va tindre dimarts passat una forta discussió amb la seua exdona sobre el règim de visites a la filla que tenen en comú i després suposadament es va produir l'agressió. L'Ajuntament de Turís ja ha apartat del servei a aquest agent de la Policia Local. Segons ha avançat 'Levante-EMV', l'agent va passar eixa nit en el calaboç abans de ser traslladat al jutjat de guàrdia de Requena que va decretar la seua posada en llibertat a l'espera de la celebració del judici, si bé com a mesura cautelar va demanar una ordre d'allunyament de la seua anterior parella. També com a mesura cautela l'Ajuntament de Turís decretà la suspensió del treball d'eixe integrant de la Policia Local fins que quede provat que és culpable.

L'home és un interí que forma part del cos municipal de Turís des de fa dotze anys, sense que constaren antecedents d'un comportament violent. Segons sembla, l'home va anar a vore a la seua filla o a arreplegar-la i la mare es va negar per causes que no han transcendit. La negativa de l'exdona li va provocar una reacció molesta i enfadada i va derivar en la interposició d'una denúncia, ja que a més li havia proferit amenaces i coaccions, però segons algunes fonts no va arribar a les mans, encara que per a altres sí. Després de l'arrest es va dur a terme el protocol previst. L'home va ser detingut per la Guària Civil de Chiva.

La detenció es va dur a terme dimarts i la posterior notificació del jutjat de Requena va fer que l'Ajuntament de Turís aplicara el protocol previst i apartara del servei a l'agent implicat mitjançant la suspensió cautelar del treball, on a més se li mantenia el salari, tot açò a l'espera de conéixer la decisió dels òrgans judicials. La  notícia va trascendir ahir als mitjans, el mateix dia en què el TSJCV donava a conéixer les dades de l'observatori contra la violència Domèstica i de Gènere que revelen que les denúncies presentades en els jutjats valencians han augmentat en el tercer trimestre un 1,6%.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.