15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detingut el primer tinent d’alcalde de Matet per abús de menors

 

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut al primer tinent d’alcalde de la localitat de Matet, Antonio Bort, com a presumpte autor d’un delicte d’abús a menors. Davant d’este fet, l’Ajuntament de la xicoteta població de l’Alt Palància, que a penes arriba als cent habitants, ha fet públic un comunicat.

 

El document afirma que el consistori ha decidit revocar-li les seues competències com a primer tinent d’alcalde «per la comissió d’un presumpte delicte totalment alié a este consistori». La decisió, que se va prendre a través d’un decret d’Alcaldia, «pretén vetlar pels interessos de la població i garantir que els fets ocorreguts no interferisquen en el bon funcionament de l’administració local», explica el comunicat oficial.

 

El text també apunta que el regidor és «independent elegit en llistes obertes el passat 26 de maig», tot i que anava en les llistes del PP. Ara, les seues competències seran assumides per l’alcaldessa, Rosa María Guillermo (PP), i pel segon tinent d’alcalde. La resolució serà comunicada al regidor, actualment en la presó, per a que l’accepte i serà aprovada pel consistori de Matet en la primera sessió de ple que se celebre.

 

«Des de l’Ajuntament de Matet manifesten el seu respecte per esta actuació de la Justícia i a la presumpció d’innocència i, encara que el regidor mereix el respecte i suport del poble, l’anunci de la seua detenció ha provocat consternació en el municipi, per la qual cosa fan indispensables estes mesures», asseguren des del consistori.

 

Fonts del PP han explicat que quan el regidor detingut accepte la revocació de les seues competències, serà nomenat regidor el representant socialista, ja que és el següent edil que més vots va conseguir en les passades eleccions municipals.

 

La Guàrdia Civil ha confirmat l’ingrés en la presó del detingut i la Subdelegació de Govern ha incidit en què el cas està judicialitzat i ha concretat que es va iniciar arran d’una denúncia per un suposat delicte sexual.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.