Detingut el primer tinent d’alcalde de Matet per abús de menors

 

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut al primer tinent d’alcalde de la localitat de Matet, Antonio Bort, com a presumpte autor d’un delicte d’abús a menors. Davant d’este fet, l’Ajuntament de la xicoteta població de l’Alt Palància, que a penes arriba als cent habitants, ha fet públic un comunicat.

 

El document afirma que el consistori ha decidit revocar-li les seues competències com a primer tinent d’alcalde «per la comissió d’un presumpte delicte totalment alié a este consistori». La decisió, que se va prendre a través d’un decret d’Alcaldia, «pretén vetlar pels interessos de la població i garantir que els fets ocorreguts no interferisquen en el bon funcionament de l’administració local», explica el comunicat oficial.

 

El text també apunta que el regidor és «independent elegit en llistes obertes el passat 26 de maig», tot i que anava en les llistes del PP. Ara, les seues competències seran assumides per l’alcaldessa, Rosa María Guillermo (PP), i pel segon tinent d’alcalde. La resolució serà comunicada al regidor, actualment en la presó, per a que l’accepte i serà aprovada pel consistori de Matet en la primera sessió de ple que se celebre.

 

«Des de l’Ajuntament de Matet manifesten el seu respecte per esta actuació de la Justícia i a la presumpció d’innocència i, encara que el regidor mereix el respecte i suport del poble, l’anunci de la seua detenció ha provocat consternació en el municipi, per la qual cosa fan indispensables estes mesures», asseguren des del consistori.

 

Fonts del PP han explicat que quan el regidor detingut accepte la revocació de les seues competències, serà nomenat regidor el representant socialista, ja que és el següent edil que més vots va conseguir en les passades eleccions municipals.

 

La Guàrdia Civil ha confirmat l’ingrés en la presó del detingut i la Subdelegació de Govern ha incidit en què el cas està judicialitzat i ha concretat que es va iniciar arran d’una denúncia per un suposat delicte sexual.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.