Detingut el primer tinent d’alcalde de Matet per abús de menors

 

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut al primer tinent d’alcalde de la localitat de Matet, Antonio Bort, com a presumpte autor d’un delicte d’abús a menors. Davant d’este fet, l’Ajuntament de la xicoteta població de l’Alt Palància, que a penes arriba als cent habitants, ha fet públic un comunicat.

 

El document afirma que el consistori ha decidit revocar-li les seues competències com a primer tinent d’alcalde «per la comissió d’un presumpte delicte totalment alié a este consistori». La decisió, que se va prendre a través d’un decret d’Alcaldia, «pretén vetlar pels interessos de la població i garantir que els fets ocorreguts no interferisquen en el bon funcionament de l’administració local», explica el comunicat oficial.

 

El text també apunta que el regidor és «independent elegit en llistes obertes el passat 26 de maig», tot i que anava en les llistes del PP. Ara, les seues competències seran assumides per l’alcaldessa, Rosa María Guillermo (PP), i pel segon tinent d’alcalde. La resolució serà comunicada al regidor, actualment en la presó, per a que l’accepte i serà aprovada pel consistori de Matet en la primera sessió de ple que se celebre.

 

«Des de l’Ajuntament de Matet manifesten el seu respecte per esta actuació de la Justícia i a la presumpció d’innocència i, encara que el regidor mereix el respecte i suport del poble, l’anunci de la seua detenció ha provocat consternació en el municipi, per la qual cosa fan indispensables estes mesures», asseguren des del consistori.

 

Fonts del PP han explicat que quan el regidor detingut accepte la revocació de les seues competències, serà nomenat regidor el representant socialista, ja que és el següent edil que més vots va conseguir en les passades eleccions municipals.

 

La Guàrdia Civil ha confirmat l’ingrés en la presó del detingut i la Subdelegació de Govern ha incidit en què el cas està judicialitzat i ha concretat que es va iniciar arran d’una denúncia per un suposat delicte sexual.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.