Detingut el primer tinent d’alcalde de Matet per abús de menors

 

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut al primer tinent d’alcalde de la localitat de Matet, Antonio Bort, com a presumpte autor d’un delicte d’abús a menors. Davant d’este fet, l’Ajuntament de la xicoteta població de l’Alt Palància, que a penes arriba als cent habitants, ha fet públic un comunicat.

 

El document afirma que el consistori ha decidit revocar-li les seues competències com a primer tinent d’alcalde «per la comissió d’un presumpte delicte totalment alié a este consistori». La decisió, que se va prendre a través d’un decret d’Alcaldia, «pretén vetlar pels interessos de la població i garantir que els fets ocorreguts no interferisquen en el bon funcionament de l’administració local», explica el comunicat oficial.

 

El text també apunta que el regidor és «independent elegit en llistes obertes el passat 26 de maig», tot i que anava en les llistes del PP. Ara, les seues competències seran assumides per l’alcaldessa, Rosa María Guillermo (PP), i pel segon tinent d’alcalde. La resolució serà comunicada al regidor, actualment en la presó, per a que l’accepte i serà aprovada pel consistori de Matet en la primera sessió de ple que se celebre.

 

«Des de l’Ajuntament de Matet manifesten el seu respecte per esta actuació de la Justícia i a la presumpció d’innocència i, encara que el regidor mereix el respecte i suport del poble, l’anunci de la seua detenció ha provocat consternació en el municipi, per la qual cosa fan indispensables estes mesures», asseguren des del consistori.

 

Fonts del PP han explicat que quan el regidor detingut accepte la revocació de les seues competències, serà nomenat regidor el representant socialista, ja que és el següent edil que més vots va conseguir en les passades eleccions municipals.

 

La Guàrdia Civil ha confirmat l’ingrés en la presó del detingut i la Subdelegació de Govern ha incidit en què el cas està judicialitzat i ha concretat que es va iniciar arran d’una denúncia per un suposat delicte sexual.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.