13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Detingut el primer tinent d’alcalde de Matet per abús de menors

 

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut al primer tinent d’alcalde de la localitat de Matet, Antonio Bort, com a presumpte autor d’un delicte d’abús a menors. Davant d’este fet, l’Ajuntament de la xicoteta població de l’Alt Palància, que a penes arriba als cent habitants, ha fet públic un comunicat.

 

El document afirma que el consistori ha decidit revocar-li les seues competències com a primer tinent d’alcalde «per la comissió d’un presumpte delicte totalment alié a este consistori». La decisió, que se va prendre a través d’un decret d’Alcaldia, «pretén vetlar pels interessos de la població i garantir que els fets ocorreguts no interferisquen en el bon funcionament de l’administració local», explica el comunicat oficial.

 

El text també apunta que el regidor és «independent elegit en llistes obertes el passat 26 de maig», tot i que anava en les llistes del PP. Ara, les seues competències seran assumides per l’alcaldessa, Rosa María Guillermo (PP), i pel segon tinent d’alcalde. La resolució serà comunicada al regidor, actualment en la presó, per a que l’accepte i serà aprovada pel consistori de Matet en la primera sessió de ple que se celebre.

 

«Des de l’Ajuntament de Matet manifesten el seu respecte per esta actuació de la Justícia i a la presumpció d’innocència i, encara que el regidor mereix el respecte i suport del poble, l’anunci de la seua detenció ha provocat consternació en el municipi, per la qual cosa fan indispensables estes mesures», asseguren des del consistori.

 

Fonts del PP han explicat que quan el regidor detingut accepte la revocació de les seues competències, serà nomenat regidor el representant socialista, ja que és el següent edil que més vots va conseguir en les passades eleccions municipals.

 

La Guàrdia Civil ha confirmat l’ingrés en la presó del detingut i la Subdelegació de Govern ha incidit en què el cas està judicialitzat i ha concretat que es va iniciar arran d’una denúncia per un suposat delicte sexual.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.