Detingut un veí de Petrer per l’assassinat en 2017 d’altre home amb un colp al cap

 

Aquest dimarts era detingut, per part de la Policia Nacional, un home de 58 anys a Petrer, a la comarca del Vinalopó Mitjà, com a presumpte autor de la mort violenta d’un altre home, ocorreguda en setembre de 2017. La víctima era el gerent del restaurant ubicat en el paratge de Rabosa de la localitat.

 

El detingut, que treballa com a vigilant d’aquest parc natural de muntanya de Petrer, va ser arrestat aquest dimarts, al voltant de les 10.00 hores, en un carrer del municipi, i ha passat la nit a la Comissaria d’Elda-Petrer.

 

Posteriorment, aquest dimecres ha sigut traslladat al Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elda, on ha passat a disposició judicial, acusat d’un delicte d’homicidi.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de Madrid, en estreta col·laboració amb la Brigada Provincial d’Alacant i la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria d’Elda-Petrer, que durant mesos han treballat en el cas.

 

Assassinat amb un colp al cap

La víctima, de 57 anys i veí d’Elda, va ser assassinat en setembre de 2017, amb un colp al cap, propinat amb una pedra de grans dimensions. El seu cos va ser trobat en el camí d’accés al restaurant del paratge de Rabosa, que regentava des de feia 5 anys.

 

Va ser un empleat d’aquest mateix establiment qui va trobar el cadàver.

 

Detingut un home a Canals per furtar llibres de Rasca i Gana de l’ONCE

La Guàrdia Civil detenia a un home de 26 anys com a presumpte autor de dos delictes en grau de temptativa de robatori amb violència i furt, després de tractar d’escapar amb dos llibres de Rasca i Gana de l’ONCE en el municipi de Canals, a La Costera, i tractar de fer el mateix en la localitat de l’Alcúdia de Crespins, també a la mateixa comarca, en els dos casos sense èxit.

 

Fonts de la Guàrdia Civil, que actuaven en col·laboració amb la Policia Local del municipi, informaven que segons els esbrinaments realitzats, el detingut va ser sorprés per un client, a qui va causar lesions lleus amb una «forta espenta» que el va tirar a terra, quan fugia de l’establiment de Canals, on va ser reduït per diversos vianants.

 

Els agents van descobrir més tard que el detingut ja havia intentat sostraure dos llibres de Rasca i Gana en un altre estanc de l’Alcúdia de Crespins, però que tampoc ho va aconseguir perquè no va poder furtar-li’ls de les mans al treballador del lloc.

 

En el vehicle de l’home, que estava estacionat en els voltants, van trobar quaranta «rasques» de l’ONCE que, al costat dels llibres de Canals i l’Alcúdia de Crespins, sumen un valor de més de 300 euros.

 

Per açò, els agents van procedir a la detenció de l’autor dels fets, a qui se li atribueix un suposat delicte de robatori amb violència en grau de temptativa, i un altre de furt en grau de temptativa.

 

Les diligències van passar a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Xàtiva.

Últimes notícies

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.
FILMOTECA D'ESTIU