Cau una banda especialitzada en el robatori amb força de locals comercials en València i Madrid

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant dedicat, presumptament, a la comissió de robatoris en establiments de Madrid i València. Els seus integrants estaven especialitzats en la comissió de robatoris amb força, amb un perfecte coneixement i maneig de ferramentes com ara bufadors d’oxitall, inhibidors de freqüència, així com els coneixements tècnics necessaris per a la desactivació d’alarmes.

 

Segons han informat fonts policials, s’han dut a terme quatre registres en els que es va intervindre gran quantitat de material i ferramentes per a la comissió dels robatoris i la roba usada en els mateixos com a passamuntanyes, guants, bragues i un jupetí antibales.

 

Durant el passat mes de setembre, el grup investigat va fer un robatori amb força en una botiga de luxe de la ‘Milla d’Or‘ de Madrid en el que van furtar, a demés d’una caixa forta que estava ancorada en terra amb 14.000 euros en el seu interior, mercaderia valorada en 1.000.000 d’euros.

 

En l’operació han sigut detingudes quatre persones en Madrid. Amb relació a este fet, els investigadors van recuperar setmanes després un total 239 bosses dels sostrets

Robatoris en València i Madrid

La investigació es va iniciar el passat estiu, a conseqüència d’una sèrie de robatoris amb força duts a terme durant el mes de juliol de 2020 en oficines d’empreses i despatxos de València. Els autors van violentar les caixes fortes d’oficines robant prop de 40.000 euros en efectiu, a demés de joies i material informàtic

 

Després de diferents gestions, els agents van conseguir identificar a dos dels autors, coneguts membres d’una organització criminal establida en la Comunitat de Madrid, amb antecedents per robatori amb força i especialitzats en el sabotatge de sistemes de seguretat i alarma, així com en l’obertura de caixes fortes mitjançant l’ús de bufadors d’oxitall

 

Després de numeroses gestions, els agents van posar en marxa un dispositiu operatiu i van detindre a quatre persones especialitzades en la comissió de robatoris amb força.

 

Gran experiència en robatoris

A demés es van practicar quatre registres en Madrid en els que es van intervindre 3.000 euros en efectiu, gran quantitat de material i ferramentes per a la comissió dels robatoris com una radial, extractors de barrets forts, entre altres objectes. 

 

D’altra banda, durant els registres, els agents van trobar roba usada en els robatoris com a passamuntanyes, guants, bragues i un jupetí antibales. Els detinguts tenen gran experiència i estan especialitzats en la comissió de robatoris amb força, amb un perfecte coneixement i maneig de ferramentes com ara inhibidors de freqüència, i tenen coneixements tècnics necessaris per a la desactivació d’alarmes

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.