14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Una dona declara que es va tirar per la finestra per a que la seua parella no la matara en València

La dona ha assegurat que tirar-se per la finestra «va ser l’única eixida» | Cedida

 

Un home romanés s’enfronta a 12 anys i huit mesos de presó per maltractament, amenaces i lesions a la seua parella, una xica, també romanesa, que es va tirar des de la primera planta d’un edifici en València i va patir múltiples fractures i lesions perquè, segons assegura, «va ser l’única eixida» per a poder fugir d’ell, ja que temia per la seua vida. La vista pels fets, que van passar la nit del 15 al 16 d’agost, s’ha celebrat este dimarts en la Secció Primera de l’Audiència.

 

A més de la pena de presó, la Fiscalia reclama per a l’acusat la prohibició d’aproximar-se o comunicar-se amb la seua exparella en els pròxims 16 anys, per dos delictes de maltractament i amenaces i lesions amb l’agreujant de parentiu. El processat nega tots els fets i les amenaces i assegura, per contra, que era ella la que deia que s’anava a matar perquè volia tirar-la de casa i que es va tirar per la finestra en una discussió. A més, també demana una multa de 3.600 euros al company de pis dels dos, per omissió d’auxili.

 

Una discussió per una infidelitat

Segons relata la fiscal en el seu escrit de qualificació, el processat va reprotxar a la seua nóvia haver-li sigut infidel durant un viatge que havien fet. Després d’agarrar-li el mòbil sense permís, l’acusat li va pegar colps pel cos, li va pegar puntades i la va agarrar del coll mentres li deia que la seua vida no valia res i que ell tenia dret per a decidir sobre ella.

 

Passada la nit, va tornar a agredir-la, ensenyant-li un ganivet i, fins i tot, li va posar un coixí en la boca i el cap amb la intenció de fer-li mal, segons l’escrit fiscal. La xica li demanava abandonar el domicili i, vegent-se acorralada i tenint por per la seua vida, es va acabar tirant per la finestra.

 

El processat va baixar al carrer, la va agarrar en braços i va tractar de ficar-la en el pati de l’edifici, però els testimonis del carrer li ho van impedir. Mentres, el company de pis, que ho va presenciar tot, no va fer res per ajudar-la. La dona va haver de ser operada en diferents ocasions i ha detallat que la discussió va començar perquè va rebre un missatge felicitant-li l’aniversari i el processat es va alterar de tal manera que va acabar agredir-la.

 

Una altra versió dels fets

Però el processat explica una altra versió dels fets. La denunciant ha reconegut que, mentres estava en l’hospital recuperant-se, li va enviar un missatge amb cors a l’acusat, felicitant-lo pel seu sant. I, segons ell, va ser ella qui li va confessar una infidelitat i va descobrir que una xica que ella li havia presentat com a germana, en realitat, era la seua filla.

 

A més, l’acusat ha assegurat que mai li havia pegat i que «només l’agarrava perquè es posava molt nerviosa. Jo només volia tirar-la de casa», ha justificat. «Ella deia que s’anava a matar, jo mai la vaig amenaçar. Sóc campió de lluita lliure. Si li haguera pegat, es notaria. Jo mai he tocat a ningú fora del meu cercle d’entrenament i competició. Jo només volia que se n’anara de casa i ella, una altra oportunitat. Cridava ‘perdona’m’. Va haver una discussió i va saltar per la finestra», ha explicat ell.

 

La fiscal ha fet referència, en eixe moment, a gravacions incorporades a la causa de missatges que l’acusat hauria enviat a la víctima mentres ella estava en l’hospital i en la que se sentia com ell li deia frases com «Promet que no et tornaré a pegar si no em tornes a enganyar» o «No t’hauries d’haver tirat. Només et vaig pegar unes galtades».

 

El suposat agressor ha defés que era «una manera de parlar» i que li estava «donant la raó en el que deia ella» i que eixes expressions han sigut mal traduïdes del romanés. Finalment, l’acusat per no auxiliar a la dona ha declarat en la mateixa línia que el seu company de banqueta: «ella li deia que volia una oportunitat i ell li deia que cap més i que la portava a l’aeroport. Vaig pensar que era una altra discussió més, com sempre. Per això no vaig cridar a la policia», ha explicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.