Una dona declara que es va tirar per la finestra per a que la seua parella no la matara en València

La dona ha assegurat que tirar-se per la finestra «va ser l’única eixida» | Cedida

 

Un home romanés s’enfronta a 12 anys i huit mesos de presó per maltractament, amenaces i lesions a la seua parella, una xica, també romanesa, que es va tirar des de la primera planta d’un edifici en València i va patir múltiples fractures i lesions perquè, segons assegura, «va ser l’única eixida» per a poder fugir d’ell, ja que temia per la seua vida. La vista pels fets, que van passar la nit del 15 al 16 d’agost, s’ha celebrat este dimarts en la Secció Primera de l’Audiència.

 

A més de la pena de presó, la Fiscalia reclama per a l’acusat la prohibició d’aproximar-se o comunicar-se amb la seua exparella en els pròxims 16 anys, per dos delictes de maltractament i amenaces i lesions amb l’agreujant de parentiu. El processat nega tots els fets i les amenaces i assegura, per contra, que era ella la que deia que s’anava a matar perquè volia tirar-la de casa i que es va tirar per la finestra en una discussió. A més, també demana una multa de 3.600 euros al company de pis dels dos, per omissió d’auxili.

 

Una discussió per una infidelitat

Segons relata la fiscal en el seu escrit de qualificació, el processat va reprotxar a la seua nóvia haver-li sigut infidel durant un viatge que havien fet. Després d’agarrar-li el mòbil sense permís, l’acusat li va pegar colps pel cos, li va pegar puntades i la va agarrar del coll mentres li deia que la seua vida no valia res i que ell tenia dret per a decidir sobre ella.

 

Passada la nit, va tornar a agredir-la, ensenyant-li un ganivet i, fins i tot, li va posar un coixí en la boca i el cap amb la intenció de fer-li mal, segons l’escrit fiscal. La xica li demanava abandonar el domicili i, vegent-se acorralada i tenint por per la seua vida, es va acabar tirant per la finestra.

 

El processat va baixar al carrer, la va agarrar en braços i va tractar de ficar-la en el pati de l’edifici, però els testimonis del carrer li ho van impedir. Mentres, el company de pis, que ho va presenciar tot, no va fer res per ajudar-la. La dona va haver de ser operada en diferents ocasions i ha detallat que la discussió va començar perquè va rebre un missatge felicitant-li l’aniversari i el processat es va alterar de tal manera que va acabar agredir-la.

 

Una altra versió dels fets

Però el processat explica una altra versió dels fets. La denunciant ha reconegut que, mentres estava en l’hospital recuperant-se, li va enviar un missatge amb cors a l’acusat, felicitant-lo pel seu sant. I, segons ell, va ser ella qui li va confessar una infidelitat i va descobrir que una xica que ella li havia presentat com a germana, en realitat, era la seua filla.

 

A més, l’acusat ha assegurat que mai li havia pegat i que «només l’agarrava perquè es posava molt nerviosa. Jo només volia tirar-la de casa», ha justificat. «Ella deia que s’anava a matar, jo mai la vaig amenaçar. Sóc campió de lluita lliure. Si li haguera pegat, es notaria. Jo mai he tocat a ningú fora del meu cercle d’entrenament i competició. Jo només volia que se n’anara de casa i ella, una altra oportunitat. Cridava ‘perdona’m’. Va haver una discussió i va saltar per la finestra», ha explicat ell.

 

La fiscal ha fet referència, en eixe moment, a gravacions incorporades a la causa de missatges que l’acusat hauria enviat a la víctima mentres ella estava en l’hospital i en la que se sentia com ell li deia frases com «Promet que no et tornaré a pegar si no em tornes a enganyar» o «No t’hauries d’haver tirat. Només et vaig pegar unes galtades».

 

El suposat agressor ha defés que era «una manera de parlar» i que li estava «donant la raó en el que deia ella» i que eixes expressions han sigut mal traduïdes del romanés. Finalment, l’acusat per no auxiliar a la dona ha declarat en la mateixa línia que el seu company de banqueta: «ella li deia que volia una oportunitat i ell li deia que cap més i que la portava a l’aeroport. Vaig pensar que era una altra discussió més, com sempre. Per això no vaig cridar a la policia», ha explicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.