Una dona declara que es va tirar per la finestra per a que la seua parella no la matara en València

La dona ha assegurat que tirar-se per la finestra «va ser l’única eixida» | Cedida

 

Un home romanés s’enfronta a 12 anys i huit mesos de presó per maltractament, amenaces i lesions a la seua parella, una xica, també romanesa, que es va tirar des de la primera planta d’un edifici en València i va patir múltiples fractures i lesions perquè, segons assegura, «va ser l’única eixida» per a poder fugir d’ell, ja que temia per la seua vida. La vista pels fets, que van passar la nit del 15 al 16 d’agost, s’ha celebrat este dimarts en la Secció Primera de l’Audiència.

 

A més de la pena de presó, la Fiscalia reclama per a l’acusat la prohibició d’aproximar-se o comunicar-se amb la seua exparella en els pròxims 16 anys, per dos delictes de maltractament i amenaces i lesions amb l’agreujant de parentiu. El processat nega tots els fets i les amenaces i assegura, per contra, que era ella la que deia que s’anava a matar perquè volia tirar-la de casa i que es va tirar per la finestra en una discussió. A més, també demana una multa de 3.600 euros al company de pis dels dos, per omissió d’auxili.

 

Una discussió per una infidelitat

Segons relata la fiscal en el seu escrit de qualificació, el processat va reprotxar a la seua nóvia haver-li sigut infidel durant un viatge que havien fet. Després d’agarrar-li el mòbil sense permís, l’acusat li va pegar colps pel cos, li va pegar puntades i la va agarrar del coll mentres li deia que la seua vida no valia res i que ell tenia dret per a decidir sobre ella.

 

Passada la nit, va tornar a agredir-la, ensenyant-li un ganivet i, fins i tot, li va posar un coixí en la boca i el cap amb la intenció de fer-li mal, segons l’escrit fiscal. La xica li demanava abandonar el domicili i, vegent-se acorralada i tenint por per la seua vida, es va acabar tirant per la finestra.

 

El processat va baixar al carrer, la va agarrar en braços i va tractar de ficar-la en el pati de l’edifici, però els testimonis del carrer li ho van impedir. Mentres, el company de pis, que ho va presenciar tot, no va fer res per ajudar-la. La dona va haver de ser operada en diferents ocasions i ha detallat que la discussió va començar perquè va rebre un missatge felicitant-li l’aniversari i el processat es va alterar de tal manera que va acabar agredir-la.

 

Una altra versió dels fets

Però el processat explica una altra versió dels fets. La denunciant ha reconegut que, mentres estava en l’hospital recuperant-se, li va enviar un missatge amb cors a l’acusat, felicitant-lo pel seu sant. I, segons ell, va ser ella qui li va confessar una infidelitat i va descobrir que una xica que ella li havia presentat com a germana, en realitat, era la seua filla.

 

A més, l’acusat ha assegurat que mai li havia pegat i que «només l’agarrava perquè es posava molt nerviosa. Jo només volia tirar-la de casa», ha justificat. «Ella deia que s’anava a matar, jo mai la vaig amenaçar. Sóc campió de lluita lliure. Si li haguera pegat, es notaria. Jo mai he tocat a ningú fora del meu cercle d’entrenament i competició. Jo només volia que se n’anara de casa i ella, una altra oportunitat. Cridava ‘perdona’m’. Va haver una discussió i va saltar per la finestra», ha explicat ell.

 

La fiscal ha fet referència, en eixe moment, a gravacions incorporades a la causa de missatges que l’acusat hauria enviat a la víctima mentres ella estava en l’hospital i en la que se sentia com ell li deia frases com «Promet que no et tornaré a pegar si no em tornes a enganyar» o «No t’hauries d’haver tirat. Només et vaig pegar unes galtades».

 

El suposat agressor ha defés que era «una manera de parlar» i que li estava «donant la raó en el que deia ella» i que eixes expressions han sigut mal traduïdes del romanés. Finalment, l’acusat per no auxiliar a la dona ha declarat en la mateixa línia que el seu company de banqueta: «ella li deia que volia una oportunitat i ell li deia que cap més i que la portava a l’aeroport. Vaig pensar que era una altra discussió més, com sempre. Per això no vaig cridar a la policia», ha explicat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.