Una dona declara que es va tirar per la finestra per a que la seua parella no la matara en València

La dona ha assegurat que tirar-se per la finestra «va ser l’única eixida» | Cedida

 

Un home romanés s’enfronta a 12 anys i huit mesos de presó per maltractament, amenaces i lesions a la seua parella, una xica, també romanesa, que es va tirar des de la primera planta d’un edifici en València i va patir múltiples fractures i lesions perquè, segons assegura, «va ser l’única eixida» per a poder fugir d’ell, ja que temia per la seua vida. La vista pels fets, que van passar la nit del 15 al 16 d’agost, s’ha celebrat este dimarts en la Secció Primera de l’Audiència.

 

A més de la pena de presó, la Fiscalia reclama per a l’acusat la prohibició d’aproximar-se o comunicar-se amb la seua exparella en els pròxims 16 anys, per dos delictes de maltractament i amenaces i lesions amb l’agreujant de parentiu. El processat nega tots els fets i les amenaces i assegura, per contra, que era ella la que deia que s’anava a matar perquè volia tirar-la de casa i que es va tirar per la finestra en una discussió. A més, també demana una multa de 3.600 euros al company de pis dels dos, per omissió d’auxili.

 

Una discussió per una infidelitat

Segons relata la fiscal en el seu escrit de qualificació, el processat va reprotxar a la seua nóvia haver-li sigut infidel durant un viatge que havien fet. Després d’agarrar-li el mòbil sense permís, l’acusat li va pegar colps pel cos, li va pegar puntades i la va agarrar del coll mentres li deia que la seua vida no valia res i que ell tenia dret per a decidir sobre ella.

 

Passada la nit, va tornar a agredir-la, ensenyant-li un ganivet i, fins i tot, li va posar un coixí en la boca i el cap amb la intenció de fer-li mal, segons l’escrit fiscal. La xica li demanava abandonar el domicili i, vegent-se acorralada i tenint por per la seua vida, es va acabar tirant per la finestra.

 

El processat va baixar al carrer, la va agarrar en braços i va tractar de ficar-la en el pati de l’edifici, però els testimonis del carrer li ho van impedir. Mentres, el company de pis, que ho va presenciar tot, no va fer res per ajudar-la. La dona va haver de ser operada en diferents ocasions i ha detallat que la discussió va començar perquè va rebre un missatge felicitant-li l’aniversari i el processat es va alterar de tal manera que va acabar agredir-la.

 

Una altra versió dels fets

Però el processat explica una altra versió dels fets. La denunciant ha reconegut que, mentres estava en l’hospital recuperant-se, li va enviar un missatge amb cors a l’acusat, felicitant-lo pel seu sant. I, segons ell, va ser ella qui li va confessar una infidelitat i va descobrir que una xica que ella li havia presentat com a germana, en realitat, era la seua filla.

 

A més, l’acusat ha assegurat que mai li havia pegat i que «només l’agarrava perquè es posava molt nerviosa. Jo només volia tirar-la de casa», ha justificat. «Ella deia que s’anava a matar, jo mai la vaig amenaçar. Sóc campió de lluita lliure. Si li haguera pegat, es notaria. Jo mai he tocat a ningú fora del meu cercle d’entrenament i competició. Jo només volia que se n’anara de casa i ella, una altra oportunitat. Cridava ‘perdona’m’. Va haver una discussió i va saltar per la finestra», ha explicat ell.

 

La fiscal ha fet referència, en eixe moment, a gravacions incorporades a la causa de missatges que l’acusat hauria enviat a la víctima mentres ella estava en l’hospital i en la que se sentia com ell li deia frases com «Promet que no et tornaré a pegar si no em tornes a enganyar» o «No t’hauries d’haver tirat. Només et vaig pegar unes galtades».

 

El suposat agressor ha defés que era «una manera de parlar» i que li estava «donant la raó en el que deia ella» i que eixes expressions han sigut mal traduïdes del romanés. Finalment, l’acusat per no auxiliar a la dona ha declarat en la mateixa línia que el seu company de banqueta: «ella li deia que volia una oportunitat i ell li deia que cap més i que la portava a l’aeroport. Vaig pensar que era una altra discussió més, com sempre. Per això no vaig cridar a la policia», ha explicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.