Una dona declara que es va tirar per la finestra per a que la seua parella no la matara en València

La dona ha assegurat que tirar-se per la finestra «va ser l’única eixida» | Cedida

 

Un home romanés s’enfronta a 12 anys i huit mesos de presó per maltractament, amenaces i lesions a la seua parella, una xica, també romanesa, que es va tirar des de la primera planta d’un edifici en València i va patir múltiples fractures i lesions perquè, segons assegura, «va ser l’única eixida» per a poder fugir d’ell, ja que temia per la seua vida. La vista pels fets, que van passar la nit del 15 al 16 d’agost, s’ha celebrat este dimarts en la Secció Primera de l’Audiència.

 

A més de la pena de presó, la Fiscalia reclama per a l’acusat la prohibició d’aproximar-se o comunicar-se amb la seua exparella en els pròxims 16 anys, per dos delictes de maltractament i amenaces i lesions amb l’agreujant de parentiu. El processat nega tots els fets i les amenaces i assegura, per contra, que era ella la que deia que s’anava a matar perquè volia tirar-la de casa i que es va tirar per la finestra en una discussió. A més, també demana una multa de 3.600 euros al company de pis dels dos, per omissió d’auxili.

 

Una discussió per una infidelitat

Segons relata la fiscal en el seu escrit de qualificació, el processat va reprotxar a la seua nóvia haver-li sigut infidel durant un viatge que havien fet. Després d’agarrar-li el mòbil sense permís, l’acusat li va pegar colps pel cos, li va pegar puntades i la va agarrar del coll mentres li deia que la seua vida no valia res i que ell tenia dret per a decidir sobre ella.

 

Passada la nit, va tornar a agredir-la, ensenyant-li un ganivet i, fins i tot, li va posar un coixí en la boca i el cap amb la intenció de fer-li mal, segons l’escrit fiscal. La xica li demanava abandonar el domicili i, vegent-se acorralada i tenint por per la seua vida, es va acabar tirant per la finestra.

 

El processat va baixar al carrer, la va agarrar en braços i va tractar de ficar-la en el pati de l’edifici, però els testimonis del carrer li ho van impedir. Mentres, el company de pis, que ho va presenciar tot, no va fer res per ajudar-la. La dona va haver de ser operada en diferents ocasions i ha detallat que la discussió va començar perquè va rebre un missatge felicitant-li l’aniversari i el processat es va alterar de tal manera que va acabar agredir-la.

 

Una altra versió dels fets

Però el processat explica una altra versió dels fets. La denunciant ha reconegut que, mentres estava en l’hospital recuperant-se, li va enviar un missatge amb cors a l’acusat, felicitant-lo pel seu sant. I, segons ell, va ser ella qui li va confessar una infidelitat i va descobrir que una xica que ella li havia presentat com a germana, en realitat, era la seua filla.

 

A més, l’acusat ha assegurat que mai li havia pegat i que «només l’agarrava perquè es posava molt nerviosa. Jo només volia tirar-la de casa», ha justificat. «Ella deia que s’anava a matar, jo mai la vaig amenaçar. Sóc campió de lluita lliure. Si li haguera pegat, es notaria. Jo mai he tocat a ningú fora del meu cercle d’entrenament i competició. Jo només volia que se n’anara de casa i ella, una altra oportunitat. Cridava ‘perdona’m’. Va haver una discussió i va saltar per la finestra», ha explicat ell.

 

La fiscal ha fet referència, en eixe moment, a gravacions incorporades a la causa de missatges que l’acusat hauria enviat a la víctima mentres ella estava en l’hospital i en la que se sentia com ell li deia frases com «Promet que no et tornaré a pegar si no em tornes a enganyar» o «No t’hauries d’haver tirat. Només et vaig pegar unes galtades».

 

El suposat agressor ha defés que era «una manera de parlar» i que li estava «donant la raó en el que deia ella» i que eixes expressions han sigut mal traduïdes del romanés. Finalment, l’acusat per no auxiliar a la dona ha declarat en la mateixa línia que el seu company de banqueta: «ella li deia que volia una oportunitat i ell li deia que cap més i que la portava a l’aeroport. Vaig pensar que era una altra discussió més, com sempre. Per això no vaig cridar a la policia», ha explicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.