Dos escaladors ferits en caure diversos metres en dos accidents en València i Alacant

rescat senderista bombers

Imatge del rescat | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Dos escaladors han resultat ferits este dissabte en caure de diversos metres d’altura en dos accidents, el primer d’ells en Algímia d’Alfara (València) i el segon en Serra Grossa (Alacant), segons han informat fonts del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències, CICU.

 

El primer incident ha tingut lloc sobre les 12.00 hores del migdia, quan el CICU ha rebut l’alerta que un escalador de 30 anys havia caigut des d’uns sis metres d’altura en la zona del Picayo Redó a Algímia d’Alfara.

 

Fins al lloc del succés s’ha desplaçat una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) i una unitat del SAMU. A més, han intervingut bombers del parc de Sagunt, coordinador forestal, el Grup Especial de Rescat d’Altura (GERA), un helicòpter i una unitat de bombers forestals, segons ha indicat el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

L’home, que havia caigut d’una altura de sis metres en una senda, ha sigut rescatat amb helicòpter, que l’ha traslladat a una ambulància. Una vegada en l’ambulància, els serveis mèdics han assistit a la víctima, de 30 anys, per politraumatisme. Després de ser estabilitzat, l’han traslladat a l’Hospital de Sagunt.

 

Més tard, al voltant de les 12.50 hores, un escalador de 50 anys ha resultat ferit en caure’s de diversos metres d’altura en Serra Grossa en la província d’Alacant.

 

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, que ha assistit a l’alpinista per una fractura en el turmell dret. Posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital de Sant Joan, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.