Dos escaladors ferits en caure diversos metres en dos accidents en València i Alacant

rescat senderista bombers

Imatge del rescat | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Dos escaladors han resultat ferits este dissabte en caure de diversos metres d’altura en dos accidents, el primer d’ells en Algímia d’Alfara (València) i el segon en Serra Grossa (Alacant), segons han informat fonts del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències, CICU.

 

El primer incident ha tingut lloc sobre les 12.00 hores del migdia, quan el CICU ha rebut l’alerta que un escalador de 30 anys havia caigut des d’uns sis metres d’altura en la zona del Picayo Redó a Algímia d’Alfara.

 

Fins al lloc del succés s’ha desplaçat una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) i una unitat del SAMU. A més, han intervingut bombers del parc de Sagunt, coordinador forestal, el Grup Especial de Rescat d’Altura (GERA), un helicòpter i una unitat de bombers forestals, segons ha indicat el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

L’home, que havia caigut d’una altura de sis metres en una senda, ha sigut rescatat amb helicòpter, que l’ha traslladat a una ambulància. Una vegada en l’ambulància, els serveis mèdics han assistit a la víctima, de 30 anys, per politraumatisme. Després de ser estabilitzat, l’han traslladat a l’Hospital de Sagunt.

 

Més tard, al voltant de les 12.50 hores, un escalador de 50 anys ha resultat ferit en caure’s de diversos metres d’altura en Serra Grossa en la província d’Alacant.

 

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, que ha assistit a l’alpinista per una fractura en el turmell dret. Posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital de Sant Joan, segons les mateixes fonts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.