13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Dos escaladors ferits en caure diversos metres en dos accidents en València i Alacant

rescat senderista bombers

Imatge del rescat | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Dos escaladors han resultat ferits este dissabte en caure de diversos metres d’altura en dos accidents, el primer d’ells en Algímia d’Alfara (València) i el segon en Serra Grossa (Alacant), segons han informat fonts del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències, CICU.

 

El primer incident ha tingut lloc sobre les 12.00 hores del migdia, quan el CICU ha rebut l’alerta que un escalador de 30 anys havia caigut des d’uns sis metres d’altura en la zona del Picayo Redó a Algímia d’Alfara.

 

Fins al lloc del succés s’ha desplaçat una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) i una unitat del SAMU. A més, han intervingut bombers del parc de Sagunt, coordinador forestal, el Grup Especial de Rescat d’Altura (GERA), un helicòpter i una unitat de bombers forestals, segons ha indicat el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

L’home, que havia caigut d’una altura de sis metres en una senda, ha sigut rescatat amb helicòpter, que l’ha traslladat a una ambulància. Una vegada en l’ambulància, els serveis mèdics han assistit a la víctima, de 30 anys, per politraumatisme. Després de ser estabilitzat, l’han traslladat a l’Hospital de Sagunt.

 

Més tard, al voltant de les 12.50 hores, un escalador de 50 anys ha resultat ferit en caure’s de diversos metres d’altura en Serra Grossa en la província d’Alacant.

 

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, que ha assistit a l’alpinista per una fractura en el turmell dret. Posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital de Sant Joan, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Dos milions per a millorar l’eficiència energètica en tres edificis de l’Estat a Castelló

MITECO ha aprovat tres projectes per a reduir consum i emissions en edificis de la AGE a Castelló amb fons Feder 2021-2027. El principal convertirà un immoble en edifici de consum quasi nul.

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.