15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

‘El Chicle’, culpable per agressió sexual i assassinat però no per violació

El Chicle

José Enrique Abuín Gey, alias ‘El Chicle’ ha negado que intentará secuestrar a la joven | Europa Press

José Enrique Abuín Gey, més conegut com ‘El Chicle’, ha sigut declarat culpable de l’assassinat de Diana Quer, ara fa tres anys i mig, segons ha determinat el jurat popular. Se l’acusa d’agressió sexual i assassinat, però no de violació.

 

Les parts personades en esta causa judicial han sigut citades este matí de dissabte a les 10 hores per a conéixer el veredicte del jutjat popular, que haurà de ser revisat igualment pel jutge Ángel Pantín. Tal com va informar en el mateix moment que van fer pública la convocatòria de hui dissabte, el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia (TSXG) va aclarir que «en principi, hi ha veredicte», que haurà de ser validat pel jutge abans de la seva lectura pública. 

 

Tres dies de deliberació

El veredicte determinarà el grau de culpabilitat de l’únic acusat del cas, Enrique Abuín, àlies ‘El Chicle’. Esta decisió arriba després de tres dies intensos en els que els nou integrants del jutjat han estat junts i aïllats per a tancar el cas. 

 

El Chicle està acusat d’haver assassinat a Diana Quer, una jove que va desaparèixer en agost del passat any 2016, durant les festes d’A pobra, en A Coruña. El seu cos no va ser localitzar fins 500 dies després de la seua desaparició, en un pou d’una nau abandonada de Rianxo.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.