‘El Chicle’, culpable per agressió sexual i assassinat però no per violació

El Chicle

José Enrique Abuín Gey, alias ‘El Chicle’ ha negado que intentará secuestrar a la joven | Europa Press

José Enrique Abuín Gey, més conegut com ‘El Chicle’, ha sigut declarat culpable de l’assassinat de Diana Quer, ara fa tres anys i mig, segons ha determinat el jurat popular. Se l’acusa d’agressió sexual i assassinat, però no de violació.

 

Les parts personades en esta causa judicial han sigut citades este matí de dissabte a les 10 hores per a conéixer el veredicte del jutjat popular, que haurà de ser revisat igualment pel jutge Ángel Pantín. Tal com va informar en el mateix moment que van fer pública la convocatòria de hui dissabte, el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia (TSXG) va aclarir que «en principi, hi ha veredicte», que haurà de ser validat pel jutge abans de la seva lectura pública. 

 

Tres dies de deliberació

El veredicte determinarà el grau de culpabilitat de l’únic acusat del cas, Enrique Abuín, àlies ‘El Chicle’. Esta decisió arriba després de tres dies intensos en els que els nou integrants del jutjat han estat junts i aïllats per a tancar el cas. 

 

El Chicle està acusat d’haver assassinat a Diana Quer, una jove que va desaparèixer en agost del passat any 2016, durant les festes d’A pobra, en A Coruña. El seu cos no va ser localitzar fins 500 dies després de la seua desaparició, en un pou d’una nau abandonada de Rianxo.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.

Mazón demana entrar en la causa judicial que investiga la gestió de la DANA

El expresident Carlos Mazón sol·licita personar-se en la causa sobre la gestió de la DANA per a accedir a les diligències que l'afecten després del rebuig del TSJCV a investigar-li.

València reforça la Devesa del Saler amb tres nous canons antiincendis SIDEINFO

L'Ajuntament de València incorpora tres nous canons SIDEINFO al sistema de protecció de la Devesa del Saler, que suma ja onze equips i es reforça davant el risc d'incendis per Setmana Santa i Pasqua.

Muñoz celebra la decisió d’Oltra i veu clau la seua candidatura per al bloc progressista en 2027

José Muñoz considera molt positiva la intenció de Mónica Oltra de competir per l'alcaldia de València i creu que la seua candidatura mobilitzarà a l'electorat progressista de cara a 2027.

La Generalitat llança 100 milions en crèdits bonificats per a empreses valencianes afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà 100 milions en crèdits bonificats i noves ajudes per a empreses i autònoms de la Comunitat Valenciana afectats per la guerra de l'Iran, al costat de mesures fiscals i de suport social.