‘El Chicle’, culpable per agressió sexual i assassinat però no per violació

El Chicle

José Enrique Abuín Gey, alias ‘El Chicle’ ha negado que intentará secuestrar a la joven | Europa Press

José Enrique Abuín Gey, més conegut com ‘El Chicle’, ha sigut declarat culpable de l’assassinat de Diana Quer, ara fa tres anys i mig, segons ha determinat el jurat popular. Se l’acusa d’agressió sexual i assassinat, però no de violació.

 

Les parts personades en esta causa judicial han sigut citades este matí de dissabte a les 10 hores per a conéixer el veredicte del jutjat popular, que haurà de ser revisat igualment pel jutge Ángel Pantín. Tal com va informar en el mateix moment que van fer pública la convocatòria de hui dissabte, el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia (TSXG) va aclarir que «en principi, hi ha veredicte», que haurà de ser validat pel jutge abans de la seva lectura pública. 

 

Tres dies de deliberació

El veredicte determinarà el grau de culpabilitat de l’únic acusat del cas, Enrique Abuín, àlies ‘El Chicle’. Esta decisió arriba després de tres dies intensos en els que els nou integrants del jutjat han estat junts i aïllats per a tancar el cas. 

 

El Chicle està acusat d’haver assassinat a Diana Quer, una jove que va desaparèixer en agost del passat any 2016, durant les festes d’A pobra, en A Coruña. El seu cos no va ser localitzar fins 500 dies després de la seua desaparició, en un pou d’una nau abandonada de Rianxo.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.