‘El Chicle’, culpable per agressió sexual i assassinat però no per violació

El Chicle

José Enrique Abuín Gey, alias ‘El Chicle’ ha negado que intentará secuestrar a la joven | Europa Press

José Enrique Abuín Gey, més conegut com ‘El Chicle’, ha sigut declarat culpable de l’assassinat de Diana Quer, ara fa tres anys i mig, segons ha determinat el jurat popular. Se l’acusa d’agressió sexual i assassinat, però no de violació.

 

Les parts personades en esta causa judicial han sigut citades este matí de dissabte a les 10 hores per a conéixer el veredicte del jutjat popular, que haurà de ser revisat igualment pel jutge Ángel Pantín. Tal com va informar en el mateix moment que van fer pública la convocatòria de hui dissabte, el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia (TSXG) va aclarir que «en principi, hi ha veredicte», que haurà de ser validat pel jutge abans de la seva lectura pública. 

 

Tres dies de deliberació

El veredicte determinarà el grau de culpabilitat de l’únic acusat del cas, Enrique Abuín, àlies ‘El Chicle’. Esta decisió arriba després de tres dies intensos en els que els nou integrants del jutjat han estat junts i aïllats per a tancar el cas. 

 

El Chicle està acusat d’haver assassinat a Diana Quer, una jove que va desaparèixer en agost del passat any 2016, durant les festes d’A pobra, en A Coruña. El seu cos no va ser localitzar fins 500 dies després de la seua desaparició, en un pou d’una nau abandonada de Rianxo.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.