L’empresa del brot de Rafelbunyol afirma que sis dels treballadors contagiats han rebut l’alta

 

L’empresa càrnia Grup Uvesa de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), en la que s’ha detectat un brot de coronavirus ha afirmat que sis dels treballadors que han donat positiu pel virus han rebut ja l’alta. D’altra banda, els set que es van confirmar este diumenge estan pendents del resultat de les proves serològiques que determinaran si es tracta de casos actius o si ja han passat la malaltia.

 

Dels 14 casos detectats en total hi hauria ja sis altes, un cas actiu i set a l’espera de què les proves serològiques determinen si es tracta d’infeccions actives o infeccions passades. El resultat d’estes proves permetrà conéixer si els últims casos detectats formen part del brot detectat o no.

 

Sobre este tema, l’empresa ha precisat en un comunicat que seguixen «a l’espera de confirmació definitiva quan facen este dilluns 29 de juny els tests serològics pertinents». Mentrestant, els afectats continuen aïllats en els seus domicilis.

 

Quant a les proves fetes, l’empresa ha explicat que s’han practicat PCR a tota la plantilla de la sala d’especejaments, excepte «als qui estan de baixa per malaltia comuna o estan disfrutant de les seues vacacions». En total, s’han fet 412 proves.

 

CCOO denuncia que «no s’han fet proves a tota la plantilla»

En este sentit, el representant de CCOO en el comité d’empresa en UVESA, Diego Juarez, ha lamentat que «no han fet (proves) a tots» els treballadors de la indústria i ha expressat la «preocupació» de la resta de la plantilla.

 

Segons ha criticat, «s’han concentrat en la sala d’especejament, que és a on estava el focus», però hi ha altres treballadors que acudixen a este espai a «ajudar-los a ells quan tenen molta faena» i ha advertit que compartixen zones comunes com els vestuaris. «Encara que hi haja mesures de seguretat que poden ser efectives», ha indicat que «en les zones comunes és a on hi ha molta por».

 

«Som 600 i han fet unes 400, queden fins i tot 200 en l’aire», ha afirmat. El representant sindical ha destacat que la decisió de quantes proves fer i a qui és de la Conselleria de Sanitat. «Crec que haurien de fer-li-les a tots, si no ho fa Sanitat que prenga iniciativa l’empresa i les faça als altres treballadors», ha reclamat.

Últimes notícies

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.