L’empresa del brot de Rafelbunyol afirma que sis dels treballadors contagiats han rebut l’alta

 

L’empresa càrnia Grup Uvesa de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), en la que s’ha detectat un brot de coronavirus ha afirmat que sis dels treballadors que han donat positiu pel virus han rebut ja l’alta. D’altra banda, els set que es van confirmar este diumenge estan pendents del resultat de les proves serològiques que determinaran si es tracta de casos actius o si ja han passat la malaltia.

 

Dels 14 casos detectats en total hi hauria ja sis altes, un cas actiu i set a l’espera de què les proves serològiques determinen si es tracta d’infeccions actives o infeccions passades. El resultat d’estes proves permetrà conéixer si els últims casos detectats formen part del brot detectat o no.

 

Sobre este tema, l’empresa ha precisat en un comunicat que seguixen «a l’espera de confirmació definitiva quan facen este dilluns 29 de juny els tests serològics pertinents». Mentrestant, els afectats continuen aïllats en els seus domicilis.

 

Quant a les proves fetes, l’empresa ha explicat que s’han practicat PCR a tota la plantilla de la sala d’especejaments, excepte «als qui estan de baixa per malaltia comuna o estan disfrutant de les seues vacacions». En total, s’han fet 412 proves.

 

CCOO denuncia que «no s’han fet proves a tota la plantilla»

En este sentit, el representant de CCOO en el comité d’empresa en UVESA, Diego Juarez, ha lamentat que «no han fet (proves) a tots» els treballadors de la indústria i ha expressat la «preocupació» de la resta de la plantilla.

 

Segons ha criticat, «s’han concentrat en la sala d’especejament, que és a on estava el focus», però hi ha altres treballadors que acudixen a este espai a «ajudar-los a ells quan tenen molta faena» i ha advertit que compartixen zones comunes com els vestuaris. «Encara que hi haja mesures de seguretat que poden ser efectives», ha indicat que «en les zones comunes és a on hi ha molta por».

 

«Som 600 i han fet unes 400, queden fins i tot 200 en l’aire», ha afirmat. El representant sindical ha destacat que la decisió de quantes proves fer i a qui és de la Conselleria de Sanitat. «Crec que haurien de fer-li-les a tots, si no ho fa Sanitat que prenga iniciativa l’empresa i les faça als altres treballadors», ha reclamat.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU