L’empresa del brot de Rafelbunyol afirma que sis dels treballadors contagiats han rebut l’alta

 

L’empresa càrnia Grup Uvesa de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), en la que s’ha detectat un brot de coronavirus ha afirmat que sis dels treballadors que han donat positiu pel virus han rebut ja l’alta. D’altra banda, els set que es van confirmar este diumenge estan pendents del resultat de les proves serològiques que determinaran si es tracta de casos actius o si ja han passat la malaltia.

 

Dels 14 casos detectats en total hi hauria ja sis altes, un cas actiu i set a l’espera de què les proves serològiques determinen si es tracta d’infeccions actives o infeccions passades. El resultat d’estes proves permetrà conéixer si els últims casos detectats formen part del brot detectat o no.

 

Sobre este tema, l’empresa ha precisat en un comunicat que seguixen «a l’espera de confirmació definitiva quan facen este dilluns 29 de juny els tests serològics pertinents». Mentrestant, els afectats continuen aïllats en els seus domicilis.

 

Quant a les proves fetes, l’empresa ha explicat que s’han practicat PCR a tota la plantilla de la sala d’especejaments, excepte «als qui estan de baixa per malaltia comuna o estan disfrutant de les seues vacacions». En total, s’han fet 412 proves.

 

CCOO denuncia que «no s’han fet proves a tota la plantilla»

En este sentit, el representant de CCOO en el comité d’empresa en UVESA, Diego Juarez, ha lamentat que «no han fet (proves) a tots» els treballadors de la indústria i ha expressat la «preocupació» de la resta de la plantilla.

 

Segons ha criticat, «s’han concentrat en la sala d’especejament, que és a on estava el focus», però hi ha altres treballadors que acudixen a este espai a «ajudar-los a ells quan tenen molta faena» i ha advertit que compartixen zones comunes com els vestuaris. «Encara que hi haja mesures de seguretat que poden ser efectives», ha indicat que «en les zones comunes és a on hi ha molta por».

 

«Som 600 i han fet unes 400, queden fins i tot 200 en l’aire», ha afirmat. El representant sindical ha destacat que la decisió de quantes proves fer i a qui és de la Conselleria de Sanitat. «Crec que haurien de fer-li-les a tots, si no ho fa Sanitat que prenga iniciativa l’empresa i les faça als altres treballadors», ha reclamat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i un augment del 16,5%

L'aeroport de Castelló aconseguix 40.556 passatgers en el primer trimestre de 2026, un 16,5% més que un any abans, impulsat per l'expansió històrica de rutes i freqüències.

Martínez Mus defén negociar amb taxis i VTC perquè la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus insistix que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, malgrat la dificultat de conciliar les demandes dels dos sectors.