L’empresa del brot de Rafelbunyol afirma que sis dels treballadors contagiats han rebut l’alta

 

L’empresa càrnia Grup Uvesa de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), en la que s’ha detectat un brot de coronavirus ha afirmat que sis dels treballadors que han donat positiu pel virus han rebut ja l’alta. D’altra banda, els set que es van confirmar este diumenge estan pendents del resultat de les proves serològiques que determinaran si es tracta de casos actius o si ja han passat la malaltia.

 

Dels 14 casos detectats en total hi hauria ja sis altes, un cas actiu i set a l’espera de què les proves serològiques determinen si es tracta d’infeccions actives o infeccions passades. El resultat d’estes proves permetrà conéixer si els últims casos detectats formen part del brot detectat o no.

 

Sobre este tema, l’empresa ha precisat en un comunicat que seguixen «a l’espera de confirmació definitiva quan facen este dilluns 29 de juny els tests serològics pertinents». Mentrestant, els afectats continuen aïllats en els seus domicilis.

 

Quant a les proves fetes, l’empresa ha explicat que s’han practicat PCR a tota la plantilla de la sala d’especejaments, excepte «als qui estan de baixa per malaltia comuna o estan disfrutant de les seues vacacions». En total, s’han fet 412 proves.

 

CCOO denuncia que «no s’han fet proves a tota la plantilla»

En este sentit, el representant de CCOO en el comité d’empresa en UVESA, Diego Juarez, ha lamentat que «no han fet (proves) a tots» els treballadors de la indústria i ha expressat la «preocupació» de la resta de la plantilla.

 

Segons ha criticat, «s’han concentrat en la sala d’especejament, que és a on estava el focus», però hi ha altres treballadors que acudixen a este espai a «ajudar-los a ells quan tenen molta faena» i ha advertit que compartixen zones comunes com els vestuaris. «Encara que hi haja mesures de seguretat que poden ser efectives», ha indicat que «en les zones comunes és a on hi ha molta por».

 

«Som 600 i han fet unes 400, queden fins i tot 200 en l’aire», ha afirmat. El representant sindical ha destacat que la decisió de quantes proves fer i a qui és de la Conselleria de Sanitat. «Crec que haurien de fer-li-les a tots, si no ho fa Sanitat que prenga iniciativa l’empresa i les faça als altres treballadors», ha reclamat.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.