10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’empresa del brot de Rafelbunyol afirma que sis dels treballadors contagiats han rebut l’alta

 

L’empresa càrnia Grup Uvesa de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), en la que s’ha detectat un brot de coronavirus ha afirmat que sis dels treballadors que han donat positiu pel virus han rebut ja l’alta. D’altra banda, els set que es van confirmar este diumenge estan pendents del resultat de les proves serològiques que determinaran si es tracta de casos actius o si ja han passat la malaltia.

 

Dels 14 casos detectats en total hi hauria ja sis altes, un cas actiu i set a l’espera de què les proves serològiques determinen si es tracta d’infeccions actives o infeccions passades. El resultat d’estes proves permetrà conéixer si els últims casos detectats formen part del brot detectat o no.

 

Sobre este tema, l’empresa ha precisat en un comunicat que seguixen «a l’espera de confirmació definitiva quan facen este dilluns 29 de juny els tests serològics pertinents». Mentrestant, els afectats continuen aïllats en els seus domicilis.

 

Quant a les proves fetes, l’empresa ha explicat que s’han practicat PCR a tota la plantilla de la sala d’especejaments, excepte «als qui estan de baixa per malaltia comuna o estan disfrutant de les seues vacacions». En total, s’han fet 412 proves.

 

CCOO denuncia que «no s’han fet proves a tota la plantilla»

En este sentit, el representant de CCOO en el comité d’empresa en UVESA, Diego Juarez, ha lamentat que «no han fet (proves) a tots» els treballadors de la indústria i ha expressat la «preocupació» de la resta de la plantilla.

 

Segons ha criticat, «s’han concentrat en la sala d’especejament, que és a on estava el focus», però hi ha altres treballadors que acudixen a este espai a «ajudar-los a ells quan tenen molta faena» i ha advertit que compartixen zones comunes com els vestuaris. «Encara que hi haja mesures de seguretat que poden ser efectives», ha indicat que «en les zones comunes és a on hi ha molta por».

 

«Som 600 i han fet unes 400, queden fins i tot 200 en l’aire», ha afirmat. El representant sindical ha destacat que la decisió de quantes proves fer i a qui és de la Conselleria de Sanitat. «Crec que haurien de fer-li-les a tots, si no ho fa Sanitat que prenga iniciativa l’empresa i les faça als altres treballadors», ha reclamat.

Últimes notícies

Condecorats 50 soldats de la Brigada Canàries XVI per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars de la Brigada Canàries XVI han sigut condecorats per la destacada ajuda prestada als damnificats de la DANA d'octubre de 2024 a València. La seua ràpida activació, en estar de maniobres a prop, els va convertir en una de les primeres unitats desplegades.

El PP en Les Corts denuncia 15 punts negres en l’alta velocitat Madrid-València

El PP en Les Corts ha registrat una PNL per a reparar de manera urgent 15 punts negres en l'alta velocitat Madrid-València i ha acusat el Govern de posar en risc la seguretat. També ha denunciat retards i infrafinançament del Pla de Rodalia en la Comunitat Valenciana

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.