Anuncios

L’erupció del volcà de la Palma ja ha arrasat habitatges

Després de l’erupció del volcà de Cumbre Vieja a la Palma este diumenge, els serveis d’emergència no han detingut la seua activitat durant tota la nit en el marc d’un dispositiu de seguretat que treballa per a posar fora de perill als veïns, una xifra que supera les 5.000 persones.

El volcà compta en estos moments amb huit boques de lava i dos fissures separades per uns 200 metres, la qual cosa ha suposat l’augment des que va entrar en erupció durant la vesprada del diumenge.

Anuncios

Ja han començat a veure’s els primers habitatges arrasats per les riuades, però també en el camp on s’acumula el material. Segons la Cadena SER, s’estima que hi ha una vintena de cases que s’han vist afectades.

Les bugades de lava que des de fa hores baixen pels vessants del municipi palmeño del Paso des del volcà que ha esclatat este diumenge en la zona de Cabeza de Vaca avancen, en la meitat de la seua trajectòria, a aproximadament uns 0,7 quilòmetres per hora. De moment, les bugades avancen a poc a poc, no són molt fluides, la qual cosa ha sigut clau a l’hora de facilitar les evacuacions.

La dada l’ha donat l’Institut Vulcanològic de Canàries (Involcan), que també indica que la lava es refreda i la superfície se solidifica. Equips de l’Involcan destacats en la zona han pogut prendre imatges tèrmiques de les bugades i determinar que tenen una temperatura de 1.075 graus centígrads.

La Guàrdia Civil preveu que serà necessari evacuar a entre 5.000 i 10.000 persones, L’alcalde del Pas, Sergio Rodríguez, ha abordat la situació aquest matí en la Cadena SER, on ha confirmat que ja han sigut posats fora de perill tots els veïns de la zona afectada.

“La bugada ja està en el municipi dels Planos  avançant cap a l’oest, en direcció a la mar, està destruint cases”, ha indicat el regidor.

Rodríguez també ha explicat que està garantida la seguretat, però ha reiterat la seua petició a la població que no s’acoste al lloc. L’alcalde ha precisat que aqueixa zona per la qual avança la lava està caracteritzada per la dispersió poblacional, però ha assenyalat que encara així hi ha “bastant”.

 

Un procés que podria allargar-se en el temps

 

Un dels principals experts en vulcanisme del país, Joan Martí, de Geociències Barcelona (CSIC), creu que és una erupció “clàssica” de les quals s’han viscut a Canàries, amb una mena de bugades de lent avanç, que comporten poc perill per a la població. Sí que podrien ocasionar problemes en la zona més pròxima, ha afegit, els gasos, les emanacions de sofre i diòxid de carboni.

Pel que està veient, es tracta d’una erupció que podria durar setmanes; com a molt dos mesos, sota el seu criteri. El semàfor de risc volcànic a l’illa ja ha passat de groc (nivell 2 de 4) a roig (3) i s’ha demanat als ciutadans que no hagen sigut evacuats que es protegisquen de les cendres, quedant-se a casa.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios