10.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Estivella convoca una concentració en suport a la família de Marta Calvo

Marta Calvo

Concentració este dijous en suport a la família de Marta Calvo | Facebook – Marta Calvo

 

L’Ajuntament de la localitat d’Estivella, en la comarca del Camp de Morvedre, (València) i poble a on va nàixer la desapareguda Marta Calvo, ha convocat per a este dijous una concentració i minut de silenci per a expressar el seu suport a la família de la jove desapareguda i la «commoció» que senten els veïns.

 

Rafael Mateu, l’alcalde, ha assegurat que la població està impactada després de què el principal sospitós s’haja entregat este dimecres a la Guàrdia Civil i que la investigació apunte a la mort violenta de la jove. El primer edil ha destacat el «silenci» en el què ha viscut el municipi del què eren naturals tant Marta com la seua família.

 

La convocatòria s’ha aprovat en un ple extraordinari d’urgència celebrat esta vesprada en l’Ajuntament d’Estivella. El consistori, per unanimitat, ha mostrat el seu suport a la família i s’ha posat a la seua disposició per al que necessiten. D’esta forma, han volgut demostrar el seu «rebuig a la violència masclista» patida per la jove.

 

La jove hauria patit una «agressió física»

Les forces de seguretat busquen a Marta Calvo des del 9 de novembre després de què quedara amb un home per internet i comunicara a sa mare per Whatsapp la seua ubicació en la localitat valenciana de Manuel. La Delegació del Govern en el territori valencià manté com a principal hipòtesi que la jove va patir una «agressió física» que «podria haver comportat la seua mort violenta», segons ha informat el delegat, Juan Carlos Fulgencio, en una roda de premsa convocada a primera hora d’este dimecres.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs