Eviten l’entrada il·legal de més de 4.000 fòssils d’Argentina en el Port de València

 

Agents de la Policia Nacional i de l’Agència Tributària han frustrat en el Port de València una importació il·legal de 4.000 fòssils de gran valor paleontològic procedents de la regió argentina de Riu Negre, entre ells cinc ous de dinosaure que podrien superar els 150.000 euros en el mercat negre.

 

Gran part de totes estes peces, entre les que hi havia també un exemplar complet de dinosaure, es trobava ocultes en un contenidor entre pedres de diferent grandària, forma i color sense valor paleontològic, per a intentar eludir els controls duaners.

 

De la mateixa manera, dos persones han sigut imputades en l’Argentina com a responsables de l’exportació il·legal de restes fòssils del Museu de Riu Negre, segons han informat este dimecres fonts del Ministeri d’Hisenda.

 

La investigació va començar en gener

L’operació ‘Corsari’ es va iniciar a finals de gener, a causa d’una denúncia de les autoritats duaneres argentines davant de l’Organització Mundial de Duanes en la que se sol·licitava la col·laboració per a la detecció, detenció i reconeixement d’una exportació de béns personals amb destinació al Port de València.

 

A través de les aplicacions i eines informàtiques dels investigadors de Vigilància Duanera, es va poder trobar el contenidor que portava les peces del patrimoni argentí i que va ser descarregat en el Port de València a finals de febrer. El contenidor va ser sotmés a una primera inspecció ocular del contingut a peu de vaixell, després del que es va ordenar una revisió física exhaustiva a través de la descàrrega total, programada per a principis de març.

 

En eixa segona inspecció, funcionaris de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana i de la Unitat Operativa de Vigilància Duanera de València van comprovar l’existència de diferents restes que podien coincidir amb els fòssils argentins robats, i múltiples exemplars d’animals emparats pel Conveni CITES de control del comerç internacional d’espècies protegides.

 

S’han fet tres inspeccions

Després de la inspecció, les restes fòssils van ser carregades de nou en el contenidor a l’espera de l’anàlisi per part d’un expert en fòssils i restes paleontològiques, mentres que els exemplars CITES van quedar dipositats en els magatzems del Port de València per al seu control per les autoritats competents.

 

Finalment, es va procedir a fer una tercera inspecció física del contenidor en presència de la directora del Museu de Ciències Naturals de València i d’un doctor expert en fòssils de dinosaures, en la que es va comprovar que hi havia fòssils «d’un altíssim valor» pel grau de conservació i per les seues característiques.

 

En l’actualitat, tota la mercaderia del contenidor procedent de l’Argentina (fòssils, minerals i exemplars d’espècies amenaçades) es troba en el Port de València a la disposició de les autoritats argentines, per a ser repatriada quan ho autoritze l’autoritat judicial competent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.