15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Eviten l’entrada il·legal de més de 4.000 fòssils d’Argentina en el Port de València

 

Agents de la Policia Nacional i de l’Agència Tributària han frustrat en el Port de València una importació il·legal de 4.000 fòssils de gran valor paleontològic procedents de la regió argentina de Riu Negre, entre ells cinc ous de dinosaure que podrien superar els 150.000 euros en el mercat negre.

 

Gran part de totes estes peces, entre les que hi havia també un exemplar complet de dinosaure, es trobava ocultes en un contenidor entre pedres de diferent grandària, forma i color sense valor paleontològic, per a intentar eludir els controls duaners.

 

De la mateixa manera, dos persones han sigut imputades en l’Argentina com a responsables de l’exportació il·legal de restes fòssils del Museu de Riu Negre, segons han informat este dimecres fonts del Ministeri d’Hisenda.

 

La investigació va començar en gener

L’operació ‘Corsari’ es va iniciar a finals de gener, a causa d’una denúncia de les autoritats duaneres argentines davant de l’Organització Mundial de Duanes en la que se sol·licitava la col·laboració per a la detecció, detenció i reconeixement d’una exportació de béns personals amb destinació al Port de València.

 

A través de les aplicacions i eines informàtiques dels investigadors de Vigilància Duanera, es va poder trobar el contenidor que portava les peces del patrimoni argentí i que va ser descarregat en el Port de València a finals de febrer. El contenidor va ser sotmés a una primera inspecció ocular del contingut a peu de vaixell, després del que es va ordenar una revisió física exhaustiva a través de la descàrrega total, programada per a principis de març.

 

En eixa segona inspecció, funcionaris de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana i de la Unitat Operativa de Vigilància Duanera de València van comprovar l’existència de diferents restes que podien coincidir amb els fòssils argentins robats, i múltiples exemplars d’animals emparats pel Conveni CITES de control del comerç internacional d’espècies protegides.

 

S’han fet tres inspeccions

Després de la inspecció, les restes fòssils van ser carregades de nou en el contenidor a l’espera de l’anàlisi per part d’un expert en fòssils i restes paleontològiques, mentres que els exemplars CITES van quedar dipositats en els magatzems del Port de València per al seu control per les autoritats competents.

 

Finalment, es va procedir a fer una tercera inspecció física del contenidor en presència de la directora del Museu de Ciències Naturals de València i d’un doctor expert en fòssils de dinosaures, en la que es va comprovar que hi havia fòssils «d’un altíssim valor» pel grau de conservació i per les seues característiques.

 

En l’actualitat, tota la mercaderia del contenidor procedent de l’Argentina (fòssils, minerals i exemplars d’espècies amenaçades) es troba en el Port de València a la disposició de les autoritats argentines, per a ser repatriada quan ho autoritze l’autoritat judicial competent.

Últimes notícies

La lesió de Foyth és la quarta baixa greu del Vila-real esta temporada

El defensa argentí va patir un trencament del tendó d'Aquil·les davant el Reial Madrid i passarà per quiròfan. És la quarta lesió greu del curs, tres d'elles en la saga.

Helena Font: apostar per un elenc nombrós i escenografia arriscada és d’agrair

L'actriu reivindica la valentia dels qui sostenen obres amb grans repartiments i muntatges complexos i celebra l'acolliment d'Assassinat en el Orient Express en el seu gira.

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.