Un excapellà furta 3,5 milions d’euros i intenta estafar dones d’avançada edat de Vila-real

Església

Imatge de la Parròquia Arxiprestal de Sant Jaume de Vila-real | Google Maps

 

La setmana del 16 al 22 de desembre ha sigut detingut i empresonat un excapellà de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), David Vargas, de 45 anys. Segons pareix, hauria furtat vora 3,5 milions d’euros en esglésies i devots d’avançada edat.

 

Segons informacions de ‘Mediterráneo’, l’any 2003 va ser expulsat de l’església del municipi, a on exercia com a vicari en la Parròquia Arxiprestal Sant Jaume, després de què algunes famílies denunciaren estos fets a l’arquebisbe de la diòcesi Segorbe-Castelló. David era conegut en Vila-real com el ‘furtaherències’, ja que s’apropava a les iaies i intentava guanyar-se-les amb mentides per a que els donara accés als seus bens.

 

Després va ser traslladat a l’església de Sant Vicent Ferrer de Castelló, a on va passar desapercebut. A on realment va perfeccionar la seua forma d’estafar va ser en Lugo i Barcelona. Sempre intentava aproximar-se a les persones majors amb més diners i ho feia amb la seua «extraordinària capacitat oratòria» i explicant que era una persona necessitada, sense a penes recursos. Fins i tot, li portaven menjar a casa.

 

Però la seua aventura ha acabat recentment, després de què en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), alguns devots van descobrir que l’excapellà havia fet retirar un mural de l’església valorat en 50.000 euros, entre altres objectes.

 

David es dedicava, presumptament, a la compravenda d’obres d’art, que guardava en un traster de sa casa. Ha arribat a estafar 3,5 milions d’euros i guardava diners en bitllets de 50 i, fins i tot, joies i documents de les víctimes dins d’una maleta en el soterrani també de sa casa, segons confirmen fonts policials. Per tot açò, el detingut està acusat de diferents delictes contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, coaccions i estafa.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.