Un excapellà furta 3,5 milions d’euros i intenta estafar dones d’avançada edat de Vila-real

Església

Imatge de la Parròquia Arxiprestal de Sant Jaume de Vila-real | Google Maps

 

La setmana del 16 al 22 de desembre ha sigut detingut i empresonat un excapellà de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), David Vargas, de 45 anys. Segons pareix, hauria furtat vora 3,5 milions d’euros en esglésies i devots d’avançada edat.

 

Segons informacions de ‘Mediterráneo’, l’any 2003 va ser expulsat de l’església del municipi, a on exercia com a vicari en la Parròquia Arxiprestal Sant Jaume, després de què algunes famílies denunciaren estos fets a l’arquebisbe de la diòcesi Segorbe-Castelló. David era conegut en Vila-real com el ‘furtaherències’, ja que s’apropava a les iaies i intentava guanyar-se-les amb mentides per a que els donara accés als seus bens.

 

Després va ser traslladat a l’església de Sant Vicent Ferrer de Castelló, a on va passar desapercebut. A on realment va perfeccionar la seua forma d’estafar va ser en Lugo i Barcelona. Sempre intentava aproximar-se a les persones majors amb més diners i ho feia amb la seua «extraordinària capacitat oratòria» i explicant que era una persona necessitada, sense a penes recursos. Fins i tot, li portaven menjar a casa.

 

Però la seua aventura ha acabat recentment, després de què en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), alguns devots van descobrir que l’excapellà havia fet retirar un mural de l’església valorat en 50.000 euros, entre altres objectes.

 

David es dedicava, presumptament, a la compravenda d’obres d’art, que guardava en un traster de sa casa. Ha arribat a estafar 3,5 milions d’euros i guardava diners en bitllets de 50 i, fins i tot, joies i documents de les víctimes dins d’una maleta en el soterrani també de sa casa, segons confirmen fonts policials. Per tot açò, el detingut està acusat de diferents delictes contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, coaccions i estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.