Un excapellà furta 3,5 milions d’euros i intenta estafar dones d’avançada edat de Vila-real

Església

Imatge de la Parròquia Arxiprestal de Sant Jaume de Vila-real | Google Maps

 

La setmana del 16 al 22 de desembre ha sigut detingut i empresonat un excapellà de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), David Vargas, de 45 anys. Segons pareix, hauria furtat vora 3,5 milions d’euros en esglésies i devots d’avançada edat.

 

Segons informacions de ‘Mediterráneo’, l’any 2003 va ser expulsat de l’església del municipi, a on exercia com a vicari en la Parròquia Arxiprestal Sant Jaume, després de què algunes famílies denunciaren estos fets a l’arquebisbe de la diòcesi Segorbe-Castelló. David era conegut en Vila-real com el ‘furtaherències’, ja que s’apropava a les iaies i intentava guanyar-se-les amb mentides per a que els donara accés als seus bens.

 

Després va ser traslladat a l’església de Sant Vicent Ferrer de Castelló, a on va passar desapercebut. A on realment va perfeccionar la seua forma d’estafar va ser en Lugo i Barcelona. Sempre intentava aproximar-se a les persones majors amb més diners i ho feia amb la seua «extraordinària capacitat oratòria» i explicant que era una persona necessitada, sense a penes recursos. Fins i tot, li portaven menjar a casa.

 

Però la seua aventura ha acabat recentment, després de què en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), alguns devots van descobrir que l’excapellà havia fet retirar un mural de l’església valorat en 50.000 euros, entre altres objectes.

 

David es dedicava, presumptament, a la compravenda d’obres d’art, que guardava en un traster de sa casa. Ha arribat a estafar 3,5 milions d’euros i guardava diners en bitllets de 50 i, fins i tot, joies i documents de les víctimes dins d’una maleta en el soterrani també de sa casa, segons confirmen fonts policials. Per tot açò, el detingut està acusat de diferents delictes contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, coaccions i estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.