Un excapellà furta 3,5 milions d’euros i intenta estafar dones d’avançada edat de Vila-real

Església

Imatge de la Parròquia Arxiprestal de Sant Jaume de Vila-real | Google Maps

 

La setmana del 16 al 22 de desembre ha sigut detingut i empresonat un excapellà de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), David Vargas, de 45 anys. Segons pareix, hauria furtat vora 3,5 milions d’euros en esglésies i devots d’avançada edat.

 

Segons informacions de ‘Mediterráneo’, l’any 2003 va ser expulsat de l’església del municipi, a on exercia com a vicari en la Parròquia Arxiprestal Sant Jaume, després de què algunes famílies denunciaren estos fets a l’arquebisbe de la diòcesi Segorbe-Castelló. David era conegut en Vila-real com el ‘furtaherències’, ja que s’apropava a les iaies i intentava guanyar-se-les amb mentides per a que els donara accés als seus bens.

 

Després va ser traslladat a l’església de Sant Vicent Ferrer de Castelló, a on va passar desapercebut. A on realment va perfeccionar la seua forma d’estafar va ser en Lugo i Barcelona. Sempre intentava aproximar-se a les persones majors amb més diners i ho feia amb la seua «extraordinària capacitat oratòria» i explicant que era una persona necessitada, sense a penes recursos. Fins i tot, li portaven menjar a casa.

 

Però la seua aventura ha acabat recentment, després de què en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), alguns devots van descobrir que l’excapellà havia fet retirar un mural de l’església valorat en 50.000 euros, entre altres objectes.

 

David es dedicava, presumptament, a la compravenda d’obres d’art, que guardava en un traster de sa casa. Ha arribat a estafar 3,5 milions d’euros i guardava diners en bitllets de 50 i, fins i tot, joies i documents de les víctimes dins d’una maleta en el soterrani també de sa casa, segons confirmen fonts policials. Per tot açò, el detingut està acusat de diferents delictes contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, coaccions i estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.