Un excapellà furta 3,5 milions d’euros i intenta estafar dones d’avançada edat de Vila-real

Església

Imatge de la Parròquia Arxiprestal de Sant Jaume de Vila-real | Google Maps

 

La setmana del 16 al 22 de desembre ha sigut detingut i empresonat un excapellà de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), David Vargas, de 45 anys. Segons pareix, hauria furtat vora 3,5 milions d’euros en esglésies i devots d’avançada edat.

 

Segons informacions de ‘Mediterráneo’, l’any 2003 va ser expulsat de l’església del municipi, a on exercia com a vicari en la Parròquia Arxiprestal Sant Jaume, després de què algunes famílies denunciaren estos fets a l’arquebisbe de la diòcesi Segorbe-Castelló. David era conegut en Vila-real com el ‘furtaherències’, ja que s’apropava a les iaies i intentava guanyar-se-les amb mentides per a que els donara accés als seus bens.

 

Després va ser traslladat a l’església de Sant Vicent Ferrer de Castelló, a on va passar desapercebut. A on realment va perfeccionar la seua forma d’estafar va ser en Lugo i Barcelona. Sempre intentava aproximar-se a les persones majors amb més diners i ho feia amb la seua «extraordinària capacitat oratòria» i explicant que era una persona necessitada, sense a penes recursos. Fins i tot, li portaven menjar a casa.

 

Però la seua aventura ha acabat recentment, després de què en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), alguns devots van descobrir que l’excapellà havia fet retirar un mural de l’església valorat en 50.000 euros, entre altres objectes.

 

David es dedicava, presumptament, a la compravenda d’obres d’art, que guardava en un traster de sa casa. Ha arribat a estafar 3,5 milions d’euros i guardava diners en bitllets de 50 i, fins i tot, joies i documents de les víctimes dins d’una maleta en el soterrani també de sa casa, segons confirmen fonts policials. Per tot açò, el detingut està acusat de diferents delictes contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, coaccions i estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.
FILMOTECA D'ESTIU