L’exfutbolista i surfista espanyol Diego Bello, mort a tirs per la policia filipina

Bello

Diego va jugar en les categories infantils del Deportivo de la Corunya | Deportivo de la Corunya

 

Numerosos coneguts i amics de Diego Bello Lafuente, corunyés de 32 anys que va morir este dimecres en Filipines a mans de la policia durant una operació antidroga, reivindiquen la seua innocència i demanen «justícia» a través de missatges en les xarxes socials.

 

Bello Lafuente residia temporalment en Siargao, una illa situada 800 quilòmetres al sud-est de Manila i molt popular entre surfistes, a on tenia diferents negocis relacionats amb el turisme. La policia filipina afirma que Bello era un «traficant de drogues d’alt valor» que portava damunt 10 grams de cocaïna i 30.000 pesos filipins en bitllets marcats (600 dòlars) i va valorar l’acció com una «operació exitosa en la lluita contra les drogues».

 

«Un assassinat per no deixar-se extorsionar. Volem justícia per a Diego i no deixarem de demanar-la», indica un dels tuits dedicats al surfista de la Corunya, perquè el seu entorn defensa que no estava vinculat a les drogues. També el club, el Deportivo de la Corunya, li ha dedicat una publicació en el seu compte de Twitter, en la que recorda que va ser jugador cadet i juvenil de la seua pedrera «entre 2001 i 2003».

 

Responsables de l’Ajuntament de la Corunya han desitjat que «s’aclarisquen tots els fets que van provocar la defunció» del xic en l’illa de Siargao i han traslladat el seu «més sentit condol» a la família i gent més pròxima. L’ambaixada d’Espanya en Filipines està recopilant dades i de moment no ha volgut fer comentaris.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.

El CGPJ tanca sense sancions les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha ratificat per unanimitat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València, en no vore proves sòlides d’injerències del seu marit en la causa.