L’exfutbolista i surfista espanyol Diego Bello, mort a tirs per la policia filipina

Bello

Diego va jugar en les categories infantils del Deportivo de la Corunya | Deportivo de la Corunya

 

Numerosos coneguts i amics de Diego Bello Lafuente, corunyés de 32 anys que va morir este dimecres en Filipines a mans de la policia durant una operació antidroga, reivindiquen la seua innocència i demanen «justícia» a través de missatges en les xarxes socials.

 

Bello Lafuente residia temporalment en Siargao, una illa situada 800 quilòmetres al sud-est de Manila i molt popular entre surfistes, a on tenia diferents negocis relacionats amb el turisme. La policia filipina afirma que Bello era un «traficant de drogues d’alt valor» que portava damunt 10 grams de cocaïna i 30.000 pesos filipins en bitllets marcats (600 dòlars) i va valorar l’acció com una «operació exitosa en la lluita contra les drogues».

 

«Un assassinat per no deixar-se extorsionar. Volem justícia per a Diego i no deixarem de demanar-la», indica un dels tuits dedicats al surfista de la Corunya, perquè el seu entorn defensa que no estava vinculat a les drogues. També el club, el Deportivo de la Corunya, li ha dedicat una publicació en el seu compte de Twitter, en la que recorda que va ser jugador cadet i juvenil de la seua pedrera «entre 2001 i 2003».

 

Responsables de l’Ajuntament de la Corunya han desitjat que «s’aclarisquen tots els fets que van provocar la defunció» del xic en l’illa de Siargao i han traslladat el seu «més sentit condol» a la família i gent més pròxima. L’ambaixada d’Espanya en Filipines està recopilant dades i de moment no ha volgut fer comentaris.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.