L’exfutbolista i surfista espanyol Diego Bello, mort a tirs per la policia filipina

Bello

Diego va jugar en les categories infantils del Deportivo de la Corunya | Deportivo de la Corunya

 

Numerosos coneguts i amics de Diego Bello Lafuente, corunyés de 32 anys que va morir este dimecres en Filipines a mans de la policia durant una operació antidroga, reivindiquen la seua innocència i demanen «justícia» a través de missatges en les xarxes socials.

 

Bello Lafuente residia temporalment en Siargao, una illa situada 800 quilòmetres al sud-est de Manila i molt popular entre surfistes, a on tenia diferents negocis relacionats amb el turisme. La policia filipina afirma que Bello era un «traficant de drogues d’alt valor» que portava damunt 10 grams de cocaïna i 30.000 pesos filipins en bitllets marcats (600 dòlars) i va valorar l’acció com una «operació exitosa en la lluita contra les drogues».

 

«Un assassinat per no deixar-se extorsionar. Volem justícia per a Diego i no deixarem de demanar-la», indica un dels tuits dedicats al surfista de la Corunya, perquè el seu entorn defensa que no estava vinculat a les drogues. També el club, el Deportivo de la Corunya, li ha dedicat una publicació en el seu compte de Twitter, en la que recorda que va ser jugador cadet i juvenil de la seua pedrera «entre 2001 i 2003».

 

Responsables de l’Ajuntament de la Corunya han desitjat que «s’aclarisquen tots els fets que van provocar la defunció» del xic en l’illa de Siargao i han traslladat el seu «més sentit condol» a la família i gent més pròxima. L’ambaixada d’Espanya en Filipines està recopilant dades i de moment no ha volgut fer comentaris.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.