L’exfutbolista i surfista espanyol Diego Bello, mort a tirs per la policia filipina

Bello

Diego va jugar en les categories infantils del Deportivo de la Corunya | Deportivo de la Corunya

 

Numerosos coneguts i amics de Diego Bello Lafuente, corunyés de 32 anys que va morir este dimecres en Filipines a mans de la policia durant una operació antidroga, reivindiquen la seua innocència i demanen «justícia» a través de missatges en les xarxes socials.

 

Bello Lafuente residia temporalment en Siargao, una illa situada 800 quilòmetres al sud-est de Manila i molt popular entre surfistes, a on tenia diferents negocis relacionats amb el turisme. La policia filipina afirma que Bello era un «traficant de drogues d’alt valor» que portava damunt 10 grams de cocaïna i 30.000 pesos filipins en bitllets marcats (600 dòlars) i va valorar l’acció com una «operació exitosa en la lluita contra les drogues».

 

«Un assassinat per no deixar-se extorsionar. Volem justícia per a Diego i no deixarem de demanar-la», indica un dels tuits dedicats al surfista de la Corunya, perquè el seu entorn defensa que no estava vinculat a les drogues. També el club, el Deportivo de la Corunya, li ha dedicat una publicació en el seu compte de Twitter, en la que recorda que va ser jugador cadet i juvenil de la seua pedrera «entre 2001 i 2003».

 

Responsables de l’Ajuntament de la Corunya han desitjat que «s’aclarisquen tots els fets que van provocar la defunció» del xic en l’illa de Siargao i han traslladat el seu «més sentit condol» a la família i gent més pròxima. L’ambaixada d’Espanya en Filipines està recopilant dades i de moment no ha volgut fer comentaris.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.