L’exfutbolista i surfista espanyol Diego Bello, mort a tirs per la policia filipina

Bello

Diego va jugar en les categories infantils del Deportivo de la Corunya | Deportivo de la Corunya

 

Numerosos coneguts i amics de Diego Bello Lafuente, corunyés de 32 anys que va morir este dimecres en Filipines a mans de la policia durant una operació antidroga, reivindiquen la seua innocència i demanen «justícia» a través de missatges en les xarxes socials.

 

Bello Lafuente residia temporalment en Siargao, una illa situada 800 quilòmetres al sud-est de Manila i molt popular entre surfistes, a on tenia diferents negocis relacionats amb el turisme. La policia filipina afirma que Bello era un «traficant de drogues d’alt valor» que portava damunt 10 grams de cocaïna i 30.000 pesos filipins en bitllets marcats (600 dòlars) i va valorar l’acció com una «operació exitosa en la lluita contra les drogues».

 

«Un assassinat per no deixar-se extorsionar. Volem justícia per a Diego i no deixarem de demanar-la», indica un dels tuits dedicats al surfista de la Corunya, perquè el seu entorn defensa que no estava vinculat a les drogues. També el club, el Deportivo de la Corunya, li ha dedicat una publicació en el seu compte de Twitter, en la que recorda que va ser jugador cadet i juvenil de la seua pedrera «entre 2001 i 2003».

 

Responsables de l’Ajuntament de la Corunya han desitjat que «s’aclarisquen tots els fets que van provocar la defunció» del xic en l’illa de Siargao i han traslladat el seu «més sentit condol» a la família i gent més pròxima. L’ambaixada d’Espanya en Filipines està recopilant dades i de moment no ha volgut fer comentaris.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.