17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’exhome de l’etarra Majarenas, condemnat a 28 anys de presó per apunyalar a la seua filla en València

condemnat exhome majarenas

El condemnat en la Ciutat de la Justícia de València | Europa Press

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó i a vora 90.000 euros d’indemnització a qui fora parella de l’expressa d’ETA Sara Majarenas per apunyalar, en gener de 2017, a la filla que tenien en comú, de dos anys i mig en aquell moment, i per les lesions psicològiques que l’agressor va provocar tant a la mare com a la menor.

 

En concret, en l’auto facilitat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Sala condemna a este home a 28 anys de presó per assassinat en grau de temptativa en concurs amb un delicte de lesions psíquiques i contempla les agreujants de parentiu i raons de gènere i l’atenuant de confessió.

 

La sentència també establix la prohibició de comunicar-se amb la xiqueta i la mare i aproximar-se a menys de 2.000 metres durant 37 anys, a més de la prohibició d’entrada al País Basc, també per 37 anys, i la privació de la pàtria potestat respecte a la menor. També imposa al condemnat llibertat vigilada durant set anys i indemnitzacions de 56.750 euros a la xiqueta per seqüeles i danys morals, de 30.000 euros a Majarenas i de 34.947 a la Generalitat Valenciana per les despeses d’hospitalització i de tractaments de la menor. La sentència és recurrible davant el TSJCV.

 

En el juí, va admetre els fets

En el juí, celebrat el passat 10 de setembre, va admetre haver apunyalat a la seua filla, encara que ho va atribuir a que els sogres li «van pressionar» —cosa que Majarenas i els seus familiars van negar— per a que intentara matar a la xiqueta, a qui va assestar dos ganivetades, tot i que va poder sobreviure després de passar més d’un mes a l’hospital.

 

Per part seua, Majarenas, que va declarar per videoconferència des del País Basc, va lamentar que este episodi ha sigut «el malson» de la seua vida i va argumentar que la seua exparella volia fer-li «mal». A més, durant la vista, tant l’acusat com el seu lletrat van tractar de relacionar esta agressió amb les vinculacions polítiques de Majarenas i amb la seua pertinença a ETA.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.