L’exhome de l’etarra Majarenas, condemnat a 28 anys de presó per apunyalar a la seua filla en València

condemnat exhome majarenas

El condemnat en la Ciutat de la Justícia de València | Europa Press

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó i a vora 90.000 euros d’indemnització a qui fora parella de l’expressa d’ETA Sara Majarenas per apunyalar, en gener de 2017, a la filla que tenien en comú, de dos anys i mig en aquell moment, i per les lesions psicològiques que l’agressor va provocar tant a la mare com a la menor.

 

En concret, en l’auto facilitat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Sala condemna a este home a 28 anys de presó per assassinat en grau de temptativa en concurs amb un delicte de lesions psíquiques i contempla les agreujants de parentiu i raons de gènere i l’atenuant de confessió.

 

La sentència també establix la prohibició de comunicar-se amb la xiqueta i la mare i aproximar-se a menys de 2.000 metres durant 37 anys, a més de la prohibició d’entrada al País Basc, també per 37 anys, i la privació de la pàtria potestat respecte a la menor. També imposa al condemnat llibertat vigilada durant set anys i indemnitzacions de 56.750 euros a la xiqueta per seqüeles i danys morals, de 30.000 euros a Majarenas i de 34.947 a la Generalitat Valenciana per les despeses d’hospitalització i de tractaments de la menor. La sentència és recurrible davant el TSJCV.

 

En el juí, va admetre els fets

En el juí, celebrat el passat 10 de setembre, va admetre haver apunyalat a la seua filla, encara que ho va atribuir a que els sogres li «van pressionar» —cosa que Majarenas i els seus familiars van negar— per a que intentara matar a la xiqueta, a qui va assestar dos ganivetades, tot i que va poder sobreviure després de passar més d’un mes a l’hospital.

 

Per part seua, Majarenas, que va declarar per videoconferència des del País Basc, va lamentar que este episodi ha sigut «el malson» de la seua vida i va argumentar que la seua exparella volia fer-li «mal». A més, durant la vista, tant l’acusat com el seu lletrat van tractar de relacionar esta agressió amb les vinculacions polítiques de Majarenas i amb la seua pertinença a ETA.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.