L’exhome de l’etarra Majarenas, condemnat a 28 anys de presó per apunyalar a la seua filla en València

condemnat exhome majarenas

El condemnat en la Ciutat de la Justícia de València | Europa Press

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó i a vora 90.000 euros d’indemnització a qui fora parella de l’expressa d’ETA Sara Majarenas per apunyalar, en gener de 2017, a la filla que tenien en comú, de dos anys i mig en aquell moment, i per les lesions psicològiques que l’agressor va provocar tant a la mare com a la menor.

 

En concret, en l’auto facilitat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Sala condemna a este home a 28 anys de presó per assassinat en grau de temptativa en concurs amb un delicte de lesions psíquiques i contempla les agreujants de parentiu i raons de gènere i l’atenuant de confessió.

 

La sentència també establix la prohibició de comunicar-se amb la xiqueta i la mare i aproximar-se a menys de 2.000 metres durant 37 anys, a més de la prohibició d’entrada al País Basc, també per 37 anys, i la privació de la pàtria potestat respecte a la menor. També imposa al condemnat llibertat vigilada durant set anys i indemnitzacions de 56.750 euros a la xiqueta per seqüeles i danys morals, de 30.000 euros a Majarenas i de 34.947 a la Generalitat Valenciana per les despeses d’hospitalització i de tractaments de la menor. La sentència és recurrible davant el TSJCV.

 

En el juí, va admetre els fets

En el juí, celebrat el passat 10 de setembre, va admetre haver apunyalat a la seua filla, encara que ho va atribuir a que els sogres li «van pressionar» —cosa que Majarenas i els seus familiars van negar— per a que intentara matar a la xiqueta, a qui va assestar dos ganivetades, tot i que va poder sobreviure després de passar més d’un mes a l’hospital.

 

Per part seua, Majarenas, que va declarar per videoconferència des del País Basc, va lamentar que este episodi ha sigut «el malson» de la seua vida i va argumentar que la seua exparella volia fer-li «mal». A més, durant la vista, tant l’acusat com el seu lletrat van tractar de relacionar esta agressió amb les vinculacions polítiques de Majarenas i amb la seua pertinença a ETA.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.