L’exhome de l’etarra Majarenas, condemnat a 28 anys de presó per apunyalar a la seua filla en València

condemnat exhome majarenas

El condemnat en la Ciutat de la Justícia de València | Europa Press

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó i a vora 90.000 euros d’indemnització a qui fora parella de l’expressa d’ETA Sara Majarenas per apunyalar, en gener de 2017, a la filla que tenien en comú, de dos anys i mig en aquell moment, i per les lesions psicològiques que l’agressor va provocar tant a la mare com a la menor.

 

En concret, en l’auto facilitat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Sala condemna a este home a 28 anys de presó per assassinat en grau de temptativa en concurs amb un delicte de lesions psíquiques i contempla les agreujants de parentiu i raons de gènere i l’atenuant de confessió.

 

La sentència també establix la prohibició de comunicar-se amb la xiqueta i la mare i aproximar-se a menys de 2.000 metres durant 37 anys, a més de la prohibició d’entrada al País Basc, també per 37 anys, i la privació de la pàtria potestat respecte a la menor. També imposa al condemnat llibertat vigilada durant set anys i indemnitzacions de 56.750 euros a la xiqueta per seqüeles i danys morals, de 30.000 euros a Majarenas i de 34.947 a la Generalitat Valenciana per les despeses d’hospitalització i de tractaments de la menor. La sentència és recurrible davant el TSJCV.

 

En el juí, va admetre els fets

En el juí, celebrat el passat 10 de setembre, va admetre haver apunyalat a la seua filla, encara que ho va atribuir a que els sogres li «van pressionar» —cosa que Majarenas i els seus familiars van negar— per a que intentara matar a la xiqueta, a qui va assestar dos ganivetades, tot i que va poder sobreviure després de passar més d’un mes a l’hospital.

 

Per part seua, Majarenas, que va declarar per videoconferència des del País Basc, va lamentar que este episodi ha sigut «el malson» de la seua vida i va argumentar que la seua exparella volia fer-li «mal». A més, durant la vista, tant l’acusat com el seu lletrat van tractar de relacionar esta agressió amb les vinculacions polítiques de Majarenas i amb la seua pertinença a ETA.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.