L’exhome de l’etarra Majarenas, condemnat a 28 anys de presó per apunyalar a la seua filla en València

condemnat exhome majarenas

El condemnat en la Ciutat de la Justícia de València | Europa Press

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 28 anys de presó i a vora 90.000 euros d’indemnització a qui fora parella de l’expressa d’ETA Sara Majarenas per apunyalar, en gener de 2017, a la filla que tenien en comú, de dos anys i mig en aquell moment, i per les lesions psicològiques que l’agressor va provocar tant a la mare com a la menor.

 

En concret, en l’auto facilitat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Sala condemna a este home a 28 anys de presó per assassinat en grau de temptativa en concurs amb un delicte de lesions psíquiques i contempla les agreujants de parentiu i raons de gènere i l’atenuant de confessió.

 

La sentència també establix la prohibició de comunicar-se amb la xiqueta i la mare i aproximar-se a menys de 2.000 metres durant 37 anys, a més de la prohibició d’entrada al País Basc, també per 37 anys, i la privació de la pàtria potestat respecte a la menor. També imposa al condemnat llibertat vigilada durant set anys i indemnitzacions de 56.750 euros a la xiqueta per seqüeles i danys morals, de 30.000 euros a Majarenas i de 34.947 a la Generalitat Valenciana per les despeses d’hospitalització i de tractaments de la menor. La sentència és recurrible davant el TSJCV.

 

En el juí, va admetre els fets

En el juí, celebrat el passat 10 de setembre, va admetre haver apunyalat a la seua filla, encara que ho va atribuir a que els sogres li «van pressionar» —cosa que Majarenas i els seus familiars van negar— per a que intentara matar a la xiqueta, a qui va assestar dos ganivetades, tot i que va poder sobreviure després de passar més d’un mes a l’hospital.

 

Per part seua, Majarenas, que va declarar per videoconferència des del País Basc, va lamentar que este episodi ha sigut «el malson» de la seua vida i va argumentar que la seua exparella volia fer-li «mal». A més, durant la vista, tant l’acusat com el seu lletrat van tractar de relacionar esta agressió amb les vinculacions polítiques de Majarenas i amb la seua pertinença a ETA.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.