2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La Fiscalia demana 30 anys de presó per a l’home que intentà matar a la seua filla de 2 anys en Benifaió

Detenció Stytianos

El presumpte autor dels fets arribant al jutjat en 2017 | Twitter

 

El juí contra Stytianos M., de 52 anys i nacionalitat grega, per intentar assassinar a la seua pròpia filla, de 2 anys i 10 mesos, en Benifaió, en la comarca de la Ribera Alta (València), comença esta setmana. La Fiscalia demana per a ell 30 anys de presó per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i un de lesions psíquiques a la mare de la xiqueta.

 

Els fets es van produir el 15 de gener de 2017 quan, el presumpte autor dels fets tenia a la filla de la parella a càrrec seu, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Sara Majarenas, la mare i víctima de violència masclista per part de l’acusat, estava en la presó de Picassent per pertinença a la banda terrorista ETA. Entre setmana, la xiqueta vivia amb ella en el mòdul de mares.

 

L’acusat va tindre una conversació per telèfon amb la mare de la xiqueta i, després, va agafar dos ganivets de cuina d’uns 14 centímetres i li va pegar dos ganivetades a la seua filla de manera «inesperada i sorprenent […] amb ànim d’acabar amb la vida de la seua filla i dirigint-se a ella de manera insensible». Una en l’esquena i l’altra en el costat esquerre.

 

Tot això va ocórrer mentres la mare continuava al telèfon, pel que l’acusat ho va fer «amb ànim de menyscabar greument la integritat psicològica de la seua parella» i li va assegurar que la xiqueta havia mort. L’home també va cridar al iaio matern de la xiqueta per a dir-li que la seua néta estava morta i que era el seu «regal d’aniversari». La xiqueta no va morir finalment, tot i que va estar 37 dies hospitalitzada i ell mateix va anar a la Policia Local de Benifaió a entregar-se i dir que l’havia matat.

 

La Fiscalia sol·licita ara, a més dels 30 anys de presó, una ordre d’allunyament de 2.000 metres tant de la mare com de la filla durant set anys, una vegada isca de presó, a més de què l’acusat tinga prohibit anar al País Basc, a on viuen ara mare i filla, després d’eixir de presó. També haurà d‘indemnitzar a la menor amb 56.750 euros per les lesions, danys morals i les seqüeles; i amb 30.000 euros a la mare.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.