La Fiscalia demana 30 anys de presó per a l’home que intentà matar a la seua filla de 2 anys en Benifaió

Detenció Stytianos

El presumpte autor dels fets arribant al jutjat en 2017 | Twitter

 

El juí contra Stytianos M., de 52 anys i nacionalitat grega, per intentar assassinar a la seua pròpia filla, de 2 anys i 10 mesos, en Benifaió, en la comarca de la Ribera Alta (València), comença esta setmana. La Fiscalia demana per a ell 30 anys de presó per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i un de lesions psíquiques a la mare de la xiqueta.

 

Els fets es van produir el 15 de gener de 2017 quan, el presumpte autor dels fets tenia a la filla de la parella a càrrec seu, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Sara Majarenas, la mare i víctima de violència masclista per part de l’acusat, estava en la presó de Picassent per pertinença a la banda terrorista ETA. Entre setmana, la xiqueta vivia amb ella en el mòdul de mares.

 

L’acusat va tindre una conversació per telèfon amb la mare de la xiqueta i, després, va agafar dos ganivets de cuina d’uns 14 centímetres i li va pegar dos ganivetades a la seua filla de manera «inesperada i sorprenent […] amb ànim d’acabar amb la vida de la seua filla i dirigint-se a ella de manera insensible». Una en l’esquena i l’altra en el costat esquerre.

 

Tot això va ocórrer mentres la mare continuava al telèfon, pel que l’acusat ho va fer «amb ànim de menyscabar greument la integritat psicològica de la seua parella» i li va assegurar que la xiqueta havia mort. L’home també va cridar al iaio matern de la xiqueta per a dir-li que la seua néta estava morta i que era el seu «regal d’aniversari». La xiqueta no va morir finalment, tot i que va estar 37 dies hospitalitzada i ell mateix va anar a la Policia Local de Benifaió a entregar-se i dir que l’havia matat.

 

La Fiscalia sol·licita ara, a més dels 30 anys de presó, una ordre d’allunyament de 2.000 metres tant de la mare com de la filla durant set anys, una vegada isca de presó, a més de què l’acusat tinga prohibit anar al País Basc, a on viuen ara mare i filla, després d’eixir de presó. També haurà d‘indemnitzar a la menor amb 56.750 euros per les lesions, danys morals i les seqüeles; i amb 30.000 euros a la mare.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

La Generalitat alerta d’un col·lapse judicial si es retiren els reforços en la Comunitat

La Conselleria de Justícia ha reclamat al Ministeri que no elimine 18 mesures de reforç en jutjats valencians per a evitar més retards i congestió.

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a començar la seua recuperació

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs de camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un recinte de 3.000 metres quadrats per a recuperar-se.

Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.