La Fiscalia demana 30 anys de presó per a l’home que intentà matar a la seua filla de 2 anys en Benifaió

Detenció Stytianos

El presumpte autor dels fets arribant al jutjat en 2017 | Twitter

 

El juí contra Stytianos M., de 52 anys i nacionalitat grega, per intentar assassinar a la seua pròpia filla, de 2 anys i 10 mesos, en Benifaió, en la comarca de la Ribera Alta (València), comença esta setmana. La Fiscalia demana per a ell 30 anys de presó per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i un de lesions psíquiques a la mare de la xiqueta.

 

Els fets es van produir el 15 de gener de 2017 quan, el presumpte autor dels fets tenia a la filla de la parella a càrrec seu, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Sara Majarenas, la mare i víctima de violència masclista per part de l’acusat, estava en la presó de Picassent per pertinença a la banda terrorista ETA. Entre setmana, la xiqueta vivia amb ella en el mòdul de mares.

 

L’acusat va tindre una conversació per telèfon amb la mare de la xiqueta i, després, va agafar dos ganivets de cuina d’uns 14 centímetres i li va pegar dos ganivetades a la seua filla de manera «inesperada i sorprenent […] amb ànim d’acabar amb la vida de la seua filla i dirigint-se a ella de manera insensible». Una en l’esquena i l’altra en el costat esquerre.

 

Tot això va ocórrer mentres la mare continuava al telèfon, pel que l’acusat ho va fer «amb ànim de menyscabar greument la integritat psicològica de la seua parella» i li va assegurar que la xiqueta havia mort. L’home també va cridar al iaio matern de la xiqueta per a dir-li que la seua néta estava morta i que era el seu «regal d’aniversari». La xiqueta no va morir finalment, tot i que va estar 37 dies hospitalitzada i ell mateix va anar a la Policia Local de Benifaió a entregar-se i dir que l’havia matat.

 

La Fiscalia sol·licita ara, a més dels 30 anys de presó, una ordre d’allunyament de 2.000 metres tant de la mare com de la filla durant set anys, una vegada isca de presó, a més de què l’acusat tinga prohibit anar al País Basc, a on viuen ara mare i filla, després d’eixir de presó. També haurà d‘indemnitzar a la menor amb 56.750 euros per les lesions, danys morals i les seqüeles; i amb 30.000 euros a la mare.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.