19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La Fiscalia demana 30 anys de presó per a l’home que intentà matar a la seua filla de 2 anys en Benifaió

Detenció Stytianos

El presumpte autor dels fets arribant al jutjat en 2017 | Twitter

 

El juí contra Stytianos M., de 52 anys i nacionalitat grega, per intentar assassinar a la seua pròpia filla, de 2 anys i 10 mesos, en Benifaió, en la comarca de la Ribera Alta (València), comença esta setmana. La Fiscalia demana per a ell 30 anys de presó per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i un de lesions psíquiques a la mare de la xiqueta.

 

Els fets es van produir el 15 de gener de 2017 quan, el presumpte autor dels fets tenia a la filla de la parella a càrrec seu, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Sara Majarenas, la mare i víctima de violència masclista per part de l’acusat, estava en la presó de Picassent per pertinença a la banda terrorista ETA. Entre setmana, la xiqueta vivia amb ella en el mòdul de mares.

 

L’acusat va tindre una conversació per telèfon amb la mare de la xiqueta i, després, va agafar dos ganivets de cuina d’uns 14 centímetres i li va pegar dos ganivetades a la seua filla de manera «inesperada i sorprenent […] amb ànim d’acabar amb la vida de la seua filla i dirigint-se a ella de manera insensible». Una en l’esquena i l’altra en el costat esquerre.

 

Tot això va ocórrer mentres la mare continuava al telèfon, pel que l’acusat ho va fer «amb ànim de menyscabar greument la integritat psicològica de la seua parella» i li va assegurar que la xiqueta havia mort. L’home també va cridar al iaio matern de la xiqueta per a dir-li que la seua néta estava morta i que era el seu «regal d’aniversari». La xiqueta no va morir finalment, tot i que va estar 37 dies hospitalitzada i ell mateix va anar a la Policia Local de Benifaió a entregar-se i dir que l’havia matat.

 

La Fiscalia sol·licita ara, a més dels 30 anys de presó, una ordre d’allunyament de 2.000 metres tant de la mare com de la filla durant set anys, una vegada isca de presó, a més de què l’acusat tinga prohibit anar al País Basc, a on viuen ara mare i filla, després d’eixir de presó. També haurà d‘indemnitzar a la menor amb 56.750 euros per les lesions, danys morals i les seqüeles; i amb 30.000 euros a la mare.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.