17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Cinc anys de presó per a l’ex marit de Mónica Oltra per abusar d’una menor d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys de presó a Luis Eduardo R. I., exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, com a autor d’un delicte continuat d’abús sexual, a una menor d’edat de 16 anys.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència li imposa la mateixa pena que ja va dictar fa un any i la fallada considera provat que l‘acusat va dur a terme tocaments a la menor tutelada en el centre a on treballava aprofitant la seua condició d’educador.

 

Els fets van ocórrer entre 2016 i 2017 i s’haurien repetit unes quantes voltes, quan l’ara condemnat exercia el torn de nit en un centre de menors de València. Segons reflectix la sentència, l’exmarit de Mónica Oltra acudia a l’habitació de la xiqueta quan esta es trobava castigada.

 

L’home acudia a l’habitació per la dificultat que tenia l’adolescent per a poder dormir i, segons va afirmar esta li demanava que li fera un massatge. L’ara condemnat aprofitava per a tocar-li la zona del coll i l’esquena i, quan la xiqueta es trobava adormida, l‘agressor sexual agarrava la mà de la seua víctima i es tocava. Davant esta situació,  l’adolescent havia de fingir que continuava dormint davant la vergonya que li produïa esta situació.

Últimes notícies

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.

PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada

El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.

La Aemet advertix d’un temporal al Mediterrani al començament de la setmana vinent

La Aemet ha avisat d'un temporal al Mediterrani amb dilluns i dimarts com a dies més intensos, amb pluges persistents, vent molt fort i temporal marítim. Es preveuen acumulats importants en àrees a sobrevent i risc en rambles i capçaleres de rius.

Pérez Llorca rebutja demanar l’acta a Mazón i recorda que la decidixen els electors

Pérez Llorca ha sostingut que les actes no les donen ni les lleven els polítics, sinó els electors, en ser preguntat per una possible petició de renúncia a Mazón. Ha defés que el expresident ja va assumir la seua responsabilitat en dimitir.

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.