El fiscal demana 20 anys de presó per a un home que va violar a la seua parella en Xàtiva

Una dona intenta defendre's d'una agressió

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals | Pxhere
 

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals, pel que el fiscal li demana 20 anys i 9 mesos de presó segons l’acusació que ha dirigit contra ell la seua exparella, amb qui va viure en Xàtiva, la Costera (València), durant cinc anys. La víctima ha declarat en el juí que la va agredir sexualment i li va pegar en diferents ocasions, una d’elles amb un pal de granera.

 

«Mira el que he de fer per no deixar-me» tindre sexe, li deia l’agressor mentres la violava i al mateix temps li pegava, segons l’emotiu relat que la víctima, Elena.S, ha fet este matí de dijous en el juí que l’Audiència Provincial de València seguix contra la seua exparella, Vicente A, qui ha negat tots els fets.

 

La fiscal l’acusa de dos delictes d’agressió sexual, un d’ells en grau de temptativa, i dos delictes de maltractament, a demés d’altre d’injúries, mentres que la defensa de l’acusat demana la seua lliure absolució. A pesar de què durant el juí han declarat diferents testimonis, amics de la denunciant i de l’acusat, no existix cap prova dels fets.

 

No el va denunciar abans per por

La defensa ha destacat que Elena no ha aportat ninguna denúncia del maltracte habitual que, segons ella, es van produir al llarg dels 5 anys de relació, i sols va presentar la denúncia un més mes tard de què la relació acabara. Tampoc ha aportat ningun informe mèdic i no ha volgut sotmetre’s a l’examen de l’Institut de Medicina Legal, que la va cridar en quatre ocasions sense que anara en ninguna d’elles.

 

La víctima ha respost que mai el va denunciar per por a l’acusat i que durant la relació la va anar apartant de la seua gent «després va començar amb el físic, és a dir, espentons i insults, com gorda de merda. El segon any, quan vam discutir, em va pegar amb el pal d’una granera en l’esquena», ha afegit.

 

La violació

La violació va passar quan la víctima acabava de ser operada d’un quist en l’úter (motiu pel que no havia de tindre relacions sexuals per via vaginal). La dona ha contat al tribunal que ell no volia esperar i li va dir que anaven a tindre relacions sexuals «sí o sí». «Es va posar damunt de mi, em va agarrar de les mans, em va pegar…». El resultat va ser que se li van saltar els punts, ha contat.

 

Este relat de la víctima serà la principal prova de càrrec i el tribunal haurà de decidir en base a la credibilitat que vulga donar-li i a si, segons un criteri, és suficient com per a condemnar a l’acusat. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.