El fiscal demana 20 anys de presó per a un home que va violar a la seua parella en Xàtiva

Ejemplo de shortcode con estilo
Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals | Pxhere   Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals, pel que el fiscal li demana 20 anys i 9 mesos de presó segons l’acusació que ha dirigit contra ell la seua exparella, amb qui va viure […]
Una dona intenta defendre's d'una agressió

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals | Pxhere
 

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals, pel que el fiscal li demana 20 anys i 9 mesos de presó segons l’acusació que ha dirigit contra ell la seua exparella, amb qui va viure en Xàtiva, la Costera (València), durant cinc anys. La víctima ha declarat en el juí que la va agredir sexualment i li va pegar en diferents ocasions, una d’elles amb un pal de granera.

 

«Mira el que he de fer per no deixar-me» tindre sexe, li deia l’agressor mentres la violava i al mateix temps li pegava, segons l’emotiu relat que la víctima, Elena.S, ha fet este matí de dijous en el juí que l’Audiència Provincial de València seguix contra la seua exparella, Vicente A, qui ha negat tots els fets.

 

La fiscal l’acusa de dos delictes d’agressió sexual, un d’ells en grau de temptativa, i dos delictes de maltractament, a demés d’altre d’injúries, mentres que la defensa de l’acusat demana la seua lliure absolució. A pesar de què durant el juí han declarat diferents testimonis, amics de la denunciant i de l’acusat, no existix cap prova dels fets.

 

No el va denunciar abans per por

La defensa ha destacat que Elena no ha aportat ninguna denúncia del maltracte habitual que, segons ella, es van produir al llarg dels 5 anys de relació, i sols va presentar la denúncia un més mes tard de què la relació acabara. Tampoc ha aportat ningun informe mèdic i no ha volgut sotmetre’s a l’examen de l’Institut de Medicina Legal, que la va cridar en quatre ocasions sense que anara en ninguna d’elles.

 

La víctima ha respost que mai el va denunciar per por a l’acusat i que durant la relació la va anar apartant de la seua gent «després va començar amb el físic, és a dir, espentons i insults, com gorda de merda. El segon any, quan vam discutir, em va pegar amb el pal d’una granera en l’esquena», ha afegit.

 

La violació

La violació va passar quan la víctima acabava de ser operada d’un quist en l’úter (motiu pel que no havia de tindre relacions sexuals per via vaginal). La dona ha contat al tribunal que ell no volia esperar i li va dir que anaven a tindre relacions sexuals «sí o sí». «Es va posar damunt de mi, em va agarrar de les mans, em va pegar…». El resultat va ser que se li van saltar els punts, ha contat.

 

Este relat de la víctima serà la principal prova de càrrec i el tribunal haurà de decidir en base a la credibilitat que vulga donar-li i a si, segons un criteri, és suficient com per a condemnar a l’acusat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.

València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

Paiporta recorda les víctimes de la dana dos anys després

Paiporta ha commemorat el segon aniversari de la dana de 2024 amb un minut de silenci i un homenatge a les víctimes. L’alcalde ha reivindicat el suport a les famílies i la recuperació del municipi.

Catarroja homenatja les víctimes de la dana amb tres minuts de silenci i una ofrena floral

Catarroja ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 amb tres minuts de silenci, una ofrena floral i la Muixeranga.

Paterna conservarà la senyera de Paiporta en record de les víctimes de la dana

Paterna ha preservat la senyera tacada de fang de Paiporta i convoca cinc minuts de silenci pel segon aniversari de la dana de 2024.

El TSJCV dona suport a la jutgessa Biedma davant el possible assetjament

El TSJCV ha expressat preocupació per les informacions sobre possibles actes d’assetjament contra Beatriz Biedma i ha aprovat una declaració institucional de suport.

Compromís porta a Antifrau possibles irregularitats de Pérez Llorca

Isaura Navarro ha denunciat davant l’Agència de Prevención y Lucha contra el Fraude possibles irregularitats urbanístiques, patrimonials i de transparència atribuïdes a Juanfran Pérez Llorca.