El fiscal demana 20 anys de presó per a un home que va violar a la seua parella en Xàtiva

Una dona intenta defendre's d'una agressió

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals | Pxhere
 

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals, pel que el fiscal li demana 20 anys i 9 mesos de presó segons l’acusació que ha dirigit contra ell la seua exparella, amb qui va viure en Xàtiva, la Costera (València), durant cinc anys. La víctima ha declarat en el juí que la va agredir sexualment i li va pegar en diferents ocasions, una d’elles amb un pal de granera.

 

«Mira el que he de fer per no deixar-me» tindre sexe, li deia l’agressor mentres la violava i al mateix temps li pegava, segons l’emotiu relat que la víctima, Elena.S, ha fet este matí de dijous en el juí que l’Audiència Provincial de València seguix contra la seua exparella, Vicente A, qui ha negat tots els fets.

 

La fiscal l’acusa de dos delictes d’agressió sexual, un d’ells en grau de temptativa, i dos delictes de maltractament, a demés d’altre d’injúries, mentres que la defensa de l’acusat demana la seua lliure absolució. A pesar de què durant el juí han declarat diferents testimonis, amics de la denunciant i de l’acusat, no existix cap prova dels fets.

 

No el va denunciar abans per por

La defensa ha destacat que Elena no ha aportat ninguna denúncia del maltracte habitual que, segons ella, es van produir al llarg dels 5 anys de relació, i sols va presentar la denúncia un més mes tard de què la relació acabara. Tampoc ha aportat ningun informe mèdic i no ha volgut sotmetre’s a l’examen de l’Institut de Medicina Legal, que la va cridar en quatre ocasions sense que anara en ninguna d’elles.

 

La víctima ha respost que mai el va denunciar per por a l’acusat i que durant la relació la va anar apartant de la seua gent «després va començar amb el físic, és a dir, espentons i insults, com gorda de merda. El segon any, quan vam discutir, em va pegar amb el pal d’una granera en l’esquena», ha afegit.

 

La violació

La violació va passar quan la víctima acabava de ser operada d’un quist en l’úter (motiu pel que no havia de tindre relacions sexuals per via vaginal). La dona ha contat al tribunal que ell no volia esperar i li va dir que anaven a tindre relacions sexuals «sí o sí». «Es va posar damunt de mi, em va agarrar de les mans, em va pegar…». El resultat va ser que se li van saltar els punts, ha contat.

 

Este relat de la víctima serà la principal prova de càrrec i el tribunal haurà de decidir en base a la credibilitat que vulga donar-li i a si, segons un criteri, és suficient com per a condemnar a l’acusat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.