El fiscal demana 20 anys de presó per a un home que va violar a la seua parella en Xàtiva

Una dona intenta defendre's d'una agressió

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals | Pxhere
 

Un valencià de 36 anys s’enfronta a una acusació de violació i maltractes habituals, pel que el fiscal li demana 20 anys i 9 mesos de presó segons l’acusació que ha dirigit contra ell la seua exparella, amb qui va viure en Xàtiva, la Costera (València), durant cinc anys. La víctima ha declarat en el juí que la va agredir sexualment i li va pegar en diferents ocasions, una d’elles amb un pal de granera.

 

«Mira el que he de fer per no deixar-me» tindre sexe, li deia l’agressor mentres la violava i al mateix temps li pegava, segons l’emotiu relat que la víctima, Elena.S, ha fet este matí de dijous en el juí que l’Audiència Provincial de València seguix contra la seua exparella, Vicente A, qui ha negat tots els fets.

 

La fiscal l’acusa de dos delictes d’agressió sexual, un d’ells en grau de temptativa, i dos delictes de maltractament, a demés d’altre d’injúries, mentres que la defensa de l’acusat demana la seua lliure absolució. A pesar de què durant el juí han declarat diferents testimonis, amics de la denunciant i de l’acusat, no existix cap prova dels fets.

 

No el va denunciar abans per por

La defensa ha destacat que Elena no ha aportat ninguna denúncia del maltracte habitual que, segons ella, es van produir al llarg dels 5 anys de relació, i sols va presentar la denúncia un més mes tard de què la relació acabara. Tampoc ha aportat ningun informe mèdic i no ha volgut sotmetre’s a l’examen de l’Institut de Medicina Legal, que la va cridar en quatre ocasions sense que anara en ninguna d’elles.

 

La víctima ha respost que mai el va denunciar per por a l’acusat i que durant la relació la va anar apartant de la seua gent «després va començar amb el físic, és a dir, espentons i insults, com gorda de merda. El segon any, quan vam discutir, em va pegar amb el pal d’una granera en l’esquena», ha afegit.

 

La violació

La violació va passar quan la víctima acabava de ser operada d’un quist en l’úter (motiu pel que no havia de tindre relacions sexuals per via vaginal). La dona ha contat al tribunal que ell no volia esperar i li va dir que anaven a tindre relacions sexuals «sí o sí». «Es va posar damunt de mi, em va agarrar de les mans, em va pegar…». El resultat va ser que se li van saltar els punts, ha contat.

 

Este relat de la víctima serà la principal prova de càrrec i el tribunal haurà de decidir en base a la credibilitat que vulga donar-li i a si, segons un criteri, és suficient com per a condemnar a l’acusat. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i un augment del 16,5%

L'aeroport de Castelló aconseguix 40.556 passatgers en el primer trimestre de 2026, un 16,5% més que un any abans, impulsat per l'expansió històrica de rutes i freqüències.