La Fiscalia demana 10 anys de presó per pagar amb bitllets falsos en diferents botigues de València

El fiscal demana deu anys de presó, per un delicte de falsificació de moneda, per a un home de nacionalitat italiana que va intentar pagar amb bitllets de 20 euros falsos en diferents establiments de València. Per eixe motiu, van registrar el seu vehicle, a on els agents van trobar seixanta-tres bitllets que imitaven als reals.

 

Els fets es van produir en agost de 2014 quan, segons relata el fiscal en el seu escrit d’acusació, l’acusat, de 28 anys, en companyia d’un altre home que està en parador desconegut, va arribar a Espanya en una caravana en la que portava desenes de bitllets falsos de 20 euros.

 

Una volta aparcat el vehicle i instal·lat en un hotel de la zona del port, l’acusat va acudir a un establiment, a on va fer una compra per valor de 4,70 €, i després a un altre de menjars, a on va fer un pagament de 4,62 €, rebent en els dos casos el canvi d’un bitllet de 20 euros fals en diners de curs legal. Finalment, ho va intentar en ultramarins ‘La Parra’.

 

Va ser allí a on no va poder introduir un altre bitllet fals, perquè el propietari, Manuel la Parra, es va donar compte de què el bitllet no era autèntic. Deu minuts més tard, va tornar l’acompanyant de l’acusat, qui va tornar a intentar pagar amb el bitllet i, una volta més, va fracassar. El propietari de l’ultramarí va avisar a la Policia, que va acudir al lloc dels fets i va localitzar sense dificultats als dos hòmens, que van ser detinguts.

 

Una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea

L’endemà, l’acusat, propietari del vehicle, va acceptar que fora registrat i, dins d’una maleta, els agents van trobar desenes de bitllets de 20 euros que, segons el Centre Nacional d’Anàlisi del Banc d’Espanya, van resultar ser falsificacions. La Brigada d’Investigació del Banc d’Espanya ha informat al fiscal que l’origen dels bitllets és italià i de què es tracta d’una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea.

 

A demés de la pena de deu anys de presó, el fiscal demana per a l’acusat una multa de 5.000 euros i que indemnitze als dos propietaris dels establiments a on va conseguir introduir un bitllet fals de 20 euros amb la mateixa quantitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.
FILMOTECA D'ESTIU