La Fiscalia demana 10 anys de presó per pagar amb bitllets falsos en diferents botigues de València

El fiscal demana deu anys de presó, per un delicte de falsificació de moneda, per a un home de nacionalitat italiana que va intentar pagar amb bitllets de 20 euros falsos en diferents establiments de València. Per eixe motiu, van registrar el seu vehicle, a on els agents van trobar seixanta-tres bitllets que imitaven als reals.

 

Els fets es van produir en agost de 2014 quan, segons relata el fiscal en el seu escrit d’acusació, l’acusat, de 28 anys, en companyia d’un altre home que està en parador desconegut, va arribar a Espanya en una caravana en la que portava desenes de bitllets falsos de 20 euros.

 

Una volta aparcat el vehicle i instal·lat en un hotel de la zona del port, l’acusat va acudir a un establiment, a on va fer una compra per valor de 4,70 €, i després a un altre de menjars, a on va fer un pagament de 4,62 €, rebent en els dos casos el canvi d’un bitllet de 20 euros fals en diners de curs legal. Finalment, ho va intentar en ultramarins ‘La Parra’.

 

Va ser allí a on no va poder introduir un altre bitllet fals, perquè el propietari, Manuel la Parra, es va donar compte de què el bitllet no era autèntic. Deu minuts més tard, va tornar l’acompanyant de l’acusat, qui va tornar a intentar pagar amb el bitllet i, una volta més, va fracassar. El propietari de l’ultramarí va avisar a la Policia, que va acudir al lloc dels fets i va localitzar sense dificultats als dos hòmens, que van ser detinguts.

 

Una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea

L’endemà, l’acusat, propietari del vehicle, va acceptar que fora registrat i, dins d’una maleta, els agents van trobar desenes de bitllets de 20 euros que, segons el Centre Nacional d’Anàlisi del Banc d’Espanya, van resultar ser falsificacions. La Brigada d’Investigació del Banc d’Espanya ha informat al fiscal que l’origen dels bitllets és italià i de què es tracta d’una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea.

 

A demés de la pena de deu anys de presó, el fiscal demana per a l’acusat una multa de 5.000 euros i que indemnitze als dos propietaris dels establiments a on va conseguir introduir un bitllet fals de 20 euros amb la mateixa quantitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.