La Fiscalia demana 10 anys de presó per pagar amb bitllets falsos en diferents botigues de València

El fiscal demana deu anys de presó, per un delicte de falsificació de moneda, per a un home de nacionalitat italiana que va intentar pagar amb bitllets de 20 euros falsos en diferents establiments de València. Per eixe motiu, van registrar el seu vehicle, a on els agents van trobar seixanta-tres bitllets que imitaven als reals.

 

Els fets es van produir en agost de 2014 quan, segons relata el fiscal en el seu escrit d’acusació, l’acusat, de 28 anys, en companyia d’un altre home que està en parador desconegut, va arribar a Espanya en una caravana en la que portava desenes de bitllets falsos de 20 euros.

 

Una volta aparcat el vehicle i instal·lat en un hotel de la zona del port, l’acusat va acudir a un establiment, a on va fer una compra per valor de 4,70 €, i després a un altre de menjars, a on va fer un pagament de 4,62 €, rebent en els dos casos el canvi d’un bitllet de 20 euros fals en diners de curs legal. Finalment, ho va intentar en ultramarins ‘La Parra’.

 

Va ser allí a on no va poder introduir un altre bitllet fals, perquè el propietari, Manuel la Parra, es va donar compte de què el bitllet no era autèntic. Deu minuts més tard, va tornar l’acompanyant de l’acusat, qui va tornar a intentar pagar amb el bitllet i, una volta més, va fracassar. El propietari de l’ultramarí va avisar a la Policia, que va acudir al lloc dels fets i va localitzar sense dificultats als dos hòmens, que van ser detinguts.

 

Una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea

L’endemà, l’acusat, propietari del vehicle, va acceptar que fora registrat i, dins d’una maleta, els agents van trobar desenes de bitllets de 20 euros que, segons el Centre Nacional d’Anàlisi del Banc d’Espanya, van resultar ser falsificacions. La Brigada d’Investigació del Banc d’Espanya ha informat al fiscal que l’origen dels bitllets és italià i de què es tracta d’una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea.

 

A demés de la pena de deu anys de presó, el fiscal demana per a l’acusat una multa de 5.000 euros i que indemnitze als dos propietaris dels establiments a on va conseguir introduir un bitllet fals de 20 euros amb la mateixa quantitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un jutjat embarga part del Eldense a l’ex presidenta en plena venda a Messi

Un jutjat de Madrid ha embargat de manera preventiva el 15,8% de les accions del Eldense de l’ex presidenta Carolina Holguin per un deute amb l’expropietari Pascual Pérez, mentres el club negocia la seua venda a Leo Messi.

Els hotels de la Comunitat, tercer destí dels viatgers espanyols en agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han concentrat el 12,8 % de les pernoctacions de turistes espanyols en agost, només per darrere d’Andalusia i Catalunya. Els preus hotelers a Espanya han pujat un 6,3 % respecte a 2025 i encadenen 62 mesos a l’alça.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran i ha detingut un home de 29 anys per delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.

Set detinguts a Alcoi i Madrid per explotar sexualment dones estrangeres

La Policia Nacional ha detingut sis persones a Alcoi i una a Madrid per la seua presumpta vinculacio amb una xarxa que explotava sexualment dones estrangeres en pisos ocupats o llogats. L’organitzacio hauria obtingut quasi 100.000 euros i els arrestats han passat a disposicio del jutjat d’instruccio d’Alcoi.

Tanquen el Teatre Principal de València per risc estructural i falta de seguretat

La Diputació de València ha ordenat el tancament immediat del Teatre Principal per greus riscos estructurals i falta de garanties de seguretat. La programació prevista es reubicarà en altres espais culturals de la ciutat.

Greenpeace denuncia una persecució penal contra 11 activistes pel bloqueig d’un vaixell de gas a Sagunt

Greenpeace sosté que l’acció de 2021 al port de Sagunt contra un vaixell de gas va ser pacífica i critica que l’acusació de desordes públics contra 11 activistes, pels quals la Fiscalia demana cinc anys de presó, és una persecució a l’activisme.

Ingressen a presó dos britànics després de desmantellar una xarxa de cocaïna cap al Regne Unit

Vigilància Duanera ha desarticulat a Alacant un grup criminal que enviava cocaïna al Regne Unit i ha detingut dos ciutadans britànics que ja han ingressat a presó provisional.

Una exbancària s’enfronta a 12 anys de presó per 160 càrrecs il·legals a clients

Una antiga treballadora d’una oficina bancària de Rojales s’enfronta a 12 anys de presó per suposadament contractar una targeta de crèdit sense consentiment i carregar quasi 900.000 euros a uns clients entre 2006 i 2017. La fiscalia li imputa delictes continuats d’apropiació indeguda agreujada i falsedat documental.