21.9 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

La Fiscalia demana 10 anys de presó per pagar amb bitllets falsos en diferents botigues de València

El fiscal demana deu anys de presó, per un delicte de falsificació de moneda, per a un home de nacionalitat italiana que va intentar pagar amb bitllets de 20 euros falsos en diferents establiments de València. Per eixe motiu, van registrar el seu vehicle, a on els agents van trobar seixanta-tres bitllets que imitaven als reals.

 

Els fets es van produir en agost de 2014 quan, segons relata el fiscal en el seu escrit d’acusació, l’acusat, de 28 anys, en companyia d’un altre home que està en parador desconegut, va arribar a Espanya en una caravana en la que portava desenes de bitllets falsos de 20 euros.

 

Una volta aparcat el vehicle i instal·lat en un hotel de la zona del port, l’acusat va acudir a un establiment, a on va fer una compra per valor de 4,70 €, i després a un altre de menjars, a on va fer un pagament de 4,62 €, rebent en els dos casos el canvi d’un bitllet de 20 euros fals en diners de curs legal. Finalment, ho va intentar en ultramarins ‘La Parra’.

 

Va ser allí a on no va poder introduir un altre bitllet fals, perquè el propietari, Manuel la Parra, es va donar compte de què el bitllet no era autèntic. Deu minuts més tard, va tornar l’acompanyant de l’acusat, qui va tornar a intentar pagar amb el bitllet i, una volta més, va fracassar. El propietari de l’ultramarí va avisar a la Policia, que va acudir al lloc dels fets i va localitzar sense dificultats als dos hòmens, que van ser detinguts.

 

Una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea

L’endemà, l’acusat, propietari del vehicle, va acceptar que fora registrat i, dins d’una maleta, els agents van trobar desenes de bitllets de 20 euros que, segons el Centre Nacional d’Anàlisi del Banc d’Espanya, van resultar ser falsificacions. La Brigada d’Investigació del Banc d’Espanya ha informat al fiscal que l’origen dels bitllets és italià i de què es tracta d’una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea.

 

A demés de la pena de deu anys de presó, el fiscal demana per a l’acusat una multa de 5.000 euros i que indemnitze als dos propietaris dels establiments a on va conseguir introduir un bitllet fals de 20 euros amb la mateixa quantitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat xifra en 185.000 les dones que no van ser citades al cribratge de càncer de mama amb el Botànic

Sanitat atribuïx a l'anterior Executiu la falta de citació de 184.212 dones en 2017 i 2018 i defén que en l'últim any s'han realitzat 10.000 mamografies més, amb noves millores en marxa.

L’AVL alerta d’un moment crític per al valencià i denúncia el terraplanismo lingüístic

La presidenta de l'AVL advertix d'un any d'atac frontal a la llengua i acusa el Consell d'assumir postures contràries a l'Estatut, reobrint debats identitaris.

Díaz celebra el fracàs de l’opa del BBVA al Sabadell i afirma que ha prevalgut el sentit comú

Yolanda Díaz considera que el fracàs de l'opa del BBVA al Sabadell és un pas positiu que evita més concentració bancària, encariment del crèdit i milers d'acomiadaments.

Podemos i Sumar demanen que Mazón no acudisca al funeral d’Estat per respecte a les víctimes

Podemos i Sumar reclamen que Carlos Mazón no assistisca al funeral d'Estat del 29 d'octubre per la DANA i demanen al PP aclarir la seua presència i exigir explicacions.

L’Enforne EÓ busca el seu primer triomf a casa davant el Recol·lectes Valladolid

El debutant Enforne EÓ Alacant perseguix este dissabte la seua primera victòria com a local davant el Recol·lectes Valladolid. Arriba sense baixes i urgit per sumar per a la permanència.

L’Orella de Van Gogh anuncia gira 2026 després del retorn d’Amaia Montero: València, 4 de setembre

La banda anuncia 15 concerts entre maig i novembre de 2026 amb el tour 'Tantes coses que comptar', el primer després del retorn d'Amaia Montero. València acollirà la data del 4 de setembre en el Roig Arena; les entrades ixen el dilluns 20 d'octubre a les 12.00 en la web del grup.

Reporter gazatí denúncia que drons apunten a periodistes amb la paraula press

Kayed Hammad, reporter gazatí, alerta que exercir el periodisme a Gaza és jugar-se la vida i sosté que els drons convertixen a 'press' en objectiu. Aporta xifres de col·legues morts i critica el veto a corresponsals internacionals.

Bolaños acusa el PP d’usar la compareixença de Sánchez per a tapar la gestió de Mazón

Bolaños sosté que el PP va fixar la compareixença de Sánchez al Senat per al 30 d'octubre, un dia després del funeral d'Estat per la DANA, per a desviar el focus de la gestió de Mazón.