La Fiscalia demana 10 anys de presó per pagar amb bitllets falsos en diferents botigues de València

El fiscal demana deu anys de presó, per un delicte de falsificació de moneda, per a un home de nacionalitat italiana que va intentar pagar amb bitllets de 20 euros falsos en diferents establiments de València. Per eixe motiu, van registrar el seu vehicle, a on els agents van trobar seixanta-tres bitllets que imitaven als reals.

 

Els fets es van produir en agost de 2014 quan, segons relata el fiscal en el seu escrit d’acusació, l’acusat, de 28 anys, en companyia d’un altre home que està en parador desconegut, va arribar a Espanya en una caravana en la que portava desenes de bitllets falsos de 20 euros.

 

Una volta aparcat el vehicle i instal·lat en un hotel de la zona del port, l’acusat va acudir a un establiment, a on va fer una compra per valor de 4,70 €, i després a un altre de menjars, a on va fer un pagament de 4,62 €, rebent en els dos casos el canvi d’un bitllet de 20 euros fals en diners de curs legal. Finalment, ho va intentar en ultramarins ‘La Parra’.

 

Va ser allí a on no va poder introduir un altre bitllet fals, perquè el propietari, Manuel la Parra, es va donar compte de què el bitllet no era autèntic. Deu minuts més tard, va tornar l’acompanyant de l’acusat, qui va tornar a intentar pagar amb el bitllet i, una volta més, va fracassar. El propietari de l’ultramarí va avisar a la Policia, que va acudir al lloc dels fets i va localitzar sense dificultats als dos hòmens, que van ser detinguts.

 

Una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea

L’endemà, l’acusat, propietari del vehicle, va acceptar que fora registrat i, dins d’una maleta, els agents van trobar desenes de bitllets de 20 euros que, segons el Centre Nacional d’Anàlisi del Banc d’Espanya, van resultar ser falsificacions. La Brigada d’Investigació del Banc d’Espanya ha informat al fiscal que l’origen dels bitllets és italià i de què es tracta d’una falsificació de «gran expansió» en la Unió Europea.

 

A demés de la pena de deu anys de presó, el fiscal demana per a l’acusat una multa de 5.000 euros i que indemnitze als dos propietaris dels establiments a on va conseguir introduir un bitllet fals de 20 euros amb la mateixa quantitat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.