Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.