Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.