Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.