Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.