Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.