16.3 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Detingut en Madrid un gihadista que pretenia atemptar en Espanya

Imatge d’arxiu d’una operació contra el gihadisme | EFE

El terrorista detingut en Madrid per la Policia Nacional hauria comunicat al Daesh que estava disposat a fer  un atemptat kamikaze en la capital, segons informa el mitjà ‘La Razón’.

 

Les primeres informacions no descarten la seua possible vinculació amb un altre detingut per terrorisme el passat mes d’octubre en Parla, qui estava vinculat amb la Fundació Muntasir. D’esta forma, podrien haver format una cèl·lula gihadista conjunta, que tindria a la seua disposició materials per a la fabricació d’explosius.

 

Als investigadors els va cridar especialment l’atenció l‘extrema radicalització del segon dels detinguts, ja que, a més, han descobert que mantenia contacte amb altres membres de cèl·lules terroristes localitzades en França i el continent africà.

 

Havia transmés els desitjos d’atemptar

El detingut havia transmés els seus desitjos d’atemptar quan tinguera la primera oportunitat i, també, havia mostrat els seus respectes a Ibrahim Hashimi, el nou «califa». Davant d’estos indicis, que deixaven clara que hi havia una «alta probabilitat» de què es produïra un atemptat, l’Audiència Nacional va decidir detindre al sospitós. El detingut té 25 anys i és considerat com a membre del Daesh, ja que tenia comunicació amb els altres agents.

 

Després d’investigar i rastrejar al segon detingut per les xarxes i per internet, s’ha descobert que compartia material a favor de l’organització terrorista «enaltint a esta, als seus líders i incitant al terrorisme gihadista amb imàtgens de violència explícita de Daesh». A més de la Policia Nacional, en l’operació també ha col·laborat l’EUROPOL.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Morant demana la dimissió del conseller de Sanitat i una auditoria urgent de l’Hospital del Vinalopó

Diana Morant ha exigit una auditoria urgent de l'Hospital del Vinalopó, gestionat per Ribera Salut, i ha demanat la dimissió del conseller Marciano Gómez. Denúncia que la pròrroga de la concessió agreuja retards i deriva pressió a l'Hospital General d'Elx.

Morant defén que el PSOE practica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament sexual

Morant ha assegurat que el PSOE aplica el 'jo sí que et crec' i reacciona en hores davant denúncies d'assetjament sexual, citant els casos de Francisco Salazar i José Tomé. També ha contrastat la resposta del partit davant casos de corrupció amb la del PP i ha reivindicat tolerància zero i revisió de protocols.

Retiren les delegacions i la tinença d’alcaldia a un edil de Vox a Xàbia per presumpte assetjament sexual

L'alcaldessa Rosa Cardona ha retirat les delegacions i la tinença d'alcaldia a José Marcos Pons (Vox) després d'una denúncia per presumpte assetjament sexual del seu exasesora. La mesura és provisional, apel·la a l'exemplaritat i preserva la presumpció d'innocència.

Feijóo després de ser citat per la dana: el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

Feijóo ha sigut citat com a testimoni en la causa per la gestió de la dana i ha defés que la seua funció aquell 29 d'octubre va ser exigir l'emergència nacional. La jutgessa li ha demanat registres de comunicacions amb Carlos Mazón d'eixe dia.

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni i li sol·licita de manera voluntària registres de comunicacions

La instructora del cas per la gestió de la DANA ha acordat citar a Feijóo per a esclarir quina informació li va traslladar Carlos Mazón en temps real. També li demana, de manera voluntària, llistats de crides i missatges del 29 d'octubre de 2024.

Morant defén que el PSOE aplica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que el PSOE dona credibilitat a les denúncies d'assetjament, fins i tot anònimes, i pren mesures en hores. Ha contrastat esta resposta amb els casos del PP i la trama Gürtel.

Feijóo defén que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional després de ser citat per la DANA

Alberto Núñez Feijóo ha assegurat que el 29 d'octubre de 2024 la seua funció va ser exigir al Govern l'emergència nacional. La citació com a testimoni s'ha conegut durant un acte en Talarrubias.

Hospitalitzat un britànic després de rebre diversos impactes de bala en Orihuela Costa

Un ciutadà britànic roman ingressat en estat estable després de rebre diversos impactes de bala en Mont Zenia, Orihuela Costa. La Guàrdia Civil investiga i no hi ha detencions.