10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Detingut en Madrid un gihadista que pretenia atemptar en Espanya

Imatge d’arxiu d’una operació contra el gihadisme | EFE

El terrorista detingut en Madrid per la Policia Nacional hauria comunicat al Daesh que estava disposat a fer  un atemptat kamikaze en la capital, segons informa el mitjà ‘La Razón’.

 

Les primeres informacions no descarten la seua possible vinculació amb un altre detingut per terrorisme el passat mes d’octubre en Parla, qui estava vinculat amb la Fundació Muntasir. D’esta forma, podrien haver format una cèl·lula gihadista conjunta, que tindria a la seua disposició materials per a la fabricació d’explosius.

 

Als investigadors els va cridar especialment l’atenció l‘extrema radicalització del segon dels detinguts, ja que, a més, han descobert que mantenia contacte amb altres membres de cèl·lules terroristes localitzades en França i el continent africà.

 

Havia transmés els desitjos d’atemptar

El detingut havia transmés els seus desitjos d’atemptar quan tinguera la primera oportunitat i, també, havia mostrat els seus respectes a Ibrahim Hashimi, el nou «califa». Davant d’estos indicis, que deixaven clara que hi havia una «alta probabilitat» de què es produïra un atemptat, l’Audiència Nacional va decidir detindre al sospitós. El detingut té 25 anys i és considerat com a membre del Daesh, ja que tenia comunicació amb els altres agents.

 

Després d’investigar i rastrejar al segon detingut per les xarxes i per internet, s’ha descobert que compartia material a favor de l’organització terrorista «enaltint a esta, als seus líders i incitant al terrorisme gihadista amb imàtgens de violència explícita de Daesh». A més de la Policia Nacional, en l’operació també ha col·laborat l’EUROPOL.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta

Més de 50 incidències per forts vents a la província d’Alacant

El Consorci de Bombers manté obertes 52 incidències des de les 13.00 per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No hi ha ferits i es preveu actualització a les 17.00.

Condecorats 50 soldats de la Brigada Canàries XVI per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars de la Brigada Canàries XVI han sigut condecorats per la destacada ajuda prestada als damnificats de la DANA d'octubre de 2024 a València. La seua ràpida activació, en estar de maniobres a prop, els va convertir en una de les primeres unitats desplegades.

El PP en Les Corts denuncia 15 punts negres en l’alta velocitat Madrid-València

El PP en Les Corts ha registrat una PNL per a reparar de manera urgent 15 punts negres en l'alta velocitat Madrid-València i ha acusat el Govern de posar en risc la seguretat. També ha denunciat retards i infrafinançament del Pla de Rodalia en la Comunitat Valenciana

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.