Detingut en Madrid un gihadista que pretenia atemptar en Espanya

Imatge d’arxiu d’una operació contra el gihadisme | EFE

El terrorista detingut en Madrid per la Policia Nacional hauria comunicat al Daesh que estava disposat a fer  un atemptat kamikaze en la capital, segons informa el mitjà ‘La Razón’.

 

Les primeres informacions no descarten la seua possible vinculació amb un altre detingut per terrorisme el passat mes d’octubre en Parla, qui estava vinculat amb la Fundació Muntasir. D’esta forma, podrien haver format una cèl·lula gihadista conjunta, que tindria a la seua disposició materials per a la fabricació d’explosius.

 

Als investigadors els va cridar especialment l’atenció l‘extrema radicalització del segon dels detinguts, ja que, a més, han descobert que mantenia contacte amb altres membres de cèl·lules terroristes localitzades en França i el continent africà.

 

Havia transmés els desitjos d’atemptar

El detingut havia transmés els seus desitjos d’atemptar quan tinguera la primera oportunitat i, també, havia mostrat els seus respectes a Ibrahim Hashimi, el nou «califa». Davant d’estos indicis, que deixaven clara que hi havia una «alta probabilitat» de què es produïra un atemptat, l’Audiència Nacional va decidir detindre al sospitós. El detingut té 25 anys i és considerat com a membre del Daesh, ja que tenia comunicació amb els altres agents.

 

Després d’investigar i rastrejar al segon detingut per les xarxes i per internet, s’ha descobert que compartia material a favor de l’organització terrorista «enaltint a esta, als seus líders i incitant al terrorisme gihadista amb imàtgens de violència explícita de Daesh». A més de la Policia Nacional, en l’operació també ha col·laborat l’EUROPOL.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.