Detingut en Madrid un gihadista que pretenia atemptar en Espanya

Imatge d’arxiu d’una operació contra el gihadisme | EFE

El terrorista detingut en Madrid per la Policia Nacional hauria comunicat al Daesh que estava disposat a fer  un atemptat kamikaze en la capital, segons informa el mitjà ‘La Razón’.

 

Les primeres informacions no descarten la seua possible vinculació amb un altre detingut per terrorisme el passat mes d’octubre en Parla, qui estava vinculat amb la Fundació Muntasir. D’esta forma, podrien haver format una cèl·lula gihadista conjunta, que tindria a la seua disposició materials per a la fabricació d’explosius.

 

Als investigadors els va cridar especialment l’atenció l‘extrema radicalització del segon dels detinguts, ja que, a més, han descobert que mantenia contacte amb altres membres de cèl·lules terroristes localitzades en França i el continent africà.

 

Havia transmés els desitjos d’atemptar

El detingut havia transmés els seus desitjos d’atemptar quan tinguera la primera oportunitat i, també, havia mostrat els seus respectes a Ibrahim Hashimi, el nou «califa». Davant d’estos indicis, que deixaven clara que hi havia una «alta probabilitat» de què es produïra un atemptat, l’Audiència Nacional va decidir detindre al sospitós. El detingut té 25 anys i és considerat com a membre del Daesh, ja que tenia comunicació amb els altres agents.

 

Després d’investigar i rastrejar al segon detingut per les xarxes i per internet, s’ha descobert que compartia material a favor de l’organització terrorista «enaltint a esta, als seus líders i incitant al terrorisme gihadista amb imàtgens de violència explícita de Daesh». A més de la Policia Nacional, en l’operació també ha col·laborat l’EUROPOL.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.