Detingut en Madrid un gihadista que pretenia atemptar en Espanya

Imatge d’arxiu d’una operació contra el gihadisme | EFE

El terrorista detingut en Madrid per la Policia Nacional hauria comunicat al Daesh que estava disposat a fer  un atemptat kamikaze en la capital, segons informa el mitjà ‘La Razón’.

 

Les primeres informacions no descarten la seua possible vinculació amb un altre detingut per terrorisme el passat mes d’octubre en Parla, qui estava vinculat amb la Fundació Muntasir. D’esta forma, podrien haver format una cèl·lula gihadista conjunta, que tindria a la seua disposició materials per a la fabricació d’explosius.

 

Als investigadors els va cridar especialment l’atenció l‘extrema radicalització del segon dels detinguts, ja que, a més, han descobert que mantenia contacte amb altres membres de cèl·lules terroristes localitzades en França i el continent africà.

 

Havia transmés els desitjos d’atemptar

El detingut havia transmés els seus desitjos d’atemptar quan tinguera la primera oportunitat i, també, havia mostrat els seus respectes a Ibrahim Hashimi, el nou «califa». Davant d’estos indicis, que deixaven clara que hi havia una «alta probabilitat» de què es produïra un atemptat, l’Audiència Nacional va decidir detindre al sospitós. El detingut té 25 anys i és considerat com a membre del Daesh, ja que tenia comunicació amb els altres agents.

 

Després d’investigar i rastrejar al segon detingut per les xarxes i per internet, s’ha descobert que compartia material a favor de l’organització terrorista «enaltint a esta, als seus líders i incitant al terrorisme gihadista amb imàtgens de violència explícita de Daesh». A més de la Policia Nacional, en l’operació també ha col·laborat l’EUROPOL.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.