Un helicòpter rescata dos nàufrags en Dènia i cuatre en Xàbia en patir problemes amb els iots

Rescat xàbia

Un moment del rescat en Xàbia | Salvament Marítim

 

Este diumenge de matinada, un equip de Salvament Marítim ha realitzat un rescat de dos nàufrags en el litoral de les Rotes, en el municipi de Dénia, en la comarca de la Marina Alta, Alacant. 

 

Els efectius s’han desplaçat fins al lloc dels fets, després que dos iots xocaren, els seus dos tripulants caigueren a l’aigua i foren arrastrats per la marea.  En concret, els dos tripulants tenien 44 anys i eren veïns de les localitats valencianes de Montcada i Xirivella.

 

Un helicòpter Helimer de Salvament ha rastrejat la zona, il·luminant-la, mentres que els agents de la Guàrdia Civil, buscaven per terra. 

 

Segons pareix, un dels hòmens ha arribat fins a la costa nadant, mentres que l’altre, ha sigut localitzat per les forces de seguretat i ha necessitat atenció sanitària per patir ferides. 

 

La vistositat del rescat ha alertat a molts veïns i turistes, que voluntàriament s’han unit a la busca.

 

També en Xàbia, els efectius de Salvament Marítim van rescatar a quatre persones després de què el seu iot quedara encallat en les roques, i fora impossible el seu rescat per terra. Després van ser traslladats fins a l’Hospital de Manises.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.