L’incendi de l’edifici en l’avinguda del Port de València podria ser intencionat

Incendi avinguda del Port

Fins a sis vehicles sanitaris van acudir al lloc dels fets | Bombers de l’Ajuntament de València

 

La Policia Nacional continua investigant l’incendi produït en un edifici de l’avinguda del Port de València el passat divendres. Tot apunta a què va ser intencionat i hi ha testimonis que van vore entrar a tres persones dins de l’edifici.

 

L’incendi, que va provocar onze rescatats i sis ferits, es va iniciar en el pati, en el buit de l’ascensor a on hi havia un carro de bebé. Segons el CICU, l’avís de l’incendi es va produir a les 3.30 hores de la matinada i van acudir al lloc dels fets tres unitats del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), dos del Suport Vital Bàsic (SVB) i dos Transports no assistits (TNA).

 

Dos dels sis ferits en l’incident continuen ingressats en coma induït en la Unitat de Cremats de l’Hospital la Fe de València, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. La xica, de 17 anys i nacionalitat espanyola, té el 70 per cent del cos afectat per les cremades i la seua esperança de vida és mínima. El xic, de 26 anys i nacionalitat colombiana, presenta el 56 per cent del cos cremat i la cara desfigurada.

 

Veïns de l’edifici asseguren que van sentir «baralles a les tres de la matinada i, en vore que li anaven a fer mal a una persona», van decidir cridar a la policia. Un dels testimonis va ser Christian, veí i pare del bebé amb 25 dies de vida que van haver d’atendre per inhalació de fums. El veí assegura que els intrusos van amenaçar-los: «Aneu a morir tots, fills de puta!»; i van bloquejar la porta de sa casa.

 

Una altra veïna de 32 anys ha assegurat que «el terra cremava davall dels nostres peus i, pels nervis, vam tirar un matalàs i vam saltar», motiu pel que ara presenta un esquinç en el peu. El seu fill, de dotze anys, també va ser traslladat a l’Hospital Clínic i té una fractura en la cama

 

Els veïns de les cases de l’edifici afectat, que estan ‘okupades’, han demanat als servicis socials un lloc a on passar la nit, però afirmen que ningú els ha atés. «Som éssers humans, tenim dret a un habitatge». 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.