L’incendi de l’edifici en l’avinguda del Port de València podria ser intencionat

Incendi avinguda del Port

Fins a sis vehicles sanitaris van acudir al lloc dels fets | Bombers de l’Ajuntament de València

 

La Policia Nacional continua investigant l’incendi produït en un edifici de l’avinguda del Port de València el passat divendres. Tot apunta a què va ser intencionat i hi ha testimonis que van vore entrar a tres persones dins de l’edifici.

 

L’incendi, que va provocar onze rescatats i sis ferits, es va iniciar en el pati, en el buit de l’ascensor a on hi havia un carro de bebé. Segons el CICU, l’avís de l’incendi es va produir a les 3.30 hores de la matinada i van acudir al lloc dels fets tres unitats del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), dos del Suport Vital Bàsic (SVB) i dos Transports no assistits (TNA).

 

Dos dels sis ferits en l’incident continuen ingressats en coma induït en la Unitat de Cremats de l’Hospital la Fe de València, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. La xica, de 17 anys i nacionalitat espanyola, té el 70 per cent del cos afectat per les cremades i la seua esperança de vida és mínima. El xic, de 26 anys i nacionalitat colombiana, presenta el 56 per cent del cos cremat i la cara desfigurada.

 

Veïns de l’edifici asseguren que van sentir «baralles a les tres de la matinada i, en vore que li anaven a fer mal a una persona», van decidir cridar a la policia. Un dels testimonis va ser Christian, veí i pare del bebé amb 25 dies de vida que van haver d’atendre per inhalació de fums. El veí assegura que els intrusos van amenaçar-los: «Aneu a morir tots, fills de puta!»; i van bloquejar la porta de sa casa.

 

Una altra veïna de 32 anys ha assegurat que «el terra cremava davall dels nostres peus i, pels nervis, vam tirar un matalàs i vam saltar», motiu pel que ara presenta un esquinç en el peu. El seu fill, de dotze anys, també va ser traslladat a l’Hospital Clínic i té una fractura en la cama

 

Els veïns de les cases de l’edifici afectat, que estan ‘okupades’, han demanat als servicis socials un lloc a on passar la nit, però afirmen que ningú els ha atés. «Som éssers humans, tenim dret a un habitatge». 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.