L’incendi de l’edifici en l’avinguda del Port de València podria ser intencionat

Incendi avinguda del Port

Fins a sis vehicles sanitaris van acudir al lloc dels fets | Bombers de l’Ajuntament de València

 

La Policia Nacional continua investigant l’incendi produït en un edifici de l’avinguda del Port de València el passat divendres. Tot apunta a què va ser intencionat i hi ha testimonis que van vore entrar a tres persones dins de l’edifici.

 

L’incendi, que va provocar onze rescatats i sis ferits, es va iniciar en el pati, en el buit de l’ascensor a on hi havia un carro de bebé. Segons el CICU, l’avís de l’incendi es va produir a les 3.30 hores de la matinada i van acudir al lloc dels fets tres unitats del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), dos del Suport Vital Bàsic (SVB) i dos Transports no assistits (TNA).

 

Dos dels sis ferits en l’incident continuen ingressats en coma induït en la Unitat de Cremats de l’Hospital la Fe de València, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. La xica, de 17 anys i nacionalitat espanyola, té el 70 per cent del cos afectat per les cremades i la seua esperança de vida és mínima. El xic, de 26 anys i nacionalitat colombiana, presenta el 56 per cent del cos cremat i la cara desfigurada.

 

Veïns de l’edifici asseguren que van sentir «baralles a les tres de la matinada i, en vore que li anaven a fer mal a una persona», van decidir cridar a la policia. Un dels testimonis va ser Christian, veí i pare del bebé amb 25 dies de vida que van haver d’atendre per inhalació de fums. El veí assegura que els intrusos van amenaçar-los: «Aneu a morir tots, fills de puta!»; i van bloquejar la porta de sa casa.

 

Una altra veïna de 32 anys ha assegurat que «el terra cremava davall dels nostres peus i, pels nervis, vam tirar un matalàs i vam saltar», motiu pel que ara presenta un esquinç en el peu. El seu fill, de dotze anys, també va ser traslladat a l’Hospital Clínic i té una fractura en la cama

 

Els veïns de les cases de l’edifici afectat, que estan ‘okupades’, han demanat als servicis socials un lloc a on passar la nit, però afirmen que ningú els ha atés. «Som éssers humans, tenim dret a un habitatge». 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.