L’incendi de l’edifici en l’avinguda del Port de València podria ser intencionat

Incendi avinguda del Port

Fins a sis vehicles sanitaris van acudir al lloc dels fets | Bombers de l’Ajuntament de València

 

La Policia Nacional continua investigant l’incendi produït en un edifici de l’avinguda del Port de València el passat divendres. Tot apunta a què va ser intencionat i hi ha testimonis que van vore entrar a tres persones dins de l’edifici.

 

L’incendi, que va provocar onze rescatats i sis ferits, es va iniciar en el pati, en el buit de l’ascensor a on hi havia un carro de bebé. Segons el CICU, l’avís de l’incendi es va produir a les 3.30 hores de la matinada i van acudir al lloc dels fets tres unitats del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), dos del Suport Vital Bàsic (SVB) i dos Transports no assistits (TNA).

 

Dos dels sis ferits en l’incident continuen ingressats en coma induït en la Unitat de Cremats de l’Hospital la Fe de València, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. La xica, de 17 anys i nacionalitat espanyola, té el 70 per cent del cos afectat per les cremades i la seua esperança de vida és mínima. El xic, de 26 anys i nacionalitat colombiana, presenta el 56 per cent del cos cremat i la cara desfigurada.

 

Veïns de l’edifici asseguren que van sentir «baralles a les tres de la matinada i, en vore que li anaven a fer mal a una persona», van decidir cridar a la policia. Un dels testimonis va ser Christian, veí i pare del bebé amb 25 dies de vida que van haver d’atendre per inhalació de fums. El veí assegura que els intrusos van amenaçar-los: «Aneu a morir tots, fills de puta!»; i van bloquejar la porta de sa casa.

 

Una altra veïna de 32 anys ha assegurat que «el terra cremava davall dels nostres peus i, pels nervis, vam tirar un matalàs i vam saltar», motiu pel que ara presenta un esquinç en el peu. El seu fill, de dotze anys, també va ser traslladat a l’Hospital Clínic i té una fractura en la cama

 

Els veïns de les cases de l’edifici afectat, que estan ‘okupades’, han demanat als servicis socials un lloc a on passar la nit, però afirmen que ningú els ha atés. «Som éssers humans, tenim dret a un habitatge». 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.