Controlat l’incendi de Beneixama, però encara no està extingit

Incendi de Beneixama

Les quasi 900 hectàrees arrassades pel foc en l’incendi més virulent d’este estiu en terres valencianes | Generalitat Valenciana

 

ACTUALITZAT dimecres 12.50 hores.

Ara per ara, i segons fonts oficials, l’incendi de Beneixaman –que portava des del dilluns cremant la Serra de la Solana– ja està controlat. Amb tot, les autoritats recorden que encara no està extingit, cosa que provoca que encara hi haja efectius treballant en la zona. 

 

Ara per ara, encara hi ha unitats de bombers refrescant la zona, amb un mitjà aeri treballant i dotacions de la Diputació de València i de la Diutació d’Alacant. Respecte dels efectius militars, ja han pogut ser retirats del lloc de l’incendi.

 

 

ACTUALITZAT dimarts 19.00 hores

Beneixama, després del foc

L’incendi de Beneixama, en una zona per a on ja ha passat el foc | Twitter

 

 

 

L’incendi declarat en el terme municipal de Beneixama, en la comarca de l’Alta Vinalopó (Alacant) ha quedat estabilitzat, segons ha informat el 112 Emergències Generalitat Valenciana, a les 12.21 hores d’este dimarts.

 

 

En l’àrea afectada continuen els treballs d’extinció de l’incendi, amb una evolució favorable, que ha cremat entre 850 i 900 hectàrees, no totes de massa forestal, segons les mateixes fonts, que afigen que no hi ha danys ni en persones ni en infraestructures de rellevància.

 

El president, Ximo Puig, ha visitat este matí el Lloc de Comandament Avançat de Beneixama per a conéixer l’evolució dels treballs i ara mateix, segons fonts oficials, estan treballant 8 mitjans aeris i 3 mitjans de coordinació.

 

 

Incenci Beneixama

Estat en que ha quedat una muntanya després del foc | Twitter

 

El foc, que es va declarar este dilluns sobre les 14.05 hores en el Barranc de la Solana, de difícil accés ha provocat vora 90 persones desallotjades de les seues cases durant tota la nit. Ara mateix, estan investigant si l’incendi ha sigut intencionat, ja que, només unes hores abans, s’havia declarat un altre incendi en Biar que va poder ser controlat ràpidament, segons declaracions del delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

Feia 25 anys que no es produïa un incendi d’esta magnitud en la zona, quan es van cremar 18.500 hectàrees entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera. En aquella ocasió –tal com es pot vore en la imatge compartida per l’Institut Cartogràfic Valencià– també va cremar la Serra de la Solana, però no per la part de Beneixama, que ha cremat 25 anys després.

 

 

Imàtgens dels treballs d’extinció

L’incendi ha deixat imàtgens terribles de l’avanç de les flames i de les faenes per a apagar el foc.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.