14 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Controlat l’incendi de Beneixama, però encara no està extingit

Incendi de Beneixama

Les quasi 900 hectàrees arrassades pel foc en l’incendi més virulent d’este estiu en terres valencianes | Generalitat Valenciana

 

ACTUALITZAT dimecres 12.50 hores.

Ara per ara, i segons fonts oficials, l’incendi de Beneixaman –que portava des del dilluns cremant la Serra de la Solana– ja està controlat. Amb tot, les autoritats recorden que encara no està extingit, cosa que provoca que encara hi haja efectius treballant en la zona. 

 

Ara per ara, encara hi ha unitats de bombers refrescant la zona, amb un mitjà aeri treballant i dotacions de la Diputació de València i de la Diutació d’Alacant. Respecte dels efectius militars, ja han pogut ser retirats del lloc de l’incendi.

 

 

ACTUALITZAT dimarts 19.00 hores

Beneixama, després del foc

L’incendi de Beneixama, en una zona per a on ja ha passat el foc | Twitter

 

 

 

L’incendi declarat en el terme municipal de Beneixama, en la comarca de l’Alta Vinalopó (Alacant) ha quedat estabilitzat, segons ha informat el 112 Emergències Generalitat Valenciana, a les 12.21 hores d’este dimarts.

 

 

En l’àrea afectada continuen els treballs d’extinció de l’incendi, amb una evolució favorable, que ha cremat entre 850 i 900 hectàrees, no totes de massa forestal, segons les mateixes fonts, que afigen que no hi ha danys ni en persones ni en infraestructures de rellevància.

 

El president, Ximo Puig, ha visitat este matí el Lloc de Comandament Avançat de Beneixama per a conéixer l’evolució dels treballs i ara mateix, segons fonts oficials, estan treballant 8 mitjans aeris i 3 mitjans de coordinació.

 

 

Incenci Beneixama

Estat en que ha quedat una muntanya després del foc | Twitter

 

El foc, que es va declarar este dilluns sobre les 14.05 hores en el Barranc de la Solana, de difícil accés ha provocat vora 90 persones desallotjades de les seues cases durant tota la nit. Ara mateix, estan investigant si l’incendi ha sigut intencionat, ja que, només unes hores abans, s’havia declarat un altre incendi en Biar que va poder ser controlat ràpidament, segons declaracions del delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

Feia 25 anys que no es produïa un incendi d’esta magnitud en la zona, quan es van cremar 18.500 hectàrees entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera. En aquella ocasió –tal com es pot vore en la imatge compartida per l’Institut Cartogràfic Valencià– també va cremar la Serra de la Solana, però no per la part de Beneixama, que ha cremat 25 anys després.

 

 

Imàtgens dels treballs d’extinció

L’incendi ha deixat imàtgens terribles de l’avanç de les flames i de les faenes per a apagar el foc.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana perdó a les víctimes de la dana i crida a la reconciliació

El nou president ha demanat perdó a les famílies de les 229 víctimes de la dana i ha anomenat a la reconciliació. Ha promés un Consell obert i la vivenda com a prioritat.

El València envia molta força a Lubo Penev, ingressat en estat greu per càncer de renyó

El València CF va traslladar un missatge d'ànim al seu exdelantero Lubo Penev, ingressat en un centre oncològic d'Alemanya per un càncer de renyó. La família ha demanat ajuda per a afrontar un tractament de 150.000 euros al mes.

La Comunitat Valenciana suma 62 ofegaments dels 441 a Espanya fins a novembre

Espanya ha sumat 441 morts per ofegament fins a novembre, 62 en la Comunitat Valenciana, després de 13 morts en el mes. 2025 es convertirà en el segon pitjor any de la dècada per darrere de 2024 si desembre supera 2017.

La Va unir convoca una tractorada a València per a denunciar la inacció amb el camp

La Va unir Llauradora i Ramadera ha convocat una tractorada el dijous 18 de desembre a València per a denunciar la inacció de la UE, el Govern i la Generalitat. La marxa partirà del Palau de la Generalitat i acabarà en la Delegació del Govern.

Compromís urgix intensificar la lluita contra el terrorisme feixista després de la desarticulació d’una cèl·lula neonazi

Compromís ha instat el Govern a intensificar la lluita contra el terrorisme feixista després de la desarticulació d'una cèl·lula de 'The Base' a Castelló. Alberto Ibáñez ha registrat preguntes per a conéixer els objectius dels detinguts i les mesures enfront d'esta amenaça.

Pérez Llorca dissenyarà un Govern que es pose a treballar com més prompte millor

El nou president ha assenyalat que, després de la presa de possessió, perfilarà un Executiu operatiu des de l'inici. No ha avançat noms i ha demanat mesurar els temps.

Torrevieja, Gandia i Benidorm lideren el creixement de població en 2024

Espanya va aconseguir 49,1 milions a 1 de gener de 2025, amb augments en totes les comunitats excepte Extremadura. Torrevieja, Gandia i Benidorm van ser les que més van créixer.

Detingut per robatoris en autocaravanes en l’Albufera després d’infringir el veto als cámpines

Un home ha sigut detingut per una sèrie de robatoris i furts en autocaravanes i cámpines de l'entorn de l'Albufera. Va incomplir una orde d'allunyament vigent.