Anuncios

Controlat l’incendi de Beneixama, però encara no està extingit

Incendi de Beneixama

Les quasi 900 hectàrees arrassades pel foc en l’incendi més virulent d’este estiu en terres valencianes | Generalitat Valenciana

 

ACTUALITZAT dimecres 12.50 hores.

Anuncios

Ara per ara, i segons fonts oficials, l’incendi de Beneixaman –que portava des del dilluns cremant la Serra de la Solana– ja està controlat. Amb tot, les autoritats recorden que encara no està extingit, cosa que provoca que encara hi haja efectius treballant en la zona. 

 

Ara per ara, encara hi ha unitats de bombers refrescant la zona, amb un mitjà aeri treballant i dotacions de la Diputació de València i de la Diutació d’Alacant. Respecte dels efectius militars, ja han pogut ser retirats del lloc de l’incendi.

 

 

ACTUALITZAT dimarts 19.00 hores

Beneixama, després del foc

L’incendi de Beneixama, en una zona per a on ja ha passat el foc | Twitter

 

 

 

L’incendi declarat en el terme municipal de Beneixama, en la comarca de l’Alta Vinalopó (Alacant) ha quedat estabilitzat, segons ha informat el 112 Emergències Generalitat Valenciana, a les 12.21 hores d’este dimarts.

 

 

En l’àrea afectada continuen els treballs d’extinció de l’incendi, amb una evolució favorable, que ha cremat entre 850 i 900 hectàrees, no totes de massa forestal, segons les mateixes fonts, que afigen que no hi ha danys ni en persones ni en infraestructures de rellevància.

 

El president, Ximo Puig, ha visitat este matí el Lloc de Comandament Avançat de Beneixama per a conéixer l’evolució dels treballs i ara mateix, segons fonts oficials, estan treballant 8 mitjans aeris i 3 mitjans de coordinació.

 

 

Incenci Beneixama

Estat en que ha quedat una muntanya després del foc | Twitter

 

El foc, que es va declarar este dilluns sobre les 14.05 hores en el Barranc de la Solana, de difícil accés ha provocat vora 90 persones desallotjades de les seues cases durant tota la nit. Ara mateix, estan investigant si l’incendi ha sigut intencionat, ja que, només unes hores abans, s’havia declarat un altre incendi en Biar que va poder ser controlat ràpidament, segons declaracions del delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

Feia 25 anys que no es produïa un incendi d’esta magnitud en la zona, quan es van cremar 18.500 hectàrees entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera. En aquella ocasió –tal com es pot vore en la imatge compartida per l’Institut Cartogràfic Valencià– també va cremar la Serra de la Solana, però no per la part de Beneixama, que ha cremat 25 anys després.

 

 

Imàtgens dels treballs d’extinció

L’incendi ha deixat imàtgens terribles de l’avanç de les flames i de les faenes per a apagar el foc.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.
Anuncios