Controlat l’incendi de Beneixama, però encara no està extingit

Incendi de Beneixama

Les quasi 900 hectàrees arrassades pel foc en l’incendi més virulent d’este estiu en terres valencianes | Generalitat Valenciana

 

ACTUALITZAT dimecres 12.50 hores.

Ara per ara, i segons fonts oficials, l’incendi de Beneixaman –que portava des del dilluns cremant la Serra de la Solana– ja està controlat. Amb tot, les autoritats recorden que encara no està extingit, cosa que provoca que encara hi haja efectius treballant en la zona. 

 

Ara per ara, encara hi ha unitats de bombers refrescant la zona, amb un mitjà aeri treballant i dotacions de la Diputació de València i de la Diutació d’Alacant. Respecte dels efectius militars, ja han pogut ser retirats del lloc de l’incendi.

 

 

ACTUALITZAT dimarts 19.00 hores

Beneixama, després del foc

L’incendi de Beneixama, en una zona per a on ja ha passat el foc | Twitter

 

 

 

L’incendi declarat en el terme municipal de Beneixama, en la comarca de l’Alta Vinalopó (Alacant) ha quedat estabilitzat, segons ha informat el 112 Emergències Generalitat Valenciana, a les 12.21 hores d’este dimarts.

 

 

En l’àrea afectada continuen els treballs d’extinció de l’incendi, amb una evolució favorable, que ha cremat entre 850 i 900 hectàrees, no totes de massa forestal, segons les mateixes fonts, que afigen que no hi ha danys ni en persones ni en infraestructures de rellevància.

 

El president, Ximo Puig, ha visitat este matí el Lloc de Comandament Avançat de Beneixama per a conéixer l’evolució dels treballs i ara mateix, segons fonts oficials, estan treballant 8 mitjans aeris i 3 mitjans de coordinació.

 

 

Incenci Beneixama

Estat en que ha quedat una muntanya després del foc | Twitter

 

El foc, que es va declarar este dilluns sobre les 14.05 hores en el Barranc de la Solana, de difícil accés ha provocat vora 90 persones desallotjades de les seues cases durant tota la nit. Ara mateix, estan investigant si l’incendi ha sigut intencionat, ja que, només unes hores abans, s’havia declarat un altre incendi en Biar que va poder ser controlat ràpidament, segons declaracions del delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

Feia 25 anys que no es produïa un incendi d’esta magnitud en la zona, quan es van cremar 18.500 hectàrees entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera. En aquella ocasió –tal com es pot vore en la imatge compartida per l’Institut Cartogràfic Valencià– també va cremar la Serra de la Solana, però no per la part de Beneixama, que ha cremat 25 anys després.

 

 

Imàtgens dels treballs d’extinció

L’incendi ha deixat imàtgens terribles de l’avanç de les flames i de les faenes per a apagar el foc.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.