Controlat l’incendi de Beneixama, però encara no està extingit

Incendi de Beneixama

Les quasi 900 hectàrees arrassades pel foc en l’incendi més virulent d’este estiu en terres valencianes | Generalitat Valenciana

 

ACTUALITZAT dimecres 12.50 hores.

Ara per ara, i segons fonts oficials, l’incendi de Beneixaman –que portava des del dilluns cremant la Serra de la Solana– ja està controlat. Amb tot, les autoritats recorden que encara no està extingit, cosa que provoca que encara hi haja efectius treballant en la zona. 

 

Ara per ara, encara hi ha unitats de bombers refrescant la zona, amb un mitjà aeri treballant i dotacions de la Diputació de València i de la Diutació d’Alacant. Respecte dels efectius militars, ja han pogut ser retirats del lloc de l’incendi.

 

 

ACTUALITZAT dimarts 19.00 hores

Beneixama, després del foc

L’incendi de Beneixama, en una zona per a on ja ha passat el foc | Twitter

 

 

 

L’incendi declarat en el terme municipal de Beneixama, en la comarca de l’Alta Vinalopó (Alacant) ha quedat estabilitzat, segons ha informat el 112 Emergències Generalitat Valenciana, a les 12.21 hores d’este dimarts.

 

 

En l’àrea afectada continuen els treballs d’extinció de l’incendi, amb una evolució favorable, que ha cremat entre 850 i 900 hectàrees, no totes de massa forestal, segons les mateixes fonts, que afigen que no hi ha danys ni en persones ni en infraestructures de rellevància.

 

El president, Ximo Puig, ha visitat este matí el Lloc de Comandament Avançat de Beneixama per a conéixer l’evolució dels treballs i ara mateix, segons fonts oficials, estan treballant 8 mitjans aeris i 3 mitjans de coordinació.

 

 

Incenci Beneixama

Estat en que ha quedat una muntanya després del foc | Twitter

 

El foc, que es va declarar este dilluns sobre les 14.05 hores en el Barranc de la Solana, de difícil accés ha provocat vora 90 persones desallotjades de les seues cases durant tota la nit. Ara mateix, estan investigant si l’incendi ha sigut intencionat, ja que, només unes hores abans, s’havia declarat un altre incendi en Biar que va poder ser controlat ràpidament, segons declaracions del delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

Feia 25 anys que no es produïa un incendi d’esta magnitud en la zona, quan es van cremar 18.500 hectàrees entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera. En aquella ocasió –tal com es pot vore en la imatge compartida per l’Institut Cartogràfic Valencià– també va cremar la Serra de la Solana, però no per la part de Beneixama, que ha cremat 25 anys després.

 

 

Imàtgens dels treballs d’extinció

L’incendi ha deixat imàtgens terribles de l’avanç de les flames i de les faenes per a apagar el foc.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.