Un incendi en un domicili d’Alacant permet descobrir una plantació de marihuana

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Un incendi en un domicili del barri de Joan XXIII en Alacant ha permés descobrir una plantació de marihuana en dos de les habitacions de l’immoble, segons ha informat l’Ajuntament.

 

L’emergència es va produir cap a les 23.00 hores d’este divendres, quan els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament del consistori (SPEIS) van rebre l’avís d’un incendi en un domicili situat en un passatge del barri de Joan XXIII.

 

El tren complet amb tres dotacions del Parc del SPEIS i una dotzena de bombers es van desplaçar al lloc dels fets junt a dos patrulles de Policia Local d’Alacant, que van coordinar els talls per a deixar accedir als vehicles del SPEIS i delimitar el perímetre de seguretat.

 

Els bombers, en arribar, van trobar que el foc estava localitzat en la cuina de la vivenda i tenia molta càrrega tèrmica. A més, van descobrir que dos habitacions estaven plenes de plantes de marihuana.

 

Els efectius es van dividir en dos equips i van començar a extingir les flames amb diverses línies d’aigua per a controlar el foc amb rapidesa. Així, van conseguir evitar que s’estenguera per tota la vivenda.

 

El focus del foc, localitzat en la cuina de l’immoble, es va controlar ràpidament, i la vivenda ha quedat parcialment afectada per les flames. Les tasques d’extinció s’han allargat més d’una hora i mitja. Posteriorment s’han fet tasques de ventilació amb els grups de pressió positiva.

 

Es desconeixen les causes de l’incendi. Els bombers i la Policia Local van donar avís a la Policia Nacional, que es va fer càrrec de la investigació i de la plantació de marihuana.

Últimes notícies

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.