15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Extingixen un incendi en el cim de la serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS), han extingit un incendi declarat este matí de matolls en la serra de Fontcalent, en la comarca de l’Alacantí, que ha afectat  2.000 metres de terreny forestal.

 

Segons fonts de bombers, l’avís es va produir cap a les 11.45 hores, quan van alertar de l’incendi, i immediatament es va organitzar un operatiu en el que van participar dos dotacions amb la unitat rural del Parc del SPEIS i huit bombers, així com dos patrulles de Policia Local d’Alacant.

 

Els efectius es van desplaçar fins a l’incendi que estava situat en una zona de vegetació i afectava matolls. Els bombers han extingit el foc amb dos línies d’aigua, conseguint controlar les flames amb celeritat.

 

El foc es va controlar després de dos hores de treball, i a hores d’ara encara no es pot determinar les causes de l’incendi, afectant  2.000 metres de terreny forestal. Així mateix passades les  14,10 hores es va aconseguir donar per extingit el foc i es va retirar l’operatiu d’intervenció de bombers.

Últimes notícies

Planes tatxa d’irreal la proposta de la CE per a la pesca al Mediterrani: 9,7 dies a l’any

El ministre Luis Planas va criticar que la Comissió Europea plantege només 9,7 dies de faena a l'any per vaixell en 2026 i va defendre que Espanya aconseguirà més jornades. Va reclamar que es reconega l'esforç de selectivitat del sector i que no es reinicie el comptador cada any.

Desarticulada a Gandia una xarxa que empadronava irregularment a estrangers: cinc detinguts

La Policia Nacional ha detingut a cinc persones i ha desarticulat una organització que falsificava documents per a empadronar massivament a estrangers a Gandia. S'han detectat 127 altes irregulars i almenys 15 propietaris afectats.

Nuvolositat i pluges probables des del divendres en la Comunitat Valenciana

Aemet preveu un gir a llevant i gregal que augmentarà la nuvolositat i deixarà precipitacions el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb descens tèrmic diürn.

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.