Extingixen un incendi en el cim de la serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS), han extingit un incendi declarat este matí de matolls en la serra de Fontcalent, en la comarca de l’Alacantí, que ha afectat  2.000 metres de terreny forestal.

 

Segons fonts de bombers, l’avís es va produir cap a les 11.45 hores, quan van alertar de l’incendi, i immediatament es va organitzar un operatiu en el que van participar dos dotacions amb la unitat rural del Parc del SPEIS i huit bombers, així com dos patrulles de Policia Local d’Alacant.

 

Els efectius es van desplaçar fins a l’incendi que estava situat en una zona de vegetació i afectava matolls. Els bombers han extingit el foc amb dos línies d’aigua, conseguint controlar les flames amb celeritat.

 

El foc es va controlar després de dos hores de treball, i a hores d’ara encara no es pot determinar les causes de l’incendi, afectant  2.000 metres de terreny forestal. Així mateix passades les  14,10 hores es va aconseguir donar per extingit el foc i es va retirar l’operatiu d’intervenció de bombers.

Últimes notícies

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.