Incendia la seua casa per a suïcidar-se “suposadament” amb els seus fills dins

 

Una mare i els seus dos fills menors d’edat han mort en l’incendi d’un habitatge situat al carrer Euro, en la barriada de l’Alquián de la ciutat d’Almeria. Les primeres dades de la investigació policial assenyalen que el foc ha tingut un origen «intencionat», és a dir: que ha sigut provocat i no fruit d’un descuit o d’una imprudència.

Una de les incògnites que planegen sobre el succés i que està sent objecte de seguiment policial és si s’ha tractat «d’un suïcidi o d’un delicte contra les persones«, segons han precisat des de la Comissaria Provincial d’Almeria.

L’incendi provocat en un àtic d’Almeria va alçar sospites des del primer moment, en trobar la porta del dormitori bloquejada per un llit per dins, el que va provocar que els bombers s’hagueren d’ocupar a fons per a tirar la porta a baix.

I allí es van trobar un panorama desolador: els cossos calcinats de dos xicotets de 4 i 10 anys i de la seua mare.

La velocitat amb la qual el foc va calcinar tot també alça sospites, per la qual cosa no es descarta que s’usaren en la provocació de l’incendi productes accelerants. Malgrat la intensitat del foc, hui ja se sap que els xicotets van tractar de fugir, per la qual cosa tot apunta a la mare com a causant del foc, encara que la investigació continua.

 

Una veïna assegura que un cadenat bloquejava la porta

 

Una veïna, no obstant això, ha declarat que quan es va produir l’incendi en el domicili es trobava un oncle dels menors que no va poder accedir a l’habitació que estava cremant perquè hi havia un «cadenat», encara que aquesta hipòtesi sembla que perd força.

La mateixa veïna ha assegurat que els morts són d’origen subsaharià i que el pare dels xiquets és camioner i estava treballant.

 

Hi havia material inflamable o hi havia algun tipus d’accelerant en el foc?

 

Les perquisicions preliminars destaquen, així mateix, «l’especial virulència» del foc, que va ocasionar afecció quasi exclusivament a l’habitació en la qual es trobaven la dona i els seus dos fills menors, no «usual», per la qual cosa s’està investigant si es deu a la presència de materials inflamables sense més en el quart o si es va poder utilitzar «algun tipus d’accelerant».

Els veïns van alertar de les flames

 

Els cossos dels tres morts estaven carbonitzats. Els veïns han relatat que van escoltar “un colp molt fort i crits”. “Sentim uns crits de xiquets. Un parell de crits i un soroll”, ha comptat un veí davant les càmeres d’Informatius Telecinco.

 

El pare, camioner, estava de viatge

 

La mare no eixia de casa des de fa setmanes i en l’habitatge també convivia un altre familiar, però en una altra habitació. “Ella en un moment donat va tindre problemes, però ara estava molt bé”, explicava el familiar de les víctimes. Els membres de la família eren d’origen saharià. Portaven 7 anys vivint a Almeria. El marit era camioner i estava de viatge a l’estranger.

 

No es descarta cap hipòtesi, encara que la principal apunta a la mare

 

Davant aquest escenari, no es descarta cap hipòtesi: la investigació continua oberta per a determinar l’autoria de l’incendi després de confirmar-se que va ser intencionat, amb la finalitat de dirimir si es tracta d’un delicte contra les persones amb un quart implicat o si és un delicte contra les persones amb suïcidi; és a dir, si en efecte, com tot sembla indicar, va ser la mare.

 

Una telefonada ciutadana d’una persona sense identificar va alertar a les autoritats

 

Va ser una «anomenada ciutadana» d’una persona no identificada la que, al voltant de les 0.10 hores d’aquest dimecres, va alertar de la presència de fum i flames a l’habitació situada en l’àtic situat de l’immoble, la qual cosa va mobilitzar fins a la zona tres vehicles i 12 efectius dels Bombers d’Almeria.

En el lloc van intervindre els recursos sanitaris de la Junta, Bombers d’Almeria i Policia Local i Nacional, que ha activat el protocol judicial per a esclarir les causes del succés. El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria en funcions de guàrdia es farà càrrec de les primeres diligències.

El Jutjat d’Instrucció 5 d’Almeria, en funcions de guàrdia, haurà de rebre en pròxims dies els informes que elaboren Bombers de la capital, que van desplaçar al lloc dels fets tres vehicles i 12 efectius, i Policia Científica.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.