Incendia la seua casa per a suïcidar-se “suposadament” amb els seus fills dins

 

Una mare i els seus dos fills menors d’edat han mort en l’incendi d’un habitatge situat al carrer Euro, en la barriada de l’Alquián de la ciutat d’Almeria. Les primeres dades de la investigació policial assenyalen que el foc ha tingut un origen “intencionat”, és a dir: que ha sigut provocat i no fruit d’un descuit o d’una imprudència.

Una de les incògnites que planegen sobre el succés i que està sent objecte de seguiment policial és si s’ha tractat “d’un suïcidi o d’un delicte contra les persones“, segons han precisat des de la Comissaria Provincial d’Almeria.

L’incendi provocat en un àtic d’Almeria va alçar sospites des del primer moment, en trobar la porta del dormitori bloquejada per un llit per dins, el que va provocar que els bombers s’hagueren d’ocupar a fons per a tirar la porta a baix.

I allí es van trobar un panorama desolador: els cossos calcinats de dos xicotets de 4 i 10 anys i de la seua mare.

La velocitat amb la qual el foc va calcinar tot també alça sospites, per la qual cosa no es descarta que s’usaren en la provocació de l’incendi productes accelerants. Malgrat la intensitat del foc, hui ja se sap que els xicotets van tractar de fugir, per la qual cosa tot apunta a la mare com a causant del foc, encara que la investigació continua.

 

Una veïna assegura que un cadenat bloquejava la porta

 

Una veïna, no obstant això, ha declarat que quan es va produir l’incendi en el domicili es trobava un oncle dels menors que no va poder accedir a l’habitació que estava cremant perquè hi havia un “cadenat”, encara que aquesta hipòtesi sembla que perd força.

La mateixa veïna ha assegurat que els morts són d’origen subsaharià i que el pare dels xiquets és camioner i estava treballant.

 

Hi havia material inflamable o hi havia algun tipus d’accelerant en el foc?

 

Les perquisicions preliminars destaquen, així mateix, “l’especial virulència” del foc, que va ocasionar afecció quasi exclusivament a l’habitació en la qual es trobaven la dona i els seus dos fills menors, no “usual”, per la qual cosa s’està investigant si es deu a la presència de materials inflamables sense més en el quart o si es va poder utilitzar “algun tipus d’accelerant”.

Els veïns van alertar de les flames

 

Els cossos dels tres morts estaven carbonitzats. Els veïns han relatat que van escoltar “un colp molt fort i crits”. “Sentim uns crits de xiquets. Un parell de crits i un soroll”, ha comptat un veí davant les càmeres d’Informatius Telecinco.

 

El pare, camioner, estava de viatge

 

La mare no eixia de casa des de fa setmanes i en l’habitatge també convivia un altre familiar, però en una altra habitació. “Ella en un moment donat va tindre problemes, però ara estava molt bé”, explicava el familiar de les víctimes. Els membres de la família eren d’origen saharià. Portaven 7 anys vivint a Almeria. El marit era camioner i estava de viatge a l’estranger.

 

No es descarta cap hipòtesi, encara que la principal apunta a la mare

 

Davant aquest escenari, no es descarta cap hipòtesi: la investigació continua oberta per a determinar l’autoria de l’incendi després de confirmar-se que va ser intencionat, amb la finalitat de dirimir si es tracta d’un delicte contra les persones amb un quart implicat o si és un delicte contra les persones amb suïcidi; és a dir, si en efecte, com tot sembla indicar, va ser la mare.

 

Una telefonada ciutadana d’una persona sense identificar va alertar a les autoritats

 

Va ser una “anomenada ciutadana” d’una persona no identificada la que, al voltant de les 0.10 hores d’aquest dimecres, va alertar de la presència de fum i flames a l’habitació situada en l’àtic situat de l’immoble, la qual cosa va mobilitzar fins a la zona tres vehicles i 12 efectius dels Bombers d’Almeria.

En el lloc van intervindre els recursos sanitaris de la Junta, Bombers d’Almeria i Policia Local i Nacional, que ha activat el protocol judicial per a esclarir les causes del succés. El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria en funcions de guàrdia es farà càrrec de les primeres diligències.

El Jutjat d’Instrucció 5 d’Almeria, en funcions de guàrdia, haurà de rebre en pròxims dies els informes que elaboren Bombers de la capital, que van desplaçar al lloc dels fets tres vehicles i 12 efectius, i Policia Científica.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.