8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Incendia la seua casa per a suïcidar-se “suposadament” amb els seus fills dins

 

Una mare i els seus dos fills menors d’edat han mort en l’incendi d’un habitatge situat al carrer Euro, en la barriada de l’Alquián de la ciutat d’Almeria. Les primeres dades de la investigació policial assenyalen que el foc ha tingut un origen “intencionat”, és a dir: que ha sigut provocat i no fruit d’un descuit o d’una imprudència.

Una de les incògnites que planegen sobre el succés i que està sent objecte de seguiment policial és si s’ha tractat “d’un suïcidi o d’un delicte contra les persones“, segons han precisat des de la Comissaria Provincial d’Almeria.

L’incendi provocat en un àtic d’Almeria va alçar sospites des del primer moment, en trobar la porta del dormitori bloquejada per un llit per dins, el que va provocar que els bombers s’hagueren d’ocupar a fons per a tirar la porta a baix.

I allí es van trobar un panorama desolador: els cossos calcinats de dos xicotets de 4 i 10 anys i de la seua mare.

La velocitat amb la qual el foc va calcinar tot també alça sospites, per la qual cosa no es descarta que s’usaren en la provocació de l’incendi productes accelerants. Malgrat la intensitat del foc, hui ja se sap que els xicotets van tractar de fugir, per la qual cosa tot apunta a la mare com a causant del foc, encara que la investigació continua.

 

Una veïna assegura que un cadenat bloquejava la porta

 

Una veïna, no obstant això, ha declarat que quan es va produir l’incendi en el domicili es trobava un oncle dels menors que no va poder accedir a l’habitació que estava cremant perquè hi havia un “cadenat”, encara que aquesta hipòtesi sembla que perd força.

La mateixa veïna ha assegurat que els morts són d’origen subsaharià i que el pare dels xiquets és camioner i estava treballant.

 

Hi havia material inflamable o hi havia algun tipus d’accelerant en el foc?

 

Les perquisicions preliminars destaquen, així mateix, “l’especial virulència” del foc, que va ocasionar afecció quasi exclusivament a l’habitació en la qual es trobaven la dona i els seus dos fills menors, no “usual”, per la qual cosa s’està investigant si es deu a la presència de materials inflamables sense més en el quart o si es va poder utilitzar “algun tipus d’accelerant”.

Els veïns van alertar de les flames

 

Els cossos dels tres morts estaven carbonitzats. Els veïns han relatat que van escoltar “un colp molt fort i crits”. “Sentim uns crits de xiquets. Un parell de crits i un soroll”, ha comptat un veí davant les càmeres d’Informatius Telecinco.

 

El pare, camioner, estava de viatge

 

La mare no eixia de casa des de fa setmanes i en l’habitatge també convivia un altre familiar, però en una altra habitació. “Ella en un moment donat va tindre problemes, però ara estava molt bé”, explicava el familiar de les víctimes. Els membres de la família eren d’origen saharià. Portaven 7 anys vivint a Almeria. El marit era camioner i estava de viatge a l’estranger.

 

No es descarta cap hipòtesi, encara que la principal apunta a la mare

 

Davant aquest escenari, no es descarta cap hipòtesi: la investigació continua oberta per a determinar l’autoria de l’incendi després de confirmar-se que va ser intencionat, amb la finalitat de dirimir si es tracta d’un delicte contra les persones amb un quart implicat o si és un delicte contra les persones amb suïcidi; és a dir, si en efecte, com tot sembla indicar, va ser la mare.

 

Una telefonada ciutadana d’una persona sense identificar va alertar a les autoritats

 

Va ser una “anomenada ciutadana” d’una persona no identificada la que, al voltant de les 0.10 hores d’aquest dimecres, va alertar de la presència de fum i flames a l’habitació situada en l’àtic situat de l’immoble, la qual cosa va mobilitzar fins a la zona tres vehicles i 12 efectius dels Bombers d’Almeria.

En el lloc van intervindre els recursos sanitaris de la Junta, Bombers d’Almeria i Policia Local i Nacional, que ha activat el protocol judicial per a esclarir les causes del succés. El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria en funcions de guàrdia es farà càrrec de les primeres diligències.

El Jutjat d’Instrucció 5 d’Almeria, en funcions de guàrdia, haurà de rebre en pròxims dies els informes que elaboren Bombers de la capital, que van desplaçar al lloc dels fets tres vehicles i 12 efectius, i Policia Científica.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.