10.9 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Incendia la seua casa per a suïcidar-se “suposadament” amb els seus fills dins

 

Una mare i els seus dos fills menors d’edat han mort en l’incendi d’un habitatge situat al carrer Euro, en la barriada de l’Alquián de la ciutat d’Almeria. Les primeres dades de la investigació policial assenyalen que el foc ha tingut un origen “intencionat”, és a dir: que ha sigut provocat i no fruit d’un descuit o d’una imprudència.

Una de les incògnites que planegen sobre el succés i que està sent objecte de seguiment policial és si s’ha tractat “d’un suïcidi o d’un delicte contra les persones“, segons han precisat des de la Comissaria Provincial d’Almeria.

L’incendi provocat en un àtic d’Almeria va alçar sospites des del primer moment, en trobar la porta del dormitori bloquejada per un llit per dins, el que va provocar que els bombers s’hagueren d’ocupar a fons per a tirar la porta a baix.

I allí es van trobar un panorama desolador: els cossos calcinats de dos xicotets de 4 i 10 anys i de la seua mare.

La velocitat amb la qual el foc va calcinar tot també alça sospites, per la qual cosa no es descarta que s’usaren en la provocació de l’incendi productes accelerants. Malgrat la intensitat del foc, hui ja se sap que els xicotets van tractar de fugir, per la qual cosa tot apunta a la mare com a causant del foc, encara que la investigació continua.

 

Una veïna assegura que un cadenat bloquejava la porta

 

Una veïna, no obstant això, ha declarat que quan es va produir l’incendi en el domicili es trobava un oncle dels menors que no va poder accedir a l’habitació que estava cremant perquè hi havia un “cadenat”, encara que aquesta hipòtesi sembla que perd força.

La mateixa veïna ha assegurat que els morts són d’origen subsaharià i que el pare dels xiquets és camioner i estava treballant.

 

Hi havia material inflamable o hi havia algun tipus d’accelerant en el foc?

 

Les perquisicions preliminars destaquen, així mateix, “l’especial virulència” del foc, que va ocasionar afecció quasi exclusivament a l’habitació en la qual es trobaven la dona i els seus dos fills menors, no “usual”, per la qual cosa s’està investigant si es deu a la presència de materials inflamables sense més en el quart o si es va poder utilitzar “algun tipus d’accelerant”.

Els veïns van alertar de les flames

 

Els cossos dels tres morts estaven carbonitzats. Els veïns han relatat que van escoltar “un colp molt fort i crits”. “Sentim uns crits de xiquets. Un parell de crits i un soroll”, ha comptat un veí davant les càmeres d’Informatius Telecinco.

 

El pare, camioner, estava de viatge

 

La mare no eixia de casa des de fa setmanes i en l’habitatge també convivia un altre familiar, però en una altra habitació. “Ella en un moment donat va tindre problemes, però ara estava molt bé”, explicava el familiar de les víctimes. Els membres de la família eren d’origen saharià. Portaven 7 anys vivint a Almeria. El marit era camioner i estava de viatge a l’estranger.

 

No es descarta cap hipòtesi, encara que la principal apunta a la mare

 

Davant aquest escenari, no es descarta cap hipòtesi: la investigació continua oberta per a determinar l’autoria de l’incendi després de confirmar-se que va ser intencionat, amb la finalitat de dirimir si es tracta d’un delicte contra les persones amb un quart implicat o si és un delicte contra les persones amb suïcidi; és a dir, si en efecte, com tot sembla indicar, va ser la mare.

 

Una telefonada ciutadana d’una persona sense identificar va alertar a les autoritats

 

Va ser una “anomenada ciutadana” d’una persona no identificada la que, al voltant de les 0.10 hores d’aquest dimecres, va alertar de la presència de fum i flames a l’habitació situada en l’àtic situat de l’immoble, la qual cosa va mobilitzar fins a la zona tres vehicles i 12 efectius dels Bombers d’Almeria.

En el lloc van intervindre els recursos sanitaris de la Junta, Bombers d’Almeria i Policia Local i Nacional, que ha activat el protocol judicial per a esclarir les causes del succés. El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria en funcions de guàrdia es farà càrrec de les primeres diligències.

El Jutjat d’Instrucció 5 d’Almeria, en funcions de guàrdia, haurà de rebre en pròxims dies els informes que elaboren Bombers de la capital, que van desplaçar al lloc dels fets tres vehicles i 12 efectius, i Policia Científica.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.