Incendia la seua casa per a suïcidar-se “suposadament” amb els seus fills dins

 

Una mare i els seus dos fills menors d’edat han mort en l’incendi d’un habitatge situat al carrer Euro, en la barriada de l’Alquián de la ciutat d’Almeria. Les primeres dades de la investigació policial assenyalen que el foc ha tingut un origen «intencionat», és a dir: que ha sigut provocat i no fruit d’un descuit o d’una imprudència.

Una de les incògnites que planegen sobre el succés i que està sent objecte de seguiment policial és si s’ha tractat «d’un suïcidi o d’un delicte contra les persones«, segons han precisat des de la Comissaria Provincial d’Almeria.

L’incendi provocat en un àtic d’Almeria va alçar sospites des del primer moment, en trobar la porta del dormitori bloquejada per un llit per dins, el que va provocar que els bombers s’hagueren d’ocupar a fons per a tirar la porta a baix.

I allí es van trobar un panorama desolador: els cossos calcinats de dos xicotets de 4 i 10 anys i de la seua mare.

La velocitat amb la qual el foc va calcinar tot també alça sospites, per la qual cosa no es descarta que s’usaren en la provocació de l’incendi productes accelerants. Malgrat la intensitat del foc, hui ja se sap que els xicotets van tractar de fugir, per la qual cosa tot apunta a la mare com a causant del foc, encara que la investigació continua.

 

Una veïna assegura que un cadenat bloquejava la porta

 

Una veïna, no obstant això, ha declarat que quan es va produir l’incendi en el domicili es trobava un oncle dels menors que no va poder accedir a l’habitació que estava cremant perquè hi havia un «cadenat», encara que aquesta hipòtesi sembla que perd força.

La mateixa veïna ha assegurat que els morts són d’origen subsaharià i que el pare dels xiquets és camioner i estava treballant.

 

Hi havia material inflamable o hi havia algun tipus d’accelerant en el foc?

 

Les perquisicions preliminars destaquen, així mateix, «l’especial virulència» del foc, que va ocasionar afecció quasi exclusivament a l’habitació en la qual es trobaven la dona i els seus dos fills menors, no «usual», per la qual cosa s’està investigant si es deu a la presència de materials inflamables sense més en el quart o si es va poder utilitzar «algun tipus d’accelerant».

Els veïns van alertar de les flames

 

Els cossos dels tres morts estaven carbonitzats. Els veïns han relatat que van escoltar “un colp molt fort i crits”. “Sentim uns crits de xiquets. Un parell de crits i un soroll”, ha comptat un veí davant les càmeres d’Informatius Telecinco.

 

El pare, camioner, estava de viatge

 

La mare no eixia de casa des de fa setmanes i en l’habitatge també convivia un altre familiar, però en una altra habitació. “Ella en un moment donat va tindre problemes, però ara estava molt bé”, explicava el familiar de les víctimes. Els membres de la família eren d’origen saharià. Portaven 7 anys vivint a Almeria. El marit era camioner i estava de viatge a l’estranger.

 

No es descarta cap hipòtesi, encara que la principal apunta a la mare

 

Davant aquest escenari, no es descarta cap hipòtesi: la investigació continua oberta per a determinar l’autoria de l’incendi després de confirmar-se que va ser intencionat, amb la finalitat de dirimir si es tracta d’un delicte contra les persones amb un quart implicat o si és un delicte contra les persones amb suïcidi; és a dir, si en efecte, com tot sembla indicar, va ser la mare.

 

Una telefonada ciutadana d’una persona sense identificar va alertar a les autoritats

 

Va ser una «anomenada ciutadana» d’una persona no identificada la que, al voltant de les 0.10 hores d’aquest dimecres, va alertar de la presència de fum i flames a l’habitació situada en l’àtic situat de l’immoble, la qual cosa va mobilitzar fins a la zona tres vehicles i 12 efectius dels Bombers d’Almeria.

En el lloc van intervindre els recursos sanitaris de la Junta, Bombers d’Almeria i Policia Local i Nacional, que ha activat el protocol judicial per a esclarir les causes del succés. El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria en funcions de guàrdia es farà càrrec de les primeres diligències.

El Jutjat d’Instrucció 5 d’Almeria, en funcions de guàrdia, haurà de rebre en pròxims dies els informes que elaboren Bombers de la capital, que van desplaçar al lloc dels fets tres vehicles i 12 efectius, i Policia Científica.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.