11.4 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Els incendis d’Austràlia deixen, mínim, 2 morts i 4.000 atrapats en una platja

Imagen de los incendios de California

Imagen d’arxiu d’un incendi | Twitter

 

Austràlia viu una de les pitjors crisis en dècades pels numerosos incendis que cremen sense control en tot el país. L’última tragèdia ha tingut lloc este dimarts, l’últim dia de l’any, amb la mort de dos persones i cinc desaparegudes. Els focs que colpegen el país també han atrapat a unes 4.000 persones en les platges de Mallacoota, un xicotet municipi turístic situat al sud-est de l’illa.

 

«És la pitjor temporada d’incendis que s’ha registrat mai en Nova Gal·les del Sud, a on hi ha 120 incendis, 68 sense control i un total de 3.000 bombers lluitant contra les flames en la regió», comentava el comissari del servici de bombers rurals de Nova Gal·les del Sud, Shane Fitzsimmons.

 

En la mateixa línia, la cap del govern de l’estat, Gladys Berijiklian, explicava en una roda de premsa que «este dimarts és un dia terrible per a Nova Gal·les del Sud en referència als incendis. Després de la tràgica mort d’un bomber voluntari, s’ha confirmat que hi ha dos morts en Cobargo, confirmats per la Policia i una tercera persona desapareguda».

 

Prèviament, el cap del govern de Victòria, Daniel Andrews, ha dit que hi ha preocupació per la situació de quatre persones que no han sigut localitzades en les zones a on cremen diferents incendis en este estat del sud-est del país, que també han provocat les pèrdues molt significatives de propietats i ramats.

 

 

Situació de pànic

En algunes regions els incendis són tan intensos, el fum tan dens i els focs són tan violents que s’ha hagut d’interrompre el reconeixement aeri i la intervenció dels bombers d’aigua, segons els bombers encarregats de les àrees rurals de Nova Gal·les del Sud.

 

«Hem fet algunes peticions a l’exèrcit australià per a que ens ajude en les avaluacions dels danys en les propietats i també per a entrar en algunes comunitats aïllades per via marítima», comenta Andrews en una roda de premsa.

 

Els danys s’han produït principalment en el municipi d’East Gippsland, situat en l’extrem sud-est de Victòria i frontera amb l’estat de Nova Gal·les del Sud. Andrews ha afegit que es planteja la possibilitat d’evacuar per mar algunes comunitats afectades pels incendis, com la de Mallacoota, a on les imàtgens del cel roig encès i el fum dens s’han fet virals.

 

 

 

260 nous incendis

La situació en Victòria ha empitjorat els últims dies, amb 260 nous incendis declarats el dilluns i 61 més durant esta matinada de dimarts, segons ha dit a Efe un portaveu de l’Autoritat contra Incendis de l’Interior de Victòria.  

 

L’estat de Nova Gal·les del Sud, el més afectat per esta crisi, s’ha vist destruïda amb nombrosos i desenes de propietats cremades. Fitzsimmons, del Servici Rural de Bombers estatal, ha afegit en roda de premsa que hi ha «potencials morts» en referir-se als desapareguts, encara que no ha aclarit si es tracta de residents o de bombers.

 

Amb la mort de les dos persones de Cobargo s’eleven a un total d’11 el nombre de morts en Nova Gal·les del Sud i fins a 12 en el conjunt del país des del juliol. Les autoritats i administracions han obligat a cancel·lar els espectacles pirotècnics de Cap d’Any previstos en diferents localitats, llevat de Sidney, la ciutat més gran del país, a on l’autoritat municipal ha obtingut un permís especial dels bombers.

 

 

Cada volta més incendis

Els experts expliquen que les temporades d’incendis en Austràlia seran cada volta més llargues i virulentes a causa del canvi climàtic. Este mes, el dimarts 17 i el dimecres 18, el país va registrar els dos dies més calorosos de la seua història, amb unes temperatures mitjanes màximes de 40,9º i 41,9º, respectivament.

 

Els incendis enguany van començar abans de l’inici de l’estiu austral, que comença en desembre i en el que s’espera una sequera de pluja fins al 21 de març.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.