14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els incendis d’Austràlia deixen, mínim, 2 morts i 4.000 atrapats en una platja

Imagen de los incendios de California

Imagen d’arxiu d’un incendi | Twitter

 

Austràlia viu una de les pitjors crisis en dècades pels numerosos incendis que cremen sense control en tot el país. L’última tragèdia ha tingut lloc este dimarts, l’últim dia de l’any, amb la mort de dos persones i cinc desaparegudes. Els focs que colpegen el país també han atrapat a unes 4.000 persones en les platges de Mallacoota, un xicotet municipi turístic situat al sud-est de l’illa.

 

«És la pitjor temporada d’incendis que s’ha registrat mai en Nova Gal·les del Sud, a on hi ha 120 incendis, 68 sense control i un total de 3.000 bombers lluitant contra les flames en la regió», comentava el comissari del servici de bombers rurals de Nova Gal·les del Sud, Shane Fitzsimmons.

 

En la mateixa línia, la cap del govern de l’estat, Gladys Berijiklian, explicava en una roda de premsa que «este dimarts és un dia terrible per a Nova Gal·les del Sud en referència als incendis. Després de la tràgica mort d’un bomber voluntari, s’ha confirmat que hi ha dos morts en Cobargo, confirmats per la Policia i una tercera persona desapareguda».

 

Prèviament, el cap del govern de Victòria, Daniel Andrews, ha dit que hi ha preocupació per la situació de quatre persones que no han sigut localitzades en les zones a on cremen diferents incendis en este estat del sud-est del país, que també han provocat les pèrdues molt significatives de propietats i ramats.

 

 

Situació de pànic

En algunes regions els incendis són tan intensos, el fum tan dens i els focs són tan violents que s’ha hagut d’interrompre el reconeixement aeri i la intervenció dels bombers d’aigua, segons els bombers encarregats de les àrees rurals de Nova Gal·les del Sud.

 

«Hem fet algunes peticions a l’exèrcit australià per a que ens ajude en les avaluacions dels danys en les propietats i també per a entrar en algunes comunitats aïllades per via marítima», comenta Andrews en una roda de premsa.

 

Els danys s’han produït principalment en el municipi d’East Gippsland, situat en l’extrem sud-est de Victòria i frontera amb l’estat de Nova Gal·les del Sud. Andrews ha afegit que es planteja la possibilitat d’evacuar per mar algunes comunitats afectades pels incendis, com la de Mallacoota, a on les imàtgens del cel roig encès i el fum dens s’han fet virals.

 

 

 

260 nous incendis

La situació en Victòria ha empitjorat els últims dies, amb 260 nous incendis declarats el dilluns i 61 més durant esta matinada de dimarts, segons ha dit a Efe un portaveu de l’Autoritat contra Incendis de l’Interior de Victòria.  

 

L’estat de Nova Gal·les del Sud, el més afectat per esta crisi, s’ha vist destruïda amb nombrosos i desenes de propietats cremades. Fitzsimmons, del Servici Rural de Bombers estatal, ha afegit en roda de premsa que hi ha «potencials morts» en referir-se als desapareguts, encara que no ha aclarit si es tracta de residents o de bombers.

 

Amb la mort de les dos persones de Cobargo s’eleven a un total d’11 el nombre de morts en Nova Gal·les del Sud i fins a 12 en el conjunt del país des del juliol. Les autoritats i administracions han obligat a cancel·lar els espectacles pirotècnics de Cap d’Any previstos en diferents localitats, llevat de Sidney, la ciutat més gran del país, a on l’autoritat municipal ha obtingut un permís especial dels bombers.

 

 

Cada volta més incendis

Els experts expliquen que les temporades d’incendis en Austràlia seran cada volta més llargues i virulentes a causa del canvi climàtic. Este mes, el dimarts 17 i el dimecres 18, el país va registrar els dos dies més calorosos de la seua història, amb unes temperatures mitjanes màximes de 40,9º i 41,9º, respectivament.

 

Els incendis enguany van començar abans de l’inici de l’estiu austral, que comença en desembre i en el que s’espera una sequera de pluja fins al 21 de març.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.