Els incendis d’Austràlia deixen, mínim, 2 morts i 4.000 atrapats en una platja

Imagen de los incendios de California

Imagen d’arxiu d’un incendi | Twitter

 

Austràlia viu una de les pitjors crisis en dècades pels numerosos incendis que cremen sense control en tot el país. L’última tragèdia ha tingut lloc este dimarts, l’últim dia de l’any, amb la mort de dos persones i cinc desaparegudes. Els focs que colpegen el país també han atrapat a unes 4.000 persones en les platges de Mallacoota, un xicotet municipi turístic situat al sud-est de l’illa.

 

«És la pitjor temporada d’incendis que s’ha registrat mai en Nova Gal·les del Sud, a on hi ha 120 incendis, 68 sense control i un total de 3.000 bombers lluitant contra les flames en la regió», comentava el comissari del servici de bombers rurals de Nova Gal·les del Sud, Shane Fitzsimmons.

 

En la mateixa línia, la cap del govern de l’estat, Gladys Berijiklian, explicava en una roda de premsa que «este dimarts és un dia terrible per a Nova Gal·les del Sud en referència als incendis. Després de la tràgica mort d’un bomber voluntari, s’ha confirmat que hi ha dos morts en Cobargo, confirmats per la Policia i una tercera persona desapareguda».

 

Prèviament, el cap del govern de Victòria, Daniel Andrews, ha dit que hi ha preocupació per la situació de quatre persones que no han sigut localitzades en les zones a on cremen diferents incendis en este estat del sud-est del país, que també han provocat les pèrdues molt significatives de propietats i ramats.

 

 

Situació de pànic

En algunes regions els incendis són tan intensos, el fum tan dens i els focs són tan violents que s’ha hagut d’interrompre el reconeixement aeri i la intervenció dels bombers d’aigua, segons els bombers encarregats de les àrees rurals de Nova Gal·les del Sud.

 

«Hem fet algunes peticions a l’exèrcit australià per a que ens ajude en les avaluacions dels danys en les propietats i també per a entrar en algunes comunitats aïllades per via marítima», comenta Andrews en una roda de premsa.

 

Els danys s’han produït principalment en el municipi d’East Gippsland, situat en l’extrem sud-est de Victòria i frontera amb l’estat de Nova Gal·les del Sud. Andrews ha afegit que es planteja la possibilitat d’evacuar per mar algunes comunitats afectades pels incendis, com la de Mallacoota, a on les imàtgens del cel roig encès i el fum dens s’han fet virals.

 

 

 

260 nous incendis

La situació en Victòria ha empitjorat els últims dies, amb 260 nous incendis declarats el dilluns i 61 més durant esta matinada de dimarts, segons ha dit a Efe un portaveu de l’Autoritat contra Incendis de l’Interior de Victòria.  

 

L’estat de Nova Gal·les del Sud, el més afectat per esta crisi, s’ha vist destruïda amb nombrosos i desenes de propietats cremades. Fitzsimmons, del Servici Rural de Bombers estatal, ha afegit en roda de premsa que hi ha «potencials morts» en referir-se als desapareguts, encara que no ha aclarit si es tracta de residents o de bombers.

 

Amb la mort de les dos persones de Cobargo s’eleven a un total d’11 el nombre de morts en Nova Gal·les del Sud i fins a 12 en el conjunt del país des del juliol. Les autoritats i administracions han obligat a cancel·lar els espectacles pirotècnics de Cap d’Any previstos en diferents localitats, llevat de Sidney, la ciutat més gran del país, a on l’autoritat municipal ha obtingut un permís especial dels bombers.

 

 

Cada volta més incendis

Els experts expliquen que les temporades d’incendis en Austràlia seran cada volta més llargues i virulentes a causa del canvi climàtic. Este mes, el dimarts 17 i el dimecres 18, el país va registrar els dos dies més calorosos de la seua història, amb unes temperatures mitjanes màximes de 40,9º i 41,9º, respectivament.

 

Els incendis enguany van començar abans de l’inici de l’estiu austral, que comença en desembre i en el que s’espera una sequera de pluja fins al 21 de març.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.