Els incendis d’Austràlia deixen, mínim, 2 morts i 4.000 atrapats en una platja

Imagen de los incendios de California

Imagen d’arxiu d’un incendi | Twitter

 

Austràlia viu una de les pitjors crisis en dècades pels numerosos incendis que cremen sense control en tot el país. L’última tragèdia ha tingut lloc este dimarts, l’últim dia de l’any, amb la mort de dos persones i cinc desaparegudes. Els focs que colpegen el país també han atrapat a unes 4.000 persones en les platges de Mallacoota, un xicotet municipi turístic situat al sud-est de l’illa.

 

«És la pitjor temporada d’incendis que s’ha registrat mai en Nova Gal·les del Sud, a on hi ha 120 incendis, 68 sense control i un total de 3.000 bombers lluitant contra les flames en la regió», comentava el comissari del servici de bombers rurals de Nova Gal·les del Sud, Shane Fitzsimmons.

 

En la mateixa línia, la cap del govern de l’estat, Gladys Berijiklian, explicava en una roda de premsa que «este dimarts és un dia terrible per a Nova Gal·les del Sud en referència als incendis. Després de la tràgica mort d’un bomber voluntari, s’ha confirmat que hi ha dos morts en Cobargo, confirmats per la Policia i una tercera persona desapareguda».

 

Prèviament, el cap del govern de Victòria, Daniel Andrews, ha dit que hi ha preocupació per la situació de quatre persones que no han sigut localitzades en les zones a on cremen diferents incendis en este estat del sud-est del país, que també han provocat les pèrdues molt significatives de propietats i ramats.

 

 

Situació de pànic

En algunes regions els incendis són tan intensos, el fum tan dens i els focs són tan violents que s’ha hagut d’interrompre el reconeixement aeri i la intervenció dels bombers d’aigua, segons els bombers encarregats de les àrees rurals de Nova Gal·les del Sud.

 

«Hem fet algunes peticions a l’exèrcit australià per a que ens ajude en les avaluacions dels danys en les propietats i també per a entrar en algunes comunitats aïllades per via marítima», comenta Andrews en una roda de premsa.

 

Els danys s’han produït principalment en el municipi d’East Gippsland, situat en l’extrem sud-est de Victòria i frontera amb l’estat de Nova Gal·les del Sud. Andrews ha afegit que es planteja la possibilitat d’evacuar per mar algunes comunitats afectades pels incendis, com la de Mallacoota, a on les imàtgens del cel roig encès i el fum dens s’han fet virals.

 

 

 

260 nous incendis

La situació en Victòria ha empitjorat els últims dies, amb 260 nous incendis declarats el dilluns i 61 més durant esta matinada de dimarts, segons ha dit a Efe un portaveu de l’Autoritat contra Incendis de l’Interior de Victòria.  

 

L’estat de Nova Gal·les del Sud, el més afectat per esta crisi, s’ha vist destruïda amb nombrosos i desenes de propietats cremades. Fitzsimmons, del Servici Rural de Bombers estatal, ha afegit en roda de premsa que hi ha «potencials morts» en referir-se als desapareguts, encara que no ha aclarit si es tracta de residents o de bombers.

 

Amb la mort de les dos persones de Cobargo s’eleven a un total d’11 el nombre de morts en Nova Gal·les del Sud i fins a 12 en el conjunt del país des del juliol. Les autoritats i administracions han obligat a cancel·lar els espectacles pirotècnics de Cap d’Any previstos en diferents localitats, llevat de Sidney, la ciutat més gran del país, a on l’autoritat municipal ha obtingut un permís especial dels bombers.

 

 

Cada volta més incendis

Els experts expliquen que les temporades d’incendis en Austràlia seran cada volta més llargues i virulentes a causa del canvi climàtic. Este mes, el dimarts 17 i el dimecres 18, el país va registrar els dos dies més calorosos de la seua història, amb unes temperatures mitjanes màximes de 40,9º i 41,9º, respectivament.

 

Els incendis enguany van començar abans de l’inici de l’estiu austral, que comença en desembre i en el que s’espera una sequera de pluja fins al 21 de març.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.