Els incendis d’Austràlia deixen, mínim, 2 morts i 4.000 atrapats en una platja

Imagen de los incendios de California

Imagen d’arxiu d’un incendi | Twitter

 

Austràlia viu una de les pitjors crisis en dècades pels numerosos incendis que cremen sense control en tot el país. L’última tragèdia ha tingut lloc este dimarts, l’últim dia de l’any, amb la mort de dos persones i cinc desaparegudes. Els focs que colpegen el país també han atrapat a unes 4.000 persones en les platges de Mallacoota, un xicotet municipi turístic situat al sud-est de l’illa.

 

«És la pitjor temporada d’incendis que s’ha registrat mai en Nova Gal·les del Sud, a on hi ha 120 incendis, 68 sense control i un total de 3.000 bombers lluitant contra les flames en la regió», comentava el comissari del servici de bombers rurals de Nova Gal·les del Sud, Shane Fitzsimmons.

 

En la mateixa línia, la cap del govern de l’estat, Gladys Berijiklian, explicava en una roda de premsa que «este dimarts és un dia terrible per a Nova Gal·les del Sud en referència als incendis. Després de la tràgica mort d’un bomber voluntari, s’ha confirmat que hi ha dos morts en Cobargo, confirmats per la Policia i una tercera persona desapareguda».

 

Prèviament, el cap del govern de Victòria, Daniel Andrews, ha dit que hi ha preocupació per la situació de quatre persones que no han sigut localitzades en les zones a on cremen diferents incendis en este estat del sud-est del país, que també han provocat les pèrdues molt significatives de propietats i ramats.

 

 

Situació de pànic

En algunes regions els incendis són tan intensos, el fum tan dens i els focs són tan violents que s’ha hagut d’interrompre el reconeixement aeri i la intervenció dels bombers d’aigua, segons els bombers encarregats de les àrees rurals de Nova Gal·les del Sud.

 

«Hem fet algunes peticions a l’exèrcit australià per a que ens ajude en les avaluacions dels danys en les propietats i també per a entrar en algunes comunitats aïllades per via marítima», comenta Andrews en una roda de premsa.

 

Els danys s’han produït principalment en el municipi d’East Gippsland, situat en l’extrem sud-est de Victòria i frontera amb l’estat de Nova Gal·les del Sud. Andrews ha afegit que es planteja la possibilitat d’evacuar per mar algunes comunitats afectades pels incendis, com la de Mallacoota, a on les imàtgens del cel roig encès i el fum dens s’han fet virals.

 

 

 

260 nous incendis

La situació en Victòria ha empitjorat els últims dies, amb 260 nous incendis declarats el dilluns i 61 més durant esta matinada de dimarts, segons ha dit a Efe un portaveu de l’Autoritat contra Incendis de l’Interior de Victòria.  

 

L’estat de Nova Gal·les del Sud, el més afectat per esta crisi, s’ha vist destruïda amb nombrosos i desenes de propietats cremades. Fitzsimmons, del Servici Rural de Bombers estatal, ha afegit en roda de premsa que hi ha «potencials morts» en referir-se als desapareguts, encara que no ha aclarit si es tracta de residents o de bombers.

 

Amb la mort de les dos persones de Cobargo s’eleven a un total d’11 el nombre de morts en Nova Gal·les del Sud i fins a 12 en el conjunt del país des del juliol. Les autoritats i administracions han obligat a cancel·lar els espectacles pirotècnics de Cap d’Any previstos en diferents localitats, llevat de Sidney, la ciutat més gran del país, a on l’autoritat municipal ha obtingut un permís especial dels bombers.

 

 

Cada volta més incendis

Els experts expliquen que les temporades d’incendis en Austràlia seran cada volta més llargues i virulentes a causa del canvi climàtic. Este mes, el dimarts 17 i el dimecres 18, el país va registrar els dos dies més calorosos de la seua història, amb unes temperatures mitjanes màximes de 40,9º i 41,9º, respectivament.

 

Els incendis enguany van començar abans de l’inici de l’estiu austral, que comença en desembre i en el que s’espera una sequera de pluja fins al 21 de març.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.