Mor als 57 anys Fausta, la rinoceront més vella del món

Imatge d'un rinoceront negre en llibertat a Tanzània

Fausta ha viscut molt més de temps que qualsevol rinoceront del món | Agències

Amb 57 anys de vida, Fausta ha mort esta setmana passada. Era la rinoceront negra més vella del món i va morir en captiveri en la reserva natural del cràter de Ngorongoro, en Tanzània.

 

«Els registres mostren que Fausta va viure molt més de temps que qualsevol rinoceront del món, i ho va fer en llibertat en Ngorongoro durant més de 54 anys, abans de ser portada al santuari en l’any 2016, a on va passar els seus últims 3 anys de vida», explica en un comunicat oficial de la reserva.

 

Es creu que la mort de Fausta és d’origen natural, però un grup de científics i veterinaris s’ha desplaçat fins a la reserva per a investigar altres possibles causes. Els resultats de la investigació se sabran estes pròximes setmanes, després de què les mostres agarrades del cos de la rinoceront siguen estudiades en el laboratori.

 

 

Fausta va ser vista per primera volta en el cràter de Ngorongoro en l’any 1965, per un científic de la Universitat de Dar es Salam, quan només tenia entre 3 i 4 anys de vida.

 

L’esperança de vida dels rinoceronts es troba entre els 37 i els 43 anys en llibertat, mentres que poden arribar a viure una dècada més si es troben en captiveri. «Ens vam vore obligats a traslladar la rinoceront al santuari, després de què patira diferents atacs de hienes, que li ocasionaren ferides greus», explica el comunicat.

 

Davant de l’amenaça de la caça furtiva, la població de rinoceronts negres ha disminuït considerablement i se situa en només 5.500 exemplars en tot el món, tal com indica l’ONG Save The Rhino, situada en Sud-àfrica, Zimbàbue, Botswana, Tanzània i Kènia.

 

Els caçadors furtius busquen les seues banyes, que poden arribar a pagar-se en el mercat negre –especialment en Àsia– per un valor d’entre 60.000 i 80.000 dòlars el kilo, gràcies a les seues ‘propietats curatives i afrodisíaques’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.