Mor als 57 anys Fausta, la rinoceront més vella del món

Imatge d'un rinoceront negre en llibertat a Tanzània

Fausta ha viscut molt més de temps que qualsevol rinoceront del món | Agències

Amb 57 anys de vida, Fausta ha mort esta setmana passada. Era la rinoceront negra més vella del món i va morir en captiveri en la reserva natural del cràter de Ngorongoro, en Tanzània.

 

«Els registres mostren que Fausta va viure molt més de temps que qualsevol rinoceront del món, i ho va fer en llibertat en Ngorongoro durant més de 54 anys, abans de ser portada al santuari en l’any 2016, a on va passar els seus últims 3 anys de vida», explica en un comunicat oficial de la reserva.

 

Es creu que la mort de Fausta és d’origen natural, però un grup de científics i veterinaris s’ha desplaçat fins a la reserva per a investigar altres possibles causes. Els resultats de la investigació se sabran estes pròximes setmanes, després de què les mostres agarrades del cos de la rinoceront siguen estudiades en el laboratori.

 

 

Fausta va ser vista per primera volta en el cràter de Ngorongoro en l’any 1965, per un científic de la Universitat de Dar es Salam, quan només tenia entre 3 i 4 anys de vida.

 

L’esperança de vida dels rinoceronts es troba entre els 37 i els 43 anys en llibertat, mentres que poden arribar a viure una dècada més si es troben en captiveri. «Ens vam vore obligats a traslladar la rinoceront al santuari, després de què patira diferents atacs de hienes, que li ocasionaren ferides greus», explica el comunicat.

 

Davant de l’amenaça de la caça furtiva, la població de rinoceronts negres ha disminuït considerablement i se situa en només 5.500 exemplars en tot el món, tal com indica l’ONG Save The Rhino, situada en Sud-àfrica, Zimbàbue, Botswana, Tanzània i Kènia.

 

Els caçadors furtius busquen les seues banyes, que poden arribar a pagar-se en el mercat negre –especialment en Àsia– per un valor d’entre 60.000 i 80.000 dòlars el kilo, gràcies a les seues ‘propietats curatives i afrodisíaques’.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.