Mor als 57 anys Fausta, la rinoceront més vella del món

Imatge d'un rinoceront negre en llibertat a Tanzània

Fausta ha viscut molt més de temps que qualsevol rinoceront del món | Agències

Amb 57 anys de vida, Fausta ha mort esta setmana passada. Era la rinoceront negra més vella del món i va morir en captiveri en la reserva natural del cràter de Ngorongoro, en Tanzània.

 

«Els registres mostren que Fausta va viure molt més de temps que qualsevol rinoceront del món, i ho va fer en llibertat en Ngorongoro durant més de 54 anys, abans de ser portada al santuari en l’any 2016, a on va passar els seus últims 3 anys de vida», explica en un comunicat oficial de la reserva.

 

Es creu que la mort de Fausta és d’origen natural, però un grup de científics i veterinaris s’ha desplaçat fins a la reserva per a investigar altres possibles causes. Els resultats de la investigació se sabran estes pròximes setmanes, després de què les mostres agarrades del cos de la rinoceront siguen estudiades en el laboratori.

 

 

Fausta va ser vista per primera volta en el cràter de Ngorongoro en l’any 1965, per un científic de la Universitat de Dar es Salam, quan només tenia entre 3 i 4 anys de vida.

 

L’esperança de vida dels rinoceronts es troba entre els 37 i els 43 anys en llibertat, mentres que poden arribar a viure una dècada més si es troben en captiveri. «Ens vam vore obligats a traslladar la rinoceront al santuari, després de què patira diferents atacs de hienes, que li ocasionaren ferides greus», explica el comunicat.

 

Davant de l’amenaça de la caça furtiva, la població de rinoceronts negres ha disminuït considerablement i se situa en només 5.500 exemplars en tot el món, tal com indica l’ONG Save The Rhino, situada en Sud-àfrica, Zimbàbue, Botswana, Tanzània i Kènia.

 

Els caçadors furtius busquen les seues banyes, que poden arribar a pagar-se en el mercat negre –especialment en Àsia– per un valor d’entre 60.000 i 80.000 dòlars el kilo, gràcies a les seues ‘propietats curatives i afrodisíaques’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.