8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Dos infermeres processades per la mort d’una xiqueta de 2 anys en l’Hospital de Vinaròs

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències
 
 

El titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), que investiga la mort d’una xiqueta de dos anys en l’Hospital Comarcal d’esta localitat en novembre de 2018, ha acordat processar a dos infermeres, en entendre que van poder incórrer en un delicte d’homicidi per una negligència en l’administració del sèrum.

 

En el mateix auto, el jutge acorda el sobreseïment provisional de les diligències respecte a altres quatre investigats, metges del mateix hospital, perquè considera que la seua actuació no va influir en la mort de la menor. És a dir, arxiva la causa per a ells.

 

La menuda va ingressar en el centre hospitalari de la mà de sos pares cap a les 13.00 hores del 13 de novembre de 2018 per vòmits i diarrea. La metgessa que la va examinar en un primer moment li va diagnosticar un quadre lleu de gastroenteritis i deshidratació i va acordar que se li administrara fluïdoteràpia glucosalina, el tractament més recurrent per a este tipo de patologia.

 

Un «còctel potencialment mortal»

En lloc de seguir la pauta fixada per la doctora, una infermera va preparar «un còctel potencialment mortal», que incrementava considerablement la quantitat de glucosa, segons relata l’acte. Esta infermera havia substituït a una altra després del canvi de torn, pel que, segons ella, va seguir la pauta incorrecta que, presumptament, havia deixat la seua companya, tot i «observar l’inusual de l’administració que s’estava duent a terme», explica el jutge.

 

A més, d’acord amb la investigació, la treballadora va plenar el recipient de sèrum en dos ocasions i va alliberar la via intravenosa, que havia quedat oclosa, perquè el líquid continuara fluint. Cap a les 16.00 hores d’eixe mateix dia, la xiqueta va començar a convulsionar i va acabar morint per una fallada multiorgànica.

 

El jutge, després de la investigació, considera que les dos infermeres van actuar «amb absolut desconeixement de la «tècnica i ciència aplicable a la seua professió». En canvi, el titular d’este Jutjat arxiva provisionalment la causa per a altres quatre investigats, tots ells metges, en no apreciar en la seua conducta indicis de criminalitat, ja que la primera va pautar correctament el tractament i els altres tres només van intervindre una volta la situació era irreversible.

 

La resolució fixa un termini de deu dies per a que la Fiscalia i la resta d’acusacions formulen escrit d’acusació i sol·liciten l’obertura de judici oral o demanen, per contra, el sobreseïment de les actuacions.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.