9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Dos infermeres processades per la mort d’una xiqueta de 2 anys en l’Hospital de Vinaròs

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències
 
 

El titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), que investiga la mort d’una xiqueta de dos anys en l’Hospital Comarcal d’esta localitat en novembre de 2018, ha acordat processar a dos infermeres, en entendre que van poder incórrer en un delicte d’homicidi per una negligència en l’administració del sèrum.

 

En el mateix auto, el jutge acorda el sobreseïment provisional de les diligències respecte a altres quatre investigats, metges del mateix hospital, perquè considera que la seua actuació no va influir en la mort de la menor. És a dir, arxiva la causa per a ells.

 

La menuda va ingressar en el centre hospitalari de la mà de sos pares cap a les 13.00 hores del 13 de novembre de 2018 per vòmits i diarrea. La metgessa que la va examinar en un primer moment li va diagnosticar un quadre lleu de gastroenteritis i deshidratació i va acordar que se li administrara fluïdoteràpia glucosalina, el tractament més recurrent per a este tipo de patologia.

 

Un «còctel potencialment mortal»

En lloc de seguir la pauta fixada per la doctora, una infermera va preparar «un còctel potencialment mortal», que incrementava considerablement la quantitat de glucosa, segons relata l’acte. Esta infermera havia substituït a una altra després del canvi de torn, pel que, segons ella, va seguir la pauta incorrecta que, presumptament, havia deixat la seua companya, tot i «observar l’inusual de l’administració que s’estava duent a terme», explica el jutge.

 

A més, d’acord amb la investigació, la treballadora va plenar el recipient de sèrum en dos ocasions i va alliberar la via intravenosa, que havia quedat oclosa, perquè el líquid continuara fluint. Cap a les 16.00 hores d’eixe mateix dia, la xiqueta va començar a convulsionar i va acabar morint per una fallada multiorgànica.

 

El jutge, després de la investigació, considera que les dos infermeres van actuar «amb absolut desconeixement de la «tècnica i ciència aplicable a la seua professió». En canvi, el titular d’este Jutjat arxiva provisionalment la causa per a altres quatre investigats, tots ells metges, en no apreciar en la seua conducta indicis de criminalitat, ja que la primera va pautar correctament el tractament i els altres tres només van intervindre una volta la situació era irreversible.

 

La resolució fixa un termini de deu dies per a que la Fiscalia i la resta d’acusacions formulen escrit d’acusació i sol·liciten l’obertura de judici oral o demanen, per contra, el sobreseïment de les actuacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.