12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Dos infermeres processades per la mort d’una xiqueta de 2 anys en l’Hospital de Vinaròs

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències
 
 

El titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), que investiga la mort d’una xiqueta de dos anys en l’Hospital Comarcal d’esta localitat en novembre de 2018, ha acordat processar a dos infermeres, en entendre que van poder incórrer en un delicte d’homicidi per una negligència en l’administració del sèrum.

 

En el mateix auto, el jutge acorda el sobreseïment provisional de les diligències respecte a altres quatre investigats, metges del mateix hospital, perquè considera que la seua actuació no va influir en la mort de la menor. És a dir, arxiva la causa per a ells.

 

La menuda va ingressar en el centre hospitalari de la mà de sos pares cap a les 13.00 hores del 13 de novembre de 2018 per vòmits i diarrea. La metgessa que la va examinar en un primer moment li va diagnosticar un quadre lleu de gastroenteritis i deshidratació i va acordar que se li administrara fluïdoteràpia glucosalina, el tractament més recurrent per a este tipo de patologia.

 

Un «còctel potencialment mortal»

En lloc de seguir la pauta fixada per la doctora, una infermera va preparar «un còctel potencialment mortal», que incrementava considerablement la quantitat de glucosa, segons relata l’acte. Esta infermera havia substituït a una altra després del canvi de torn, pel que, segons ella, va seguir la pauta incorrecta que, presumptament, havia deixat la seua companya, tot i «observar l’inusual de l’administració que s’estava duent a terme», explica el jutge.

 

A més, d’acord amb la investigació, la treballadora va plenar el recipient de sèrum en dos ocasions i va alliberar la via intravenosa, que havia quedat oclosa, perquè el líquid continuara fluint. Cap a les 16.00 hores d’eixe mateix dia, la xiqueta va començar a convulsionar i va acabar morint per una fallada multiorgànica.

 

El jutge, després de la investigació, considera que les dos infermeres van actuar «amb absolut desconeixement de la «tècnica i ciència aplicable a la seua professió». En canvi, el titular d’este Jutjat arxiva provisionalment la causa per a altres quatre investigats, tots ells metges, en no apreciar en la seua conducta indicis de criminalitat, ja que la primera va pautar correctament el tractament i els altres tres només van intervindre una volta la situació era irreversible.

 

La resolució fixa un termini de deu dies per a que la Fiscalia i la resta d’acusacions formulen escrit d’acusació i sol·liciten l’obertura de judici oral o demanen, per contra, el sobreseïment de les actuacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.