Dos infermeres processades per la mort d’una xiqueta de 2 anys en l’Hospital de Vinaròs

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències
 
 

El titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), que investiga la mort d’una xiqueta de dos anys en l’Hospital Comarcal d’esta localitat en novembre de 2018, ha acordat processar a dos infermeres, en entendre que van poder incórrer en un delicte d’homicidi per una negligència en l’administració del sèrum.

 

En el mateix auto, el jutge acorda el sobreseïment provisional de les diligències respecte a altres quatre investigats, metges del mateix hospital, perquè considera que la seua actuació no va influir en la mort de la menor. És a dir, arxiva la causa per a ells.

 

La menuda va ingressar en el centre hospitalari de la mà de sos pares cap a les 13.00 hores del 13 de novembre de 2018 per vòmits i diarrea. La metgessa que la va examinar en un primer moment li va diagnosticar un quadre lleu de gastroenteritis i deshidratació i va acordar que se li administrara fluïdoteràpia glucosalina, el tractament més recurrent per a este tipo de patologia.

 

Un «còctel potencialment mortal»

En lloc de seguir la pauta fixada per la doctora, una infermera va preparar «un còctel potencialment mortal», que incrementava considerablement la quantitat de glucosa, segons relata l’acte. Esta infermera havia substituït a una altra després del canvi de torn, pel que, segons ella, va seguir la pauta incorrecta que, presumptament, havia deixat la seua companya, tot i «observar l’inusual de l’administració que s’estava duent a terme», explica el jutge.

 

A més, d’acord amb la investigació, la treballadora va plenar el recipient de sèrum en dos ocasions i va alliberar la via intravenosa, que havia quedat oclosa, perquè el líquid continuara fluint. Cap a les 16.00 hores d’eixe mateix dia, la xiqueta va començar a convulsionar i va acabar morint per una fallada multiorgànica.

 

El jutge, després de la investigació, considera que les dos infermeres van actuar «amb absolut desconeixement de la «tècnica i ciència aplicable a la seua professió». En canvi, el titular d’este Jutjat arxiva provisionalment la causa per a altres quatre investigats, tots ells metges, en no apreciar en la seua conducta indicis de criminalitat, ja que la primera va pautar correctament el tractament i els altres tres només van intervindre una volta la situació era irreversible.

 

La resolució fixa un termini de deu dies per a que la Fiscalia i la resta d’acusacions formulen escrit d’acusació i sol·liciten l’obertura de judici oral o demanen, per contra, el sobreseïment de les actuacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU