10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Les investigacions indiquen que el fundador de Lambda va ser estrangulat amb un jersei

 

Continuen les investigacions de l’assassinat del fundador de Lambda, Fernando Lumbreras, defensor de la lluita LGTBI. Com ja va informar este diari, el cadàver de Fernando va ser trobar en sa casa mort i nugat de mans el passat dimecres, a pesar que no es tenien notícies d’ell des de dilluns. Les investigacions han portat a saber, a través dels resultats preliminars de l’autòpsia, que Fernando va ser estrangulat amb un dels seus jerseis. Així ho confirma l’Institut de Medicina Legal de València. La causa de la mort va ser una asfixia per estrangulament, amb la peça de roba que tenia enrotllada en el coll quan se’l va trobar. Els colps que presentava el cadàver no van ser mortals sinó un ensenyament de l’autor o autors del crim.

El Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València tracta de reduir ara el cercle de persones que van poder accedir al domicili de Fernando a principis de setmana, data en què es situa la seua mort, segons l’estat del cadàver. Per a intentar estretar el ventall de persones s’ha entrevistat a diverses persones. Per una banda s’ha interrogat a dos homes amb els quals compatia pis la víctima, els quals estaven rellogats en la seua casa del carrer Julián Peña de València, i als que havia demanat que se n’anaren una setmana abans. La qüestió es complica, ja que segons els veïns, Fernando era un home molt confiat i deixava entrar a casa a desconeguts en relativa freqüència, ja que no és sorprenent que la porta no estiguera forçada.

El crim sembla homòfob, encara que hi ha indicis clars que apunten al robatori, ja que la casa estava rebolicada i s’ha confirmat la sostracció d’alguns béns de l’immoble. Malgrat que podria ser una manera de cobrir un crim homòfob fent-se passar per un simple robatori, els investigadors ja han descartat l’homofòbia com a mòbil del crim i mantenen ara altres línies obertes per si el robatori no fóra la finalitat principal de l’assassí o assassins. Els colps que presentava la víctima demostren que era una agressió amb ensenyament, i el fet que fóra amb una peça de roba fa pensar als investigadors que podria ser un crim passional. La víctima es trobava vestida, tirat boca abaix en el llit del seu dormitori amb les mans nugades a l’esquena. El descobriment del cadàver el va fer dimecres a les 20.15 hores una veïna que comptava amb una còpia de les claus. Amics de la víctima ja l’havien alertat espantats perquè no sabien res d’ell des del dilluns al matí. La seua última connexió de Whatsapp fou a les 14.15 hores.

L’assassinat de Fernando Lumbreras compartix certes similituds amb altres crims amb robatoris de per mig a persones homosexuals comesos en la província de València. En estos crims els autors s’aprofiten de la vulnerabilitat i confiança de les seues víctimes, tots ells homes homosexuals, per a acabar amb les seues vides. En la majoria d’ocasions l’assassinat comporta també el robatori en la vivenda de la víctima. Aquestes intencions s’oculten amb l’excusa o l’expectativa d’un suposat encontre sexual o una cita entre l’agressor i la víctima. Sovint el mètode utilitzat per a l’assassinat és l’asfíxia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.