Les investigacions indiquen que el fundador de Lambda va ser estrangulat amb un jersei

 

Continuen les investigacions de l’assassinat del fundador de Lambda, Fernando Lumbreras, defensor de la lluita LGTBI. Com ja va informar este diari, el cadàver de Fernando va ser trobar en sa casa mort i nugat de mans el passat dimecres, a pesar que no es tenien notícies d’ell des de dilluns. Les investigacions han portat a saber, a través dels resultats preliminars de l’autòpsia, que Fernando va ser estrangulat amb un dels seus jerseis. Així ho confirma l’Institut de Medicina Legal de València. La causa de la mort va ser una asfixia per estrangulament, amb la peça de roba que tenia enrotllada en el coll quan se’l va trobar. Els colps que presentava el cadàver no van ser mortals sinó un ensenyament de l’autor o autors del crim.

El Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València tracta de reduir ara el cercle de persones que van poder accedir al domicili de Fernando a principis de setmana, data en què es situa la seua mort, segons l’estat del cadàver. Per a intentar estretar el ventall de persones s’ha entrevistat a diverses persones. Per una banda s’ha interrogat a dos homes amb els quals compatia pis la víctima, els quals estaven rellogats en la seua casa del carrer Julián Peña de València, i als que havia demanat que se n’anaren una setmana abans. La qüestió es complica, ja que segons els veïns, Fernando era un home molt confiat i deixava entrar a casa a desconeguts en relativa freqüència, ja que no és sorprenent que la porta no estiguera forçada.

El crim sembla homòfob, encara que hi ha indicis clars que apunten al robatori, ja que la casa estava rebolicada i s’ha confirmat la sostracció d’alguns béns de l’immoble. Malgrat que podria ser una manera de cobrir un crim homòfob fent-se passar per un simple robatori, els investigadors ja han descartat l’homofòbia com a mòbil del crim i mantenen ara altres línies obertes per si el robatori no fóra la finalitat principal de l’assassí o assassins. Els colps que presentava la víctima demostren que era una agressió amb ensenyament, i el fet que fóra amb una peça de roba fa pensar als investigadors que podria ser un crim passional. La víctima es trobava vestida, tirat boca abaix en el llit del seu dormitori amb les mans nugades a l’esquena. El descobriment del cadàver el va fer dimecres a les 20.15 hores una veïna que comptava amb una còpia de les claus. Amics de la víctima ja l’havien alertat espantats perquè no sabien res d’ell des del dilluns al matí. La seua última connexió de Whatsapp fou a les 14.15 hores.

L’assassinat de Fernando Lumbreras compartix certes similituds amb altres crims amb robatoris de per mig a persones homosexuals comesos en la província de València. En estos crims els autors s’aprofiten de la vulnerabilitat i confiança de les seues víctimes, tots ells homes homosexuals, per a acabar amb les seues vides. En la majoria d’ocasions l’assassinat comporta també el robatori en la vivenda de la víctima. Aquestes intencions s’oculten amb l’excusa o l’expectativa d’un suposat encontre sexual o una cita entre l’agressor i la víctima. Sovint el mètode utilitzat per a l’assassinat és l’asfíxia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.