Les investigacions indiquen que el fundador de Lambda va ser estrangulat amb un jersei

 

Continuen les investigacions de l’assassinat del fundador de Lambda, Fernando Lumbreras, defensor de la lluita LGTBI. Com ja va informar este diari, el cadàver de Fernando va ser trobar en sa casa mort i nugat de mans el passat dimecres, a pesar que no es tenien notícies d’ell des de dilluns. Les investigacions han portat a saber, a través dels resultats preliminars de l’autòpsia, que Fernando va ser estrangulat amb un dels seus jerseis. Així ho confirma l’Institut de Medicina Legal de València. La causa de la mort va ser una asfixia per estrangulament, amb la peça de roba que tenia enrotllada en el coll quan se’l va trobar. Els colps que presentava el cadàver no van ser mortals sinó un ensenyament de l’autor o autors del crim.

El Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València tracta de reduir ara el cercle de persones que van poder accedir al domicili de Fernando a principis de setmana, data en què es situa la seua mort, segons l’estat del cadàver. Per a intentar estretar el ventall de persones s’ha entrevistat a diverses persones. Per una banda s’ha interrogat a dos homes amb els quals compatia pis la víctima, els quals estaven rellogats en la seua casa del carrer Julián Peña de València, i als que havia demanat que se n’anaren una setmana abans. La qüestió es complica, ja que segons els veïns, Fernando era un home molt confiat i deixava entrar a casa a desconeguts en relativa freqüència, ja que no és sorprenent que la porta no estiguera forçada.

El crim sembla homòfob, encara que hi ha indicis clars que apunten al robatori, ja que la casa estava rebolicada i s’ha confirmat la sostracció d’alguns béns de l’immoble. Malgrat que podria ser una manera de cobrir un crim homòfob fent-se passar per un simple robatori, els investigadors ja han descartat l’homofòbia com a mòbil del crim i mantenen ara altres línies obertes per si el robatori no fóra la finalitat principal de l’assassí o assassins. Els colps que presentava la víctima demostren que era una agressió amb ensenyament, i el fet que fóra amb una peça de roba fa pensar als investigadors que podria ser un crim passional. La víctima es trobava vestida, tirat boca abaix en el llit del seu dormitori amb les mans nugades a l’esquena. El descobriment del cadàver el va fer dimecres a les 20.15 hores una veïna que comptava amb una còpia de les claus. Amics de la víctima ja l’havien alertat espantats perquè no sabien res d’ell des del dilluns al matí. La seua última connexió de Whatsapp fou a les 14.15 hores.

L’assassinat de Fernando Lumbreras compartix certes similituds amb altres crims amb robatoris de per mig a persones homosexuals comesos en la província de València. En estos crims els autors s’aprofiten de la vulnerabilitat i confiança de les seues víctimes, tots ells homes homosexuals, per a acabar amb les seues vides. En la majoria d’ocasions l’assassinat comporta també el robatori en la vivenda de la víctima. Aquestes intencions s’oculten amb l’excusa o l’expectativa d’un suposat encontre sexual o una cita entre l’agressor i la víctima. Sovint el mètode utilitzat per a l’assassinat és l’asfíxia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.