Les investigacions indiquen que el fundador de Lambda va ser estrangulat amb un jersei

 

Continuen les investigacions de l’assassinat del fundador de Lambda, Fernando Lumbreras, defensor de la lluita LGTBI. Com ja va informar este diari, el cadàver de Fernando va ser trobar en sa casa mort i nugat de mans el passat dimecres, a pesar que no es tenien notícies d’ell des de dilluns. Les investigacions han portat a saber, a través dels resultats preliminars de l’autòpsia, que Fernando va ser estrangulat amb un dels seus jerseis. Així ho confirma l’Institut de Medicina Legal de València. La causa de la mort va ser una asfixia per estrangulament, amb la peça de roba que tenia enrotllada en el coll quan se’l va trobar. Els colps que presentava el cadàver no van ser mortals sinó un ensenyament de l’autor o autors del crim.

El Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València tracta de reduir ara el cercle de persones que van poder accedir al domicili de Fernando a principis de setmana, data en què es situa la seua mort, segons l’estat del cadàver. Per a intentar estretar el ventall de persones s’ha entrevistat a diverses persones. Per una banda s’ha interrogat a dos homes amb els quals compatia pis la víctima, els quals estaven rellogats en la seua casa del carrer Julián Peña de València, i als que havia demanat que se n’anaren una setmana abans. La qüestió es complica, ja que segons els veïns, Fernando era un home molt confiat i deixava entrar a casa a desconeguts en relativa freqüència, ja que no és sorprenent que la porta no estiguera forçada.

El crim sembla homòfob, encara que hi ha indicis clars que apunten al robatori, ja que la casa estava rebolicada i s’ha confirmat la sostracció d’alguns béns de l’immoble. Malgrat que podria ser una manera de cobrir un crim homòfob fent-se passar per un simple robatori, els investigadors ja han descartat l’homofòbia com a mòbil del crim i mantenen ara altres línies obertes per si el robatori no fóra la finalitat principal de l’assassí o assassins. Els colps que presentava la víctima demostren que era una agressió amb ensenyament, i el fet que fóra amb una peça de roba fa pensar als investigadors que podria ser un crim passional. La víctima es trobava vestida, tirat boca abaix en el llit del seu dormitori amb les mans nugades a l’esquena. El descobriment del cadàver el va fer dimecres a les 20.15 hores una veïna que comptava amb una còpia de les claus. Amics de la víctima ja l’havien alertat espantats perquè no sabien res d’ell des del dilluns al matí. La seua última connexió de Whatsapp fou a les 14.15 hores.

L’assassinat de Fernando Lumbreras compartix certes similituds amb altres crims amb robatoris de per mig a persones homosexuals comesos en la província de València. En estos crims els autors s’aprofiten de la vulnerabilitat i confiança de les seues víctimes, tots ells homes homosexuals, per a acabar amb les seues vides. En la majoria d’ocasions l’assassinat comporta també el robatori en la vivenda de la víctima. Aquestes intencions s’oculten amb l’excusa o l’expectativa d’un suposat encontre sexual o una cita entre l’agressor i la víctima. Sovint el mètode utilitzat per a l’assassinat és l’asfíxia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.