Les investigacions indiquen que el fundador de Lambda va ser estrangulat amb un jersei

 

Continuen les investigacions de l’assassinat del fundador de Lambda, Fernando Lumbreras, defensor de la lluita LGTBI. Com ja va informar este diari, el cadàver de Fernando va ser trobar en sa casa mort i nugat de mans el passat dimecres, a pesar que no es tenien notícies d’ell des de dilluns. Les investigacions han portat a saber, a través dels resultats preliminars de l’autòpsia, que Fernando va ser estrangulat amb un dels seus jerseis. Així ho confirma l’Institut de Medicina Legal de València. La causa de la mort va ser una asfixia per estrangulament, amb la peça de roba que tenia enrotllada en el coll quan se’l va trobar. Els colps que presentava el cadàver no van ser mortals sinó un ensenyament de l’autor o autors del crim.

El Grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València tracta de reduir ara el cercle de persones que van poder accedir al domicili de Fernando a principis de setmana, data en què es situa la seua mort, segons l’estat del cadàver. Per a intentar estretar el ventall de persones s’ha entrevistat a diverses persones. Per una banda s’ha interrogat a dos homes amb els quals compatia pis la víctima, els quals estaven rellogats en la seua casa del carrer Julián Peña de València, i als que havia demanat que se n’anaren una setmana abans. La qüestió es complica, ja que segons els veïns, Fernando era un home molt confiat i deixava entrar a casa a desconeguts en relativa freqüència, ja que no és sorprenent que la porta no estiguera forçada.

El crim sembla homòfob, encara que hi ha indicis clars que apunten al robatori, ja que la casa estava rebolicada i s’ha confirmat la sostracció d’alguns béns de l’immoble. Malgrat que podria ser una manera de cobrir un crim homòfob fent-se passar per un simple robatori, els investigadors ja han descartat l’homofòbia com a mòbil del crim i mantenen ara altres línies obertes per si el robatori no fóra la finalitat principal de l’assassí o assassins. Els colps que presentava la víctima demostren que era una agressió amb ensenyament, i el fet que fóra amb una peça de roba fa pensar als investigadors que podria ser un crim passional. La víctima es trobava vestida, tirat boca abaix en el llit del seu dormitori amb les mans nugades a l’esquena. El descobriment del cadàver el va fer dimecres a les 20.15 hores una veïna que comptava amb una còpia de les claus. Amics de la víctima ja l’havien alertat espantats perquè no sabien res d’ell des del dilluns al matí. La seua última connexió de Whatsapp fou a les 14.15 hores.

L’assassinat de Fernando Lumbreras compartix certes similituds amb altres crims amb robatoris de per mig a persones homosexuals comesos en la província de València. En estos crims els autors s’aprofiten de la vulnerabilitat i confiança de les seues víctimes, tots ells homes homosexuals, per a acabar amb les seues vides. En la majoria d’ocasions l’assassinat comporta també el robatori en la vivenda de la víctima. Aquestes intencions s’oculten amb l’excusa o l’expectativa d’un suposat encontre sexual o una cita entre l’agressor i la víctima. Sovint el mètode utilitzat per a l’assassinat és l’asfíxia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.