Investiguen a un home en trobar sis cavalls morts en la seua finca de Godelleta

Cavall

Imatge d’un dels cavalls de la finca | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha començat en setembre de 2019 una investigació sobre un home de 43 anys de nacionalitat espanyola propietari d’una explotació ramadera del municipi de Godelleta, en la comarca de la Foia de Buñol (València).

 

Els agents han detectat d’una sèrie d’irregularitats en matèria de sanitat animal. S’ha observat l‘«extrema primesa» que presentaven 19 cavalls, amb signes de malnutrició, mala higiene i falta de cures per a la seua supervivència. 

 

Després d’inspeccionar el lloc, la Guàrdia Civil va demanar la col·laboració dels servicis veterinaris oficials de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica per a que acudira a les instal·lacions i valorara l’estat dels animals, ja que la majoria presentaven signes de portar mesos amb una alimentació pobra, amb un pelatge sense lluentor.

 

Davant les sospites de què hi hagueren enterrats cavalls, després del descobriment de restes de numerosos ossos en terra de la finca hípica, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Godelleta este passat mes de novembre va fer una segona inspecció en una parcel·la pròxima. 

 

En ella van participar veterinaris i operaris de l’Ajuntament de Godelleta que, després de fer diferents moviments de terra amb una retroexcavadora, a causa de la forta olor de putrefacció i a un metre i mig de profunditat, van trobar restes, com a mínim, de 6 cavalls morts en avançat estat de descomposició. L’investigat reconeix que procedien de la seua finca.

 

Per a intentar reparar els danys en els animals, la Guàrdia Civil ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Godelleta. Des del consistori s’han prés mesures per a assegurar la vida i benestar dels animals amb un pla de recuperació de la seua condició corporal. Amb tot açò es podrà aportar la quantitat i el menjar necessari per a millorar la seua salut.

 

L’investigat està acusat d’un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal continuat, ja que era el propietari i l’encarregat de la custòdia i manteniment dels cavalls. A demés, presumptament, no va prendre les mesures necessàries per a assegurar el benestar dels animals.

 

Tot i això, la Guàrdia Civil advertix que continua observant per a que «es complisquen les mesures mínimes sanitàries i alimentació dels animals». Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia Provincial de Medi Ambient i als Jutjats de 1a Instància i Instrucció dels de Requena.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.