Investiguen a un home en trobar sis cavalls morts en la seua finca de Godelleta

Cavall

Imatge d’un dels cavalls de la finca | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha començat en setembre de 2019 una investigació sobre un home de 43 anys de nacionalitat espanyola propietari d’una explotació ramadera del municipi de Godelleta, en la comarca de la Foia de Buñol (València).

 

Els agents han detectat d’una sèrie d’irregularitats en matèria de sanitat animal. S’ha observat l‘«extrema primesa» que presentaven 19 cavalls, amb signes de malnutrició, mala higiene i falta de cures per a la seua supervivència. 

 

Després d’inspeccionar el lloc, la Guàrdia Civil va demanar la col·laboració dels servicis veterinaris oficials de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica per a que acudira a les instal·lacions i valorara l’estat dels animals, ja que la majoria presentaven signes de portar mesos amb una alimentació pobra, amb un pelatge sense lluentor.

 

Davant les sospites de què hi hagueren enterrats cavalls, després del descobriment de restes de numerosos ossos en terra de la finca hípica, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Godelleta este passat mes de novembre va fer una segona inspecció en una parcel·la pròxima. 

 

En ella van participar veterinaris i operaris de l’Ajuntament de Godelleta que, després de fer diferents moviments de terra amb una retroexcavadora, a causa de la forta olor de putrefacció i a un metre i mig de profunditat, van trobar restes, com a mínim, de 6 cavalls morts en avançat estat de descomposició. L’investigat reconeix que procedien de la seua finca.

 

Per a intentar reparar els danys en els animals, la Guàrdia Civil ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Godelleta. Des del consistori s’han prés mesures per a assegurar la vida i benestar dels animals amb un pla de recuperació de la seua condició corporal. Amb tot açò es podrà aportar la quantitat i el menjar necessari per a millorar la seua salut.

 

L’investigat està acusat d’un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal continuat, ja que era el propietari i l’encarregat de la custòdia i manteniment dels cavalls. A demés, presumptament, no va prendre les mesures necessàries per a assegurar el benestar dels animals.

 

Tot i això, la Guàrdia Civil advertix que continua observant per a que «es complisquen les mesures mínimes sanitàries i alimentació dels animals». Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia Provincial de Medi Ambient i als Jutjats de 1a Instància i Instrucció dels de Requena.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.