16.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Investiguen a un home en trobar sis cavalls morts en la seua finca de Godelleta

Cavall

Imatge d’un dels cavalls de la finca | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha començat en setembre de 2019 una investigació sobre un home de 43 anys de nacionalitat espanyola propietari d’una explotació ramadera del municipi de Godelleta, en la comarca de la Foia de Buñol (València).

 

Els agents han detectat d’una sèrie d’irregularitats en matèria de sanitat animal. S’ha observat l‘«extrema primesa» que presentaven 19 cavalls, amb signes de malnutrició, mala higiene i falta de cures per a la seua supervivència. 

 

Després d’inspeccionar el lloc, la Guàrdia Civil va demanar la col·laboració dels servicis veterinaris oficials de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica per a que acudira a les instal·lacions i valorara l’estat dels animals, ja que la majoria presentaven signes de portar mesos amb una alimentació pobra, amb un pelatge sense lluentor.

 

Davant les sospites de què hi hagueren enterrats cavalls, després del descobriment de restes de numerosos ossos en terra de la finca hípica, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Godelleta este passat mes de novembre va fer una segona inspecció en una parcel·la pròxima. 

 

En ella van participar veterinaris i operaris de l’Ajuntament de Godelleta que, després de fer diferents moviments de terra amb una retroexcavadora, a causa de la forta olor de putrefacció i a un metre i mig de profunditat, van trobar restes, com a mínim, de 6 cavalls morts en avançat estat de descomposició. L’investigat reconeix que procedien de la seua finca.

 

Per a intentar reparar els danys en els animals, la Guàrdia Civil ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Godelleta. Des del consistori s’han prés mesures per a assegurar la vida i benestar dels animals amb un pla de recuperació de la seua condició corporal. Amb tot açò es podrà aportar la quantitat i el menjar necessari per a millorar la seua salut.

 

L’investigat està acusat d’un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal continuat, ja que era el propietari i l’encarregat de la custòdia i manteniment dels cavalls. A demés, presumptament, no va prendre les mesures necessàries per a assegurar el benestar dels animals.

 

Tot i això, la Guàrdia Civil advertix que continua observant per a que «es complisquen les mesures mínimes sanitàries i alimentació dels animals». Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia Provincial de Medi Ambient i als Jutjats de 1a Instància i Instrucció dels de Requena.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

2-2: Gerard Moreno frena a Osasuna en El Sadar

Osasuna i Vila-real van empatar 2-2 en un partit d'anada i tornada marcat pel doblet de Gerard Moreno. Víctor Muñoz i Budimir van anotar per als rojillos.

Osasuna i Vila-real empaten 2-2 en El Sadar

Empat 2-2 en El Sadar: Osasuna va remuntar després del penal inicial de Gerard Moreno i Budimir va fer el 2-1; el Vila-real va igualar en un córner amb un altre gol del davanter.

Calum Hill seguix líder a Bahrain i Sergio García es col·loca tercer per a barallar el títol

Calum Hill conserva el lideratge a Bahrain després de firmar el parell del camp i Sergio García ascendix a la tercera plaça amb -12 després d'un 68 competitiu.

Eyong i Julián Álvarez, suplents en un Llevant-Atlètic amb sis canvis blanc-i-vermells

Les suplències de Etta Eyong i Julián Álvarez marquen el Llevant-Atlètic en el Ciutat de València. Iker Losada i Thiago Almada partixen com a titulars en un dol amb rotacions.

Osasuna remunta abans del descans i mana 2-1 davant el Vila-real

Osasuna es va anar al descans per davant després de donar la volta al penal inicial de Gerard Moreno amb punts de Víctor Muñoz i Davant Budimir. El pla de pressió alta va sostindre l'avantatge amb intervencions segures d'Herrera.

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.