Investiguen a un home en trobar sis cavalls morts en la seua finca de Godelleta

Cavall

Imatge d’un dels cavalls de la finca | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha començat en setembre de 2019 una investigació sobre un home de 43 anys de nacionalitat espanyola propietari d’una explotació ramadera del municipi de Godelleta, en la comarca de la Foia de Buñol (València).

 

Els agents han detectat d’una sèrie d’irregularitats en matèria de sanitat animal. S’ha observat l‘«extrema primesa» que presentaven 19 cavalls, amb signes de malnutrició, mala higiene i falta de cures per a la seua supervivència. 

 

Després d’inspeccionar el lloc, la Guàrdia Civil va demanar la col·laboració dels servicis veterinaris oficials de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica per a que acudira a les instal·lacions i valorara l’estat dels animals, ja que la majoria presentaven signes de portar mesos amb una alimentació pobra, amb un pelatge sense lluentor.

 

Davant les sospites de què hi hagueren enterrats cavalls, després del descobriment de restes de numerosos ossos en terra de la finca hípica, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Godelleta este passat mes de novembre va fer una segona inspecció en una parcel·la pròxima. 

 

En ella van participar veterinaris i operaris de l’Ajuntament de Godelleta que, després de fer diferents moviments de terra amb una retroexcavadora, a causa de la forta olor de putrefacció i a un metre i mig de profunditat, van trobar restes, com a mínim, de 6 cavalls morts en avançat estat de descomposició. L’investigat reconeix que procedien de la seua finca.

 

Per a intentar reparar els danys en els animals, la Guàrdia Civil ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Godelleta. Des del consistori s’han prés mesures per a assegurar la vida i benestar dels animals amb un pla de recuperació de la seua condició corporal. Amb tot açò es podrà aportar la quantitat i el menjar necessari per a millorar la seua salut.

 

L’investigat està acusat d’un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal continuat, ja que era el propietari i l’encarregat de la custòdia i manteniment dels cavalls. A demés, presumptament, no va prendre les mesures necessàries per a assegurar el benestar dels animals.

 

Tot i això, la Guàrdia Civil advertix que continua observant per a que «es complisquen les mesures mínimes sanitàries i alimentació dels animals». Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia Provincial de Medi Ambient i als Jutjats de 1a Instància i Instrucció dels de Requena.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.