Anuncios

Investiguen a un home en trobar sis cavalls morts en la seua finca de Godelleta

Cavall

Imatge d’un dels cavalls de la finca | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha començat en setembre de 2019 una investigació sobre un home de 43 anys de nacionalitat espanyola propietari d’una explotació ramadera del municipi de Godelleta, en la comarca de la Foia de Buñol (València).

 

Anuncios

Els agents han detectat d’una sèrie d’irregularitats en matèria de sanitat animal. S’ha observat l‘«extrema primesa» que presentaven 19 cavalls, amb signes de malnutrició, mala higiene i falta de cures per a la seua supervivència. 

 

Després d’inspeccionar el lloc, la Guàrdia Civil va demanar la col·laboració dels servicis veterinaris oficials de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica per a que acudira a les instal·lacions i valorara l’estat dels animals, ja que la majoria presentaven signes de portar mesos amb una alimentació pobra, amb un pelatge sense lluentor.

 

Davant les sospites de què hi hagueren enterrats cavalls, després del descobriment de restes de numerosos ossos en terra de la finca hípica, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Godelleta este passat mes de novembre va fer una segona inspecció en una parcel·la pròxima. 

 

En ella van participar veterinaris i operaris de l’Ajuntament de Godelleta que, després de fer diferents moviments de terra amb una retroexcavadora, a causa de la forta olor de putrefacció i a un metre i mig de profunditat, van trobar restes, com a mínim, de 6 cavalls morts en avançat estat de descomposició. L’investigat reconeix que procedien de la seua finca.

 

Per a intentar reparar els danys en els animals, la Guàrdia Civil ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Godelleta. Des del consistori s’han prés mesures per a assegurar la vida i benestar dels animals amb un pla de recuperació de la seua condició corporal. Amb tot açò es podrà aportar la quantitat i el menjar necessari per a millorar la seua salut.

 

L’investigat està acusat d’un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal continuat, ja que era el propietari i l’encarregat de la custòdia i manteniment dels cavalls. A demés, presumptament, no va prendre les mesures necessàries per a assegurar el benestar dels animals.

 

Tot i això, la Guàrdia Civil advertix que continua observant per a que «es complisquen les mesures mínimes sanitàries i alimentació dels animals». Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia Provincial de Medi Ambient i als Jutjats de 1a Instància i Instrucció dels de Requena.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios