13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

#JusticiaParaSamuel el moviment que denuncia l’assassinat homòfob d’un jove de 24 anys a la Corunya

La mort de Samuel a mans d’un grup de joves este dissabte ha fet que el coixinet #JusticiaParaSamuel s’haja tornat viral en Twitter. Els fets han ocorregut a la Corunya, on el jove, de 24 anys, ha mort després de rebre colps d’un grup de persones que l’han atacat.

<

>
Tal com explica La Voz de Galicia, Samuel i tres amigues anaven pel passeig marítim de la ciutat quan al voltant de les 3:00 hores es van creuar amb un grup de 10 persones que, suposadament, arran d’un conflicte per un telèfon mòbil van començar a propinar-li colps per tot el cos i el van deixar completament immòbil i amb dificultats per a respirar.

Els agressors van fugir i poc després va arribar l’ambulància, que no va aconseguir reanimar-lo a pesar d’intentar-ho durant dos hores. Finalment, Samuel va morir d’un atac al cor.

No obstant això, el cercle més pròxim de Samuel nega que les raons que originaren la pallissa foren un malentés relacionat amb la gravació amb un mòbil i que en realitat el van matar perquè Samuel era homosexual, ja que li propinaren la pallissa al crit de ”maricó”.

<

>

<

>

El coixinet #JusticiaParaSamuel s’ha convertit en tendència en poc de temps amb missatges de consternació per la mort del jove a causa de la seua orientació sexual, especialment després d’haver-se celebrat el Dia de l’Orgull LGTBIQ+ esta mateixa setmana.

<

>

En vuit ciutats de Galícia ja s’han convocat concentracions de rebuig a l’assassinat homòfob per a este dilluns. De moment, el jutjat de guàrdia que porta el cas ha decretat el secret de sumari i no s’han fet detencions.

 

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.