#JusticiaParaSamuel el moviment que denuncia l’assassinat homòfob d’un jove de 24 anys a la Corunya

La mort de Samuel a mans d’un grup de joves este dissabte ha fet que el coixinet #JusticiaParaSamuel s’haja tornat viral en Twitter. Els fets han ocorregut a la Corunya, on el jove, de 24 anys, ha mort després de rebre colps d’un grup de persones que l’han atacat.

<

>
Tal com explica La Voz de Galicia, Samuel i tres amigues anaven pel passeig marítim de la ciutat quan al voltant de les 3:00 hores es van creuar amb un grup de 10 persones que, suposadament, arran d’un conflicte per un telèfon mòbil van començar a propinar-li colps per tot el cos i el van deixar completament immòbil i amb dificultats per a respirar.

Els agressors van fugir i poc després va arribar l’ambulància, que no va aconseguir reanimar-lo a pesar d’intentar-ho durant dos hores. Finalment, Samuel va morir d’un atac al cor.

No obstant això, el cercle més pròxim de Samuel nega que les raons que originaren la pallissa foren un malentés relacionat amb la gravació amb un mòbil i que en realitat el van matar perquè Samuel era homosexual, ja que li propinaren la pallissa al crit de »maricó».

<

>

<

>

El coixinet #JusticiaParaSamuel s’ha convertit en tendència en poc de temps amb missatges de consternació per la mort del jove a causa de la seua orientació sexual, especialment després d’haver-se celebrat el Dia de l’Orgull LGTBIQ+ esta mateixa setmana.

<

>

En vuit ciutats de Galícia ja s’han convocat concentracions de rebuig a l’assassinat homòfob per a este dilluns. De moment, el jutjat de guàrdia que porta el cas ha decretat el secret de sumari i no s’han fet detencions.

 

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.