#JusticiaParaSamuel el moviment que denuncia l’assassinat homòfob d’un jove de 24 anys a la Corunya

La mort de Samuel a mans d’un grup de joves este dissabte ha fet que el coixinet #JusticiaParaSamuel s’haja tornat viral en Twitter. Els fets han ocorregut a la Corunya, on el jove, de 24 anys, ha mort després de rebre colps d’un grup de persones que l’han atacat.

<

>
Tal com explica La Voz de Galicia, Samuel i tres amigues anaven pel passeig marítim de la ciutat quan al voltant de les 3:00 hores es van creuar amb un grup de 10 persones que, suposadament, arran d’un conflicte per un telèfon mòbil van començar a propinar-li colps per tot el cos i el van deixar completament immòbil i amb dificultats per a respirar.

Els agressors van fugir i poc després va arribar l’ambulància, que no va aconseguir reanimar-lo a pesar d’intentar-ho durant dos hores. Finalment, Samuel va morir d’un atac al cor.

No obstant això, el cercle més pròxim de Samuel nega que les raons que originaren la pallissa foren un malentés relacionat amb la gravació amb un mòbil i que en realitat el van matar perquè Samuel era homosexual, ja que li propinaren la pallissa al crit de »maricó».

<

>

<

>

El coixinet #JusticiaParaSamuel s’ha convertit en tendència en poc de temps amb missatges de consternació per la mort del jove a causa de la seua orientació sexual, especialment després d’haver-se celebrat el Dia de l’Orgull LGTBIQ+ esta mateixa setmana.

<

>

En vuit ciutats de Galícia ja s’han convocat concentracions de rebuig a l’assassinat homòfob per a este dilluns. De moment, el jutjat de guàrdia que porta el cas ha decretat el secret de sumari i no s’han fet detencions.

 

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.
FILMOTECA D'ESTIU