Jutgen un home per suposadament haver assassinat el seu veí per a okupar sa casa a Alacant

Hui un home acusat d'haver assassinat al seu veí de 70 anys per a poder ocupar la vivenda que la víctima habitava en el carrer Topacio d'Alacant, ha negat els fets, durant esta primera sessió del judici. En esta primera fase, queha començat hui en l'Audiència d'Alacant, ha arrancat en la secció tercera i s'allargarà fins el pròxim 1 de desembre. En la sessió de hui han declarat el processat i diversos testimonis, entre ells la seua parella sentimental, la germana d'aquesta, un amic de la família, dos veïns de l'immoble i els responsable d'una immoviliària que va denunciar al sospitós per l'intent d'ocupació d'una altra vivenda anterior als fets jutjats.

  

 

 

L'acusat ha assegurat que mantenia una relació «normal entre veïns» amb l'home i que va agafar les claus de la víctima que no tenia família, «perquè no es colara cap okupa». La Fiscalia, per altra banda sol·licita per al processat una pena de setze anys de presó per assassinat i usurpació de l'immoble en grau de temptativa, i considera en el seu escrit de qualificació que l'acusat «sabia que el seu veí de baix era propietari de la vivenda, que viva sol i que no tenia família que poguera reclamar la casa» per la qual cosa el 13 de novembre de 2015 es va trobar amb la víctima «li va colpejar per tot el cos i la va asfixiar».

 

 

Segons este relat del ministeri públic, l'home va deixar al seu veí damunt del llit de l'habitació i se'n va anar per a dies després avisar a la Policia «per la intensa olor que es respirava en el replà». La fiscal sosté que el processat «pretenia que s'emportaren el cos del militar per a poder entrar a viure en la vivenda». Segons este relat l'acusat va botar-se el precinte policial i va remoure els armaris, i per això es van trobar objectes de la Marina Mercant i amb motius mariners en sa casa, segons la Fiscalia.

  

  

 

Per altra banda, l'acusat ha reconegut haver agafat objectes de la víctima en sa casa, cosa que es contradiu amb les declaracions dels altres testimonis que han assegurat que el processat havia dit que els havia comprat en un mercadet. L'acusat, que s'ha acollit al dret de no respondre a les preguntes del tribunal i l'acusació pública ha contestat malgrat això al seu advocat, a qui ha explicat que si les claus de la víctima estaven en el seu poder, va ser perquè les va trobar «baix el precinte» i les va agafar «per a que no es colara cap okupa en la casa».

 

 

A més, ha confirmat ser ell qui va avisar la Policia degut a la mala olor que desprenia el cadàver. Han declarat dos veïns de l'escala i la parella de l'acusat que ha sigut interrogada per videoconferència. Ha assegurat per la seua banda que el dia 13 de novembre ella i l'acusat «acabaven de tornar de Madrid d'arreglar papers d'ell». Ha declarat també la cunyada de l'acusat, que vivia amb ells en el moment dels fets i un amic de la família, que es trobava en la vivenda quan l'home va ser detingut. A més, ha declarat el responsable d'una immobiliària que sostenia que s'havia tractat d'okupar un altre habitatge però que havia sigut un intent frustrat per la policia.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.