Jutgen un home per suposadament haver assassinat el seu veí per a okupar sa casa a Alacant

Hui un home acusat d'haver assassinat al seu veí de 70 anys per a poder ocupar la vivenda que la víctima habitava en el carrer Topacio d'Alacant, ha negat els fets, durant esta primera sessió del judici. En esta primera fase, queha començat hui en l'Audiència d'Alacant, ha arrancat en la secció tercera i s'allargarà fins el pròxim 1 de desembre. En la sessió de hui han declarat el processat i diversos testimonis, entre ells la seua parella sentimental, la germana d'aquesta, un amic de la família, dos veïns de l'immoble i els responsable d'una immoviliària que va denunciar al sospitós per l'intent d'ocupació d'una altra vivenda anterior als fets jutjats.

  

 

 

L'acusat ha assegurat que mantenia una relació «normal entre veïns» amb l'home i que va agafar les claus de la víctima que no tenia família, «perquè no es colara cap okupa». La Fiscalia, per altra banda sol·licita per al processat una pena de setze anys de presó per assassinat i usurpació de l'immoble en grau de temptativa, i considera en el seu escrit de qualificació que l'acusat «sabia que el seu veí de baix era propietari de la vivenda, que viva sol i que no tenia família que poguera reclamar la casa» per la qual cosa el 13 de novembre de 2015 es va trobar amb la víctima «li va colpejar per tot el cos i la va asfixiar».

 

 

Segons este relat del ministeri públic, l'home va deixar al seu veí damunt del llit de l'habitació i se'n va anar per a dies després avisar a la Policia «per la intensa olor que es respirava en el replà». La fiscal sosté que el processat «pretenia que s'emportaren el cos del militar per a poder entrar a viure en la vivenda». Segons este relat l'acusat va botar-se el precinte policial i va remoure els armaris, i per això es van trobar objectes de la Marina Mercant i amb motius mariners en sa casa, segons la Fiscalia.

  

  

 

Per altra banda, l'acusat ha reconegut haver agafat objectes de la víctima en sa casa, cosa que es contradiu amb les declaracions dels altres testimonis que han assegurat que el processat havia dit que els havia comprat en un mercadet. L'acusat, que s'ha acollit al dret de no respondre a les preguntes del tribunal i l'acusació pública ha contestat malgrat això al seu advocat, a qui ha explicat que si les claus de la víctima estaven en el seu poder, va ser perquè les va trobar «baix el precinte» i les va agafar «per a que no es colara cap okupa en la casa».

 

 

A més, ha confirmat ser ell qui va avisar la Policia degut a la mala olor que desprenia el cadàver. Han declarat dos veïns de l'escala i la parella de l'acusat que ha sigut interrogada per videoconferència. Ha assegurat per la seua banda que el dia 13 de novembre ella i l'acusat «acabaven de tornar de Madrid d'arreglar papers d'ell». Ha declarat també la cunyada de l'acusat, que vivia amb ells en el moment dels fets i un amic de la família, que es trobava en la vivenda quan l'home va ser detingut. A més, ha declarat el responsable d'una immobiliària que sostenia que s'havia tractat d'okupar un altre habitatge però que havia sigut un intent frustrat per la policia.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.