Jutgen un home per suposadament haver assassinat el seu veí per a okupar sa casa a Alacant

Hui un home acusat d'haver assassinat al seu veí de 70 anys per a poder ocupar la vivenda que la víctima habitava en el carrer Topacio d'Alacant, ha negat els fets, durant esta primera sessió del judici. En esta primera fase, queha començat hui en l'Audiència d'Alacant, ha arrancat en la secció tercera i s'allargarà fins el pròxim 1 de desembre. En la sessió de hui han declarat el processat i diversos testimonis, entre ells la seua parella sentimental, la germana d'aquesta, un amic de la família, dos veïns de l'immoble i els responsable d'una immoviliària que va denunciar al sospitós per l'intent d'ocupació d'una altra vivenda anterior als fets jutjats.

  

 

 

L'acusat ha assegurat que mantenia una relació «normal entre veïns» amb l'home i que va agafar les claus de la víctima que no tenia família, «perquè no es colara cap okupa». La Fiscalia, per altra banda sol·licita per al processat una pena de setze anys de presó per assassinat i usurpació de l'immoble en grau de temptativa, i considera en el seu escrit de qualificació que l'acusat «sabia que el seu veí de baix era propietari de la vivenda, que viva sol i que no tenia família que poguera reclamar la casa» per la qual cosa el 13 de novembre de 2015 es va trobar amb la víctima «li va colpejar per tot el cos i la va asfixiar».

 

 

Segons este relat del ministeri públic, l'home va deixar al seu veí damunt del llit de l'habitació i se'n va anar per a dies després avisar a la Policia «per la intensa olor que es respirava en el replà». La fiscal sosté que el processat «pretenia que s'emportaren el cos del militar per a poder entrar a viure en la vivenda». Segons este relat l'acusat va botar-se el precinte policial i va remoure els armaris, i per això es van trobar objectes de la Marina Mercant i amb motius mariners en sa casa, segons la Fiscalia.

  

  

 

Per altra banda, l'acusat ha reconegut haver agafat objectes de la víctima en sa casa, cosa que es contradiu amb les declaracions dels altres testimonis que han assegurat que el processat havia dit que els havia comprat en un mercadet. L'acusat, que s'ha acollit al dret de no respondre a les preguntes del tribunal i l'acusació pública ha contestat malgrat això al seu advocat, a qui ha explicat que si les claus de la víctima estaven en el seu poder, va ser perquè les va trobar «baix el precinte» i les va agafar «per a que no es colara cap okupa en la casa».

 

 

A més, ha confirmat ser ell qui va avisar la Policia degut a la mala olor que desprenia el cadàver. Han declarat dos veïns de l'escala i la parella de l'acusat que ha sigut interrogada per videoconferència. Ha assegurat per la seua banda que el dia 13 de novembre ella i l'acusat «acabaven de tornar de Madrid d'arreglar papers d'ell». Ha declarat també la cunyada de l'acusat, que vivia amb ells en el moment dels fets i un amic de la família, que es trobava en la vivenda quan l'home va ser detingut. A més, ha declarat el responsable d'una immobiliària que sostenia que s'havia tractat d'okupar un altre habitatge però que havia sigut un intent frustrat per la policia.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.