Jutgen un home per suposadament haver assassinat el seu veí per a okupar sa casa a Alacant

Hui un home acusat d'haver assassinat al seu veí de 70 anys per a poder ocupar la vivenda que la víctima habitava en el carrer Topacio d'Alacant, ha negat els fets, durant esta primera sessió del judici. En esta primera fase, queha començat hui en l'Audiència d'Alacant, ha arrancat en la secció tercera i s'allargarà fins el pròxim 1 de desembre. En la sessió de hui han declarat el processat i diversos testimonis, entre ells la seua parella sentimental, la germana d'aquesta, un amic de la família, dos veïns de l'immoble i els responsable d'una immoviliària que va denunciar al sospitós per l'intent d'ocupació d'una altra vivenda anterior als fets jutjats.

  

 

 

L'acusat ha assegurat que mantenia una relació «normal entre veïns» amb l'home i que va agafar les claus de la víctima que no tenia família, «perquè no es colara cap okupa». La Fiscalia, per altra banda sol·licita per al processat una pena de setze anys de presó per assassinat i usurpació de l'immoble en grau de temptativa, i considera en el seu escrit de qualificació que l'acusat «sabia que el seu veí de baix era propietari de la vivenda, que viva sol i que no tenia família que poguera reclamar la casa» per la qual cosa el 13 de novembre de 2015 es va trobar amb la víctima «li va colpejar per tot el cos i la va asfixiar».

 

 

Segons este relat del ministeri públic, l'home va deixar al seu veí damunt del llit de l'habitació i se'n va anar per a dies després avisar a la Policia «per la intensa olor que es respirava en el replà». La fiscal sosté que el processat «pretenia que s'emportaren el cos del militar per a poder entrar a viure en la vivenda». Segons este relat l'acusat va botar-se el precinte policial i va remoure els armaris, i per això es van trobar objectes de la Marina Mercant i amb motius mariners en sa casa, segons la Fiscalia.

  

  

 

Per altra banda, l'acusat ha reconegut haver agafat objectes de la víctima en sa casa, cosa que es contradiu amb les declaracions dels altres testimonis que han assegurat que el processat havia dit que els havia comprat en un mercadet. L'acusat, que s'ha acollit al dret de no respondre a les preguntes del tribunal i l'acusació pública ha contestat malgrat això al seu advocat, a qui ha explicat que si les claus de la víctima estaven en el seu poder, va ser perquè les va trobar «baix el precinte» i les va agafar «per a que no es colara cap okupa en la casa».

 

 

A més, ha confirmat ser ell qui va avisar la Policia degut a la mala olor que desprenia el cadàver. Han declarat dos veïns de l'escala i la parella de l'acusat que ha sigut interrogada per videoconferència. Ha assegurat per la seua banda que el dia 13 de novembre ella i l'acusat «acabaven de tornar de Madrid d'arreglar papers d'ell». Ha declarat també la cunyada de l'acusat, que vivia amb ells en el moment dels fets i un amic de la família, que es trobava en la vivenda quan l'home va ser detingut. A més, ha declarat el responsable d'una immobiliària que sostenia que s'havia tractat d'okupar un altre habitatge però que havia sigut un intent frustrat per la policia.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.