15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Rebutgen investigar a ‘El Tuvi’ pel crim de l’embarassada de Xàtiva

 

La jutgessa d’Instrucció número 4 de Xàtiva, que investiga l’assassinat d’Isabel Elena Raducanu, la dona embarassada de sis mesos que va ser assassinada l’11 de juny de 2019 en el seu habitatge de la capital de la Costera, ha rebutjat incloure com imputat en la causa a David S.O., El Tuvi, presumpte assassí de Wafaa Sebbah, tal com pretenia l’advocat del principal sospitós del crim, Juan Vicente A.N., parella d’Isabel i pare de la bebé que va morir en ser assassinada la seua mare, després de ser estrangulada i rebre 37 ganivetades.

 

La magistrada li ha recordat a l’advocat de Juan Vicente A.N que no hi ha cap indici de la participació de ‘El Tuvi’ en l’assassinat d’Isabel, encara que la policia científica va trobar el seu ADN en l’escenari del crim

 

Les proves que van recollir

Els forenses van recuperar, entre altres molts efectes, un calçotet usat davall del peu esquerre del cadàver nu d’Isabel. En aqueixa peça, el laboratori d’ADN de la Policia Nacional de València va trobar una mescla de dos perfils genètics: el de Isabell i el d’un home, en aquell moment no identificat. Aqueix mateix perfil estava en totes dues nines de la víctima.

 

A finals de l’any passat, el sistema d’identificació per ADN va establir que les proves pertanyien a David S.O. Per eixe motiu, la jutgessa de Xàtiva va citar-lo a declarar en qualitat de testimoni, perquè explicarà què feien els seus calçotets davall del peu d’una dona assassinada.

 

Això va passar el 5 de juny, encara faltaven 11 dies perquè la Guàrdia Civil detingueren a ‘El Tuvi’ per l’homicidi de Wafaa, la jove de 19 anys presumptament assassinada per ell en novembre de 2019. I eixe ha sigut, precisament, l’argument de l’advocat de Juan Vicente per a involucrar processalment a David S. O. en la causa per l’assassinat d’Isabel: que la seua incriminació en la mort violenta de Wafaa suposa un indici contra ell, sumat a la presència del seu ADN en l’escena del crim.

 

No obstant això, la jutgessa li ha recordat al lletrat que, tal com va apuntar el fiscal oposant-se a aqueixa pretensió de variar la seua situació de testimoni a investigat, «ni es constata en aquest moment processal l’existència de nous elements que permeten modificar la situació jurídica de David S. O., ni consten degudament documentats en el procediment que ens ocupa els fets relacionats amb la desaparició de Wafaa Sebbah» en relació amb la imputació del Tuvi en l’assassinat d’aquesta última.

Últimes notícies

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018, amb 8.381 milions licitats i més de 6.600 adjudicats. Més de 800 km estan en obres i 2026 fixa fites a Barcelona com La Llagosta i el tram Martorell-Castellbisbal

Corberán destaca el bon joc del Cèltic i reivindica arguments del València per a guanyar en Balaídos

El tècnic del València va subratllar el nivell del Cèltic i va defendre que el seu equip té pla, mentalitat i recursos per a competir i buscar la victòria en Balaídos. Després de l'aturada, va valorar el compromís del grup i el treball individual per a començar l'any millorant els resultats.